Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hebbe-lille skrev (3 timer siden):

Slik situasjonen er nå, så har man noen vage uttaleser fra kronprinsen og VG som visstnok vet mer enn oss andre som faktagrunnlag. 

https://www.vg.no/rampelys/i/JOlG1j/kronprinsesse-mette-marit-lungetransplantasjon-kan-bli-neste-steg

«Etter det VG kjenner til, er kronprinsessen ennå ikke satt på liste for lungetransplantasjon.»

Men er det sikkert at det vil komme ut når hun blir satt på lista? Jeg har tenkt at det kanskje ikke kommer mer info om transplantasjon før et par uker etter den er gjennomført, av hensyn til personvern o.l. At man rett og slett ikke vet når hun blir satt på lista.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
CeXNS skrev (1 time siden):

Og som omdømmeeksperten sier, så har de ikke lykkes med å få fokuset dit, fordi de ikke har svart ut spørsmål

«– De fikk veldig mye negativ respons på å ikke anerkjenne hvor alvorlig folk synes dette var, og at kronprinsessen aldri la seg helt flat. Det kom aldri en uforbeholden unnskyldning eller innrømmelse. Det tror jeg gjør at vi fortsatt ikke klarer å la dette ligge. Så fremover; balansert ydmykhet og standhaftighet» (Min utheving)

Ja, nettopp. Hvordan snu skuta fra utfordringer.

• Liker 3
Skrevet
TigerK skrev (1 time siden):

Så hvis HM må skulke jobben fordi han føler på seg at kona har blitt dårligere, samtidig uttaler legene at hun ikke er satt på noen liste for transplantasjon, en liste man kommer på når man har ett til to år igjen å leve - betyr det da at HM ikke kommer til å være i stand til å jobbe på flere år? Sykdommen er jo dessverre progressiv, som betyr at den aldri vil bli bedre, bare verre eller i beste fall, stå på stedet hvil. 

Dette er et legitimt spørsmål som jeg tror mange stiller seg nå.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Hekken skrev (5 timer siden):

Så hvorfor måtte da både mann og datter komme hjem i huet og hast? Snakk om å være selvsentrert og oppmerksomhetssyk!!

Det er vel ikke snakk om å komme hjem i hui og hast. De bare ønsker å være i nærheten av henne nå som hun er så syk.

https://www.aftenposten.no/norge/i/XM51dW/kronprins-haakon-korter-ned-japan-besoeket-paa-grunn-av-mette-marit

Tenker det må da være helt greit!

Og selv om hun blir satt på liste for transplantasjon, så kan det ta lang tid før de finner lunger som passer. Jeg kjente ei som sto på liste hvor de aldri fant noen, og hun døde. 

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner godt at hele kongefamilien vil holde seg samlet her hjemme i Norge.

Kongeparet nærmer seg 90, helsa skranter, og det kan skje noe når som helst.

Kronprinsessen er dødssyk. Muligens har hun blitt satt i donorkø.

Dommen mot Marius kommer snart. Helt sikkert tungt for familien.

Hvem som har gjort hva feil, er jo en helt annen diskusjon. Tøft for familien er det uansett når man ser alt samlet.

Ja, jeg vet at ofrene til Marius har det tøft. Innlegget mitt handler ikke om dem denne gang.

• Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Hanne67 skrev (2 minutter siden):

Det er vel ikke snakk om å komme hjem i hui og hast. De bare ønsker å være i nærheten av henne nå som hun er så syk.

https://www.aftenposten.no/norge/i/XM51dW/kronprins-haakon-korter-ned-japan-besoeket-paa-grunn-av-mette-marit

Tenker det må da være helt greit!

Og selv om hun blir satt på liste for transplantasjon, så kan det ta lang tid før de finner lunger som passer. Jeg kjente ei som sto på liste hvor de aldri fant noen, og hun døde. 

Med mindre Mette har blitt betydelig dårligere er det faktisk ikke greit at de rømmer fra alt. For vanlige folk er dette selvsagt helt legitimt, men ikke for landets kronprins og arveprinsesse. Kjipe greier, men det er en del av greia med et monarki.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

"Alle" ville ikke reist hjem. Jeg ville vært ufattelig lei meg om mitt barn hadde brukt tiden på andre siden av jordkloden med studier et helt år, for så å reise hjem pga min sykdom rett før eksamenstiden. Jeg ville at hen skulle tatt alle eksamener før hen reiste hjem, uansett hvilken form jeg var i - om jeg ikke var .... så får resten av ordene stå uskrevet. Det er vel derfor de fleste spekulerer, omfanget og om det er noe spesielt som skal skje.  Av hensyn til privatlivet er det ikke sikkert vi får vite alt, og det er greit. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Nok en gang elendig kommunikasjon fra Slottet. Med sin dramatiske gest  å avkorte Japan-turen og annonsere at det er på grunn av MM sin helse, samt å hjemkalle IA , så visste de selvsagt at hele verden nå tror det er ekstremt alvorlig. Spekulasjonene går i taket.
Det ser vi i denne tråden også. Det har blitt spekulert i alt fra at hun ligger for døden, allerede er transplantert osv. Dette visste naturligvis Slottet at ville skje da kronprinsen annonserte det. Så det er villet. 

Det som taler for at det ikke er fullt så dramatisk er at det ble bestemt allerede før kronprinsen reiste, at SM dro på fotballkamp og at det ikke har kommet noe offisielt fra Slottet eller fra hennes leger.

Så hvorfor ønsker Slottet å piske opp stemningen og spekulasjonene på denne måten? Alle referatene fra Japan-turen handlet nå kun om MM sin helse og slett ikke om norsk sjømat. Hvorfor?

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 18
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

Nok en gang elendig kommunikasjon fra Slottet. Med sin dramatiske gest  å avkorte Japan-turen og annonsere at det er på grunn av MM sin helse, samt å hjemkalle IA , så visste de selvsagt at hele verden nå tror det er ekstremt alvorlig. Spekulasjonene går i taket.
Det ser vi i denne tråden også. Det har blitt spekulert i alt fra at hun ligger for døden, allerede er transplantert osv. Dette visste naturligvis Slottet at ville skje da kronprinsen annonserte det. Så det er villet. 

Det som taler for at det ikke er fullt så dramatisk er at det ble bestemt allerede før kronprinsen reiste, at SM dro på fotballkamp og at det ikke har kommet noe offisielt fra Slottet eller fra hennes leger.

Så hvorfor ønsker Slottet å piske opp stemningen og spekulasjonene på denne måten? Alle referatene fra Japan-turen handlet nå kun om MM sin helse og slett ikke om norsk sjømat. Hvorfor?

Helt enig!

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (1 minutt siden):

"Alle" ville ikke reist hjem. Jeg ville vært ufattelig lei meg om mitt barn hadde brukt tiden på andre siden av jordkloden med studier et helt år, for så å reise hjem pga min sykdom rett før eksamenstiden. Jeg ville at hen skulle tatt alle eksamener før hen reiste hjem, uansett hvilken form jeg var i - om jeg ikke var .... så får resten av ordene stå uskrevet. Det er vel derfor de fleste spekulerer, omfanget og om det er noe spesielt som skal skje.  Av hensyn til privatlivet er det ikke sikkert vi får vite alt, og det er greit. 

Vanlige studenter hadde ikke hatt økonomi til å reise så mye som IA har gjort. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (2 minutter siden):

Det kan godt hende at MM er satt i donorkø og må være klar for operasjon på kort varsel. Det er en stor og alvorlig operasjon, så hvis det er tilfelle, ønsker nok alle å være hjemme. Man rekker ikke hjem fra Australia eller Japan før operasjon om de rette lungene dukker opp.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Momma skrev (7 minutter siden):

Med mindre Mette har blitt betydelig dårligere er det faktisk ikke greit at de rømmer fra alt. For vanlige folk er dette selvsagt helt legitimt, men ikke for landets kronprins og arveprinsesse. Kjipe greier, men det er en del av greia med et monarki.

Jeg er ikke så sikker på at det er helt legitimt for vanlige folk heller. Det var en tråd for litt siden hvor en dame ville at mannen skulle kommer hjem fra Nordsjøen fordi faren hennes lå for døden og det var ingen som kunne ta seg av de små barna deres mens hun dro til sykehuset han var på. Det var overraskende mange som sa "Dette får du klare, jeg hadde aldri dratt hjem for noe sånt". "Mine arbeidstakere hadde aldri fått fri for dette" Osv. Jeg vil si at det der var en mye mer ekstraordinær og prekær situasjon enn at HM "synes MM er blitt dårligere."

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (3 minutter siden):

Det er jo ingenting som tyder på at det er ekstremt alvorlig eller at stemningen er pisket opp på noe vis eller dramatisk. Ingrid Alexandra ønsker å være hos moren sin, og kan sikkert kombinere det med studiene.

De fleste studenter trenger jo ikke å være på skolen til enhver tid, og likevel få med seg det de skal. Er jo sånn i Norge også det, selv om det er en fordel å delta på forelesningene.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Momma skrev (12 minutter siden):

Ehm, "greia" med monarki er vel strengt tatt bare at vi må ha et statsoverhode, som må gjøre sine konstitusjonelle plikter, og det gjør han jo. Det har ingenting med kronprinsen og arveprinsessen å gjøre, og uansett er påstanden om at de "rømmer fra alt" en grov overdrivelse. Han forkorter en tur med 1 dag og hun reiser hjem i en pause i studiet, og forøvrig er det ingenting som tilsier at hun ikke kan ta en utsatt eksamen senere uten at det vil være verken "rømming fra alt" eller i mot "greia" med monarki.

Hvis dette var ment som et argument for eller mot noe, "greia" kanskje?, så er det lite overbevisende.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Viki6 skrev (4 minutter siden):

Det kan godt hende at MM er satt i donorkø og må være klar for operasjon på kort varsel. Det er en stor og alvorlig operasjon, så hvis det er tilfelle, ønsker nok alle å være hjemme. Man rekker ikke hjem fra Australia eller Japan før operasjon om de rette lungene dukker opp.

Jeg tviler sterkt på at hele familien setter livet sitt på "vent" om MM er satt i donorkø. Det kan bli en lang tid på vent i såfall. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hanne67 skrev (1 minutt siden):

Det er jo ingenting som tyder på at det er ekstremt alvorlig eller at stemningen er pisket opp på noe vis eller dramatisk. Ingrid Alexandra ønsker å være hos moren sin, og kan sikkert kombinere det med studiene.

De fleste studenter trenger jo ikke å være på skolen til enhver tid, og likevel få med seg det de skal. Er jo sånn i Norge også det, selv om det er en fordel å delta på forelesningene.

Jo, stemningen er pisket opp ved at kronprinsen annonserte kortere besøk på grunn av MM sin helse. Har du ikke lest norske og utenlandske aviser? Spekulasjonene har gått i taket. De hadde jo ikke trengt å annonsere noe av dette.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Hanne67 skrev (4 minutter siden):

Så vidt jeg kunne oppfatte, ble det dokumentert her i går at det er en pause i studiet før eksamensperioden.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå har vi for første gang som jeg har observert fått en egen del hos bunte.de

https://www.bunte.de/royals/

Under det britiske kongehuset. Jeg skulle ønsket det var hyggeligere årsaker til det.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (6 minutter siden):

Så vidt jeg kunne oppfatte, ble det dokumentert her i går at det er en pause i studiet før eksamensperioden.

Ja, da er det jo enda greiere å være hjemme en tur.👍

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...