Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ms.Hannigan skrev (1 minutt siden):

De måtte vel komme sønnen i forkjøpet? Den stakkars dama har en sønn som bruker helsen hennes for alt den er verdt. Marius røpet det vel egentlig forrige uke? Mannen er jo ikke til å stole på. Håper ikke han slipper ut av fengsel. Om han slipper ut, så bør han vel bo hos sin far i så tilfelle?

Mette-Marit kan ikke være barnevakt for en uforutsigbar voldtektsmann nå. Håper hun velger å prioritere egen helse. 

Jeg tenkte på det samme, faktisk. Han hadde jo, som du også sier, avslørt dette allerede... 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
TigerK skrev (1 minutt siden):

Med denne eksplosjonen i organdonorer som har resultert i MMs fantastisk korte periode på venteliste for donasjon, vil det være naturlig å forvente at antallet mennesker på slike lister vil synke dramatisk de neste dagene/ukene. MM fikk nye lunger etter to uker. Går ut i fra at med denne voldsomme tilgangen på organer kombinert med det begrensede antallet syke mennesker som ventet på lunger, så er det ingen igjen på den ventelista om få dager. Det er jo også flere medlemmer av den kongelige familien som venter på nye organer, og det er vel stor grunn til å anta at det vil komme informasjon om at Durek også er transplantert veldig snart, siden landet nå vitterligen flommer over av organer og donorer. 

Det er jo fantastiske nyheter, ikke bare for kongefamilien, men for alle syke i Norge som venter på nye organer. 

😂 

Sjeldent noen klarer å pakke sarkasme inn på en så fantastisk måte 

• Liker 8
Skrevet
Pipaluk skrev (Akkurat nå):

Det har jeg aldri hørt om. Det er vanlig at sykehuset drar til sykehuset selv for å hente organene. Det er ikke bare lunger som skal transplanteres. Om de henter donoren selv må de andre organene vente. 

Dessuten tror jeg de ikke de ønsker å hente en donor som ligger hjernedød koblet til masse utstyr opp i et fly. 

Nei, det er sant. 

Skrevet

Fader a, kommentaren min ble slettet! Tenkte med én gang at dette har sammenheng med en som var i ulykke, og familien gikk ut i media om at h*n var organdonor. 

• Nyttig 3
Skrevet
Dlure skrev (Akkurat nå):

Er ikke kongehuset eller de rike som setter opp den listen.

Men hva du vil om de, men ikke trekk ned organdonasjonsprogrammet og deres leger.

Det har jeg aldri sagt? 

Er selv organdonor, og synes det er helt topp at man kan redde liv. 

Men du tror oppriktig at legene har navnet til Mette-Marit på blokka, og prioriterer fortsatt Magda? 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Lileep skrev (9 minutter siden):

Kanskje du skal sette deg litt inn i fakta før du ber meg tre på en foliehatt? I Norge så får man organer fra Norge og via Scandiatransplant, dvs en avtale mellom landa i Skandianavia.  Mao de henter ikke organer fra andre land i Europa. Gi meg gjerne dokumentasjon på at dette er feil, at de leiter etter organer i andre land i Europa til alle så skal jeg gi meg på det. 

Finland, Island og Estland er land utenfor Skandinavia, som er med i Scanditransplant.

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg ønsker Mette-Marit god bedring, og håper alt går bra gjennom rekonvalesens og rehabilitering!

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Klokkeblomst_85 skrev (Akkurat nå):

Fader a, kommentaren min ble slettet! Tenkte med én gang at dette har sammenheng med en som var i ulykke, og familien gikk ut i media om at h*n var organdonor. 

Synes du det var rart at kommentaren din ble slettet? 😅

Skrevet
Mrs Robinson skrev (1 minutt siden):

Det har jeg aldri sagt? 

Er selv organdonor, og synes det er helt topp at man kan redde liv. 

Men du tror oppriktig at legene har navnet til Mette-Marit på blokka, og prioriterer fortsatt Magda? 

Ja. Den med best match og størst sjanse for overlevelse får organene. 

• Liker 1
Skrevet
Ellie42 skrev (3 minutter siden):

Finland er heller ikke skandinavia. Navnet kom fra når dette var kun de skandinaviske landene, så utvidet de det til Finland\Island og senest Estland.

Burde vel byttet navn til Nordictransplant.

Sånt tenker man ikke på. Utenfor oss i det faktiske Skandinavia brukes nemlig Skandinavia gjerne om hele Norden.

Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Synes du det var rart at kommentaren din ble slettet? 😅

Kanskje ikke, men tydeligvis er vi flere som har tenkt det samme! 

• Liker 1
Skrevet
SusieDerkins skrev (Akkurat nå):

Finland, Island og Estland er land utenfor Skandinavia, som er med i Scanditransplant.

Uansett veldig mange andre lang igjen som kan ha organer.. spørsmålet mitt er fortsatt om de går like langt for alle på lista hvis det viser seg at MM har fått lunger fra land utenfor avtalen. Kun spekulasjon selvsagt..  men noe er veldig rart med akkurat denne situasjonen, det kan man virkelig ikke nekte for. 

• Nyttig 1
Skrevet
Dlure skrev (Akkurat nå):

😂 

Ålreit. 

Folk blir korrupte for mindre

• Hjerte 3
Skrevet
Sukkerogkanel skrev (17 minutter siden):

Hvordan funker det hvis lungene har så kort «levetid» å transportere over lange landegrenser osv?

Disse flyene har prioritet 1 både på bakken og i lufta. Alt av helsepersonell og transport er på plass og innkjørsel til flydøra er klarert FØR organet tas ut. Det er ambulanser/politi som frakter de til og fra flyplasser. Det er også helsepersonell ombord som passer organet hele veien. Flytiden fra f.eks. Keflavik/Island tar ca 3 timer + ca 30 min til Oslo med full utrykning. For alt vi vet kan det jo ha stått helikopter klart om MM fikk lunger fra utlandet. 

Så at organet kan komme fra andre land er mulig da tiden det tar regnes fra organet er tatt ut til det er hos mottaker.

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Sverre Magnus var på VG-lista i helgen, så jeg tipper mor var "utenfor fare" innen det: 

https://www.nettavisen.no/kjendis/prins-sverre-magnus-pa-vg-lista-situasjonen-er-under-kontroll-hjemme/s/5-95-3096059

I følge denne er det de tre første døgnene som er de mest kritiske: 

https://www.vg.no/rampelys/i/n1vqjm/lungetransplantasjon-hva-skjer-etter-operasjonen?utm_source=androidapp&utm_medium=share

Endret av Korpsnerden
  • Liker 1
Skrevet
Mrs Robinson skrev (7 minutter siden):

Fakta er umoderne, og de kongelige og den rike overklassen opptrer så redelig og ordentlige, atte. Det har jo det siste året vist oss..

Om legene har to identiske matcher og må velge mellom kronprinsessen som har en statlig funksjon, eller Magda (50) fra Toten som er sykere, er det liten tvil i at kronprinsessen blir prioritert. Ikke spesielt konspiratorisk å påstå det. 

Kjenner at nå er det på tide å avvikle kongehuset. Jeg har alltid vært monarkist, men nå holder det.

Jeg synes sånne spekulasjoner er utrolig respektløse overfor legene som du med dette anklager både for løgn og for brudd på regelverket og etikken.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
TigerK skrev (6 minutter siden):

Med denne eksplosjonen i organdonorer som har resultert i MMs fantastisk korte periode på venteliste for donasjon, vil det være naturlig å forvente at antallet mennesker på slike lister vil synke dramatisk de neste dagene/ukene. MM fikk nye lunger etter to uker. Går ut i fra at med denne voldsomme tilgangen på organer kombinert med det begrensede antallet syke mennesker som ventet på lunger, så er det ingen igjen på den ventelista om få dager. Det er jo også flere medlemmer av den kongelige familien som venter på nye organer, og det er vel stor grunn til å anta at det vil komme informasjon om at Durek også er transplantert veldig snart, siden landet nå vitterligen flommer over av organer og donorer. 

Det er jo fantastiske nyheter, ikke bare for kongefamilien, men for alle syke i Norge som venter på nye organer. 

Hvordan . De må jo dø først før de er donor ? Hvor mange av de disse nye donorene har død siste uka ? Bra med alle som melder seg som organdonor altså er det selv men de må dø først… 

• Liker 2
Skrevet
Dlure skrev (2 minutter siden):

Den sykeste som har best match med aktuelle lunger

• Liker 1
Skrevet
Mrs Robinson skrev (7 minutter siden):

😂

Sjeldent noen klarer å pakke sarkasme inn på en så fantastisk måte 

Det var vel ikke akkurat innpakket?

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
FruR skrev (3 minutter siden):

Hvordan . De må jo dø først før de er donor ? Hvor mange av de disse nye donorene har død siste uka ? Bra med alle som melder seg som organdonor altså er det selv men de må dø først… 

SusieDerkins skrev (2 minutter siden):

Det var vel ikke akkurat innpakket?

Elegant nok innpakket til at ikke alle tar den ;)

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...