Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
SusieDerkins skrev (Akkurat nå):

På det samme oppdraget brukte hun en 10-15 år gammel bluse fra sin mors klesskap. Samme da hun var på VM-kampen. Merkelig at ingen gidder nevne det.

Hun er kjent for gjenbruk, ja.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Hun er kjent for gjenbruk, ja.

Hvor er hun kjent for det?

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
SusieDerkins skrev (4 minutter siden):

På det samme oppdraget brukte hun en 10-15 år gammel bluse fra sin mors klesskap. Samme da hun var på VM-kampen. Merkelig at ingen gidder nevne det.

Å bruke en bluse to ganger er vel knapt noe å trekke frem som et stort argument for bakkekontakt.

Det blir uansett en avsporing fra det Gulline og jeg faktisk diskuterer her. Debatten handler om det dype tillitsbruddet, de langvarige løgnene i Epstein-saken og den enorme økonomiske avstanden mellom en overpriviligert familie på Skaugum og vanlige folk som må snu på krona. At en arving har brukt en bluse to ganger endrer ingenting på den prinsipielle tillitskrisen kongehuset står i nå.»

• Liker 16
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Glrmn skrev (1 minutt siden):

Å bruke en bluse to ganger er vel knapt noe å trekke frem som et stort argument for bakkekontakt.

Det blir uansett en avsporing fra det Gulline og jeg faktisk diskuterer her. Debatten handler om det dype tillitsbruddet, de langvarige løgnene i Epstein-saken og den enorme økonomiske avstanden mellom en overpriviligert familie på Skaugum og vanlige folk som må snu på krona. At en arving har brukt en bluse to ganger endrer ingenting på den prinsipielle tillitskrisen kongehuset står i nå.»

IAs øreringer handler ikke om Epstein. Det finnes grenser for vrøvl.

Endret av SusieDerkins
  • Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Gulline skrev (4 minutter siden):

Hvor er hun kjent for det?

https://www.nrk.no/norge/tre-generasjoner-gjenbruk-1.16007680

Flere av de andre gjestene hadde også valgt gjenbruk og bærekraft denne kvelden.

– Vintage og gjenbruk er i vinden som en del av den grønne bølgen, og det er både riktig og viktig at kongefamilien går foran med et godt eksempel. At det er noe mer enn en trend er tydelig, sier Einarsdóttir.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Glrmn skrev (8 minutter siden):

Tusen takk for at du deler, det setter virkelig ting i perspektiv!

Dette knytter seg direkte til det vi diskuterte i stad angående Epstein-saken og tillitskrisen. Kontrasten blir ekstremt provoserende når man ser den enorme innsatsen vanlige folk legger ned hver dag, opp mot en overpriviligert familie på Skaugum som tar den økonomiske støtten for gitt, samtidig som fasaden holdes oppe av langvarige løgner.

Når kongefamilien gjemmer seg bort og mangler grunnleggende situasjonsforståelse og respekt for samfunnet de skal representere, mister de all sin legitimitet. Det er nettopp dette fraværet av bakkekontakt som gjør at monarkiets fundament nå faller sammen, og hvorfor denne debatten er så brennaktuell akkurat nå.

Men det er vel den følelsen jeg sitter med. Å se min egen sønn gjøre alt han kan for seg selv og som en skattebetaler gir meg stolthet. Min sønn og SV er nøyaktig like gamle, men kun en av de betaler skatt gjennom jobben sin. Noen her skriker nok ut om det også, men uten min sønn og andre som han, ingen kongehus! Husk det.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Mer gjenbruk: https://www.dagbladet.no/kjendis/stralte-i-gjenbruk/82942941

Under gallamiddagen hadde Ingrid Alexandra på seg en lyseblå kjole. Ifølge Se og Hør er kjolen hentet fra mamma kronprinsesse Mette-Marits (51) klesskap. 

[...] 

Dette er langt ifra første gangen man ser den unge prinsessen i lånte klær.

Ingrid Alexandra har blitt kjent for å være opptatt av gjenbruk, og det er sjelden man ser henne i klær som Mette-Marit ikke har brukt før henne. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Justlooking skrev (19 minutter siden):

Det er jo en kjensgjerning at kongefamilien blir forskjellsbehandlet/særbehandlet. Det har vist seg mang en gang at det er andre regler for de opphøyde og mektige enn allmuen. 
Skjønner ikke at noe kan benekte det? Har selv sett Harald og Sonja på nært hold og de er sympatiske i jobbsammenheng. Kjente også Martha tidligere og hun var veldig jordnær og fin på privaten. Mange år før Durek.

Uansett, den flokken på Skaugum byr meg rett og slett imot. Med økonomiske svindler av Haakon for å mele egen kake/økonomi og med MM som sjef i familien gikk det som det måtte gå …

Jeg lurer på det samme selv.   Jeg skjønner hverken kongefamilien eller det norske folk. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Aricia skrev (7 minutter siden):

Mer gjenbruk: https://www.dagbladet.no/kjendis/stralte-i-gjenbruk/82942941

Under gallamiddagen hadde Ingrid Alexandra på seg en lyseblå kjole. Ifølge Se og Hør er kjolen hentet fra mamma kronprinsesse Mette-Marits (51) klesskap. 

[...] 

Dette er langt ifra første gangen man ser den unge prinsessen i lånte klær.

Ingrid Alexandra har blitt kjent for å være opptatt av gjenbruk, og det er sjelden man ser henne i klær som Mette-Marit ikke har brukt før henne. 

Du er klar over prisklassen til disse kjolene til MM? Garderoben hennes ble verdsatt til flere millioner i 2010 ... det beløpet er nok "litt" høyere nå. 

https://www.klikk.no/mote/detnye/mette-marits-kjole-koster-en-kvart-million-3184309

Endret av Gulline
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Glrmn skrev (25 minutter siden):

Tusen takk for at du deler, det setter virkelig ting i perspektiv!

Dette knytter seg direkte til det vi diskuterte i stad angående Epstein-saken og tillitskrisen. Kontrasten blir ekstremt provoserende når man ser den enorme innsatsen vanlige folk legger ned hver dag, opp mot en overpriviligert familie på Skaugum som tar den økonomiske støtten for gitt, samtidig som fasaden holdes oppe av langvarige løgner.

Når kongefamilien gjemmer seg bort og mangler grunnleggende situasjonsforståelse og respekt for samfunnet de skal representere, mister de all sin legitimitet. Det er nettopp dette fraværet av bakkekontakt som gjør at monarkiets fundament nå faller sammen, og hvorfor denne debatten er så brennaktuell akkurat nå.

Gulline skrev (21 minutter siden):

Ja, spesielt nå. Mange har knapt råd til mat og må ta på seg flere jobber for å få hjulene til å gå rundt. Så ser vi en kongefamilie som så tydelig viser at de ikke har kontakt med bakken de står på. 

SusieDerkins skrev (17 minutter siden):

Glrmn skrev (12 minutter siden):

SusieDerkins skrev (10 minutter siden):

IAs øreringer handler ikke om Epstein. Det finnes grenser for vrøvl.

????

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (2 minutter siden):

Du er klar over prisklassen til disse kjolene til MM? 

Desto bedre at de blir gjenbrukt da, som jeg nå har dokumentert for deg, siden du etterspurte det.

Værsågod, bare hyggelig! :blomst: 

• Liker 3
  • Hjerte 7
Skrevet
K_mb skrev (11 minutter siden):

Men det er vel den følelsen jeg sitter med. Å se min egen sønn gjøre alt han kan for seg selv og som en skattebetaler gir meg stolthet. Min sønn og SV er nøyaktig like gamle, men kun en av de betaler skatt gjennom jobben sin. Noen her skriker nok ut om det også, men uten min sønn og andre som han, ingen kongehus! Husk det.

Du setter ord på et helt avgjørende prinsipp her. Det er nettopp skattebetalerne og vanlige folks tillit som bærer hele kongehuset.

Når den oppvoksende generasjonen ser at jevnaldrende må jobbe hardt, ta utdanning og bidra direkte til fellesskapet, mens arvingene i stedet skjermes og mottar apanasje uten klare plikter, svekkes den demokratiske legitimiteten. Uten den brede støtten fra de som faktisk finansierer ordningen, har ikke monarkiet noen fremtid. Du har all grunn til å være stolt av sønnen din!

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Aricia skrev (5 minutter siden):

Desto bedre at de blir gjenbrukt da, som jeg nå har dokumentert for deg, siden du etterspurte det.

Værsågod, bare hyggelig! :blomst: 

Gjenbruk av luksusklær endrer dessverre ikke det prinsipielle poenget. Det handler om signal kongefamilien sender ut. Når innholdet bak fasaden preges av de alvorlige tillitskrisene vi ser i dag, blir debatten om gjenbruk av dyre merkevarer en ren avsporing fra det saken egentlig handler om

Endret av Glrmn
  • Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
K_mb skrev (11 timer siden):

Vet ikke om du mener det ironisk, men hele poenget mitt var vel egentlig at Hudøy er en fantastisk fin feriekoloni for barn i Osloskolen uavhengig av økonomi, at både de med god og dårlig råd kan delta og oppleve felles sommerminner,  og at ingen bryr seg om IA møtte opp med dyre øredobber, selv ikke meg 😅

Nei, jeg mener selvsagt det jeg skriver. 

Jeg skrev derimot ironisk mot premisset om at det var en provokasjon mot barna på feriekoloni å stille med dyre designsmykker, som altså var argumentet i et annet innlegg som jeg sa meg uenig i.

Så her har vi helt samme standpunkt.

Endret av Aricia
  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
SusieDerkins skrev (11 timer siden):

Det er 12 år siden.

Ah, så brudd på svik og tillitt går automatisk vekk etter 12 år? Også når man blir tatt i gjentatte løgner om dette 12 år senere?

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Aricia skrev (15 minutter siden):

Nei, jeg mener selvsagt det jeg skriver. 

Jeg skrev derimot ironisk mot premisset om at det var en provokasjon mot barna på feriekoloni å stille med dyre designsmykker, som altså var argumentet i et annet innlegg som jeg sa meg uenig i.

Så her har vi helt samme standpunkt.

Jeg skrev ikke det jeg skrev for at jeg trodde barna på Hudøy så at dette var øreringer til 40 000. Som jeg skrev så har det med å forstå sin rolle i samfunnet. Kongefamilien vet like godt som alle andre at slikt blir slått opp i media. Dette burde de vite av erfaring - som for eksempel når landets kronprinsesse reiser til Ghana og streder rundt med en dyr designerveske. Det er tonedøvt 

Nei, ungene reagerte nok ikke, men nordmenn som følger norske medier har fått det med seg. Og mange har reagert. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Ellie42 skrev (7 minutter siden):

Ah, så brudd på svik og tillitt går automatisk vekk etter 12 år? Også når man blir tatt i gjentatte løgner om dette 12 år senere?

Epstein døde visst for sju år siden og. 🙃

Det er fascinerende hvor dårlig Slottet har håndtert denne katastrofen her. Enn om de hadde vært tidlig på, organisert en krisepakke ut til offentligheten hvor man pakka inn kronprinsessen sitt mangeårige forhold til JE på en mest mulig mild og hensiktsmessig måte. Etter DN-oppslaget i 2019 kunne de glatt ha hekta seg på, «kronprinsessen beklager dypt», «tankene går til alle ofrene», osv. I stedet kommer vi til 2026, dette smeller ned som en bombe, MM er og vinker litt på et bibliotek i Fredrikstad dagen før, forsvinner så i ukesvis, før det slippes et gjennomredigert intervju med ulne forklaringer og tåreløs gråt.

Jeg skjønner at det er helt uproblematisk for flere, men for meg er denne oppførselen hennes helt uforenlig med å skulle være dronning. 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
Ellie42 skrev (1 time siden):

Hvilke løgner?

• Liker 3
Skrevet
Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Hvilke løgner?

"Vi var bare sammen i sosiale settinger"

"Kontakten ble avsluttet i 2013"

"Vi var ikke venner"

"Vi jobbet bare med veldedighet"

https://www.aftenposten.no/norge/i/d4mzlz/slik-endret-kongehuset-forklaring-om-kronprinsessens-epstein-kontakt

Sitat

Endret forklaring etter nytt dokumentslipp

Men fredag 30. januar, over fem år senere, slapp det amerikanske justisdepartementet dokumenter som stilte kronprinsessens kontakt med Epstein i et helt nytt lys. Her fremkom flere momenter som Slottet aldri opplyste om i 2019:

Mette-Marit hadde tilbrakt flere dager i Epsteins luksuriøse hjem i Palm Beach i Florida, et sted som det senere er blitt kjent at har vært åsted for en rekke overgrep.

Kronprinsessen ble hentet av Epsteins private sjåfør, fikk besøket tilrettelagt av Epsteins assistenter – og fikk hjelp til å bestille tannbehandling.

Kopier av korrespondanse mellom de to viser tett kontakt av privat karakter. Det er flere hundre treff på kronprinsessens navn i materialet.

I tillegg ble det klart at Mette-Marits kontakt med Epstein hadde pågått lenger enn det Slottet tidligere har sagt. Kontakten ble ikke brutt i 2013. De to hadde også kontakt i 2014, viser dokumentene.

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 15
Skrevet
Ellie42 skrev (1 minutt siden):

"Vi var bare sammen i sosiale settinger"

"Kontakten ble avsluttet i 2013"

"Vi var ikke venner"

"Vi jobbet bare med veldedighet"

https://www.aftenposten.no/norge/i/d4mzlz/slik-endret-kongehuset-forklaring-om-kronprinsessens-epstein-kontakt

1 , åååå så stor løgn. Hun avsluttet jo i bunn og grunn sin kontakt i 2013 som vi kan se ut fra hennes meldinger. Der han er på og tilbyr helsehjelp for hennes problemer med nakke eller hva det var, som han hadde fått høre om..der avviser hun han . Hun blir også kontaktet i 2014, noe har hun ikke svart på og noe svarte hun på og komuniserte litt i kort tid i mai juni i 2014. 

Jeg også har kuttet kontakten med noen. Men jeg har hatt kontakt med dem og konversert med dem i ettertid. Så hva du legger i å ha kuttet kontakt med noen , kan være noe annet enn jeg og ktonprinsessen legger i det. Feks nå i mai snakket jeg med en dame jeg kuttet kontakt med i 2002. Og det er ikke første og siste gang jeg har hatt kontakg med henne. Bare for å sette et eksempel på at beg lyver ikke selv om vi tok en prat, jeg ser ingen grunn til å oppheve det å ga kuttet henne ut. I tilegg så har jeg problemer med å huske alle gangene heg har snakket med denne personen etter jeg kuttet henne ut. Og akkurat når første kontakt var med henne etter jeg kuttet henne ut, har jeg 0 peiling på.

At hun skulle ha noen grunn til å huske det i 6mnd etter hun kuttet han ut, som er for 14 år siden , er da svært kravstort og lite raust å kalle en løgn. Spesielt om det var høsten 2014 hun anser å ha kuttet han ut. 

Han skrev jo melding til henne et eller annet om at han hadde hørt hun var i nærheten og var overasket at han ikke hadde fått brskjed av henne. Så å kalle det en løgn og en stor løgn, blir for meg en sterk overdrivelse. Støtter at det var høsten 2013 hun faktisk kuttet han ut.

Hvor har hun påstått at de ikke var venner? De  ble kjent via veldedighet. Via bill gates rådgiver. Som utviklet seg mer vennskapelig tone, og snakket sammen om felles interesser som feks literatur.

Så man trenger da ikke lage dette så dramatisk. Iallefall ikke mer dramatisk enn det er.

Lungesykdom fører også til mindre oksygen i hodet og påvirker hukommelsen. Det finner du om du søker opp symptomer på lungesykdom. Så hum er også i praskis mindre utstyrt enn andre til å huske like godt.

• Liker 5
  • Nyttig 6
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...