Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
NedOpp skrev (33 minutter siden):

Ber om at du faktisk leser det du siterer og kommenterer (!!!) Det var snakk om å bli spurt på vei inn på en operasjon, det var det jeg hadde svart på, og sånn funker IKKE transplantasjon av nyre eller annet fra levende donor til familiemedlem. Ha litt mer orden i hva du diskuterer, så slipper du å beskylde folk for å ha meninger de ikke har, og mangler kunnskap de faktisk har! Når det gjelder å betegne andres oppførsel på KG som frekk kan jeg anbefale å finne et speil.

Her har jeg bare spurt google om man kan få spørsmål om å donere bort bein eller brusk like før en operasjon om deler av ditt eget bein ikke kan brukes av ulike årsaker. Slik som jeg har forklart deg, skjedde med meg like før operasjon hvor jeg da valgte å donere bort deler av bein i kroppen og signerte. Her er svaret som kom opp på AI/Google: Les selv før du hamrer løs videre på tastaturet og skriver at andre kommer med oppspinn: 

Ja, du kan absolutt få spørsmål om å donere bort deler av bein eller brusk som fjernes under en operasjon. Dette kalles vevsdonasjon. Beinet blir da klargjort i en Hovedprosedyre Vevsbanken og kan brukes til å hjelpe andre pasienter som trenger beintransplantasjon. [1, 2]
Slike spørsmål dukker som oftest opp i forkant av større ortopediske inngrep, for eksempel hvis du skal fjerne en svulst eller sette inn visse typer proteser. Det er imidlertid et par viktige forutsetninger som må være på plass før en slik donasjon kan skje:
  • Ingen helserisiko for deg: Det er strengt regulert, og donasjon kan kun gjøres dersom det ikke utgjør en fare for din egen helse og tilheling. [1]
  • Grundig testing: Før vevet eventuelt godkjennes for en lokal beinbank, må du gjennomgå blodprøver og helsescreening for å utelukke smittsomme sykdommer. [1]
  • Ditt samtykke: Dette er frivillig, og det kreves alltid ditt samtykke på forhånd. [1]

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...