Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Viki6 skrev (10 minutter siden):

Det kan godt hende at MM er satt i donorkø og må være klar for operasjon på kort varsel. Det er en stor og alvorlig operasjon, så hvis det er tilfelle, ønsker nok alle å være hjemme. Man rekker ikke hjem fra Australia eller Japan før operasjon om de rette lungene dukker opp.

Skal alle være hjemme på ubestemt tid, fordi MM muligens i fremtiden blir satt i donorkø?

Skal vår arveprinsesse avbryte utdanningen som vil gjøre henne bedre rustet til oppgaven pga dette?

Og om hun blir satt i donorkø så må hun jo vente i måneder eller år på lunger som passer hennes kropp, ikke sikkert det vil bli noen som er aktuelle en gang.

Det er selvfølgelig stressende og kjipt å være syk, men vi snakker her om en person som ennå ikke er så dårlig at hun blir vurdert til å være aktuell for transplantasjon.

Forferdelig rart hvis hele familien setter jobb og utdanning i bero pga dette, og da er de iallfall totalt uegnede til å være noen slags første-familie. Den yngste prinsen har jo ikke kommet i gang ennå med verken jobb eller utdanning, ikke sunt for en frisk ung mann å kun unntaksvis representere og ellers drive dank.

Virker som en særs dysfunksjonell gjeng.

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig dette er kynisk tenkt, men klarer ikke fri meg fra tanken om at nært forestående domsavsigelse er relatert til sykdomsfokuset. Og ikke på den måten at Marius får en mildere dom, for det tror jeg ikke. Men sykdom hos nær pårørende kan øke sjanse for å sone med fotlenke  f eks. Men dette får framtiden vise. Har liten tillit til gjengen. 

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Sgirl skrev (2 minutter siden):

Mulig dette er kynisk tenkt, men klarer ikke fri meg fra tanken om at nært forestående domsavsigelse er relatert til sykdomsfokuset. Og ikke på den måten at Marius får en mildere dom, for det tror jeg ikke. Men sykdom hos nær pårørende kan øke sjanse for å sone med fotlenke  f eks. Men dette får framtiden vise. Har liten tillit til gjengen. 

Normalt sett tror jeg ikke fotlenkesoning godtas når tiltalelisten inneholder seksuallovbrudd, så da spørs det hva han blir dømt for.

ung.no

"Domfelte som er dømt for seksuallovbrudd etter straffeloven kapittel 26 eller voldslovbrudd etter straffeloven § 274, § 275, § 277, § 279, § 281 til § 286 eller § 288 skal ikke innvilges straffegjennomføring med elektronisk kontroll"

Endret av -Pusheen-
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (40 minutter siden):

Nok en gang elendig kommunikasjon fra Slottet. Med sin dramatiske gest  å avkorte Japan-turen og annonsere at det er på grunn av MM sin helse, samt å hjemkalle IA , så visste de selvsagt at hele verden nå tror det er ekstremt alvorlig. Spekulasjonene går i taket.
Det ser vi i denne tråden også. Det har blitt spekulert i alt fra at hun ligger for døden, allerede er transplantert osv. Dette visste naturligvis Slottet at ville skje da kronprinsen annonserte det. Så det er villet. 

Det som taler for at det ikke er fullt så dramatisk er at det ble bestemt allerede før kronprinsen reiste, at SM dro på fotballkamp og at det ikke har kommet noe offisielt fra Slottet eller fra hennes leger.

Så hvorfor ønsker Slottet å piske opp stemningen og spekulasjonene på denne måten? Alle referatene fra Japan-turen handlet nå kun om MM sin helse og slett ikke om norsk sjømat. Hvorfor?

Jeg synes du stiller et betimelig spørsmål her ved alle disse plutselige endringene i kongelige programmer og utdanninger, og med mindre kongehuset har en svært god begrunnelse, som de må gå offentlig ut med, om enn selvsagt ikke med alle eventuelle helsemessige detaljer, er det faktisk krise for den godeste gjengen. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Hanne67 skrev (40 minutter siden):

Det er jo ingenting som tyder på at det er ekstremt alvorlig eller at stemningen er pisket opp på noe vis eller dramatisk. Ingrid Alexandra ønsker å være hos moren sin, og kan sikkert kombinere det med studiene.

De fleste studenter trenger jo ikke å være på skolen til enhver tid, og likevel få med seg det de skal. Er jo sånn i Norge også det, selv om det er en fordel å delta på forelesningene.

Det er en del av greia å være student, du følger opplegget uten å forvente all verdens tilrettelegginger med mindre det er en svært god grunn. Dersom mamma er akutt dødssyk, er det selvfølgelig en særdeles god grunn til å pause studiet.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
TigerK skrev (2 timer siden):

Poenget er vel at det blir rimelig håpløst for Norge hvis vårt statsoverhode skal måtte reise hjem fra offisielle oppdrag eller utebli fra jobben sin i hytt og gevær de neste par årene fordi han føler at MM har blitt dårligere. Uavhengig av om det kommer av forkjølelse, panikkangst, stress eller hva-det-nå-er.  
Eller, enda verre, at arveprinsessen ikke kan få seg høyere utdanning de neste årene. Det henger jo ikke på greip. 

Kronprinsen hadde lyst til å dra hjem EN dag tidligere. Det er ganske sprøtt. Fra Japan, av alle plasser.

Jeg har også en følelse av at høyere utdanning blir vanskelig for IA. Tipper hun er misunnelig på kusinene som som bare dyrker seg og sitt som influencere. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Australske medier sier IA er på flyet på vei hjem nå. Håper det kommer en uttalelse snart om hvordan MM har det. Selv om jeg ikke synes hun har svart godt for seg mtp Epstein saken, så unner jeg henne ikke å slite med pusten.

• Liker 9
Skrevet
Hanne67 skrev (45 minutter siden):

Det er jo ingenting som tyder på at det er ekstremt alvorlig eller at stemningen er pisket opp på noe vis eller dramatisk. Ingrid Alexandra ønsker å være hos moren sin, og kan sikkert kombinere det med studiene.

De fleste studenter trenger jo ikke å være på skolen til enhver tid, og likevel få med seg det de skal. Er jo sånn i Norge også det, selv om det er en fordel å delta på forelesningene.

Jo, selvsagt er stemningen pisket opp. Det spekuleres jo i hvorfor han drar i 3 dager, men ikke den siste - og hvorfor han reiser i det hele tatt om det er så alvorlig som han sier.

Og, det er ikke snakk om forelesninger, det er snakk om hele eksamensperioden såvidt jeg har forstått. Det blir noe helt annet. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Sol79 skrev (2 timer siden):

Jeg var 11 års da kongen døde, og husker godt at jeg var sein på badet før jeg skulle legge meg, og pappa ropte til meg at kongen var død. Det var ekstra nyhetssending på tv hele tiden på den tiden pga Golfkrigen, og kongen døde før kveldsnytt.

Da vi kom på skolen, så husker jeg at vi så på sendinger om kong Olav og nyheter fra Golfkrigen på skolen. 

Å ja, når jeg googlet sto tidspunktet etter Kveldsnytt. Hvis der var feil og han ble oppdaget før skjønner jeg det. Jeg skjønner at jeg ikke fikk det med meg, jeg la meg tidligere , men foreldrene mine ? 
vi hadde ikke tv på skolen . 

• Liker 1
Skrevet
Pilaff skrev (2 minutter siden):

Kronprinsen hadde lyst til å dra hjem EN dag tidligere. Det er ganske sprøtt. Fra Japan, av alle plasser.

Jeg har også en følelse av at høyere utdanning blir vanskelig for IA. Tipper hun er misunnelig på kusinene som som bare dyrker seg og sitt som influencere. 

Du skal ikke kimse av det, ikke alle er akademisk anlagt.

• Liker 6
Skrevet
Eva-Lena skrev (1 minutt siden):

Australske medier sier IA er på flyet på vei hjem nå. Håper det kommer en uttalelse snart om hvordan MM har det. Selv om jeg ikke synes hun har svart godt for seg mtp Epstein saken, så unner jeg henne ikke å slite med pusten.

Sant. Hvis man har fulgt med, så vet man jo litt om hvilke prognoser det er og man vet litt om sykdomsbildet. Høres helt forjævlig ut, faktisk. Håper også det kommer en uttalelse. Om ikke så detaljert at det går på bekostning av private og intime helseopplysninger, så hvert fall litt mer enn "jeg synes hun er dårligere". Jeg tror de fleste ser at hun er dårligere. 

• Liker 4
Skrevet
Gulline skrev (45 minutter siden):

Jeg tviler sterkt på at hele familien setter livet sitt på "vent" om MM er satt i donorkø. Det kan bli en lang tid på vent i såfall. 

Hvis hun står i kø, vet ingen når de rette lungene kan dukke opp. Da tror jeg nok at Haakon og barna vil unngå å være 24 timers flyreise unna. Han må ikke nødvendigvis reise til andre siden av jorda, og IA kan evt utsette utdannelsen ett år. Det må hun nesten få lov til å bestemme selv.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Viki6 skrev (Akkurat nå):

Hvis hun står i kø, vet ingen når de rette lungene kan dukke opp. Da tror jeg nok at Haakon og barna vil unngå å være 24 timers flyreise unna. Han må ikke nødvendigvis reise til andre siden av jorda, og IA kan evt utsette utdannelsen ett år. Det må hun nesten få lov til å bestemme selv.

Siden vi ikke vet om hun står i kø eller nylig er satt i kø, så blir dette kanskje litt på siden, men uansett. Er hun kommet så langt i sykdommen at hun står i kø, er hun også rimelig dårlig. Så er enig i at de sikkert ikke ønsker å være et døgn unna i flyreise om det skulle oppstå noe akutt. 

• Liker 7
Skrevet
Viki6 skrev (7 minutter siden):

Hun kunne jo ha stått i kø siden begynnelsen av forrige uke. Hva hjelper da de første tre dagene i Japan? Da ville han jo ikke reist til Japan i utg.punktet, mener jeg da. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
-Pusheen- skrev (7 minutter siden):

Siden vi ikke vet om hun står i kø eller nylig er satt i kø, så blir dette kanskje litt på siden, men uansett. Er hun kommet så langt i sykdommen at hun står i kø, er hun også rimelig dårlig. Så er enig i at de sikkert ikke ønsker å være et døgn unna i flyreise om det skulle oppstå noe akutt. 

Det rimer jo ikke med at kronprinsen faktisk VAR langt unna i tre dager.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

Det rimer jo ikke med at kronprinsen faktisk VAR langt unna i tre dager.

Nei, jeg stusser jo også litt på dette her. Hva var det som gjorde at han dro, men likevel kuttet èn dag? Kan jo hende at han faktisk har såpass forståelse for jobben sin at han prøve å få til begge deler. Både jobb, og hensyn til at familien trenger ham. Har spekulert i det lengre bak også, men kanskje behandling eller noe i den duren som landet på en viss dato som gjorde at han så seg nødt å reise tidligere? Aner selvsagt ikke. Håper det kommer litt mer info etter hvert.

Endret av -Pusheen-
Tilleggssetning
  • Liker 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg stusser jo også litt på dette her. Hva var det som gjorde at han dro, men likevel kuttet èn dag? Kan jo hende at han faktisk har såpass forståelse for jobben sin at han prøve å få til begge deler. Både jobb, og hensyn til at familien trenger ham. 

Ja, det er det eneste jeg kan komme på, at det er et kompromiss. Men det er litt underlig.

• Liker 3
Skrevet
lurker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er det eneste jeg kan komme på, at det er et kompromiss. Men det er litt underlig.

Ja, synes også det. Tror ikke kronprinsen vinner uansett hva han gjør i denne situasjonen. Høres skikkelig kjipt ut å være i den.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg stusser jo også litt på dette her. Hva var det som gjorde at han dro, men likevel kuttet èn dag? Kan jo hende at han faktisk har såpass forståelse for jobben sin at han prøve å få til begge deler. Både jobb, og hensyn til at familien trenger ham. 

Han har ikke forståelse for jobben hvis han avlyser en dag med program spesielt for han en uke før hvis det ikke er en særdeles god grunn. På nivå med noens død. Da har han hensyn til familien, men ikke jobben.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Han har ikke forståelse for jobben hvis han avlyser en dag med program spesielt for han en uke før hvis det ikke er en særdeles god grunn. På nivå med noens død. Da har han hensyn til familien, men ikke jobben.

Ja, nå vet vi jo ikke hva det er som er årsaken. Kanskje det er en god grunn. Kan jo tyde på det siden han faktisk korter ned turen, og at IA kommer hjem? Men korter han ned reisen "bare fordi", ser det jo virkelig ikke bra ut. Hadde gjort seg med bittelitt mer info, merke jeg. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...