Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Justlooking skrev (18 minutter siden):

Kan ikke huske noe var stengt da Olav døde eller da han ble begraver. Vi var på jobb som alltid og kunne handle mat som vanlig. Kjente ingen som hadde fri. Muligens skoleelever men ingen på jobb.

Universitetet var stengt.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
lurker skrev (Akkurat nå):

Jeg oppfattet dette som et spørsmål?

"Har han eiendom der og, eller hva ligger bak spekulasjonen? "

Ja? 

• Liker 1
Skrevet
Kvittre skrev (5 minutter siden):

Jeg tror og vi kunne handle mat som vanlig, er en i tråden her som klagde over at hun ikke fikk fri fra jobben i matbutikk. Jeg mener det nok går som samfunnskritisk, og mer den gang enn i dag uten så mange andre muligheter. 
skolene var stengt, barnehagene var stengt, og mine foreldre og besteforeldre hadde fri. Ikke  samfunnskritiske jobber. 

Jeg nevnte kjøpesentre, fordi vi holdt stengt for rosetoget etter 29 juli. Vet ikke om det er sammenlignbart med begravelse av kongen . 

Jeg jobbet for en stor butikkkjede den gang og det var kun under begravelsen våre  butikker i Oslo var stengt. Tror det var stengt i rundt tre timer.

• Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (2 timer siden):

Ja det tror du. Går hun av , så tenker jeg det motsatte skjer. Så det hos diana også.  Hadde pressekorps etter seg overalt, tok livet av henne tilslutt

Ikke helt sammenlikbart, Diana var tross alt populær og godt likt.

• Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 16
Skrevet
Kvittre skrev (2 minutter siden):

Det vet jeg jo. Var derfor jeg skrev der og? 

Palm Beach ligg i Florida.

Fort Lauderdale der ho var andre gongen, ligg og i Florida og er mindre enn ein times køyring frå Palm Beach.

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Hekken skrev (1 time siden):

Du har så rett ; Mette-Marit er det motsatte av Diana ! 
Klarer ikke å se for meg Mette-Marit går rundt i farlige mine- felt i Afrika slik Diana. Heller ikke at hun sitter med en liten HIV positiv gutt på fanget - slik også Diana gjorde…

Mette-Marit valgte i stedet å bruke flere år med Epstein.  I tillegg til å avvise alle som prøvde å hjelpe Marius å bli et lovlydig og friskt  menneske. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet

Aftenposten har en kommentar i dag, der de analyserer uttalelsene til HM og Kongen og peker på at det kan fremstå som å bli satt på venteliste er nært forestående. 
https://www.aftenposten.no/norge/nyhetsanalyse/i/43LavG/mette-marits-helsesituasjon-de-sterkeste-signalene-saa-langt

Jeg tenkte på tidslinjen i går, og fra å kunne sitte i intervju den 20.mars og være uten oksygen ved representasjon 24.mars til energisk med oksygen under parautøver-hedring den 10. april og redusert kapasitet, men likevel deltagende med oksygen på 17. mai, så må det jo ha vært en kraftig forverring. 

Jeg tror at journalister sitter på mer info enn de kan skrive, så de fleste kommentatorene peker i den retning uten å skrive det fullt ut. 

Noe kommer til å bli sagt når IA og HM har kommet hjem. Antar det er «legenes avgjørelse» som kommer i disse dager. Legen uttalte jo at kunsten var å finne et tidspunkt som ikke var for tidlig og ikke for sent. Men denne raske progresjonen kan umulig være bra i forhold til at det er venteliste som kan være 1-1,5 år.

HM uttalte dette i Japan (fra Aftenposten)

«Samtidig har legene sine prosedyrer. De skal gjøre sin jobb grundig og i riktig rekkefølge. Og det har jeg veldig respekt for. Så når avgjørelsen kommer, og hva det blir ... Det er et medisinsk spørsmål som legene må ta avgjørelsen på»

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (1 minutt siden):

Palm Beach ligg i Florida.

Fort Lauderdale der ho var andre gongen, ligg og i Florida og er mindre enn ein times køyring frå Palm Beach.

Det skjønner jeg. Så derfor lurte jeg på om han hadde eiendom der og?  Såpass tett? 

Skrevet
Kvittre skrev (2 minutter siden):

Det skjønner jeg. Så derfor lurte jeg på om han hadde eiendom der og?  Såpass tett? 

Nei

• Liker 4
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (9 minutter siden):

«Turen i februar det året kom litt over en måned etter at Jeffrey Epstein tok kontakt med kronprinsessen på e-post og sa at han hadde tenkt på henne. Han spurte hvordan hun følte seg. Kronprinsessen svarte samme dag og spurte hvordan han hadde det. (…)

Fra Fort Lauderdale er det i underkant av en time i bil til Jeffrey Epsteins 1300 kvadratmeter store eiendom i El Brillo Way i Palm Beach.»

Ok, jeg skjønner veldig godt at han har eiendom i Palm beach , og syntes det var pussig at han var knyttet til fort Lauderdale. Ja, jeg kjenner til strøket . 
synes den biten med e postene var mer interessant enn at hun var i samme stat . Jeg mener de kunne jo ha møttes hvor som helst i verden, så skjønte ikke opphenget i en stat.. om han ikke hadde hatt eiendom der og, noe som hadde vært litt rart ? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (14 minutter siden):

Ok, jeg skjønner veldig godt at han har eiendom i Palm beach , og syntes det var pussig at han var knyttet til fort Lauderdale. Ja, jeg kjenner til strøket . 
synes den biten med e postene var mer interessant enn at hun var i samme stat . Jeg mener de kunne jo ha møttes hvor som helst i verden, så skjønte ikke opphenget i en stat.. om han ikke hadde hatt eiendom der og, noe som hadde vært litt rart ? 

«Aftenposten har gjennomgått Jeffrey Epsteins kommunikasjon og bevegelser i denne perioden i februar 2014. Det inkluderer flylogger, kalenderoppføringer og e-postkorrespondanse.

Dokumentasjonen viser at Epstein var i Palm Beach i samme tidsrom som kronprinsessen var i Sør-Florida i februar 2014.»

Endret av Vonbrotenrojalist
  • Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet

En Lars Hovbakke Sørensen dansk kongehus ekspert ønsker at Märtha Louise kommer på banen igjen.

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg skjønner ærlig talt ingenting av Slottets kommunikasjon om dagen.

MM har jo vært syk i flere år, og hun har også blitt verre i flere år. Liste for transplantasjon kan man jo stå på i flere år, så det virker heller ikke sannsynlig at det er det som haster så veldig. Og det å settes på en slik liste har de jo varslet lenge at kunne komme til å skje, så det er heller ikke så dramatisk.

Med den krisestemningen som piskes opp nå så virker det nesten som hun er terminal? Håper virkelig ikke det. Eventuelt at hun er transplantert alt, men det rimer jo heller ikke med at kronprinsen på forhånd bestemte at besøket skulle kortes ned. De sørger i hvert fall for max oppmerksomhet rundt helsen hennes, av en eller annen grunn.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Hekken skrev (3 timer siden):

Akkurat foreldres sykdom tror jeg ikke fengselsmyndighetene og politi tar hensyn til . 
Og godt er det ; da hadde vi i så fall hatt en gjeng hel - og- halvkriminelle gårnde ute blant oss….

Enig i deg i det men forelders sykdom blir vanligvis ikke meldt til landets presse heller. En ubevisst påvirkning kan skje. Ikke for noe at man vurderer å bruke KI i rettsystemet fordi den ikke blir påvirket eller har samme fordommsfullhet som mennesket. Er jo mye statstikk som tilsier at dommere også påvirkes. Men ta det med en klype saøt. Ikke tid til å finne kilder nå😉

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
SVK skrev (10 minutter siden):

Eventuelt som argument for fotlenke. Etter han blir dømt så er det Kriminalomsorgen som har ansvaret og da er det nok mye lettere å gi han fordeler. Dommernes begrunnelse og navn er synlig for alle, i Kriminalomsorgen så er alt hemmelig så lett å gi fordeler.

Tøv.

Vilkårene for soning med fotlenke er lovbestemte, se https://lovdata.no/lov/2001-05-18-21/§16a og et vedtak om det er selvsagt undergitt vanlige forvaltningsrettslige regler, med det det innebærer av krav til lovhjemmel, likebehandling osv. Det følger av straffegjennomføringsloven § 7: https://lovdata.no/lov/2001-05-18-21/§7

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Syns det var hyggelig å se Haakon så blid og sprudlende i intervjuet fra Japan 🙂. Lenge siden jeg har sett ham sånn.

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner ærlig talt ingenting av Slottets kommunikasjon om dagen.

MM har jo vært syk i flere år, og hun har også blitt verre i flere år. Liste for transplantasjon kan man jo stå på i flere år, så det virker heller ikke sannsynlig at det er det som haster så veldig. Og det å settes på en slik liste har de jo varslet lenge at kunne komme til å skje, så det er heller ikke så dramatisk.

Med den krisestemningen som piskes opp nå så virker det nesten som hun er terminal? Håper virkelig ikke det. Eventuelt at hun er transplantert alt, men det rimer jo heller ikke med at kronprinsen på forhånd bestemte at besøket skulle kortes ned. De sørger i hvert fall for max oppmerksomhet rundt helsen hennes, av en eller annen grunn.

Noen nevnte «ulv,ulv» forleden og det er noe med det. 

Jeg argumenterer med meg selv for øyeblikket, for jeg lar meg påvirke av fokuset. Problemet er jo at kronprinsparet begynner å få en historikk med kommunikasjon som ikke er bra. Helt fra MBH - saken sprakk «lever godt med kritikken» og så videre med den merkelige offentliggjøringen av «forberedelse til utredning for lungetransplantasjon», og videre til helsesituasjon som unnskyldning til å ikke kunne si noe om Epstein-avsløringene, så er det et slik at det oppleves som «ulv,ulv». Nå svarer heller ikke HM nei på spørsmålet om å reise til VM, så han holder døra på gløtt. 

«– Det er jo veldig gøy med fotball-VM, så vi får se litt på det. For det er jo en balanse med kronprinsessens sykdom, om vi kan reise. Så vi får heller komme tilbake igjen til det spørsmålet»

🤯

https://www.vg.no/rampelys/i/OkEM8A/kronprins-haakon-dette-er-siste-dag-paa-japan-programmet

Det er helt ufattelig hvordan de har torpedert sin egen troverdighet. 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (14 minutter siden):

«– Det er jo veldig gøy med fotball-VM, så vi får se litt på det. For det er jo en balanse med kronprinsessens sykdom, om vi kan reise. Så vi får heller komme tilbake igjen til det spørsmålet»

🤯
https://www.vg.no/rampelys/i/OkEM8A/kronprins-haakon-dette-er-siste-dag-paa-japan-programmet

Det er helt ufattelig hvordan de har torpedert sin egen troverdighet. 

Med tanke på alt annet kronprinsparet har gjort så er jeg ikke overrasket over  at kronprinsen gir et så idiotisk svar. 

De velger rådgivere som forteller dem hva de vil høre så  Haakon  skjønner nok ikke  hvordan han oppfattes.

Endret av SVK
  • Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet

Til og med Se og Hør melder om alvorlighetsgraden i situasjonen. Men ettersom de postet et AI generert bilde av Marius så kan man ikke ta noe av det de skriver for en sannhet (ironi). 

https://www.seher.no/kongelig/dette-bor-stoppe-spekulasjonene/84709553

«Som sjefredaktør får jeg mange henvendelser fra folk om kongefamilien. Blant alle som uttrykker bekymring for både kongen og kronprinsessen, finnes det også noen som har spekulert i om kronprinsessens sykdom er mindre alvorlig enn Kongehuset har gitt uttrykk for.

Hendelsene vi nå ser bør sette en stopper for slike spekulasjoner en gang for alle.» 

• Liker 5
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...