Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

https://www.nrk.no/norge/staten-tar-prinsesse-ingrid-alexandras-studieregning-1.17432112

– Støtten dekker skolepenger og opphold og er begrenset oppad til 500.000 kroner årlig. Utgifter utover dette vil dekkes av kronprinsparet privat.

Vi betaler dermed ganske mye for denne utdannelsen. I tillegg om man skal snuse på det normale noen år får man faktisk enten betale selv eller ta normalt studielån. 

Hadde hun gjort det, mer respekt.

Endret av Natttåke
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette gir meg faktisk flashback til da Melania Trump tok opp hvor stort problem nettmobbing/mobbing var i verden nå. Gift med selveste sjefs-mobberen som hun er. Ikke for å sammenligne familiene Trump og Høiby, men det er noe med å se seg selv i det hele.

Ja, netthets er et stort problem.

Vold i nære relasjoner, narko bruk/import, filming av overgrep, kjøre under ruspåvirkning, dette er alle store problemer.

Vår kommende tronarving har valgt å bruke sin tale på myndighets dagen sin til å hedre sin bror, som desverre representerer alle disse problemene. Det er umulig at vår kommende tronarving ikke var klar over deler av/alt av dette da hun holdt sin utradisjonelle myndighetstale. 

Så jeg ser det ikke som naturlig at netthets er det mest opplagte valg for IA å ta tak i 

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Natttåke skrev (2 minutter siden):

https://www.nrk.no/norge/staten-tar-prinsesse-ingrid-alexandras-studieregning-1.17432112

– Støtten dekker skolepenger og opphold og er begrenset oppad til 500.000 kroner årlig. Utgifter utover dette vil dekkes av kronprinsparet privat.

Vi betaler dermed ganske mye for denne utdannelsen. I tillegg om man skal snuse på det normale noen år får man faktisk enten betale selv eller ta normalt studielån. 

Hadde hun gjort det, mer respekt.

Vi betaler for alle norske studenters øldrikking også.

Statens Lånekasse for utdanning heter det. (Skatt er noe dritt).

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Aricia skrev (Akkurat nå):

Vi betaler for alle norske studenters øldrikking også.

Statens Lånekasse for utdanning heter det. (Skatt er noe dritt).

Ja, det er klart vi gjør, men forskjellen på dem og privligerte Ingrid er at de må betale store deler tilbake. De får noe omgjort dersom de består eksamener, men dersom de hadde reist hjem uten å ta dem lik Ingrid og med like god grunn, ville det blitt mer lån. 

Ingrid får store summer fra oss. 

Svært skjevt og svært privilgert-

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet

Dansk presse bruker navnet på et dansk slankemiddel for å poengtere underbemanningen i det norske kongehuset. 
Norge har etter deres oppfatning et Wegovy-kongehus. De påpeker det åpenbare, nemlig at få personer gir store utfordringer i det å kunne gjøre representasjonsoppgavene. 

https://www.aftenposten.no/verden/i/GxwMml/avisen-berlingske-advarer-mot-aa-gjoere-kongehusene-for-smaa-de-bruker-det-norske-kongehuset-som-eksempel

Sitat;»

De peker på at mye derfor faller på kronprins Haakon. «Men selv han vil som ektefelle til en lungepasient være begrenset i sine utfoldelser». De konkluderer med at mye hviler på prinsesse Ingrid Alexandra (22), som ennå ikke har fullført utdannelsen sin. 

– Den kongelige linje er blitt faretruende tynn, skriver de om det norske kongehuset.»

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Eufemia- skrev (1 minutt siden):

Dansk presse bruker navnet på et dansk slankemiddel for å poengtere underbemanningen i det norske kongehuset. 
Norge har etter deres oppfatning et Wegovy-kongehus. De påpeker det åpenbare, nemlig at få personer gir store utfordringer i det å kunne gjøre representasjonsoppgavene. 

https://www.aftenposten.no/verden/i/GxwMml/avisen-berlingske-advarer-mot-aa-gjoere-kongehusene-for-smaa-de-bruker-det-norske-kongehuset-som-eksempel

Sitat;»

De peker på at mye derfor faller på kronprins Haakon. «Men selv han vil som ektefelle til en lungepasient være begrenset i sine utfoldelser». De konkluderer med at mye hviler på prinsesse Ingrid Alexandra (22), som ennå ikke har fullført utdannelsen sin. 

– Den kongelige linje er blitt faretruende tynn, skriver de om det norske kongehuset.»

😆😆😆 det var jo et kjempemorsomt inspill på navn. Wegovy-kongehus . Jeg dauer. 😂😂😂 Den var god.

• Liker 3
Skrevet

Jeg mener ikke ingrid skulle vært sendt til Australia i det hele tatt, men når hun først har blitt det burde hun fuillført første året. Å droppe ut uten eksamene er liten respekt for våre skattepenger. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Mediene bør tåle kritikk og holdes ansvarlige når de gjør feil. Men når landets kommende statsoverhode avfeier kritisk journalistikk som «personangrep» uten å konkretisere hva hun sikter til, handler det ikke lenger om vanlig mediekritikk.  Jeg viser til svaret mitt her hvor jeg forklarer hvorfor dette er problematisk.

Endret av Glrmn
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Natttåke skrev (17 minutter siden):

Jeg mener ikke ingrid skulle vært sendt til Australia i det hele tatt, men når hun først har blitt det burde hun fuillført første året. Å droppe ut uten eksamene er liten respekt for våre skattepenger. 

Har hun droppet ut altså? Kilde?

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
keops skrev (7 minutter siden):

Dette gir meg faktisk flashback til da Melania Trump tok opp hvor stort problem nettmobbing/mobbing var i verden nå. Gift med selveste sjefs-mobberen som hun er. Ikke for å sammenligne familiene Trump og Høiby, men det er noe med å se seg selv i det hele.

Ja, netthets er et stort problem.

Vold i nære relasjoner, narko bruk/import, filming av overgrep, kjøre under ruspåvirkning, dette er alle store problemer.

Vår kommende tronarving har valgt å bruke sin tale på myndighets dagen sin til å hedre sin bror, som desverre representerer alle disse problemene. Det er umulig at vår kommende tronarving ikke var klar over deler av/alt av dette da hun holdt sin utradisjonelle myndighetstale. 

Så jeg ser det ikke som naturlig at netthets er det mest opplagte valg for IA å ta tak i 

Nei må må du gi deg. Dette er to helt forskjellige verdener. 

At melania gift med selveste topp lederen av hetsere. Snakker om netthets, er faktisk noe av det beste som er. Det er han som hetser , ikke hun. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Natttåke skrev (18 minutter siden):

Hun dro hjem før eksamensperioden.

Er dette dokumentasjon på at hun har droppet ut?

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Holger Pan skrev (Akkurat nå):

Er dette dokumentasjon på at hun har droppet ut?

Jeg har ikke sagt hun har droppet ut, jeg har påpekt at hun dro før hun hadde mulighet til å ta eksamener.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Natttåke skrev (26 minutter siden):

Natttåke skrev (17 minutter siden):

Jeg har ikke sagt hun har droppet ut, jeg har påpekt at hun dro før hun hadde mulighet til å ta eksamener.

Ikke?

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Natttåke skrev (6 minutter siden):

Når kongehuset er så underbemannet som det også var da det ble besluttet at hun skulle dra til andre siden av jordkloden for å studere, så er jeg fullstendig enig med deg. Det finnes jo UiO hvor hun fortsetter studiene, som man er informert om. 

For øvrig så finnes det løsninger når det måtte inntreffe uforutsette hendelser o.l. 

https://www.sydney.edu.au/students/special-consideration.html 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Holger Pan skrev (1 minutt siden):

Ikke?

Ok: Omformulering: Å reise hjem før eksamenen er liten respekt for våre skattepenger. Skal være mer nøyaktig i fremtiden.

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Når kongehuset er så underbemannet som det også var da det ble besluttet at hun skulle dra til andre siden av jordkloden for å studere, så er jeg fullstendig enig med deg. Det finnes jo UiO hvor hun fortsetter studiene, som man er informert om. 

For øvrig så finnes det løsninger når det måtte inntreffe uforutsette hendelser o.l. 

https://www.sydney.edu.au/students/special-consideration.html 

Ja, og dersom jeg husker riktig kan man også få disse studiene eller tilsvarende i Bergen?

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
Natttåke skrev (16 minutter siden):

Ok: Omformulering: Å reise hjem før eksamenen er liten respekt for våre skattepenger. Skal være mer nøyaktig i fremtiden.

Hun valgte å reise hjem for å være sammen med sin kritisk syke mor før transplantasjon. Det er hva barn med kjærlighet til familien pleier å gjøre når nær familie er alvorlig syk. Hun er nå utvekslingsstudent ved UiO, så de norske skattebetalerne - slike som du og jeg, kan ta det helt med ro.

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Natttåke skrev (4 minutter siden):

Ja, og dersom jeg husker riktig kan man også få disse studiene eller tilsvarende i Bergen?

IA skal studere videre ved UIO. For øvrig så foreligger det samarbeid med svært mange land. Info. finnes på deres nettsider om det er interessant. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Holger Pan skrev (3 minutter siden):

Hun valgte å reise hjem for å være sammen med sin kritisk syke mor før transplantasjon. Det er hva barn med kjærlighet til familien pleier å gjøre når nær familie er alvorlig syk. Hun er nå utvekslingsstudent ved UiO, så de norske skattebetalerne - slike som du og jeg, kan ta det helt med ro.

Men alle andre som hadde gjort dette, ville fått mer gjeld av det ettersom de ikke tok eksamen. Jeg mener hun burde dekket sine egne studier eller ta normalt lån.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

IA skal studere videre ved UIO. For øvrig så foreligger det samarbeid med svært mange land. Info. finnes på deres nettsider om det er interessant. 

jeg vet, og jeg håper at hun tar resten av studiene i Oslo nå.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...