Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Johan uten land skrev (7 timer siden):

Regner med at de aller fleste fikk med seg dette - det var jo allerede tidligere kjent at kongen ble syk den dagen/kvelden - så normalt nyhetsinteresserte mennesker ville nok få med seg Kveldsnytt denne kvelden. 

Jøsses. Satt folk våkne da? De visste jo ikke før han faktisk var død at det ville bli fri dagen etter . 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mulig verden ser annerledes ut fra ståstedet til oss som driver eget firma og faktisk MÅ på jobb, men jeg stusser litt over at så mange mener hele familien må være i beredskap når noen står i kø for transplantasjon- i det vi vet kan ta fra noen måneder til flere år. 

Jeg kan ikke  skjønne annet enn at det må dreie seg om noe mye mer alvorlig enn det.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Ja, nå vet vi jo ikke hva det er som er årsaken. Kanskje det er en god grunn. Kan jo tyde på det siden han faktisk korter ned turen, og at IA kommer hjem? Men korter han ned reisen "bare fordi", ser det jo virkelig ikke bra ut. Hadde gjort seg med bittelitt mer info, merke jeg. 

Jeg håper jo at IA bare kommer hjem i det noen sa er en ferieuke i Australia.

• Liker 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (2 minutter siden):

Det er mulig verden ser annerledes ut fra ståstedet til oss som driver eget firma og faktisk MÅ på jobb, men jeg stusser litt over at så mange mener hele familien må være i beredskap når noen står i kø for transplantasjon- i det vi vet kan ta fra noen måneder til flere år. 

Jeg kan ikke  skjønne annet enn at det må dreie seg om noe mye mer alvorlig enn det.

Kan hende det også har noe å gjøre med en viss dom. Men får jo også inntrykk av at det er mer alvorlig enn at hun står i kø. 

• Liker 2
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Jeg håper jo at IA bare kommer hjem i det noen sa er en ferieuke i Australia.

Mulig han sa det uten at jeg fikk det med meg, men hvis hun kommer hjem fordi det er ferieuke, hadde det ikke vært en ide for kronprinsen å si det da han ble spurt om hjemreisen hennes? Husker ikke hva han sa ang det, kun det med at hun planlegger å ta graden sin.

• Liker 4
Skrevet
Momma skrev (35 minutter siden):

Det er en del av greia å være student, du følger opplegget uten å forvente all verdens tilrettelegginger med mindre det er en svært god grunn. Dersom mamma er akutt dødssyk, er det selvfølgelig en særdeles god grunn til å pause studiet.

Det er jo bare det at dødssyk vil hun jo være hele tiden …. Skal så da resten av kongefamilien sette alt på vent på grunn av det ?

Seriøst ; jeg bare spør? 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Når det gjelder IA er det ikke umulig at hun kan ta sine eksamner digitalt fra Norge?

Jeg vet ikke i hvor stor grad man lenger har den klassiske typen eksamen hvor man må sitte på skolen - jeg har ikke studert på 25 år 🙂

Om hun tar eksamen digitalt, trenger hun ikke være tilbake i Sydney før semesterstart 3. august.

• Liker 1
Skrevet

VG sier at de erfarer at hun ikke er satt i kø. 
(Lenke finnes tidligere i tråden)

Kronprinsen uttalte seg ullent om dette.

https://www.nrk.no/norge/kronprins-haakon-i-tokyo_-_-viktig-a-komme-hjem-og-vaere-sammen-med-mette-1.17903713

«Kronprins Haakon vil ikke svare på om kronprinsessen er i ferd med å bli satt på venteliste for organdonasjon nå.

– Det er et medisinsk spørsmål. Legene har sine prosedyrer, og de skal få gjøre sin jobb grundig og i riktig rekkefølge, sier han» 

Det tar i gjennomsnitt 1-1,5 år på venteliste, så det er ikke et argument for at han ikke kan svare ja/nei på spørsmålet i form av at det da vil bli lett å vite hvem det ble donert fra. 
https://organdonasjon.no/sporsmal/hvor-lang-er-ventetiden-for-de-forskjellige-organene/

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Kvittre skrev (6 minutter siden):

Jøsses. Satt folk våkne da? De visste jo ikke før han faktisk var død at det ville bli fri dagen etter . 

Jeg skal love deg at ikke alle fikk fri dagen ette dødsfallet.  Jeg jobbet i dagligvare butikk og vi fikk pent jobbe som normalt. Sjefen ville også at vi skulle ha vareopptelling den dagen han ble gravlagt. Butikken skulle uansett være stengt for det var bestemt fra annet holdt. Det ble protester ang denne varetellingen, så vi fikk fri i 3 timer så vi fikk med oss begravelsen. Før og etter var det vareopptelling. Sjefen eide butikken og viden kjent for å være kriminelt gjerrig.

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Mulig han sa det uten at jeg fikk det med meg, men hvis hun kommer hjem fordi det er ferieuke, hadde det ikke vært en ide for kronprinsen å si det da han ble spurt om hjemreisen hennes? Husker ikke hva han sa ang det, kun det med at hun planlegger å ta graden sin.

Jo. Jeg synes bare det er så drøyt at hun avbryter eller utsetter noe på grunn av dommen til MBH. Og hvis det er sånn at det plager henne så mye at hun ikke får til å følge normal studieprogresjon tror jeg ikke det blir bedre av å være i Norge.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Morgan Le Fay skrev (1 time siden):

Nok en gang elendig kommunikasjon fra Slottet. Med sin dramatiske gest  å avkorte Japan-turen og annonsere at det er på grunn av MM sin helse, samt å hjemkalle IA , så visste de selvsagt at hele verden nå tror det er ekstremt alvorlig. Spekulasjonene går i taket.
Det ser vi i denne tråden også. Det har blitt spekulert i alt fra at hun ligger for døden, allerede er transplantert osv. Dette visste naturligvis Slottet at ville skje da kronprinsen annonserte det. Så det er villet. 

Det som taler for at det ikke er fullt så dramatisk er at det ble bestemt allerede før kronprinsen reiste, at SM dro på fotballkamp og at det ikke har kommet noe offisielt fra Slottet eller fra hennes leger.

Så hvorfor ønsker Slottet å piske opp stemningen og spekulasjonene på denne måten? Alle referatene fra Japan-turen handlet nå kun om MM sin helse og slett ikke om norsk sjømat. Hvorfor?

Det lurer jeg virkelig på også. 

Hvis MM snarlig skulle gjennomgå organdonasjon antar jeg at de ville ønsket ro rundt det, og ikke annonsert at "noe" er i gjerdet slik som de har gjort nå, hvor det fullt sirkus og masse stå hei. 

Jeg antar at når det skjer, vil det skje i stillhet slik at de alle får ro rundt situasjonen, og at det planlegges så langt det lar seg gjøre. 

Det samme med andre faktisk akutte helseutfordringer også.

Hvis det faktisk er noe som krever at de reiser hjem nå så går det an å gjøre det litt mer tilfeldig slik at de faktisk får ro og ikke sirkus:

IA har en ferie og kommer hjem på grunn av det. Haakon tar en litt kortere dag nummer 4, i stedet for å droppe hele dag 4, og gjør ikke noe ut av det i pressen og sier ikke noe om hvorfor utover at det er av praktiske årsaker knyttet til reisen. Og sier ikke noe om at det er fordi han vil være med Mette, og at hennes helse har blitt mye dårligere  

Sånn - ingen (i hvert fall veldig mye mindre) spekulasjoner i pressen og på KG. 

Endret av blvck
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Hekken skrev (6 minutter siden):

Du er langt fra alene om å tenke de tankene ; både jeg selv og flere jeg kjenner har tenkt akkurat det samme. Og uansett hvilken (bort)- forklaring de kommer med så betyr det ingenting etter mitt syn , i alle fall, for det virker som denne familien kun forteller halvsannheter, svada og løgner  , hvis de i det hele tatt sier noe..

Hvorfor alt dette hemmelighetskremmeriet? 
Og dette med at hun er blitt dårligere -det har vi jo hørt med jevne mellomrom siden før jul , den første gangen var vel dagen før Epstein - filene slapp ut i media. Og nå står dommen for « den nydelige gutten med å åpne blikket» straks for dørene . I dagene fremover blir det nok veldig mye fokus på Mette-Marit og en sykdom som etter sigende eskalerer 

Absolutt INGEN tillit igjen !

Dessverre har det vært alt for mye halvsannheter, løgner og bortforklaringer så tilliten er borte for lengst.

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (14 minutter siden):

Ja, nå vet vi jo ikke hva det er som er årsaken. Kanskje det er en god grunn. Kan jo tyde på det siden han faktisk korter ned turen, og at IA kommer hjem? Men korter han ned reisen "bare fordi", ser det jo virkelig ikke bra ut. Hadde gjort seg med bittelitt mer info, merke jeg. 

Tror ikke du bør holde pusten…..

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (10 minutter siden):

Jo. Jeg synes bare det er så drøyt at hun avbryter eller utsetter noe på grunn av dommen til MBH. Og hvis det er sånn at det plager henne så mye at hun ikke får til å følge normal studieprogresjon tror jeg ikke det blir bedre av å være i Norge.

Det er jeg enig i. Men siden Haakon dro hjem tidligere pga "Mette-Marits helsesituasjon" (eller hva de sa), så virker det jo som om det er derfor IA kommer hjem også. Har hun uansett ferie nå, så var det jo god timing. (på ferien)

Hekken skrev (8 minutter siden):

Tror ikke du bør holde pusten…..

Erfaringsmessig har det ikke noe for seg å holde pusten, nei...

Endret av -Pusheen-
Korrigering
  • Liker 6
Skrevet

Iflg vg og dagbladet (og australske medier) er IA allerede på vei. 

Dagbladet har ellers overskrift med «Hastet hjem» og bilde av IA - og rett under Stoltenberg med dyster mine og «Har blitt verre» (som har med internasjonal politikk å gjøre og ikke kongehuset - men det er jo lett å tenke seg at det betyr, Dagbladet fornekter seg ikke ;) )

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
blvck skrev (2 minutter siden):

Det lurer jeg virkelig på også. 

Hvis MM snarlig skulle gjennomgå organdonasjon antar jeg at de ville ønsket ro rundt det, og ikke annonsert at "noe" er i gjerdet slik som de har gjort nå, hvor det fullt sirkus og masse stå hei. 

Jeg antar at når det skjer, vil det skje i stillhet slik at de alle får ro rundt situasjonen, og at det planlegges så langt det lar seg gjøre. 

Det samme med andre faktisk akkurat helseutfordringer også.

Hvis det faktisk er noe som krever at de reiser hjem nå så går det an å gjøre det litt mer tilfeldig slik at de faktisk får ro og ikke sirkus.

IA har en ferie og kommer hjem på grunn av det. Haakon tar en litt kortere dag nummer 4, i stedet for å droppe hele dag 4, og gjør ikke noe ut av det i pressen og sier ikke noe om hvorfor utover at det er av praktiske årsaker knyttet til reisen. Og sier ikke noe om at det er fordi han vil være med Mette, og at hennes helse har blitt mye dårligere  

Sånn - ingen (i hvert fall veldig mye mindre) spekulasjoner i pressen og på KG. 

Igjen blir det et spørsmål om hvorvidt de ikke forstår konsekvensene av sin egen håndtering / kommunikasjon. De er svært åpne når det passer egen agenda, men når de skjønner at avgjørelser kan gi kritikk, da blir det ullent og vagt. 

Han har null problem med å selv dele sin vurdering om at hun er blitt dårligere, men å backe det opp med legeuttalelse eller konkretisere det; det «vil han ikke svare på». Vi skal altså få vite hva han som lekmann vurderer, men ikke medisinsk. 

Dette står i skarp kontrast til da overlegen på Rikshospitalet brettet ut helseopplysningene da det slett ikke var akutt. Da trengte de nemlig at det ble delt, like før Epstein-saken sprakk. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Eufemia- skrev (6 timer siden):

Hva mener du kan utnyttes positivt? Hva legger du i din referanse om at interessen for kongehuset er mye større nå enn i 2023? 

interessen er helt klart mye større, men kun fordi folk som aldri før har brydd seg, nå spiser popcorn og leser om kronprinsfamilien i stedet for å se på Exit.

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Kvittre skrev (24 minutter siden):

Kveldsnytt var ikke så seint, og nå var det vel ikke fri dagen etter folk flest tenkte på i forbindelse med det 🙄

Alle kunne jo ikke ta fri heller.

Klart det hadde betydning for folk som var glad i Kong Olav, og alle lysene som ble tent ute på Slottsplassen sa vel sitt. Ikke alle som hater kongehuset vet du 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Era Vulgaris skrev (5 timer siden):

Hun kommer garantert til å få transplantasjon. 

For å få den må ett menneske dø som matcher hennes DNA. Sjansen er der, men den er ikke stor. 

• Liker 6
Skrevet

Kan hjemreisen til IA og forkorting av reisen til Japan ha noe med Kongen og/eller Dronningens helsesituasjon å gjøre? Vet han har sagt at han vil være konge til han dør, men er det muligheter for at Kongen vil abdisere i nær fremtid likevel? Tenker kongeparet har gjort en solid jobb, og unner dem en rolig siste tid i livet.  Det vil forklare hjemtur og ullen uttalelse om tiden videre i Australia for IA. 

Tenkte på det, dersom MM blir raskt dårligere, vil en overtakelse av tronen i nær fremtid kunne gå smidigere enn om et år eller to. Da er det vel stor risiko for at transplantasjonen havner i samme periode som det fremtidige dødsfallet til kongen ❤️ 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...