Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 21:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Gulline skrev (2 minutter siden):

Det hjelper ikke at du mener det. Nettopp av den grunnen - at folk aldri glemmer slikt viser viktigheten av at mennesker i slike posisjoner oppfører seg skikkelig og er særs nøye med hvem de omgås. 

Jeg vet om veldig mange som mener det. PÅ et tidspunkt må man reise seg, børste av seg, lære av fortiden, og gå videre. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Jeg vet om veldig mange som mener det. PÅ et tidspunkt må man reise seg, børste av seg, lære av fortiden, og gå videre. 

Har slottet gitt noen konkret plan på hvordan de skal lære av fortiden, eller er det fortsatt fri lek og "private" venner som gjelder?

Hint: HM sa de skal "se på det". Litt som med Märtha. Vi vet jo alle hvordan det går.

Problemet folk har er at handling og ord sjelden matcher.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Ellie42 skrev (2 minutter siden):

Det er fordi MMs forklaring var mer bortforklaring enn faktiske innrømmelser, som startet med løgn i 2019.

Hun har en meget lang vei å gå, da starter man ikke med å være arrogant og få plutselige hukommelsestap, "tro og håp". Man legger seg langflat. Fisker ikke etter medynk pga. sønnen sin og sykdom.

Jeg er uenig. Jeg synes ikke det hun har sagt, er bortforklaringer. Og jeg mener at hun ikke fisker etter medynk når hun forteller om egen helse eller sønnens rettssak - begge deler er jo store livskriser, og ville vært det for alle. ja, han har skyld i det selv, men det gjør ikke krisen for de rundt noe mindre. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

In your dreams. Dette kommer til å henge ved henne så lenge hun lever - og lengre enn det. Det er en veldig alvorlig sak. 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet

Jeg er uenig. Jeg synes ikke det hun har sagt, er bortforklaringer. Og jeg mener at hun ikke fisker etter medynk når hun forteller om egen helse eller sønnens rettssak - begge deler er jo store livskriser, og ville vært det for alle. ja, han har skyld i det selv, men det gjør ikke krisen for de rundt noe mindre. 

Du syntes ikke det nei.

Går TRL ut i mediene og snakker om sin sønns situasjon og egen helse, på NRK? Når vi snakker om livskriser.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Ellie42 skrev (Akkurat nå):

Har slottet gitt noen konkret plan på hvordan de skal lære av fortiden, eller er det fortsatt fri lek og "private" venner som gjelder?

Hint: HM sa de skal "se på det". Litt som med Märtha. Vi vet jo alle hvordan det går.

Problemet folk har er at handling og ord sjelden matcher.

Du eller jeg har vel ingen rett til noen slik plan? 

Jeg tar som en selvfølge at de har lært - hvis det dukker opp tegn til det motsatte, vil jeg forholde meg til det da. 

Hvem er du som skal sitte og dømme om de angrer nok og har lært nok?

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (2 minutter siden):

In your dreams. Dette kommer til å henge ved henne så lenge hun lever - og lengre enn det. Det er en veldig alvorlig sak. 

Mener du. jeg mener noe annet. 

• Liker 9
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Mener du. jeg mener noe annet. 

Mener du virkelig at det ikke er en så alvorlig sak?

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (3 minutter siden):

Du eller jeg har vel ingen rett til noen slik plan? 

Jeg tar som en selvfølge at de har lært - hvis det dukker opp tegn til det motsatte, vil jeg forholde meg til det da. 

Hvem er du som skal sitte og dømme om de angrer nok og har lært nok?

Hvem er du som skal sitte å dømme folk om de mener de ikke har lært nok?

Jeg tar det ikke som en selvfølge. Kongehuset opererer i en stor boble hvor man aldri tar til seg lærdom. Se Märta og Durek. "Snakk på bakrommet", aldri noe konkret.

Kongehuset er mer en kapable til å vise til en plan om hvordan slike ting skal unngås. Det behøver ikke være hemmelig. PST har slike guider på politikere f.eks. Det står bla. a. i håndboken for politisk ledelse.

Endret av Ellie42
  • Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet
SusieDerkins skrev (18 minutter siden):

Tull. Den eneste likheten er at begge kjente ham. Det har de til felles med svært mange andre.

Så MM er ikke avbildet med Epsteins "assistent" ? 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Gulline skrev (5 minutter siden):

Mener du virkelig at det ikke er en så alvorlig sak?

Jeg mener at det var ille, dårlig dømmekraft og veldig flaut - men det er over, hun brøt kontakten og har beklaget og forklart og beklaget, og nå er det over.  Jeg synes mediepresset har vært helt hinsides, og tenker at jeg har fått forklart det jeg lurer på. 

Det er 12 år siden. hve er poenget med å tvære på de samme greiene igjen og igjen? 

Jeg har fått svarene jeg trenger for å gå videre, ja. 

Og så har jeg blitt ganske skremt av de mørkeste avgrunner i den norske folkesjela. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
digggpizza skrev (1 time siden):

🎯

Dessverre ikke. Det er bare et eksempel på at flere forskjellige saker blandes sammen under én stor Epstein-paraply.  Alvoret i Epstein-saken er det ingen som bestrider. Det er ikke det samme som at alle påstander om andre personer dermed blir dokumentert.  Når alt pakkes inn i én fortelling helt ukritisk, sitter man ofte igjen med inntrykk av at alle som granskes i kjølvannet av Epstein-saken granskes for pedofili eller medvirkning til overgrep. Det er ikke det som faktisk er tilfelle.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg mener at det var ille, dårlig dømmekraft og veldig flaut - men det er over, hun brøt kontakten og har beklaget og forklart og beklaget, og nå er det over.  Jeg synes mediepresset har vært helt hinsides, og tenker at jeg har fått forklart det jeg lurer på. 

Og verre kommer det til å bli om MM blir nevnt i de resterende filene.

Flaut? Ja, det er drittflaut. Ikke bare for MM selv - men for alle oss som bor her i landet og skal representeres av denne personen. 
Men flaut er bare fornavnet. For kongehuset er det krise og totalt ødeleggende. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Ellie42 skrev (11 minutter siden):

Hvem er du som skal sitte å dømme folk om de mener de ikke har lært nok?

Jeg tar det ikke som en selvfølge. Kongehuset opererer i en stor boble hvor man aldri tar til seg lærdom. Se Märta og Durek. "Snakk på bakrommet", aldri noe konkret.

Kongehuset er mer en kapable til å vise til en plan om hvordan slike ting skal unngås. Det behøver ikke være hemmelig. PST har slike guider på politikere f.eks. Det står bla. a. i håndboken for politisk ledelse.

Jeg dømmer ikke - jeg sier at jeg er uenig med deg. Jeg sier at jeg synes det er nok, og at jeg har fått nok svar.

Og jeg mener at jeg ikke har noe krav på - eller interesse for en plan om hvordan kongehuset liksom skal skjerpe seg. Det får være måte på. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg og mange andre mener noe helt annet. F.eks etter intervjuet. 

https://www.vg.no/nyheter/i/Bx0p7g/ny-maaling-naer-halvparten-mener-mette-marit-ikke-boer-bli-dronning

Sitat

Nesten 70 prosent av de spurte i en ny VG-måling mener at Mette-Marit ikke har svart godt nok om kontakten med Epstein. 47 prosent mener hun ikke bør bli dronning.

Du er nok i et ganske stort mindretall. "Folk" i mitt innlegg er da ca 70% av Norges befolkning. MM la seg aldri flat, kom med unnskyldninger om manipulasjon og ynket over Marius. Det er flaut opp i ente.

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Gulline skrev (4 minutter siden):

Og verre kommer det til å bli om MM blir nevnt i de resterende filene.

Flaut? Ja, det er drittflaut. Ikke bare for MM selv - men for alle oss som bor her i landet og skal representeres av denne personen. 
Men flaut er bare fornavnet. For kongehuset er det krise og totalt ødeleggende. 

Haha, jeg er ikke flau for noe hun har gjort, og jeg regner med at hvert eneste oppegående voksent menneske både her til lands og i utlandet, skjønner at jeg ikke har noe som helst med hvem kronprinsessen skrev mailer med for 12 - 15 år siden, og at jeg dermed heller ikke har noe som helst å være flau over. 

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg ønsker klarhet i bl.a. vår kongefamilies forhold og rolle i det verdensomspennende kriminelle nettverk som er avdekket.

Dette er jeg sikker på at vi med tiden vil få avdekket mer om via etterforskning og granskning er, men vært greit om.de hadde svart bedre for seg selv.

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Slottet og kronprinsparet har satt seg selv i en stor tillitskrise som ikke kommer til å gå over av seg selv. De har en pause nå fordi folk naturligvis har empati med en som er transplantert, men sykdom unnskylder ikke ansvar.

Det vil kreve reformer av hvordan HM og MM operer med "venner", gaveregisteret og reglene rundt dette må fornyes og man må legge alle kort på bordet før det smeller igjen.

Det er ikke kronprinsparet som skal bestemme hvem som kan gi dem smøring basert på "vennestatus", enten skriver man opp alle gavers verdi og giver, eller så bør man slutte å ta imot gaver fra folk på privaten. Må må også snarest begynne å skatte på private inntekter, slik som nært sagt alle andre kongehus i Europa. At Skatteetaten kontrollerer ens formue og inntekt er ofte en megagod forsikring mot korrupsjon.

Problemet er at Nordmenn er naive, og dette vet den riktige person å utnytte. Ta HMs ENK som et soleklart eksempel.

Endret av Ellie42
  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet

70% av de spurte etter "intervjuet" mener at MM ikke forklarer seg godt nok. At man da påstår at dette er et fenomen som bare pågår på forum på internett for konspirasjonsteoretikere, er grenseløst naivt og navlebeskuende.

https://www.vg.no/nyheter/i/Bx0p7g/ny-maaling-naer-halvparten-mener-mette-marit-ikke-boer-bli-dronning

Sitat

Nesten 70 prosent av de spurte i en ny VG-måling mener at Mette-Marit ikke har svart godt nok om kontakten med Epstein.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Gulline skrev (44 minutter siden):

Neppe. MM kuttet kontakten med Epstein lenge før andre, og gjorde ingenting galt. Dumt ja, men ikke galt.

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...