Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Ganske fasicnerene å se at man sitter sommeren 2026 under en tråd om Kongehuset og nileser og tolker noen meldinger mellom kronprinsessen og en mann som forlengst er død. Og det skjedde for 12 år siden. 

I mellomtiden er vårt herlige kongepar snart blitt 90 - står på for fullt. MM har vært dødssyk, og er forhåpenligvis på bedringens vei. Hennes sønn må sine for sine ugjerninger, slik fungerer det i et velfungerende demokrati. Men det er jo selvsagt en trist historie.  Og så har vi flotte unge kongelige, med Ingrid Alexandra, som vår kommende dronning. Og Sverre Magnus stepper opp når det er behov. 

Og nå skal Norge møte Brasil i sluttspillet i VM i fotball - dere - hyggelig for alle i konghuset og resten av Norge! Folk drar til Slottet for å "vekke kongen" - det viser bare ørlite av betydningen vårt kongehus har i dag. 

Joda, jeg er også selv egentlig republikaner, på sikt - men jeg liker folka i Kongehuset, hva det har betydd og hva det fortsatt betydd. Disse gamle greiene på nettet for lenge, lenge siden - det bør vi være ferdig med nå. Saken er beklaget, ingenting ulovlig har skjedd og folk begynner å bli lei av denne gnålingen på gamle saker - den er snart glemt, heldigivs. 

Lenge leve Kong Harald og hans hus! 

Endret av Johan uten land
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tolker at denne googlingen kom på oppfordring fra Epstein, og henviser til noe spesifikt "i agree, it didn't look too good" viser til at dette har de samtalet om på forhånd. Tenker det var et uheldig bilde/uttalelse ved et event, el.lign. han ville gjøre henne oppmerksom på

Endret av enkefru
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Johan uten land skrev (12 minutter siden):

Ganske fasicnerene å se at man sitter sommeren 2026 under en tråd om Kongehuset sitter å nileser og tolker noen meldinger mellom kronprinsessen og en mann som forlengst er død. Og det skjedde for 12 år siden. 

I mellomtiden er vårt herlige kongepar snart blitt 90 - står på for fullt. MM har vært dødssyk, og er forhåpenligvis på bedringens vei. Hennes sønn må sine for sine ugjerninger, slik fungerer det i et velfungerende demokrati. Men det er jo selvsagt en trist historie.  Og så har vi flotte unge kongelige, med Ingrid Alexandra, som vår kommende dronning. Og Sverre Magnus stepper opp når det er behov. 

Og nå skal Norge møte Brasil i sluttspillet i VM i fotball - dere - hyggelig for alle i konghuset og resten av Norge! Folk drar til Slottet for å "vekke kongen" - det viser bare ørlite av betydningen vårt kongehus har i dag. 

Joda, jeg er også selv egentlig republikaner, på sikt - men jeg liker folka i Kongehuset, hva det har betydd og hva det fortsatt betydd. Disse gamle greiene på nettet for lenge, lenge siden - det bør vi være ferdig med nå. Saken er beklaget, ingenting ulovlig har skjedd og folk begynner å bli lei av denne gnålingen på gamle saker - den er snart glemt, heldigivs. 

Ja, tenk at både Stortinget og Kongressen i USA graver i disse «gamle greiene» fortsatt! Det var tross alt bare over 1000 unge fattige jenter som ble misbrukt og torturert på det aller groveste.  Ingenting å bry seg om.  Helt utrolig at kongelige blir fratatt tittel og politikere og diplomater blir etterforsket. Det er tross alt flere år siden!

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (2 minutter siden):

Ja, tenk at både Stortinget og Kongressen i USA graver i disse «gamle greiene» fortsatt! Det var tross alt bare over 1000 unge fattige jenter som ble misbrukt og torturert på det aller groveste.  Ingenting å bry seg om.  Helt utrolig at kongelige blir fratatt tittel og politikere og diplomater blir etterforsket. Det er tross alt flere år siden!

Spot on🎯

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Johan uten land skrev (4 minutter siden):

Ganske fasicnerene å se at man sitter sommeren 2026 under en tråd om Kongehuset sitter å nileser og tolker noen meldinger mellom kronprinsessen og en mann som forlengst er død. Og det skjedde for 12 år siden. 

Ja, det er noe med perspektivet. 

Hvis kronprinsparet kommer seg gjennom den utfordringen de står i nå, med transplantasjonen og en lang rehabilitering samtidig som tronskiftet nærmer seg, så er etter hvert den gamle historien ganske uinteressant. Alle skjønner at de har lært mye og vokst på utfordringer de har stått i og feil de har gjort. Vi får et nytt kongepar som er mennesker som har stått i store utfordringer, og det kommer til  å bli en styrke for dem i relasjonen til folket. Det er jeg ikke i tvil om. Kronprinsen er stødig kompetent, og kronprinsessen er god på relasjoner. De spiller hverandre gode, og det tror jeg folk flest ser.

• Liker 4
Skrevet
zemer skrev (20 minutter siden):

Spot on🎯

Dessverre ikke. Det er bare et eksempel på at flere forskjellige saker blandes sammen under én stor Epstein-paraply.

Alvoret i Epstein-saken er det ingen som bestrider. Det er ikke det samme som at alle påstander om andre personer dermed blir dokumentert.

Når alt pakkes inn i én fortelling helt ukritisk, sitter man ofte igjen med inntrykk av at alle som granskes i kjølvannet av Epstein-saken granskes for pedofili eller medvirkning til overgrep. Det er ikke det som faktisk er tilfelle.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Holger Pan skrev (1 minutt siden):

Dessverre ikke. Det er bare et eksempel på at flere forskjellige saker blandes sammen under én stor Epstein-paraply.

Alvoret i Epstein-saken er det ingen som bestrider. Det er ikke det samme som at alle påstander om andre personer dermed blir dokumentert.

Når alt pakkes inn i én fortelling helt ukritisk, sitter man ofte igjen med inntrykk av at alle som granskes i kjølvannet av Epstein-saken granskes for pedofili eller medvirkning til overgrep. Det er ikke det som faktisk er tilfelle.

Dette.

Det er ingen som sier at ikke Epsteinsaken og alle granskingen omkring den ikke er alvorlige.

Men man kan ikke sette et likhetstegn mellom "Epsteinsaken og alle dens forgreininger" og den konkrete relasjonen som MM hadde med ham.

Den saken, dvs den som handler om MM,  er i det store bildet, relativt sett, svært liten. Det var fjasete mailer med en person hun ikke burde stolt på, men ingenting tyder på at hun verken var delaktig eller informert om de alvorlige sidene av det vi i dag kaller "Epsteinsaken", det er mange år siden, og hun har beklaget og forklart, og vi må tro hun har tatt med seg en god dose livserfaring på veien. Det er på tide å la det ligge. Folk må få lov å gå videre.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (20 minutter siden):

🎯

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (28 minutter siden):

Ja, men det er virkelig ingenting som tyder på at MM har deltatt i disse grusomme overgrepene. 
Den kongelige som har blitt fratatt titler, derimot, har deltatt. Du ser ikke den lille forskjellen?

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Ja, men det er virkelig ingenting som tyder på at MM har deltatt i disse grusomme overgrepene. 
Den kongelige som har blitt fratatt titler, derimot, har deltatt. Du ser ikke den lille forskjellen?

Nemlig.

Tilføyer at det er heller ikke noe som tyder på at hun har gjort noe av det som de andre blir etterforsket for heller, altså korrupsjon og misbruk av stilling.

Det er helt vanvittig at folk ikke klarer å skille mellom dumme eposter vs etterforskning av straffbare handlinger. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
Johan uten land skrev (57 minutter siden):

Ganske fasicnerene å se at man sitter sommeren 2026 under en tråd om Kongehuset og nileser og tolker noen meldinger mellom kronprinsessen og en mann som forlengst er død. Og det skjedde for 12 år siden. 

Dette er altså hinsides drøyt.

Men positivt at det legges ut, sånn at det blir eksponert for all verden hva slags holdninger man kan finne rundt om.

"Disse gamle greiene på nettet" bør vi aldri bli ferdig med, og det kommer jo selvfølgelig heller ikke til å skje.  Det er nok mange involverte i denne historien som gjerne hadde sett at disse usjarmerende og opprørende oppfordringer til å slutte å "gnåle" hadde slått til.

Og man kan selvfølgelig ikke konkludere med at intet ulovlig har skjedd her. Og saken er ikke beklaget fordi en gretten MM har blitt halt ut av noen intetsigende svar.

Befolkningen vil aldri glemme dette.

Så får vi se hvor mange resterende filer som slippes, og hva de inneholder. Etterforskningen går også videre, og journalister og historikere jobber på. Det som er sikkert her er at siste ord ikke er sagt.

Endret av keops
  • Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
keops skrev (2 minutter siden):

Dette er altså hinsides drøyt.

Men positivt at det legges ut, sånn at det blir eksponert for all verden hva slags holdninger man kan finne rundt om.

"Disse gamle greiene på nettet" bør vi aldri bli ferdig med, og det kommer jo selvfølgelig heller ikke til å skje.  Det er nok mange involverte i denne historien som gjerne hadde sett at disse usjarmerende og opprørende oppfordringer til å slutte å "gnåle" hadde slått til.

Og man kan selvfølgelig ikke konkludere med at intet ulovlig har skjedd her. Og sak

Det er dessverre en gjenganger her i tråden. 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Aricia skrev (3 minutter siden):

Helt enig, og vil legge til: Setningen slik den er utformet innlemmer også en kontekst, dvs den viser bakover i samtalen med "Agree", og "didn't look TOO good", som ikke bare viser med sikkerhet at de snakket om en tematikk som direkte forårsaket googlingen, på Epsteins initiativ og etter hans anvisninger, men også samtalens art eller sjanger om man vil, dvs humor, ironi, lett tone.

Jeg forstår heller ikke disse evinnelige, fantasifulle måtene å prøve å beskrive MM som en person som googlet pedoen utelukkende etter hans instrukser. Og ville gjetninger om at JE har konkretisert veldig HVA MM skulle bruke som søkeord, i tillegg til navnet hans.

Sånn at det skal fremstå sannsynlig at hun ikke fikk opp alle artiklene som er lagt ut i tråden her gjentatte ganger, de som viser hva som ville kommet frem ved et standard Googlesøk på den gjeldene tiden. De som viser at det er utenkelig at MM ikke hadde kunnskap om hva slags dom JE hadde fått.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Keaton skrev (17 minutter siden):

Ingen pågående etterforskning i USA. Har ikke funnet noen nyere kilder som hevder det motsatte. 

https://abcnews4.com/news/nation-world/fbi-concluded-jeffrey-epstein-wasnt-running-a-sex-trafficking-ring-files-show

Åja, fastslått av de gode vennene til Trump, Kash Patel og Tom Homin. Gjett hvem som tjener på at dette ikke etterforskes? Kan det være han som er nevnt desidert flest ganger i filene? Sjefen deres?

De samme folkene som tviholdt på filene til kongressen og senatet tvang dem til å slippe dem. 

Jeg tror ikke på dette. Det kommer til å tvinges igjennom når Trump taper mellomvalget. Lenken din fungerer for øvrig ikke, og som alltid er det kotyme å sitere delene av slike artikler som man mener dekker poenget man (prøver) å lage.

Endret av Ellie42
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
pøbelsara skrev (48 minutter siden):

Må MM altså begå overgrep før hun kan kritiseres?

Lista for mange er tydeligvis lagt på kriminalitet. Det er trist. Dette er faktisk kongehuset vi snakker om.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
pøbelsara skrev (41 minutter siden):

Hvem som har deltatt i overgrepene er ikke det som etterforskes for tiden. Jagland, Rød-Larsen og Juel er da ikke mistenkt for det, langt mindre Børge Brende.

Andrew er ikke verken etterforsket eller dømt for noe ulovlig han heller. Han valgte å betale Virginia G for å slippe rettssak rundt morens jubileum. Man kan velge å se det som en innrømmelse av skyld (noe både du og jeg gjør).

(Men.. men… du bagatelliserte jo nettopp de 40 ofrene fra dommen i 2008 mot Epstein selv og påpekte at han ikke var dømt - selv om han altså allerede hadde betalt 17 av dem for å unngå rettssak).

Hele nettverket til Epstein er «Persona non grata». Det er ingenting som tyder på at Mette-Marit Erna en særstilling i forhold til for eksempel Jagland eller Sarah Ferguson. De var der, de var venner, de bidro til å legitimere. Hun er samme ulla som de andre.

Vi ser jo nå at Mette-Marit med sine krokodilletårer er mer opptatt av sin «integritet» (dvs å beskytte han som fikk henne inn i denne kretsen) enn å bidra til å opplyse saken. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Ellie42 skrev (2 minutter siden):

Har noen påstått dette?

Ellie42 skrev (2 minutter siden):

Må MM altså begå overgrep før hun kan kritiseres?

Lista for mange er tydeligvis lagt på kriminalitet. Det er trist. Dette er faktisk kongehuset vi snakker om.

Se  innlegget jeg siterte, der har du svaret på det første innlegget jeg svarer på her. 

Og jeg synes hun har fått MASSE kritikk for den relasjonen. Massevis. Jeg tenker at på et tidspunkt er det nok. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Se  innlegget jeg siterte, der har du svaret på det første innlegget jeg svarer på her. 

Og jeg synes hun har fått MASSE kritikk for den relasjonen. Massevis. Jeg tenker at på et tidspunkt er det nok. 

Det hjelper ikke at du mener det. Nettopp av den grunnen - at folk aldri glemmer slikt viser viktigheten av at mennesker i slike posisjoner oppfører seg skikkelig og er særs nøye med hvem de omgås. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Det er fordi MMs forklaring var mer bortforklaring enn faktiske innrømmelser, som startet med løgn i 2019.

Hun har en meget lang vei å gå, da starter man ikke med å være arrogant og få plutselige hukommelsestap, "tro og håp". Man legger seg langflat. Fisker ikke etter medynk pga. sønnen sin og sykdom.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...