Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
velociraptor skrev (23 minutter siden):

- det er privat

- de husker det ikke

- det ønsker de ikke å svare på

- Mette er syyyk

- flokken må samles

I følge kronprinsen må han passe på flokken. Altså; Flokken først - før plikten? 

• Liker 9
  • Nyttig 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (20 minutter siden):

Den er ikke rettskraftig før anke fristen er ute, eller godtatt. Dette gjelder ikke bare marius, men alle parter i saken.

Nei det er ikke slik du skriver det jeg sa det, så du trenger ikke prøve deg på latterlig gjøring her, før du har sjekket fakta.

Sitat: Ingen dommer er rettskraftige før ankefristen er utløpt eller begge parter har vedtatt dommen. Straffedommer har aldri partiell rettskraft, slik at hele saken må være avsluttet før noen skal regnes som domfelt.

https://snl.no/anke_-_straffedommer

Nå har MBH erkjent store deler av sin dom, så utover litt flisespikking er dette egentlig bare retorikk.

Han er dømt. Hele komplekset er bare ikke rettskraftig før alle ofrene også vedtar eller anker. Det har ingenting med "godtatt" som du kaller det å gjøre. Kriminelle "godtar" ikke ofte dommene sine.

Endret av Ellie42
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg tipper noen forvekslet bruken av ordene "godta" og "vedta" her. Let it go. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Helt uavhengig av medlemmene i dagens kongehus; for meg er det underlig at så mange er så for å ha et monarki. 
Nøyaktig hva er det som er så himla bra?

Hvor sunt er det for en 22 år gammel, fullstendig gjennomsnittlig jente, å skulle være kongelig høyhet, prinsesse, og bukkes og nikkes og neies for? Hun blir jo helt forstyrra når mora får massiv, dypt velfortjent kritikk, for ellers er det vinking og jubling og flagg fra folket og hæææ er det ikke sånn at alt folket elsker oss altså? Den norske befolkning har liksom «bestemt» at fordi hun er født så skal hun ha et liv uten frihet, uten mulighet til å ytre meninger, skrive en bok, ta en utdanning som nøyaktig det hun føler for helt selv, og hennes valg av partnere er noe hele Norge skal ha lov til å ha en mening om.

Dette er jo egnet til å ødelegge liv. 

Så HVORFOR skal vi drive med dette tåpelige opplegget? Er det fordi det er så kooooselig? Vil det norske næringslivet gå nedenom og hjem uten monarki?Ryker lakseeksporten til Asia hvis det ikke kommer en prinsesse og kongelige høyheter og sier noen innøvde og brifa selvfølgeligheter?

Finnes det noen som kan svare adekvat på dette?

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
rebella81 skrev (30 minutter siden):

Helt uavhengig av medlemmene i dagens kongehus; for meg er det underlig at så mange er så for å ha et monarki. 
Nøyaktig hva er det som er så himla bra?

Hvor sunt er det for en 22 år gammel, fullstendig gjennomsnittlig jente, å skulle være kongelig høyhet, prinsesse, og bukkes og nikkes og neies for? Hun blir jo helt forstyrra når mora får massiv, dypt velfortjent kritikk, for ellers er det vinking og jubling og flagg fra folket og hæææ er det ikke sånn at alt folket elsker oss altså? Den norske befolkning har liksom «bestemt» at fordi hun er født så skal hun ha et liv uten frihet, uten mulighet til å ytre meninger, skrive en bok, ta en utdanning som nøyaktig det hun føler for helt selv, og hennes valg av partnere er noe hele Norge skal ha lov til å ha en mening om.

Dette er jo egnet til å ødelegge liv. 

Så HVORFOR skal vi drive med dette tåpelige opplegget? Er det fordi det er så kooooselig? Vil det norske næringslivet gå nedenom og hjem uten monarki?Ryker lakseeksporten til Asia hvis det ikke kommer en prinsesse og kongelige høyheter og sier noen innøvde og brifa selvfølgeligheter?

Finnes det noen som kan svare adekvat på dette?

Jeg er helt enig i at monarki er fullstendig utdatert - folk fødes inn i gullbur og lever livene på utstilling. Riktignok svært privilligerte liv, men på utstilling hele tiden, og som du sier - tronarvingen kan ikke velge verken å brenne for noe og bli aktivist, å skrive en bok, å stemme ved stortingsvalg, å lire av seg noe dumt i some, og bli utsatt for kritikk både til hverdag og fest. Eller å prøve og feile et par ganger før hun finner den hun vil dele livet med. 

Jeg har vært imot monarkiet lenge før alle greiene rundt kongehuset eksponerte, og er det ikke mindre nå. Slipp dem fri, tenker jeg.

Endret av pøbelsara
  • Liker 5
Skrevet
pøbelsara skrev (16 minutter siden):

Jeg er helt enig i at monarki er fullstendig utdatert - folk fødes inn i gullbur og lever livene på utstilling. Riktignok svært privilligerte liv, men på utstilling hele tiden, og som du sier - tronarvingen kan ikke velge verken å brenne for noe og bli aktivist, å skrive en bok, å stemme ved stortingsvalg, å lire av seg noe dumt i some, og bli utsatt for kritikk både til hverdag og fest. Eller å prøve og feile et par ganger før hun finner den hun vil dele livet med. 

Jeg har vært imot monarkiet lenge før alle greiene rundt kongehuset eksponerte, og er det ikke mindre nå. Slipp dem fri, tenker jeg.

Eller som jeg så en skrev: Sett OSS fri. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
velociraptor skrev (2 timer siden):

- det er privat

- de husker det ikke

- det ønsker de ikke å svare på

- Mette er syyyk

- flokken må samles

Hva mener du med syyyk? 
Antar for øvrig at kongehuset på en eller annen måte kommenterer dommen etter hvert. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
pøbelsara skrev (39 minutter siden):

Enig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...