Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
pøbelsara skrev (3 minutter siden):

Jeg synes ikke nødvendigvis det er pytt-pytt, men jeg synes det holder i massevis nå. Så det finnes grader imellom der.

Og det er du selvfølgelig i din fulle rett til å mene. 
Jeg mener at dette bør være slutten på monarkiet. Nok nå. 

Det verste er følelsen av alt som skal skjules, bagatelliseres og tåkelegges. At en ullen såkalt «elite» driver og mesker seg sammen, snakker om designerbabyer, purunge kvinner (!!) som seksualpartnere, og den fryktelige øya. Jeg blir så kvalm av det. Det er helt sikker på at både du og alle andre i tråden også blir.

Derfor er nesten ikke det verste for meg at MM faktisk var midt oppi dette, men at Slottet ikke greide å spille med åpne kort om den, minst, tre år lange relasjonen. Dette kunne vært løst i 2019, det. 
Og det handler ikke om å være etterpåklok, det handler om at dette skulle feies under teppet. 

Det er uakseptabelt på alle vis.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
rebella81 skrev (26 minutter siden):

Litt selektivt, eller? 

Ja, det er nettopp problemet med sistnevnte.

• Liker 3
Skrevet
rebella81 skrev (1 minutt siden):

Og det er du selvfølgelig i din fulle rett til å mene. 
Jeg mener at dette bør være slutten på monarkiet. Nok nå. 

Det verste er følelsen av alt som skal skjules, bagatelliseres og tåkelegges. At en ullen såkalt «elite» driver og mesker seg sammen, snakker om designerbabyer, purunge kvinner (!!) som seksualpartnere, og den fryktelige øya. Jeg blir så kvalm av det. Det er helt sikker på at både du og alle andre i tråden også blir.

Derfor er nesten ikke det verste for meg at MM faktisk var midt oppi dette, men at Slottet ikke greide å spille med åpne kort om den, minst, tre år lange relasjonen. Dette kunne vært løst i 2019, det. 
Og det handler ikke om å være etterpåklok, det handler om at dette skulle feies under teppet. 

Det er uakseptabelt på alle vis.

Enig - det er bare så fjernt og kvalmt at Norge mest sannsynlig får en dronning som har hatt en så personlig omgang med en kjent og forferdelig sexforbryter. Og hele verden vet det. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (4 timer siden):

Hvor er dokumentasjonen på at mm har vært involvert i forretningene til Epstein?

https://www.vg.no/nyheter/i/JOEGrJ/epstein-beskrev-betaling-til-mette-paa-20-000-dollar

Sitat

«Avtalen er som følgende: Eclipse llc betaler selgeren 6,25 millioner netto. På toppen av det kommer et honorar på to prosent som skal betales til Shelly og Mette og deles, 20.000 for Mette og 100.000 for Shelley.»

Du som er så opptatt av bevis ser vel hvordan dette ser ut?

Tror du Jagland har så mange ivrige folk som feier vekk alle tingene som står om han i filene som "det var lenge siden, pytt pytt!"?

Endret av Ellie42
  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
pøbelsara skrev (2 timer siden):

Hun har ikke deltatt i den diskusjonen i det hele tatt

Åja, man må altså delta i diskusjonene rundt overføringer av penger for å være korrupt.

Got it.

Tror du Jagland hadde blitt trodd på et sånt argument, der hvor han etterforskes bla. a. for å ha fått ferie av Epstein, klin likt som Mette Marit?

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
SusieDerkins skrev (1 time siden):

Så du sier at hun lyver. Hva bygger du det på?

Du vet, at hun har løyet før. Mønster i adferd.

Hva bygger du at hun snakker sant på? Hennes track record med sannhet?

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Ellie42 skrev (6 minutter siden):

Vi har epost på epost fra henne om de mest pinlige ting, hun maser og flørter og utleverer seg og snakker dritt om andre, men ikke én gang kan jeg se at hun spør etter måter å skaffe seg penger på. Det er ikke det som opptar henne. Hun nevner ikke dette en eneste gang. Og hun har åpenbart ikke noe filter, så vi kan ikke gå ut fra at hun ikke ville ha det svart på hvitt heller. Da hadde hun aldri nevnt utroskap.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Gulline skrev (18 minutter siden):

Enig - det er bare så fjernt og kvalmt at Norge mest sannsynlig får en dronning som har hatt en så personlig omgang med en kjent og forferdelig sexforbryter. Og hele verden vet det. 

Jeg krymper meg på hennes vegne når jeg ser hvordan BN og JE driver og baksnakker og håner henne, mens hun stakkar strever på med å prøve og være en del av gjengen. Det er nesten ikke til å tro at Norges neste dronning er snakket NED av JE. «Mette is a mess». 

Men det er ingen ting som tilsier at Slottet i årene mellom 2019 og 2026 har gjort noe som helst for å snakke sant om realiteten av relasjonen mellom MM og JE.

Jeg tror ikke på at HM møtte JE «tilfeldig på gata», som er inntrykket en sitter igjen med. Jeg tror ikke på at Guri Varpe «hups, heisann» GLEMTE at relasjonen IKKE tok slutt i 2013, men derimot i 2014. 

Jeg tror ikke noe på at bøttevis med asiatiske influensere plutselig har blitt så fryktelig glade i det norske kongehuset at de må spamme ut bøttevis med følelsesladde innlegg daglig om hvor fine de kongelige er. 

Jeg tror «noen» jobber veldig med å styre et narrativ her, minimere alvorlighetsgraden av kronprinsessens Epsteinrelasjon og samtidig få framsnakke og framhevet hvor flotte de er.

Endret av rebella81
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
rebella81 skrev (1 minutt siden):

Jeg krymper meg på hennes vegne når jeg ser hvordan BN og JE driver og baksnakker og håner henne, mens hun stakkar strever på med å prøve og være en del av gjengen. Det er nesten ikke til å tro at Norges dronning er snakket NED av JE. «Mette is a mess». 

Men det er ingen ting som tilsier at Slottet i årene mellom 2019 og 2026 har gjort noe som helst for å snakke sant om realiteten av relasjonen mellom MM og JE.

Jeg tror ikke på at HM møtte JE «tilfeldig på gata», som er inntrykket en sitter igjen med. Jeg tror ikke på at Guri Varpe «hups, heisann» GLEMTE at relasjonen IKKE tok slutt i 2013, men derimot i 2014. 

Jeg tror ikke noe på at bøttevis med asiatiske influensere plutselig har blitt så fryktelig glade i det norske kongehuset at de må spamme ut bøttevis med følelsesladde innlegg daglig om hvor fine de kongelige er. 

Jeg tror «noen» jobber veldig med å styre et narrativ her, minimere alvorlighetsgraden av kronprinsessens Epsteinrelasjon og samtidig få framsnakke og framhevet hvor flotte de er.

Hva sier du her? Mener du at dette styres av noen? Hvem?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (3 minutter siden):

https://www.tv2.no/underholdning/meta-fjerner-kongehus-profiler-etter-tv-2-avsloring/18786396/

Sitat

Etter TV 2s undersøkelser av en mystisk, digital «heiagjeng» som hyller kongefamilien med KI-innhold, bekrefter nå Meta at de har fjernet flere sider for brudd på reglene om koordinert uekte atferd.

Hvem tjener på dette?

Det er så amatørmessig at man nesten ikke tror sine egne øyne. Omtrent like amatørmessig som å lyve om sitt forhold til Epstein i 2019, og så måtte "korrigere" i 2026 når man blir tatt med buksene nede.

Endret av Ellie42
  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
pøbelsara skrev (6 timer siden):

...

Jeg tar som en selvfølge at de har lært - hvis det dukker opp tegn til det motsatte, vil jeg forholde meg til det da. 

Hvem er du som skal sitte og dømme om de angrer nok og har lært nok?

Dette handler ikke om privat dømming eller personlige følelser, men om helt grunnleggende samfunnskritikk av offentlige roller.

Når man er en kommende dronning, finansiert av fellesskapet, er man avhengig av folkets tillit. Da er det en demokratisk selvfølge at offentligheten stiller kritiske spørsmål når det avsløres at det er snakket usant om omfanget av Epstein-kontakten. Saken i 2026 handler ikke om hvorvidt hun angrer privat, men om det offisielle tillitsbruddet og mørkleggingen overfor det norske folk. Den vurderingen har alle innbyggere full rett til å gjøre

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
pøbelsara skrev (6 timer siden):

Jeg mener at det var ille, dårlig dømmekraft og veldig flaut - men det er over, hun brøt kontakten og har beklaget og forklart og beklaget, og nå er det over.  Jeg synes mediepresset har vært helt hinsides, og tenker at jeg har fått forklart det jeg lurer på. 

Det er 12 år siden. hve er poenget med å tvære på de samme greiene igjen og igjen? 

Jeg har fått svarene jeg trenger for å gå videre, ja. 

Og så har jeg blitt ganske skremt av de mørkeste avgrunner i den norske folkesjela. 

Å kalle det "de mørkeste avgrunner i folkesjela" fordi offentligheten reagerer på hemmelighold, blir en voldsom avsporing.

Dette handler ikke om å tvære på noe som skjedde for 12 år siden. Grunnen til at saken diskuteres nå, er at dokumentene som ble frigitt nylig beviste at Slottets offisielle forklaring fra 2019 ikke stemte. Kontakten fortsatte beviselig lenger enn de hevdet, og omfanget var langt større enn "noen få møter".

Når en offentlig institusjon som kongehuset blir tatt i å skjønnmale og mørklegge sannheten overfor folket, er det en dagsaktuell tillitskrise. Det er ikke "avgrunner i folkesjela" å kreve ærlighet og transparens fra de som lever på fellesskapets midler. Det er en demokratisk selvfølge.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (10 minutter siden):

Vanskelig å si. Men noen står ihvertfall bak de utenlandske influensere som spyr ut skjønnmalende innlegg om de norske kongelige. AI-kontoer har og meldt seg på dette.

Da er det jo nærliggende å undre seg over hensikten. Noen som sitter i Indonesia og plutselig ble helt henført av hvor skjønne HM og MM er, helt sånn ut av det blå? Det kan jo være sånn, men er det plausibelt å tro det?

I en sånn krisetid som det det norske kongehuset nå står i er det jo utrolig viktig å få vaska ryktet sitt best mulig. Det er jo en kjensgjerning, men igjen, det kan jo være helt tilfeldig at sørasiatere tar helt av med lovprising av dem, fullstendig vederlagsfritt.

Endret av rebella81
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Ellie42 skrev (25 minutter siden):

https://www.tv2.no/underholdning/meta-fjerner-kongehus-profiler-etter-tv-2-avsloring/18786396/

Hvem tjener på dette?

Det er så amatørmessig at man nesten ikke tror sine egne øyne. Omtrent like amatørmessig som å lyve om sitt forhold til Epstein i 2019, og så måtte "korrigere" i 2026 når man blir tatt med buksene nede.

Dette har jeg ikke fått med meg. Skremmende. Har hørt om at i krig er det ganske vanlig med kjøpte bots for å forsøke å manipulere opinionen og skjønnmale handlinger. Men at det er fiktive konti som spyr ut 23 positive meldinger daglig om den norske kongefamilien er mer enn spesielt. Det hadde vært meget interessant å vite hvem som står bak dette, men det er det kanskje umulig å finne ut? 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Er vi ferdige med å diskutere AI-kontoer som fremsnakker kongehusets medlemmer nå?

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv. 

Så fremt du er offer for Epstein da. Da skal du helst tåle det, fordi man skal være ferdig med det, selv om saken er uoppklart og svarene som gis er generelt syltynne dårlige ordsalater, ispedd sympati-ynk og momentant hukommelsestap.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Denne kritikken og kongehusets tillitskrise ville mest sannsynlig ikke vært oppe til diskusjon hvis kongeparet hadde lyttet til Prinsesse Ragnhild i første omgang. Hun fikk rett i mye av sine uttalelser. 

https://www.dagbladet.no/tema/den-bitre-striden-i-kongefamilien/84700745

https://www.dagbladet.no/kjendis/hun-ga-uttrykk-for-bekymringer/84501882

«Hun påpekte den gang at hun var bekymret for landets framtid, og at hun ville dø før broren kong Harald (89), slik at hun slapp å se kronprinsparet ta over tronen. I intervjuet sa prinsessen blant annet at kronprins Haakon (52) og prinsesse Märtha Louise (54) hadde hatt dårlige rådgivere, i tillegg til å kritisere deres valg av ektefeller og livsstil. «

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 minutt siden):

Denne kritikken og kongehusets tillitskrise ville mest sannsynlig ikke vært oppe til diskusjon hvis kongeparet hadde lyttet til Prinsesse Ragnhild i første omgang. Hun fikk rett i mye av sine uttalelser. 

https://www.dagbladet.no/tema/den-bitre-striden-i-kongefamilien/84700745

https://www.dagbladet.no/kjendis/hun-ga-uttrykk-for-bekymringer/84501882

«Hun påpekte den gang at hun var bekymret for landets framtid, og at hun ville dø før broren kong Harald (89), slik at hun slapp å se kronprinsparet ta over tronen. I intervjuet sa prinsessen blant annet at kronprins Haakon (52) og prinsesse Märtha Louise (54) hadde hatt dårlige rådgivere, i tillegg til å kritisere deres valg av ektefeller og livsstil. «

Det er bra hun ikke får med seg det som foregår nå, for dette opplegget tror jeg overgår hennes villeste fantasier.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Det er bra hun ikke får med seg det som foregår nå, for dette opplegget tror jeg overgår hennes villeste fantasier.

Hun hadde i det minste forstått hva det å være kongelig innebærer og hva deres rolle handler om. Der har noen på slottet  bommet stygt med opplæringen av enkelte. Hun delte samme bekymring for neste generasjon som har gitt de verdiene videre til neste linje. Hvis man skal trekke de lange linjene her, så har man et problem. 

https://www.dagbladet.no/kultur/angrer-ingenting/65945513

«,Å være medlem av kongefamilien er en rolle du aldri kan gå ut av - det er ikke en jobb, sier prinsesse Ragnhild til ukebladet Se og Hør.Jeg angrer ingenting og mine meninger har vært kjent lenge, enten det gjelder min bekymring for monarkiets fremtid eller behovet for selvdisiplin blant de yngre familiemedlemmene.»

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
rebella81 skrev (1 time siden):

Er vi ferdige med å diskutere AI-kontoer som fremsnakker kongehusets medlemmer nå?

Jeg synes det er megaintetessant for har ikke fått det med meg tidligere. Hvem står bak?

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...