Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Hun kommer garantert til å få transplantasjon. 

Hvordan vet du at det vil dø et menneske som har hennes vev-og blodtype , samt alt det andre som må stemme - så lenge hun lever …?

Det kan jo være mange andre som står på listen , som lungene til et nylig avdødt menneske passer til … 

Lungene kan heller ikke befinne seg langt unna  der hun selv er , da den må opereres inn så snart som mulig . Så det er mye som har klaffe …

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
lurker skrev (1 minutt siden):

Tror du ikke han mener her at stress ikke påvirker hvordan selve sykdommen utvikler seg? 

Det er jo noe helt annet enn at symptomene man har kan bli vanskeligere å leve med i perioder man er i økt stress. Stress øker blant annet pustefrekvensen, som jo kan påvirke hvor vanskelig det er å puste,

Jeg skjønner, det er nok sikkert mulig at dette er tilfelle.

• Liker 5
Skrevet
lurker skrev (2 minutter siden):

Tror du ikke han mener her at stress ikke påvirker hvordan selve sykdommen utvikler seg? 

Det er jo noe helt annet enn at symptomene man har kan bli vanskeligere å leve med i perioder man er i økt stress. Stress øker blant annet pustefrekvensen, som jo kan påvirke hvor vanskelig det er å puste,

Og uansett om stress påvirker sykdommen direkte eller ei, er det vel ingen som trives noe særlig under langvarig stress uansett.

• Liker 6
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner, det er nok sikkert mulig at dette er tilfelle.

Jeg tolker det likt som vedkommende du siterer. At stress ikke direkte vil påvirke at sykdommen utvikle seg, men stress påvirker jo mye annet som igjen kan påvirke andre symptomer. Stress påvirker jo ofte søvnmangel, lav/høy matlyst, kortisol i kroppen bl.a. Bare det kan jo oppleves ekstra krevende når man allerede er kronisk syk.

Endret av -Pusheen-
Tilleggssetning
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
lurker skrev (10 minutter siden):

Poenget er vel at det blir rimelig håpløst for Norge hvis vårt statsoverhode skal måtte reise hjem fra offisielle oppdrag eller utebli fra jobben sin i hytt og gevær de neste par årene fordi han føler at MM har blitt dårligere. Uavhengig av om det kommer av forkjølelse, panikkangst, stress eller hva-det-nå-er.  
Eller, enda verre, at arveprinsessen ikke kan få seg høyere utdanning de neste årene. Det henger jo ikke på greip. 

Endret av TigerK
Lagt til siste setning
  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Hekken skrev (3 minutter siden):

Hvordan vet du at det vil dø et menneske som har hennes vev-og blodtype , samt alt det andre som må stemme - så lenge hun lever …?

Det kan jo være mange andre som står på listen , som lungene til et nylig avdødt menneske passer til … 

Lungene kan heller ikke befinne seg langt unna  der hun selv er , da den må opereres inn så snart som mulig . Så det er mye som har klaffe …

Ingen VET noe som helst her. Sannsynligheten for at hun kan være i nærheten av en eventuell donor temmelig kjapt er temmelig høy. De har alle mulige ressurser tilgjengelig. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet
Kvittre skrev (22 timer siden):

Hvilken nyhetssending ? 
jeg husker at kongen hadde fått oppdatering om Gulfkrigen , og at Harald mente utviklingen der kunne være en grunn til hjerteinfarktet, men fikk folk flest samme info, og hvor så dere nyheter? 
jeg var 14 år og sov på natten, men det var jo ingen nyhetssending ellers? Tekst tv ? 

Jeg var 11 års da kongen døde, og husker godt at jeg var sein på badet før jeg skulle legge meg, og pappa ropte til meg at kongen var død. Det var ekstra nyhetssending på tv hele tiden på den tiden pga Golfkrigen, og kongen døde før kveldsnytt.

Da vi kom på skolen, så husker jeg at vi så på sendinger om kong Olav og nyheter fra Golfkrigen på skolen. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Jeg tolker det likt som vedkommende du siterer. At stress ikke direkte vil påvirke at sykdommen utvikle seg, men stress påvirker jo mye annet som igjen kan påvirke andre symptomer. Søvnmangel, lav/høy matlyst, kortisol i kroppen bl.a.

Tror du kronprinsen korter ned på et besøk hvor han er hovedperson av sånne grunner? Eller at IA avbryter eksamen på grunn av det (hvis det er tilfelle)?

Da kommer vi tilbake til spørsmålet om han bør abdisere hvis det er sånn at han avbryter andres planer og i verste fall fornærmer verten, fordi kona har dårlig matlyst.

Med tanke på institusjonen så håper jeg jo at han har bedre grunner. Men for MMs del håper jeg jo ikke at hun er mer alvorlig syk enn vi vet om.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
TigerK skrev (Akkurat nå):

Poenget er vel at det blir rimelig håpløst for Norge hvis vårt statsoverhode skal måtte reise hjem fra offisielle oppdrag eller utebli fra jobben sin i hytt og gevær de neste par årene fordi han føler at MM har blitt dårligere. Uavhengig av om det kommer av forkjølelse, panikkangst, stress eller hva-det-nå-er.  

Jeg tippet det er nok stor sjanse for at dette roer seg når dommen har kommet. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
lurker skrev (Akkurat nå):

På den andre siden så evner jo ikke MBH å stoppe fordi han tilsynelatende ikke skjønner at han gjør noe galt. Så om han ikke blir buret inne lenge så er sannsynligheten høy for at han setter i gang igjen.

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (3 minutter siden):

Tror du kronprinsen korter ned på et besøk hvor han er hovedperson av sånne grunner? Eller at IA avbryter eksamen på grunn av det (hvis det er tilfelle)?

Da kommer vi tilbake til spørsmålet om han bør abdisere hvis det er sånn at han avbryter andres planer og i verste fall fornærmer verten, fordi kona har dårlig matlyst.

Med tanke på institusjonen så håper jeg jo at han har bedre grunner. Men for MMs del håper jeg jo ikke at hun er mer alvorlig syk enn vi vet om.

Nei, jeg tror ikke det er derfor. Jeg tror det er mer alvorlig eller viktig enn som så, men det blir kun spekuleringer.

Endret av -Pusheen-
  • Liker 4
Skrevet
lurker skrev (Akkurat nå):

Enig med deg der. Tipper også at IA ikke vil fortsette studiene i Australia.
Time vill tell, som Solan Gundersen sa. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
TigerK skrev (2 minutter siden):

Enig med deg der. Tipper også at IA ikke vil fortsette studiene i Australia.
Time vill tell, som Solan Gundersen sa. 

Jeg håper hun fortsetter. Det blir helt håpløst å gå oppe i dette. På den ene siden vil hun sikkert være lojal mot familien, på den andre siden setter hun seg selv i et helt unødvendig dårlig lys med å ta mor og brors side.

Jeg håper hun stikker og får innflytelse fra helt andre miljøer nå.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er lett å bli fokusert på lungesykdommen, fordi vi får vite litt om den. Men det kan vel like så godt være mer i retning psykisk knekk.

Vi så hva som skjedde med Jagland, og det han stod i var jo egentlig småtteri i forhold til kaoset disse har stått i de siste årene.

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Nymerïa skrev (7 minutter siden):

Jeg håper hun fortsetter. Det blir helt håpløst å gå oppe i dette. På den ene siden vil hun sikkert være lojal mot familien, på den andre siden setter hun seg selv i et helt unødvendig dårlig lys med å ta mor og brors side.

Håper også hun fortsetter. Ut ifra det kronprinsen sa da han fikk spørsmål om det, høres det jo ut som hun har tenkt til nettopp det. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
lurker skrev (8 minutter siden):

Det er lett å bli fokusert på lungesykdommen, fordi vi får vite litt om den. Men det kan vel like så godt være mer i retning psykisk knekk.

Vi så hva som skjedde med Jagland, og det han stod i var jo egentlig småtteri i forhold til kaoset disse har stått i de siste årene.

Det er jeg enig i. Og jeg ikke noe behov for å vite hva som er galt. Jeg tror det blir mindre støy hvis de rett og slett sier at MM er for dårlig til å delta på ting, forutsatt at de holder seg til det. Det er dette av og på-opplegget med kontrabeskjeder fram og tilbake og så en praksis som viser noe helt annet, som gjør at det blir diskusjoner.

De kunne ha sagt at hun er for syk. Punktum. Og så får hun konsentrere seg om å bli bedre eller leve så komfortabelt som hun kan.

• Liker 22
Skrevet
Nymerïa skrev (13 minutter siden):

Det er jo mange grunner til at man må avbryte en utdannelse. 

• Liker 6
Skrevet
Hekken skrev (35 minutter siden):

Organene blir sendt med fly raskest  mulig sammen med et legeteam fra Rikshospitalet. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
TigerK skrev (2 minutter siden):

Det er jo mange grunner til at man må avbryte en utdannelse. 

Det er det, men jeg ser ikke en eneste god grunn til å tråkke oppi familien din når broren din er en (formodentlig) serieovergriper og moren din har begått sosialt selvmord med å koseprate med verdens mest kjente overgriper. Jeg skjønner at hun er glad i familien sin, men er det en situasjon hvor du har all mulig grunn til å forlate hjemtraktene så er det denne.

Hadde hun vært min datter så hadde jeg gitt henne klar beskjed om å finne på noe annet de neste årene. På en hyggelig og støttende måte.

• Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Hebbe-lille skrev (3 timer siden):

https://www.tv2.no/underholdning/prinsessens-universitet-faller/18898139/

«Mens saken om prinsesse Ingrid Alexandras angivelige stalker dominerer norske medier, er oppmerksomheten i Australia langt mer beskjeden.

Dagen etter at det ble kjent at en 63 år gammel mann fra Sydney hadde fått et besøksforbud etter å ha sendt et brev til prinsessens campusbolig ved Universitet i Sydney, var det overraskende få Sydney-baserte medier som omtalte hendelsen. 

Saken ble omtalt av tabloidavisen Daily Telegraph Sydney, men har foreløpig ikke fått samme gjennomslag hos flere av de største australske mediene.

I Europa er bildet et annet. Saken har fått bred dekning i Norge, og er eksempelvis også omtalt i flere tyske medier. «

Ja, hun er jo egentlig en helt ordinær person der borte. Om man ikke følger godt med, legger man ikke merke til de to på slep/evt sitter på sidebordet litt bortenfor. Det er ingen som bryr seg. De som vet, de vet og de i hennes indre krets. Det er chatgrupper i studentmiljøene i Sydney også, men generelt sett er lille Norge og det norske kongehus ganske ubetydelig i der. 

- Det er ikke sikkert hun trives SÅ godt som pressen skriver heller. En ting er hva hun føler, en annen er hva hun sier og hva som skrives etc. Det kan jo hende at hun savner venner og familie i Norge og vurderer å ta resten av utdanningen her. Hvem vet. Den avgjørelsen om å ta studiene i Australia ble jo tatt litt på tampen. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...