Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
rhubarb skrev (16 minutter siden):

Jeg vet ikke. 24 timer kan være lite i de fleste sammenhenger, men en del ganger er det urolig hvor stor betydning 24-timer ekstra har. Totalen av uklare valg som tas, og alle helsetilstandene som preger kongefamilien, synes jeg kan tilsi at det er mulig forklaring. 

Hvis kongen skulle abdisere, og det måtte skje innen veldig kort tid (hvilket i seg selv er ulogisk - enten så dør Kongen eller så abdiserer han), er det veldig dumt å si at han (altså Haakon) reiser hjem for Mette, og at IA kommer hjem pga hennes helse, og så bare: "lurte dere! Jeg skal bli konge! 🤴"

Endret av blvck
  • Liker 12
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
blvck skrev (Akkurat nå):

Hvis kongen skulle abdisere, og det måtte skje innen veldig kort tid (hvilket i seg selv er ulogisk - enten så dør Kongen eller så abdiserer han), er det veldig dumt å si at han reiser hjem for Mette, og at IA kommer hjem pga hennes helse, og så bare: "lurte dere! Jeg skal bli konge! 🤴"

Enig. Jeg tror at det handler om det de sier - Mette-Marits helsesituasjon. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
blvck skrev (1 minutt siden):

Hvis kongen skulle abdisere, og det måtte skje innen veldig kort tid (hvilket i seg selv er ulogisk - enten så dør Kongen eller så abdiserer han), er det veldig dumt å si at han reiser hjem for Mette, og at IA kommer hjem pga hennes helse, og så bare: "lurte dere! Jeg skal bli konge! 🤴"

Jeg er i teorien enig med deg, men sånt sirkus som denne gjengen lager skal man ikke se bort i fra at de setter i gang en slik finte for å ta bort fokuset fra MBH og dommen hans.

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Skrevet
CeXNS skrev (45 minutter siden):

Igjen blir det et spørsmål om hvorvidt de ikke forstår konsekvensene av sin egen håndtering / kommunikasjon. De er svært åpne når det passer egen agenda, men når de skjønner at avgjørelser kan gi kritikk, da blir det ullent og vagt. 

Generelt virker det som all kommunikasjon og rådgivning lever i bakvendt land på slottet...

• Liker 12
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (4 minutter siden):

Enig. Jeg tror at det handler om det de sier - Mette-Marits helsesituasjon. 

Mm, enig. Og den trenger ikke bare å handle om lunger.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (42 minutter siden):

Vi hadde tv med videospiller i mediateket. En for hele skolen 😆 

Jeg husker faktisk ikke den dagsrevy sendingen. Det så « vi « alltid på, men kan jo være jeg ikke var hjemme og foreldrene mine ikke fant det viktig nok at han var syk. Vi la oss som vanlig, jeg husker det som at kongen døde « på natten «.  

husker stemningen dagen etter veldig godt ja.  

Ja, vi hadde bare én. Så «Kroppen min» med Trond-Viggo Torgersen en minneverdig dag i biblioteket 😆 Grøss og gru.

Dagsrevyen med at han først var syk som jeg nevnte at jeg husket i posten min var noen dager i forveien. Jeg husker det som om han døde i morgentimene.  Jeg mener også at vi la oss som vanlig, ihvertfall gjorde jeg det. For jeg husker liksom at alt startet med den morgenen. 

Ja, den stemningen var uforglemmelig. Alt rundt det er liksom brent inn i minnet.

Endret av Huldra27
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
lurker skrev (Akkurat nå):

Mm, enig. Og den trenger ikke bare å handle om lunger.

Enig.

• Liker 4
Skrevet
Eva-Lena skrev (5 minutter siden):

Vi måtte jobbe som normalt dagen etter dødsfallet. På begravelsesagent ble det bestemt at alle butikker her jeg bor skulle stenges. Vi fikk fri 3 timer for å se begravelsen, timene før og etter var det vareopptelling. At du ikke ser på sjefen som gjerrig er helt greit, men det var vel nærmest det eneste han ble omtalt som.

Jeg mener ganske bestemt at det var meldinger tidligere på kvelden at Kong Olav var syk, derfor fulgte jeg med på radio da jeg la meg. Kort tid etter kom nyheten om dødsfallet. Det skjedde aldri ellers at jeg hørte på radio ved sengetid.

Vi ble sendt hjem fra skolen , men jeg kan ikke huske at butikkene var stengt. Jeg vet ikke nok om sjefen din til å avgjøre om han var gjerrig. 
jo , jeg skjønner at voksne som ikke skulle opp veldig tidlig fulgte med på radioen. Jeg har jobbet i butikk selv, og da begynte jeg ofte ikke før 9.  ingen problem med å sitte oppe til midnatt og gå på jobb dagen etter da. Varetelling kunne jeg godt gjort fyllesjuk. 
jeg mener at dagen etter var en vanlig arbeidsdag , ikke bare for noen men  for alle , inntil dødsfallet var et faktum. Så rart å  påstå at man var lite nyhetsintersserte eller hatet kongehuset. Jeg klarer ikke å skjønne ut i fra historien din om du skulle opp kl 5 , 6, 7, 8? 
det blir som.. hadde dødsfallet blitt kjent kl 5.30 om morgnen så var alle som ikke var oppe , nydusjet og drakk kaffe lite nyhetsintersserte og hatere av kongehuset? 🤷‍♀️

• Liker 1
Skrevet
CeXNS skrev (1 minutt siden):

Kongen bråbestemmer seg ikke for abdikasjon, han har nok tid til å vente 1 dag. 

Godt mulig, kjenner du til retningslinjene siden du virker så klar på hvordan det foregår?

Skrevet

Det foregår to parallelle diskusjoner her, som jo illustrerer forskjellen da og nå. 
Det er mange, inkludert meg selv som husker Kong Olav sin død og hvilken følelse man hadde den dagen. Ham hadde en unik posisjon i folket og det kjentes som om en vegg falt ut av rommet da han døde. 
Samtidig er det betegnende hvordan folk nå snakker om HM og MM. De har satt seg i en situasjon som gjør at man ikke lenger stoler på dem. 

Smak litt på forskjellen. 

• Liker 16
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8
Skrevet
trønder skrev (26 minutter siden):

Hadde det stått så ille til hadde han ikke reist til Japan i det hele tatt. 

Mulig du har rett, men det ville vært en «bedre» grunn enn at det dreier seg om å vente på dommen som faller 15.juni. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
rhubarb skrev (2 minutter siden):

Godt mulig, kjenner du til retningslinjene siden du virker så klar på hvordan det foregår?

Retningslinja er vel at kongen selv bestemmer?

• Liker 4
Skrevet
rhubarb skrev (4 minutter siden):

Gjør du? Vi får svaret om et par dager. Antar at han skal abdisere på torsdag, etter din argumentasjon. Sjelden man får klarere bevis enn det som skjer live. Snakkes torsdag.

• Liker 5
  • Hjerte 4
Skrevet

Vi skulle feire forlovelsen vår den helgen, 19.01.91 et fint tall mente vi, men det var et svare strev å få booket bord, hele Oslo (omtrent)var stengt ned, var vel landesorg. Fant en liten spansk en på Majorstuen som holdt åpent så vi fikk oss fin middag og vin.

• Liker 3
  • Hjerte 4
Skrevet

Hvor har dere det fra at han skal abdisere, egentlig? 😅

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
CeXNS skrev (5 minutter siden):

Det foregår to parallelle diskusjoner her, som jo illustrerer forskjellen da og nå. 
Det er mange, inkludert meg selv som husker Kong Olav sin død og hvilken følelse man hadde den dagen. Ham hadde en unik posisjon i folket og det kjentes som om en vegg falt ut av rommet da han døde. 
Samtidig er det betegnende hvordan folk nå snakker om HM og MM. De har satt seg i en situasjon som gjør at man ikke lenger stoler på dem. 

Smak litt på forskjellen. 

Folk snakker ikke slik du antyder. Har ikke hørt noen være i nærheten, bortsett fra her og i andre «kommentarfelt». 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
enkefru skrev (Akkurat nå):

Vi skulle feire forlovelsen vår den helgen, 19.01.91 et fint tall mente vi, men det var et svare strev å få booket bord, hele Oslo (omtrent)var stengt ned, var vel landesorg. Fant en liten spansk en på Majorstuen som holdt åpent så vi fikk oss fin middag og vin.

Jeg er såpass ung at jeg ikke engang husker tidlig 90-tallet, er det "regler" for hvor lenge det er landesorg etter at en monark går bort, hvordan var det da Olav døde? Frem til begravelsen eller noe sånt?

Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Hvor har dere det fra at han skal abdisere, egentlig? 😅

Ja, det lurer jeg på også! Nå begynner det å bli tynt 😹

Jeg skulle til å fortsette med å foreslå at kanskje Milly Kakao skal avlives, men fant ut at hun døde i 2021. RIP!

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet
lurker skrev (Akkurat nå):

Ja, det lurer jeg på også! Nå begynner det å bli tynt 😹

Jeg skulle til å fortsette med å foreslå at kanskje Milly Kakao skal avlives, men fant ut at hun døde i 2021. RIP!

RIP!

• Hjerte 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (4 minutter siden):

Jeg er såpass ung at jeg ikke engang husker tidlig 90-tallet, er det "regler" for hvor lenge det er landesorg etter at en monark går bort, hvordan var det da Olav døde? Frem til begravelsen eller noe sånt?

Tror det var 3 dager… gjennom helgen, men husker ikke helt selv 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...