Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet
SusieDerkins skrev (18 minutter siden):

Urkomisk at slottet ikke vil svare på om de greidde å vekke kongen :fnise:

I følge Dagbladets kongehusekspert var nok ikke kongeparet på Slottet i natt, pga at sesongen med Åpent Slott er i gang.

Kongeparet pleier vel å bo på Bygdøy kongsgård på sommeren - om de ikke er på hytta på Mågerø da.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gulline skrev (7 minutter siden):

Alt er slett ikke negativt når vi har opplevd noe stort igår. 

Ja, landslaget vet nok hvem de er, men da en av dem ble spurt i et intervju (tror det var Sander Berge) om hvordan det var å ha prinsen og prinsessen på tribunen under kampen og om de hadde fått hilst på dem så svarte han at han hadde vært på dop-test og annet så det ante han ingenting om. 

Jeg tror nok at SM og IA var der mest for sin egen del. Og det sier jeg ikke noe på - det så jo ut til å ha vært en helt fantastisk stemning. Men da bør vi kalle en spade for en spade. Trenger ikke gjøre det til noe større enn det er. 

Selvfølgelig var de der på representasjonsoppdrag, dette er jo et skoleeksempel på en type nasjonal begivenhet der det forventes at kongehuset stiller.

At de i tillegg hadde personlig glede av det er jo bare en bonus, det må jo ikke være enten/eller. Mange mennesker jobber både av nødvendighet og lyst, aldeles samtidig - du skal ikke se bort fra at det var tilfellet her.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Gulline skrev (10 minutter siden):

Ja, landslaget vet nok hvem de er, men da en av dem ble spurt i et intervju (tror det var Sander Berge) om hvordan det var å ha prinsen og prinsessen på tribunen under kampen og om de hadde fått hilst på dem så svarte han at han hadde vært på dop-test og annet så det ante han ingenting om. 

Jeg tror nok at SM og IA var der mest for sin egen del. Og det sier jeg ikke noe på - det så jo ut til å ha vært en helt fantastisk stemning. Men da bør vi kalle en spade for en spade. Trenger ikke gjøre det til noe større enn det er. 

De var på jobb for kongehuset. Trenger ikke gjøre det til noe mindre enn det er.

• Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Gulline skrev (4 minutter siden):

Har en slektning i usa som fikk en datter i forrige uke. Bestemte seg for Ingrid etter å ha sett den vakre norske prinsessen i natt. Kult. Var dumt Sander Berge var på dop test da, håper han fikk hilse på dem etter kamp . 

hele vm er så gøy, har masse venner og slektninger i usa og alle har fått med seg roingen, haaland og nå også prinsen og prinsessen. Så må selvsagt babyer med bittelitt norske gener med tipptippoldemor fra Norge født under vm få norsk navn, som Ingrid . 

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
SusieDerkins skrev (6 minutter siden):

De var på jobb for kongehuset. Trenger ikke gjøre det til noe mindre enn det er.

Ja, jeg har jo fått med meg det. Men dersom du hadde fått med deg noen av de mange intervjuene idag så sier samtlige fotballspillere at de kikket etter familien på tribunen og roste det norske publikummet. Ikke en av dem nevnte de kongelige. 

Men som sagt så forstår IA og SM tok turen til USA for å se kampen. Det hadde jeg og gjort om jeg hadde hatt fri. 

Endret av Gulline
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (13 minutter siden):

Du tror de var det mest for sin egen del? Hva får deg til å tro det? 🧐 Klart det er fint å kunne kombinere jobb med noe som gir glede (tro det eller ei), men hadde de vært der som privatpersoner og fått velge hadde de nok ikke sittet med offisielle folk rundt seg, heller med en vennegjeng eller familie. De ble vist flere ganger under sendingen og gjorde et godt inntrykk. Smittende glede! 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (2 timer siden):

Ja, det var en fantastisk kamp. Men jeg tror ikke prinsen og prinsessen på VIP-tribunen er de som utlendingene la mest merke til den kampen. Landslaget vårt må være de beste ambassadørene Norge har hatt på lenge. Det er nok langt flere som vet hvem Haaland og Ødegaard er fremfor hvem som vet hvem Sverre Magnus og Ingrid Alexandra er. 

Gulline skrev (44 minutter siden):

I landslagsgruppa er det smil over at kongehuset nå dukker opp på tribunen. 

- Det er veldig gøy selvfølgelig. Vi har hatt kronprins Haakon i garderoben før, det er gøy og stas når de kommer og ser, sa Kristian Thorstvedt til pressen. 

https://www.dagbladet.no/sport/fatt-beskjed-i-usa/84792019

Tenker du at de kongelige fra Nederland, Japan og Jordan også er der mest for egen del? Det er uten betydning for de respektive nasjoner? 

https://www.tv2.no/underholdning/flere-kongelige-pa-plass-i-vm/18972169/

• Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)

Det ser da ut som fotballgutta mestrer å ha flere tanker i hodet selv i VM boblen.

Expressens hoffinteresserte reporter på plass i Norge-campen spør hvor mye av nyhetene rundt helsen til Mette-Marit som når inn i VM-bobla.

- Vi får det med oss, utrolig trist, men nå leste vi at hun hadde fått nye lunger, det er veldig fint. Vi sender alle varme tanker til henne og hele familien, svarer Thorstvedt. 

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Ingrid Aleksandra og Sverre Magnus koste seg på kamp igår og jeg unner dem denne opplevelsen.

Kongen og dronningen har begge hatt hjertesvikt men kommet seg fint på beina igjen m pacemaker. All respekt for dem. Ikke rart de blir syke.

Resten av familien er et kapittel for seg..

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
Ginny Weasley skrev (1 time siden):

I følge Dagbladets kongehusekspert var nok ikke kongeparet på Slottet i natt, pga at sesongen med Åpent Slott er i gang.

Kongeparet pleier vel å bo på Bygdøy kongsgård på sommeren - om de ikke er på hytta på Mågerø da.

Jepp - de er nok på Kongsgården - kjørte forbi der søndag og det stod væpna vakt ved porten. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Miominoen skrev (53 minutter siden):

I landslagsgruppa er det smil over at kongehuset nå dukker opp på tribunen. 

- Det er veldig gøy selvfølgelig. Vi har hatt kronprins Haakon i garderoben før, det er gøy og stas når de kommer og ser, sa Kristian Thorstvedt til pressen. 

Tenker du at de kongelige fra Nederland, Japan og Jordan også er der mest for egen del? Det er uten betydning for de respektive nasjoner? 

https://www.tv2.no/underholdning/flere-kongelige-pa-plass-i-vm/18972169/

Så bra, da. Jeg har nok gått glipp av intervjuet med Kristian Thorstvedt.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes de gjorde en super jobb og viste ekte glede. 

De delte et fantastisk idrettsøyeblikk med alle oss andre.

• Liker 11
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (16 minutter siden):

Som relativt uinteressert i ball, vil jeg si at entusiasmen var smittsom og rørende.

Jeg ville nok fulgt med på kampen om jeg hadde mulighet for hjemmekontor.

• Liker 9
  • Hjerte 3
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner, brukergruppedebatt, brukerdebatt, personangrep og svar til dette.

Forumassistent

• Liker 3
Skrevet
pøbelsara skrev (14 minutter siden):

Enig med deg 

• Liker 7
  • Hjerte 2
Skrevet
pøbelsara skrev (17 minutter siden):

Men forklar meg hvilken forskjell de gjorde ved å være der, målt opp mot ressursene som ble brukt.

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Huldra27 skrev (43 minutter siden):

Tja, det kunne de vel ha gjort? Det er vel mange som betaler begravelsene til familiemedlemmer?

Jeg tenkte her naturligvis mest på ML og Kong Harald, men her har du et veldig godt poeng. Hadde de midlene til rådighet, så hadde det vært fint av den yngre garde om de stilte opp. Det hadde vært et veldig fint trekk av dem, som ihvertfall jeg hadde likt og respektert.

Ja, Sverre M var jo akkurat fylt 14, rart han ikke tenkte på det. Besynderlig. Helt klar karakterbrist, endelig! 

• Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
CeXNS skrev (3 minutter siden):

Men forklar meg hvilken forskjell de gjorde ved å være der, målt opp mot ressursene som ble brukt.

Virket samlende på nordmenn ( mange av oss ) og norgesreklame det er litt vanskelig å sette opp regnskap for. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

Jeg så kampen og det var ekte glede som ble fremvist av de to. Både rørende og smittsomt. Diskuteres dette seriøst? 😬

Se innlegget på IG, nesten 80 000 likes og mange positive kommentarer. (Det norske kongehus.) 

Endret av Keaton
  • Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Keaton skrev (Akkurat nå):

Jeg så kampen og det var ekte glede som ble fremvist av de to. Både rørende og smittsomt. Diskuteres dette seriøst? 😬

Se innlegget på IG, nesten 70 000 likes og mange positive kommentarer. (Det norske kongehus.) 

Gjorde det en forskjell? Benket noen seg for å se dem, eller var det landslaget de valgte å stå opp for? 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...