Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Eyr skrev (11 timer siden):

For å gi MBH en mildere dom. Han må da få slippe å sone for å være med sin døende mor. 

Akkurat foreldres sykdom tror jeg ikke fengselsmyndighetene og politi tar hensyn til . 
Og godt er det ; da hadde vi i så fall hatt en gjeng hel - og- halvkriminelle gårnde ute blant oss….

• Liker 13
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som kjenner til rekonvalisenstid etter lungetransplantasjon? Det må være fryktelig belastende for en allerede syk kropp. Men samtidig snakket jeg med en hjertetransplantert som sa hun følte umiddelbar bedring da hun våknet etter narkose med nytt hjerte. Men hun utdypet ikke videre om tiden etterpå. 

• Liker 3
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (11 timer siden):

Eg meiner å hugsa at det iallfall var hoffsorg i den perioden. Nokre andre som hugsar?

Jeg husker veldig godt at det var hoffsorg helt frem til 17. mai det året. Dvs at den "nye" kongefamiliens første oppdrag var slottsbalkongen 17. mai. Jeg antar at kongen hadde gjennomført statsråd og audienser som normalt i de mellomliggende månedene, men at det ellers ikke var noen reprentasjonsoppdrag. De hadde det nok uansett travelt med å forberede signingen og signingsturen.

Når det gjelder den mer offentlige sorgen, så husker jeg ikke hvor lenge den varte, eller hvor "offisiell" den var. Det var jo en periode man hørte Chopins sørgemarsj absolutt alle steder den første tiden - enten det var på radio, eller i butikker og på offentlige steder, men jeg kan ikke huske om det var sånn at mediene erstattet de normale sendingene med sørgemusikk, og hvor lenge det evt varte, eller om det bare var private som fulgte opp med å bytte ut muzaken med Chopin. Men det var virkelig en spesiell stemning helt frem til etter begravelsen. Husker jeg gikk oppover Bogstadveien den første dagen, da mye var stengt, og alle butikkvinduene hadde gjort om utstillingene sine til en variant av sørgeutstilling, enten det var med bordflagg på halv stang og portrett av kong Olav med sørgebånd på, eller draperier i sort stoff. Jeg husker spesielt en undertøysbutikk som hadde portrett av kongen med et sørgebånd på som de hadde mekket av et strømpebånd i sort blonde. Helt fantastisk :knegg:

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
rhubarb skrev (1 minutt siden):

Er det noen som kjenner til rekonvalisenstid etter lungetransplantasjon? Det må være fryktelig belastende for en allerede syk kropp. Men samtidig snakket jeg med en hjertetransplantert som sa hun følte umiddelbar bedring da hun våknet etter narkose med nytt hjerte. Men hun utdypet ikke videre om tiden etterpå. 

Her finner du god informasjon om dette: https://www.oslo-universitetssykehus.no/behandlinger/lungetransplantasjon/

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (16 minutter siden):

Jeg tok meg nettopp et par minutter til å se kronprinsens møte med pressen i Japan direkte nå nettopp. Det pleier jeg ikke gidde, foretrekker å lese referatet, men idag tok jeg meg tid. Og det må jeg si -  jeg synes han gjør en god jobb. Han innledet med en liten monolog om vertskapet, og de historiske båndene med Japan, og møtet med keiserfamilien og havet og naturen og bærekraft osv, på en avslappet og tilsynelatende spontan måte. Det er selvfølgelig forberedt, men han er profesjonell til fingerspissene i overleveringen.  Jeg skulle til å si at han kunne vært en god diplomat, men jeg korrigerer det til at an er en god diplomat. Så fikk han de sedvanlige spørsmålene om IA og MM, før han ble overrasket av en journalist som henviste til at ekteskapet har vart 25 år og om han har noen råd til et langt ekteskap. Det tok han på strak arm, samtidig som han komplimenterte journalisten for et godt spørsmål.

Stødig type, profesjonell til fingerspissene som jeg sa, samtidig som han tør å være litt personlig.

Så det nettopp selv. Synes det var et fint møte. Synes han svarte godt for seg. Som du sier, det er jo forberedt og alt, men han opptrådte likevel profesjonelt og virket trygg. Likte spørsmålet han fikk om han er villig til å ta jobben med Alt for Norge, og jeg tolket det som at han er villig til det og stolt over å kunne representere oss. Ellers litt søtt at han ble obs på å ha et beredskapslager til hunden også.

• Liker 12
Skrevet
rhubarb skrev (3 minutter siden):

Den eneste jeg kjenner som har fått lungetransplantasjon døde tre uker etter transplantasjonen. Hun var under 30 år.

• Hjerte 9
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (14 minutter siden):

For et par dager siden diskuterte vi det at det er full konfidensialitet mellom partene i en organtransplantasjon. Det er lovfestet at de ikke skal vite hvem hverandre er, og overtredelse er straffbart. Det var f.eks en bruker som forklarte at en organmottaker ikke har lov å fortelle hvilken dato h*n ble transplantert, av hensyn til donorens personvern.

Jeg tenker at det er viktig å ha med seg det perspektivet når vi vurderer kommunikasjonen om dette, for det er jo ganske klart at det ikke er mulig å komme med noen detaljer  i en så offentlig sak som denne. Det ville vært en overtredelse av personvernet til donor, så jeg tenker at det er naturlig å forvente at detaljer om tidsperspektiv vil bli tåkelagt og informasjonen vil være diffus i en lang periode nå.

God påminnelse.

lurker skrev (12 minutter siden):

Ja, Aftenposten har gravd i hennes reiser til USA i 2014, mellom februar og juni det året var hun der fire ganger.

I februar var hun i Florida, og Aftenposten har spurt Slottet om hun traff Epstein også da. 

Slottet svarte:

– Ut fra det vi har kunnet sjekke i våre kilder, og så langt kronprinsessen kan huske – var hennes siste møte med Epstein i 2013. Ut fra dette er det ingen grunn til å anta at hun traff Epstein, hverken der eller noe annet sted etter 2013, opplyser Guri Ofstad Varpe, kommunikasjonssjef ved Det kongelige hoff, til Aftenposten.

https://www.aftenposten.no/norge/i/5pb796/kronprinsessen-mette-marit-reiste-til-florida-i-2014

Ja, stemmer, det der ja.

Skrevet
velociraptor skrev (2 minutter siden):

Den eneste jeg kjenner som har fått lungetransplantasjon døde tre uker etter transplantasjonen. Hun var under 30 år.

❤️

• Hjerte 4
Skrevet
lurker skrev (15 minutter siden):

Ja, Aftenposten har gravd i hennes reiser til USA i 2014, mellom februar og juni det året var hun der fire ganger.

I februar var hun i Florida, og Aftenposten har spurt Slottet om hun traff Epstein også da. 

Slottet svarte:

– Ut fra det vi har kunnet sjekke i våre kilder, og så langt kronprinsessen kan huske – var hennes siste møte med Epstein i 2013. Ut fra dette er det ingen grunn til å anta at hun traff Epstein, hverken der eller noe annet sted etter 2013, opplyser Guri Ofstad Varpe, kommunikasjonssjef ved Det kongelige hoff, til Aftenposten.

https://www.aftenposten.no/norge/i/5pb796/kronprinsessen-mette-marit-reiste-til-florida-i-2014

Og ble det opplyst om årsaken til disse fire reisene  på så kort tid ? 
Er ikke hennes oppgave å være hjemme i Norge og « representere» ?

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
rhubarb skrev (2 minutter siden):

Leste nettopp noe om det. Det sto at de nye lungene vil fungere med en gang, men at man først har et ganske langt sykehusopphold, før man reiser hjem og blir fulgt opp tett i månedsvis, og så er det årlige kontroller resten av livet.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Så det nettopp selv. Synes det var et fint møte. Synes han svarte godt for seg. Som du sier, det er jo forberedt og alt, men han opptrådte likevel profesjonelt og virket trygg. Likte spørsmålet han fikk om han er villig til å ta jobben med Alt for Norge, og jeg tolket det som at han er villig til det og stolt over å kunne representere oss. Ellers litt søtt at han ble obs på å ha et beredskapslager til hunden også.

og

MissLucy skrev (22 minutter siden):

Jeg tok meg nettopp et par minutter til å se kronprinsens møte med pressen i Japan direkte nå nettopp. Det pleier jeg ikke gidde, foretrekker å lese referatet, men idag tok jeg meg tid. Og det må jeg si -  jeg synes han gjør en god jobb. Han innledet med en liten monolog om vertskapet, og de historiske båndene med Japan, og møtet med keiserfamilien og havet og naturen og bærekraft osv, på en avslappet og tilsynelatende spontan måte. Det er selvfølgelig forberedt, men han er profesjonell til fingerspissene i overleveringen.  Jeg skulle til å si at han kunne vært en god diplomat, men jeg korrigerer det til at an er en god diplomat. Så fikk han de sedvanlige spørsmålene om IA og MM, før han ble overrasket av en journalist som henviste til at ekteskapet har vart 25 år og om han har noen råd til et langt ekteskap. Det tok han på strak arm, samtidig som han komplimenterte journalisten for et godt spørsmål.

Stødig type, profesjonell til fingerspissene som jeg sa, samtidig som han tør å være litt personlig.

Er dere seriøse? Han svarer jo ikke på noe, bare spyr ut ullen vag grøt!

https://www.dagbladet.no/kjendis/svarer-pa-sporsmal/84708931

«Kan kronprinsen være åpen nå om det er noe spesielt som skal skje? Og er det slik at hun prioriterer å være sammen med sin syke mor fremfor å fullføre eksamen, som vel ofte skjer i juni/juli i Australia? spør Dagbladets journalist. 

- Jeg har ikke noen oppdateringer å komme med nå. Det er riktig at både Ingrid og jeg kommer hjem for å være sammen med familien. De praktiske tingene når det gjelder eksamen og så videre kommer vi nok til å finne ut av, sier kronprins Haakon.»

Svarer er altså nei - han svarer ikke åpent og direkte på om det er sånn at IA prioriterer å være sammen med sin syke mor fremfor å fullføre eksamen.

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

Det høres ikke ut som IA har en plan om å dra tilbake til Australia for å ta eksamen, for han svarte dette:

"- De praktiske tingene når det gjelder eksamen og så videre, kommer vi nok til å finne ut av."

Endret av lurker
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
velociraptor skrev (7 minutter siden):

Det er jo helt forferdelig ❤️

Ullevål oppgir at overlevelse etter ett år er på 85-90 prosent og etter fem år på 70-75 prosent.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
velociraptor skrev (Akkurat nå):

og

Er dere seriøse? Han svarer jo ikke på noe, bare spyr ut ullen vag grøt!

https://www.dagbladet.no/kjendis/svarer-pa-sporsmal/84708931

«Kan kronprinsen være åpen nå om det er noe spesielt som skal skje? Og er det slik at hun prioriterer å være sammen med sin syke mor fremfor å fullføre eksamen, som vel ofte skjer i juni/juli i Australia? spør Dagbladets journalist. 

- Jeg har ikke noen oppdateringer å komme med nå. Det er riktig at både Ingrid og jeg kommer hjem for å være sammen med familien. De praktiske tingene når det gjelder eksamen og så videre kommer vi nok til å finne ut av, sier kronprins Haakon.»

Svarer er altså nei - han svarer ikke åpent og direkte på om det er sånn at IA prioriterer å være sammen med sin syke mor fremfor å fullføre eksamen.

Tror ikke noen av oss sa at han svarer åpent og direkte. Men at han svarer profesjonelt og fint på det han kan svare på, synes jeg absolutt. Det kan jo faktisk tenkes at han selv ikke helt har oversikt over hvordan de skal løse dette med f.eks eksamen enda, og da kan han naturligvis ikke svare åpent og direkte på det. Og jeg har ikke et problem med at IA skal være hjemme med sin syke mor fremfor å fullføre eksamen, uansett. En eksamen kan man ta når som helst. Man har ikke nødvendigvis all tid i verden med en dødssyk mor. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
velociraptor skrev (2 minutter siden):

Stort mer direkte og åpent kan man vel ikke si det....

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
lurker skrev (3 minutter siden):

Det høres ikke ut som IA har en plan om å dra tilbake til Australia for å ta eksamen, for han svarte dette:

"- De praktiske tingene når det gjelder eksamen og så videre, kommer vi nok til å finne ut av."

Hun skal nok være hjemme på litt ubestemt tid da. 

• Liker 4
Skrevet
SVK skrev (11 minutter siden):

Sladderpressen begynte ikke å forfølge Diana etter hun skilte seg.  Hun ble forfulgt mens hun var prinsesse. Hun var ekstremt populær.  Diana var det motsatt av Mette-Marit.  

Norsk presse er ekstremt snill. Pressen skrev aldri om Mette-Marits relasjon med Epstein mens den pågikk. Hun var på enormt mange besøk hos Epstein og hun hadde også besøk av Epstein i Norge.

Du har så rett ; Mette-Marit er det motsatte av Diana ! 
Klarer ikke å se for meg Mette-Marit går rundt i farlige mine- felt i Afrika slik Diana. Heller ikke at hun sitter med en liten HIV positiv gutt på fanget - slik også Diana gjorde…

Mulig jeg tar feil men jeg synes tydelig jeg har lest et sted at denne pedofile menneskehandleren var svært hypp på Diana , men hun ville selvsagt ikke har noe med fyren å gjøre…

Så MILEVIS forskjell , altså…. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet
Aricia skrev (12 minutter siden):

Det presset og den pågående eksistensielle krisen (faktisk) kronprinsfamilien står i nå, og som har vart i snart to år, er helt umenneskelig, og det er vanskelig å forestille seg hvordan det må oppleves fra innsiden. I dette må særlig Haakon ikke bare stå oppreist og utøve pliktene sine, men gjøre det i flombelysning fra TV-kameraene. Jeg synes helt oppriktig at det er beundringsverdig hvordan han takler det. Det vitner om en person som er tvers igjennom hel ved.

Helt enig.  Noen hver ville fått problemer med å konsentrere seg om jobben i den situasjonen han står i, men han må i tillegg gjøre det i full offentlighet og flomlys. Det er vanskelig å sette seg inn i den ekstrabelastningen det utgjør. Jeg har sett flere kommentatorer bruke lignende beskrivelser - type bauta, og stødig, og det er det som er det dominerende inntrykket av ham. Profesjonell, men personlig, hardtarbeidende og pliktoppfyllende,  tvers gjennom stødig og solid.  

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hekken skrev (9 minutter siden):

Og ble det opplyst om årsaken til disse fire reisene  på så kort tid ? 
Er ikke hennes oppgave å være hjemme i Norge og « representere» ?

Det ble opplyst at to av dem var representasjon, og to var private såvidt jeg husker.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...