Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Hvem mener at hun har gjort noe kriminelt? Du får linke til innlegget og spørre den det gjelder. 

Ok, tolket deg sånn. Det er egentlig bare det jeg er opptatt av og det jeg trodde opprører dere så voldsomt. Om hun har tatt naive, dumme, uinformerte valg for 12 år siden eller lenger tilbake, så lever iallefall jeg fint med det. Hun har jo måtte gå(sitte) botsgang for dette og har sagt at hun ikke visste og at hun er lei seg for det. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
SusieDerkins skrev (8 minutter siden):

Tull. Hun sier det uten forbehold, Da er det ikke en antagelse, dette kaller vi å fastslå:

«Vi redegjorde i 2019 for at et av møtene med Epstein skjedde hos han. Når det gjelder årstallet så har vi allerede beklaget at vi i 2019 ikke husket tidspunktet for når de hadde siste skriftlige kontakt. Det siste møtet var i 2013, men den siste skriftlige kontakten var i 2014», skriver kommunikasjonssjef Guri Varpe."

Du linker til en artikkel fra Januar 2026 for å besvare en artikkel fra mai 2026, der tilsvaret er « at man antar at det ikke var et fysisk møte i 2014»? Der det også står tydelig at MM ikke ønsker å svare på hva hun gjorde der i 2014? Please, det blir i overkant desperat. 
https://www.aftenposten.no/norge/i/5pb796/kronprinsessen-mette-marit-reiste-til-florida-i-2014

«Den 26. mai svarte Varpe ved Kongehuset: «Ut fra det vi har kunnet sjekke i våre kilder og så langt Kronprinsessen kan huske – var hennes siste møte med Epstein i 2013. Ut fra dette er det ingen grunn til å anta at hun traff Epstein, hverken der eller noe annet sted etter 2013.»

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (På 5.6.2026 den 10.56):

Da var det som jeg tenkte:  At de hadde felles møte med et tverrfaglig team i går om forberedelser til lungetransplantasjon etter at de siste testene var gjennomført.

Ingrid Alexandra fortsetter studiene på Uni i Oslo (på utveksling), mens Sverre Magnus faktisk reiser ut i Europa for å studere til høsten. Og, MBH søker om å komme hjem på Skaugum når moren er såpass syk. Spørsmålet er om det hadde lønnet seg å ha ham der han er, men jeg skal ikke uttale meg mer om det. Får håpe han holder seg i ro for moren sin del. 

At det blir en heftig operasjon er det ingen tvil om. Og vi får nok ikke vite verken når det skjer (når hun får tlf og skal opereres pga personvernet til begge parter, mottager og donor), men det vil være en ganske lang rekonvalensesstid etter operasjonen også for å se hvordan kroppen reagerer på de nye lungene samtidig som hun får kraftig antibiotika og immundempende medisin. 

Vi får bare ønske lykke til i en slik situasjon, som jeg hadde ønsket alle som skal gjennom en transplantasjon.

Underfundig at Sverre skal studere utenlands, men samtidig er det jo visse flyplasser i Europa som vel fungerer mer som knutepunkt for flytrafikken enn andre flyplasser. Vil tro at om han bor i London så vil det gå kort tid å skaffe direktefly til Oslo på kortere tid enn seks timer. Og med deres nettverk kan de sikkert få låne privatflyet til kjendiser andre steder?

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (11 minutter siden):

Da kan du kanskje dokumentere dine påstander?

Så forholder vi andre oss til det vi har lest om saken.

https://www.nettavisen.no/kjendis/kronprinsesse-mette-marits-hittil-ukjente-usa-reise-avslort/s/5-95-3059690

Kronprinsessen hadde kontakt med Epstein fra 2011 til 2014, etter tidligere å ha sagt at hun brøt kontakten i 2013.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Bloomer69 skrev (54 minutter siden):

Ok, tolket deg sånn. Det er egentlig bare det jeg er opptatt av og det jeg trodde opprører dere så voldsomt. Om hun har tatt naive, dumme, uinformerte valg for 12 år siden eller lenger tilbake, så lever iallefall jeg fint med det. Hun har jo måtte gå(sitte) botsgang for dette og har sagt at hun ikke visste og at hun er lei seg for det. 

Når har hun måtte gå/sitte BOTSGANG?

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AprilLudgate skrev (7 minutter siden):

Klarer dere ikke se den må dere forbli single og barnløse grunnet alvorlig mangel på helt normale empatiske antenner. 

Hvem er dere? Og dette var da virkelig empatisk skrevet. Helt i tråd med snakket om medmenneskelighet og empati, eller ikke. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AprilLudgate skrev (3 minutter siden):

Ja, really.

Denne timen hadde jeg og stilt på om jeg så var USAs president.

Fordi: normal mennesklig empati.

Haakon er et menneske. Han elsker kona si, og vet hun snart kan dø. 

Klarer dere ikke se den må dere forbli single og barnløse grunnet alvorlig mangel på helt normale empatiske antenner. 

Men det handler ikke om akkurat den timen, men om summen av alt. Ja, akkurat den timen med info var fullt forståelig at han måtte være med på (dog mindre forståelig at de ikke kunne flytte den til et bedre tidspunkt). At han må droppe alt den dagen hun faktisk får transplantasjon, selvsagt, det tror jeg heller ingen vil kritisere.

Men summen av alt er kritikkverdig. Det er også hans egen feil at det ble så mye kritikk rundt at han dro fra Japan før den avtalte tiden, siden han som en idiot sa (jeg vil kalle det en slags løgn) at årsaken var at han "savnet Mette og ville være sammen med henne nå som hun er dårligere", i stedet for å si at "min kone har en viktig legetime som jeg må være med på". Alle disse halvsannhetene gjør at folket mister mer og mer tillit. 

• Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (14 minutter siden):

Når har hun måtte gå/sittet BOTSGANG?

Hele denne våren. Trodde de fleste hadde fått det med seg?

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
velociraptor skrev (15 minutter siden):

Men det handler ikke om akkurat den timen, men om summen av alt. Ja, akkurat den timen med info var fullt forståelig at han måtte være med på (dog mindre forståelig at de ikke kunne flytte den til et bedre tidspunkt). At han må droppe alt den dagen hun faktisk får transplantasjon, selvsagt, det tror jeg heller ingen vil kritisere.

Men summen av alt er kritikkverdig. Det er også hans egen feil at det ble så mye kritikk rundt at han dro fra Japan før den avtalte tiden, siden han som en idiot sa (jeg vil kalle det en slags løgn) at årsaken var at han "savnet Mette og ville være sammen med henne nå som hun er dårligere", i stedet for å si at "min kone har en viktig legetime som jeg må være med på". Alle disse halvsannhetene gjør at folket mister mer og mer tillit. 

Nå har jo Marius fortalt at det var en treningstime med andre i samme situasjon, ikke en legetime. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Mrs. Random Nick skrev (31 minutter siden):

Underfundig at Sverre skal studere utenlands, men samtidig er det jo visse flyplasser i Europa som vel fungerer mer som knutepunkt for flytrafikken enn andre flyplasser. Vil tro at om han bor i London så vil det gå kort tid å skaffe direktefly til Oslo på kortere tid enn seks timer. Og med deres nettverk kan de sikkert få låne privatflyet til kjendiser andre steder?

Enig. Merkelig at han sendes "ut i Europa", mens IA skal være hjemme. Men, det er vel fordi de kanskje setter henne på et raskere "opplæringsprogram" enn planlagt, pga HM og MMs rolle. HM vil avlyse mye pga MMs situasjon, og MM vil ikke være i stand til å representere i det hele tatt. "Europa" kan jo være så mangt, ikke sikkert de vet selv ennå hvor han skal. Håper de voksne ungene vil fortsette å leve sine liv så godt det er mulig, på tross av morens sykdom, allikevel om de er nærmere.  

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (5 minutter siden):

Enig. Merkelig at han sendes "ut i Europa", mens IA skal være hjemme. Men, det er vel fordi de kanskje setter henne på et raskere "opplæringsprogram" enn planlagt, pga HM og MMs rolle. HM vil avlyse mye pga MMs situasjon, og MM vil ikke være i stand til å representere i det hele tatt. "Europa" kan jo være så mangt, ikke sikkert de vet selv ennå hvor han skal. Håper de voksne ungene vil fortsette å leve sine liv så godt det er mulig, på tross av morens sykdom, allikevel om de er nærmere.  

Kanskje? Og det kan også hende at hun har lyst å være i nærheten av mor. Hun kunne sikkert ha vært på utveksling et annet sted i Europa, men at hun kjenner at det er hjemme hun trenger å være akkurat nå. Det er i så fall ikke rart.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Bloomer69 skrev (47 minutter siden):

Var hun voksen for 12 år siden? Og Norges representant som Kronprinsesse?

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Kanskje? Og det kan også hende at hun har lyst å være i nærheten av mor. Hun kunne sikkert ha vært på utveksling et annet sted i Europa, men at hun kjenner at det er hjemme hun trenger å være akkurat nå. Det er i så fall ikke rart.

Ja, nå er det ikke akkurat kun ett kompleks her heller, men flere. Hadde det kun vært MMs sykdom og de (og folket og resten av Norge) kun hatt den å konsentrere seg om (og ikke at kun er ensbetydende med at den er en bagatell, heller tvert i mot), men at sakskomplekset med bror/sønn også er såpass alvorlig og bekymringsfullt som det er så blir det mye mer omfattende. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (1 minutt siden):

Ja, nå er det ikke akkurat kun ett kompleks her heller, men flere. Hadde det kun vært MMs sykdom og de (og folket og resten av Norge) kun hatt den å konsentrere seg om (og ikke at kun er ensbetydende med at den er en bagatell, heller tvert i mot), men at sakskomplekset med bror/sønn også er såpass alvorlig og bekymringsfullt som det er så blir det mye mer omfattende. 

Ja, jeg tipper det.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Gulline skrev (1 time siden):

Enig - det hele er vanvittig. Og enda verre. Vi kan ikke gjøre noe med det - for disse menneskene er uangripelige. De står over loven. VI har rett og slett ingenting vi skulle ha sagt eller gjort. 

«De står over loven» - Ja, og det var slettes ikke bra at Kongen uttalte seg ift. MM og ga henne «cred» for å ha avsluttet kontakten med Epstein tidligere enn andre. Det var en merkelig uttalelse - det er en forsvarstale for sin svigerdatter som ikke lyder bra. 

I utganspunktet så forstår jeg oppgittheten - men de må jo eie verdighet, moral og rolleforståelse for å kunne tjene den gjerningen som skal samle et helt folk. Pr. nå gjør de ikke det. Et monarki er aldri sterkere enn hvilken støtte og oppslutning de har i folket, og denne er stadig synkende. 
To Storting må vedta en avvikling, og det kan gå raskt. 
Om et avtroppende Storting i et valgår stemmer for innføring av republikk, og det nye Stortinget etter valget stemmer for det samme, med to tredjedelers flertall, da kan monarkiet være avviklet innen relativt kort tid. 
Senere tids meningsmålinger viser at den yngre generasjonen i langt større grad er negative til monarkiet.

Endret av Eufemia-
Utheving.
  • Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Aricia skrev (2 timer siden):

Nei, det var jo det jeg forklarte. Ikke kjenne til karakter = ikke vite hva slags forbrytelser.

"Ikke vite hva slags forbrytelse", men visste at det var en forbrytelse? Rart å ikke finne ut av det da før man går videre med bekjentskapet, kanskje?

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (10 minutter siden):

Hvor mange godt voksne skal bruke dette "jeg er manipulert" da? Det virker som en "enkel utvei" når du har næret et intimt og konstant vennskap med en overgriper, og det er tydelig hvilke preferanser han har og det foreligger dokumentasjon på hva han er dømt for. 

Da må det være lov å spørre seg hvor moralen er ligger, hvilken dømmekraft man har og se til hvilken posisjon eller stilling vedkommende har hatt i den tiden man har næret dette vennskapet.

Samtidig er det også naturlig at når man får visshet i disse forholdene at man tenker på fortiden til de som har næret vennskap med vedkommende og om det har noen sammenheng. 

Ansvarsfraskrivelse. Hun sa ikke engang at det var hennes feil som lot seg manipulere. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
-Pusheen- skrev (9 minutter siden):

Nei det er ikke så rart, er nok mange som vil det, men ikke kan. Minn meg på hva som er positivt med kongefamilien for 10 år siden, hva gjorde de da

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
SusieDerkins skrev (46 minutter siden):

Hele denne våren. Trodde de fleste hadde fått det med seg?

Det er jo å bite i det sure eplet, ta selvkritikk etter å ha gjort en alvorlig tabbe. Jeg personlig (med flere, ref media i inn- og utland) synes at hun ikke tok særlig selvkritikk og det virker ikke som verken hun eller HM forstår alvoret i dette. Og, hvis det nå viser seg at det kommer flere filer som går imot det de har uttalt, da blir det verre. For det er jo det som har skjedd siden første gang de ble spurt om relasjonen med Epstein. Jeg synes ikke de har forklart seg godt nok om relasjonen, hvorfor Epstein var en såpass nær venn, hvorfor hun valgte å overnatte alene hos han, hvorfor de har næret dette vennskapet og hvor lenge det har pågått. Jeg synes også hun var arrogant i visse svar til journalisten når hun ble spurt. Samtidig var det noe kokett over HM og det at han selv valgte å involvere seg i relasjonen med Epstein og "de samme vennene/felles venner", men utelot å fortelle hvem som var kilden til det opprinnelige vennskapet. Hvorfor det vil mange spørre seg, om det ikke var/er noe ulovlig eller umoralsk, eller om det ikke er noe å legge mer energi i? Ærlighet varer lengst og ville stanset all videre spekulasjon over hele verden.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...