Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

Mette-Marit hadde ikke samtaler med en seksualforbryter heller, det ville hun garantert heller ikke hatt dersom hun faktisk hadde visst at Epstein var en seksualforbryter.

Noe hun som vi alle vet dessverre ikke var klar over.

https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-om-epstein_-_-jeg-ble-manipulert-og-lurt-1.17817389

Men jeg visste ikke at han var en seksualforbryter eller en overgriper, hvis det er det du spør om.

Hun visste at han var dømt, men ikke omfanget av handlingene hans. Og ikke legg ved det vaskede intervjuet fra NRK, det bidrar null og niks til debatten, da vi vet at viktige direkte sitater er utelatt fra artikkelen. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Åja - det var ikke nok for deg å lese at hun var gravid da. Jaja, burde jo tenkt det. Vel, jeg har ikke tenkt å bruke kvelden på det, nei.

Så da vet ikke du heller. Som jeg trodde - helt greit det.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Hebbe-lille skrev (3 minutter siden):

Dette har vært diskutert flere ganger før. Opptaket var i november 1996, MBH er født i januar 1997. 

sendingen var i november. vi vet ikke når opptaket var.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Aricia skrev (Akkurat nå):

Så da vet ikke du heller. Som jeg trodde - helt greit det.

Det står at hun var gravid ... så får du tro hva du vil.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 minutt siden):

Hun visste at han var dømt, men ikke omfanget av handlingene hans. Og ikke legg ved det vaskede intervjuet fra NRK, det bidrar null og niks til debatten, da vi vet at viktige direkte sitater er utelatt fra artikkelen. 

Nei, hun visste ikke at han var en seksualforbryter.

https://www.nettavisen.no/kjendis/les-hele-intervjuet-om-epstein-kontakten/s/5-95-2942063

Oi, helt identisk formulering i Nettavisen jo! Skulle du sett!

Men jeg visste ikke at han var en seksualforbryter eller en overgriper, hvis det er det du spør om.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Det står at hun var gravid ... så får du tro hva du vil.

Men hva er problemet med at hun var gravid? 

Har du ikke fått med deg at det er det både jeg og flere andre er opptatt av å få et svar på?

Hvorfor er det kritikkverdig?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (44 minutter siden):

Jeg trodde de delte taxi i Oslo i 1996 , at han lot henne sitte på ( om han så hun var gravid eller ikke ) visste ikke at de startet flørten da. 

Jeg hadde ikke hørt den taxi-historien før og det kan selvsagt være at den stemmer. Men Se og hør sier Quarten i 1996 . Se og på 90-tallet drev Se og Hør med overvåking av  kongefamiliene.  Så jeg tror Se og Hør har høy troverdighet her. 

– Kronprinsparet møttes for aller første gang under Quart-festivalen i 1996 der kronprinsen ble veldig begeistret for denne ukjente damen som den gang var gravid. Paret møttes igjen i 1999 og resten er vel historie, sier Kjell Arne Totland til NRK.no.

https://www.nrk.no/norge/musikkgave-til-kronprins-haakon-1.11142783

Endret av SVK
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Men hva er problemet med at hun var gravid? 

Har du ikke fått med deg at det er det både jeg og flere andre er opptatt av å få et svar på?

Hvorfor er det kritikkverdig?

Jeg svarte på dette:

da jeg påpekte at vi ikke kan slå fast at hun var gravid (eller "synlig gravid") før vi får dokumentert innspillingstidspunktet.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Dette har vært diskutert flere ganger før. Opptaket var i november 1996, MBH er født i januar 1997. 

Jeg har ikke sett disse postene. Programmet ble sendt i november 96. Ingen sånne programmer blir tatt opp samme uka. Hadde det vært det, måtte man hatt rekvisitter klare og på lager uke etter uke for å bli hentet fram, noe som ikke er økonomisk. Lysthuset var en billigproduksjon og ble antagelig tatt opp "back to back" altså at produksjonsselskapet leide studio og tok opp alle programmene på en gang. Som jeg skrev over ble jeopardy på tv2 tatt opp ca 7 måneder før omtrent på samme tid.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Ellie42 skrev (4 minutter siden):

Hun visste han var dømt i 2019 da, make of that what you will.

Personlig tenker jeg det er MEGET suspekt å ikke sjekke hva noen er dømt for når man vet de har en dom. Spesielt når man er kronprinsesse med 3 barn. Og da er vi jo tilbake på at du forkynner en ide om at MM må være så intellektuelt utfordret at hun ikke bør være i nærheten av noen med makt\hemmeligheter.

Du må nesten bestemme deg, er MM uegnet pga. at hun ikke bryr seg om overgrep, eller er hun uegnet fordi hun er lettlurt og ikke kapabel til helt vanlige risikovurderinger?

Og ikke bare det, men hun opplevde han som ubehagelig i 2013 men finner han sjarmerende og opprettholder kontakten til 2014. 
https://www.aftenposten.no/norge/i/5pb796/kronprinsessen-mette-marit-reiste-til-florida-i-2014

«Kongehuset har tidligere måttet endre forklaring om kronprinsessens Epstein-kontakt. I 2019 sa Slottet at kronprinsessen hadde brutt all kontakt med Epstein i 2013.

Men fredag 30. januar, over fem år senere, slapp det amerikanske justisdepartementet dokumenter som stilte kronprinsessens kontakt med Epstein i et helt nytt lys.

Da ble det også klart at kronprinsesse Mette-Marits kontakt med Epstein hadde pågått lenger enn det Slottet tidligere har sagt. Kontakten ble ikke brutt i 2013. De to hadde også kontakt i 2014, viser dokumentene.»

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Kvittre skrev (14 minutter siden):

Husker du hva det andre tv programmet hun var med i het? Det var en serie i 3 deler om partyjenter i Oslo, og den ene delen var når Mette skulle holde utdrikningslag for venninnen sin, de helte zalo i fontenen ved nasjonalteateret og hoppet i strikk på Tusenfryd? Jeg har ganske god hukommelse, men har glemt hva det het. 

Nei, det husker jeg ikke.

Men var det om party, så var hun vel naturlig å ha med.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
piggrokken skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke sett disse postene. Programmet ble sendt i november 96. Ingen sånne programmer blir tatt opp samme uka. Hadde det vært det, måtte man hatt rekvisitter klare og på lager uke etter uke for å bli hentet fram, noe som ikke er økonomisk. Lysthuset var en billigproduksjon og ble antagelig tatt opp "back to back" altså at produksjonsselskapet leide studio og tok opp alle programmene på en gang. Som jeg skrev over ble jeopardy på tv2 tatt opp ca 7 måneder før omtrent på samme tid.

Så sant du ikke har dokumentasjon på når programmet ble tatt opp og at hun ikke var gravid, så blir det bare spekulasjoner og avsporinger. Det ligger x antall artikler og kommentarer på at hun var gravid på tidspunktet. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (4 minutter siden):

Jeg svarte på dette:

da jeg påpekte at vi ikke kan slå fast at hun var gravid (eller "synlig gravid") før vi får dokumentert innspillingstidspunktet.

Så man tenker seg at mediehusene lyver om at hun var gravid? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Så man tenker seg at mediehusene lyver om at hun var gravid? 

Ja, det er tydeligvis noen som mener det.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (19 minutter siden):

Jo, hun var gravid med Marius da:

https://www.vg.no/rampelys/i/VRly1l/arrestert-i-india

Det er ingen som vet når dette programmet ble spilt inn, så, nei, det eneste vi faktisk vet er at hun var gravid da det ble sendt på tv. Men sendedato er ikke det samme som innspillingsdato.

• Nyttig 4
Skrevet
keops skrev (Akkurat nå):

Nei, det husker jeg ikke.

Men var det om party, så var hun vel naturlig å ha med.

😆 😆

jeg synes det var teitere enn lysthuset . 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Aricia skrev (9 minutter siden):

Nei, hun visste ikke at han var en seksualforbryter.

https://www.nettavisen.no/kjendis/les-hele-intervjuet-om-epstein-kontakten/s/5-95-2942063

Oi, helt identisk formulering i Nettavisen jo! Skulle du sett!

Hun googlet fyren og det så ikke bra ut. Pressemeldingen som kom fra slottet i 2019 tilsier at hun visste at han var kriminell. 

«Jeg ville aldri hatt noe med Epstein å gjøre dersom jeg hadde vært klar over alvorlighetsgraden av hans kriminelle handlinger. Jeg burde undersøkt Epsteins fortid nærmere og beklager at jeg ikke gjorde det, sa kronprinsessen i en uttalelse den gang.» 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Hebbe-lille skrev (3 minutter siden):

Så sant du ikke har dokumentasjon på når programmet ble tatt opp og at hun ikke var gravid, så blir det bare spekulasjoner og avsporinger. Det ligger x antall artikler og kommentarer på at hun var gravid på tidspunktet. 

Som jeg sier, andre studieprogram på den tiden hadde 7 måneder fra opptak til sending. Tviler på at produksjonsselskapet vet når det ble tatt opp, iallefall 30 år etter.

At det finnes folk her inne som vet at hun har vært gravid bare ved å se på bildene fra tv sendingene blir for søkt.

Å hevde at programmet ble tatt opp samme uka er idioti. Ble tatt opp vinteren/våren 96.

• Nyttig 5
Skrevet
SusieDerkins skrev (1 minutt siden):

Det er ingen som vet når dette programmet ble spilt inn, så, nei, det eneste vi faktisk vet er at hun var gravid da det ble sendt på tv. Men sendedato er ikke det samme som innspillingsdato.

Noen er det vel, programmet har vel ikke materialisert seg helt på egen hånd?

Som sagt så mener jeg at MM jobbet litt i kulissene her, så den alltid beredte kommunikasjonsmedarbeider på slottet kan kanskje være behjelpelig med å svare her?

For den som er opptatt av dato altså.

Selv så vet jeg hva jeg så.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (20 minutter siden):

Det stemmer ikke. Programmet ble sendt i november 96.

VI vet ikke når det faktisk ble spilt inn.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...