Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kongehuset gjør en utmerket jobb i sin rolle for Kongeriket Norge. Ingen andre står i det offentlige søkelyset slik de gjør og de utfører det på en mesterlig måte.

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (58 minutter siden):

Enig.

🎯

Nyhende om fleire Florida-reiser kan vel og ha påverka allmenntilstanden?

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
lurker skrev (18 minutter siden):

Det nærmeste vi kommer er vel med de nasjonale sørgedagene.

Det ble erklært nasjonal sørgedag 1. januar 2005 (tsunamien) og 21. august 2011 (22. juli-terroren).

Dagen etter Alexander Kielland-ulukka var flagga på halv stong.

• Liker 2
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (2 minutter siden):

🎯

Nyhende om fleire Florida-reiser kan vel og ha påverka allmenntilstanden?

Har det kommet mer?

• Liker 3
Skrevet
Diamant20 skrev (4 timer siden):

Men er det sikkert at det vil komme ut når hun blir satt på lista? Jeg har tenkt at det kanskje ikke kommer mer info om transplantasjon før et par uker etter den er gjennomført, av hensyn til personvern o.l. At man rett og slett ikke vet når hun blir satt på lista.

Viki6 skrev (3 timer siden):

Det kan godt hende at MM er satt i donorkø og må være klar for operasjon på kort varsel. Det er en stor og alvorlig operasjon, så hvis det er tilfelle, ønsker nok alle å være hjemme. Man rekker ikke hjem fra Australia eller Japan før operasjon om de rette lungene dukker opp.

-Pusheen- skrev (2 timer siden):

Siden vi ikke vet om hun står i kø eller nylig er satt i kø, så blir dette kanskje litt på siden, men uansett. Er hun kommet så langt i sykdommen at hun står i kø, er hun også rimelig dårlig. Så er enig i at de sikkert ikke ønsker å være et døgn unna i flyreise om det skulle oppstå noe akutt. 

Ser for meg at det ikke er noe sjakktrekk å annonsere kjendiser i donorkø. Folk gjør de rareste ting. Så godt mulig det er noe som ikke blir kjent før hun har fått transplantasjon. Teoretisk kan det være derfor de haster hjem. Men, rene hypotester, sannsynligvis ikke.

Morgan Le Fay skrev (2 timer siden):

Det er mulig verden ser annerledes ut fra ståstedet til oss som driver eget firma og faktisk MÅ på jobb, men jeg stusser litt over at så mange mener hele familien må være i beredskap når noen står i kø for transplantasjon- i det vi vet kan ta fra noen måneder til flere år. 

Jeg kan ikke  skjønne annet enn at det må dreie seg om noe mye mer alvorlig enn det.

lurker skrev (59 minutter siden):

Mm, enig. Og den trenger ikke bare å handle om lunger.

Morgan Le Fay skrev (7 minutter siden):

Haakon har jo selv sagt at IA reiser hjem på grunn av morens helsetilstand, så det er jo ikke noe å lure på.

Dermed må det være svært alvorlig. Ellers ville de ikke annonsert det så tydelig for hele verden.

Enig her. Ingen avbryter offisielt oppdrag for gøy, ei heller drar plutselig hjem fra australia. Men det kan være annet enn lungene ja. Absolutt. Huff, lange 24t hjem for pårørende ved noe akutt.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Coachshinny skrev (10 timer siden):

Kongehuset gjør en utmerket jobb i sin rolle for Kongeriket Norge. Ingen andre står i det offentlige søkelyset slik de gjør og de utfører det på en mesterlig måte.

Dette må jeg si meg enig i - godt sagt! 🎯

• Liker 9
Skrevet
SVK skrev (På 1.6.2026 den 10.22):

Mette-Marit kan få redusert den psykiske belastningen fra pressen ved å gå av. Det er sånn statsrådene og topplederne gjør det. Andrew mistet sin prinsetittel og han var født prins. 

Ja det tror du. Går hun av , så tenker jeg det motsatte skjer. Så det hos diana også.  Hadde pressekorps etter seg overalt, tok livet av henne tilslutt

• Liker 4
Skrevet
våren14 skrev (10 timer siden):

Ser for meg at det ikke er noe sjakktrekk å annonsere kjendiser i donorkø. Folk gjør de rareste ting. Så godt mulig det er noe som ikke blir kjent før hun har fått transplantasjon. Teoretisk kan det være derfor de haster hjem. Men, rene hypotester, sannsynligvis ikke.

Enig her. Ingen avbryter offisielt oppdrag for gøy, ei heller drar plutselig hjem fra australia. Men det kan være annet enn lungene ja. Absolutt. Huff, lange 24t hjem for pårørende ved noe akutt.

Ja, altså, hvis det er dèt dette handler om, får vi vel ikke noe info før alt er gjennomført. Hvilket jeg selvsagt forstår. 

• Liker 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Ja, altså, hvis det er dèt dette handler om, får vi vel ikke noe info før alt er gjennomført. Hvilket jeg selvsagt forstår. 

Men hvorfor skulle de da gå ut med at alle haster hjem? Da blir det jo på en måte sagt at det «er noe», men ikke hva og skaper spekulasjoner ?

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Sukkerogkanel skrev (11 minutter siden):

Men hvorfor skulle de da gå ut med at alle haster hjem? Da blir det jo på en måte sagt at det «er noe», men ikke hva og skaper spekulasjoner ?

Det er vel lettere å være åpen om at de haster hjem (det er det vel mediene som har sagt, tror ikke de har brukt ordene "haster hjem" selv?), enn at Haakon avlyser en dag i Japan uten noen videre kommentar, eller at IA tilsynelatende kommer hjem uten videre, og så er det ingen som sier noe om det? Hadde de ikke sagt noe som helst om det, hadde det vel generert enda flere spekulasjoner, OG Haakon hadde ikke tatt rollen sin på alvor, ved å unnlate å si noe om at han avlyser en dag i det opprinnelige oppdraget han hadde. Skal han avlyse, er det jo det minste han bør gjøre - informere om at han faktisk avlyser.

Endret av -Pusheen-
Tilleggssetning
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Sukkerogkanel skrev (Akkurat nå):

De har allerede for lenge siden sagt at hennes helse kan føre til endringer. Det er vi kjent med. Det betyr ikke at vi går servert private helse opplysninger om henne hver gang. 

Mette Marit gikk med lungesykdom i lang tid før de sa noe om det. Det var først når faren for å måtte avvlyse avtaler på kort tid , de informerte om dette.

Grunnen til at hun også havnet tilfeldig i palm beach, var pga helse problemer. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Aricia skrev (13 minutter siden):

Ja, veldig fint "møte med pressen"Krompen har nå.  🙂

• Liker 3
Skrevet
Sukkerogkanel skrev (6 minutter siden):

Kanskje skille mellom fakta og medier sine clikk bait.... å haste hjem det er å hive seg på første fly hjem. Dette vil jeg ikke karakterisere som haste hjem, men å endre planene. At ingrid planlegger å reuse hjem er ikke å haste hjem. 

Så hvis dette gjelder mm sin helse, er det mest sannsynlig noe som har fått kort planlegging av alvorlig sort

• Liker 5
Skrevet
Coachshinny skrev (10 timer siden):

Dette MÅ være ironi …..?

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 24
Skrevet
Aricia skrev (9 minutter siden):

Jeg tok meg nettopp et par minutter til å se kronprinsens møte med pressen i Japan direkte nå nettopp. Det pleier jeg ikke gidde, foretrekker å lese referatet, men idag tok jeg meg tid. Og det må jeg si -  jeg synes han gjør en god jobb. Han innledet med en liten monolog om vertskapet, og de historiske båndene med Japan, og møtet med keiserfamilien og havet og naturen og bærekraft osv, på en avslappet og tilsynelatende spontan måte. Det er selvfølgelig forberedt, men han er profesjonell til fingerspissene i overleveringen.  Jeg skulle til å si at han kunne vært en god diplomat, men jeg korrigerer det til at an er en god diplomat. Så fikk han de sedvanlige spørsmålene om IA og MM, før han ble overrasket av en journalist som henviste til at ekteskapet har vart 25 år og om han har noen råd til et langt ekteskap. Det tok han på strak arm, samtidig som han komplimenterte journalisten for et godt spørsmål.

Stødig type, profesjonell til fingerspissene som jeg sa, samtidig som han tør å være litt personlig.

• Liker 10
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Krokenguri skrev (19 minutter siden):

Ja det tror du. Går hun av , så tenker jeg det motsatte skjer. Så det hos diana også.  Hadde pressekorps etter seg overalt, tok livet av henne tilslutt

Det som tok livet av Diana var at hun satt på med en som kjørte i fylla i full fart gjennom en tunnel i Paris 

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
-Pusheen- skrev (18 minutter siden):

For et par dager siden diskuterte vi det at det er full konfidensialitet mellom partene i en organtransplantasjon. Det er lovfestet at de ikke skal vite hvem hverandre er, og overtredelse er straffbart. Det var f.eks en bruker som forklarte at en organmottaker ikke har lov å fortelle hvilken dato h*n ble transplantert, av hensyn til donorens personvern.

Jeg tenker at det er viktig å ha med seg det perspektivet når vi vurderer kommunikasjonen om dette, for det er jo ganske klart at det ikke er mulig å komme med noen detaljer  i en så offentlig sak som denne. Det ville vært en overtredelse av personvernet til donor, så jeg tenker at det er naturlig å forvente at detaljer om tidsperspektiv vil bli tåkelagt og informasjonen vil være diffus i en lang periode nå.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (10 timer siden):

Har det kommet mer?

Ja, Aftenposten har gravd i hennes reiser til USA i 2014, mellom februar og juni det året var hun der fire ganger.

I februar var hun i Florida, og Aftenposten har spurt Slottet om hun traff Epstein også da. 

Slottet svarte:

– Ut fra det vi har kunnet sjekke i våre kilder, og så langt kronprinsessen kan huske – var hennes siste møte med Epstein i 2013. Ut fra dette er det ingen grunn til å anta at hun traff Epstein, hverken der eller noe annet sted etter 2013, opplyser Guri Ofstad Varpe, kommunikasjonssjef ved Det kongelige hoff, til Aftenposten.

https://www.aftenposten.no/norge/i/5pb796/kronprinsessen-mette-marit-reiste-til-florida-i-2014

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (17 minutter siden):

Jeg tok meg nettopp et par minutter til å se kronprinsens møte med pressen i Japan direkte nå nettopp. Det pleier jeg ikke gidde, foretrekker å lese referatet, men idag tok jeg meg tid. Og det må jeg si -  jeg synes han gjør en god jobb. Han innledet med en liten monolog om vertskapet, og de historiske båndene med Japan, og møtet med keiserfamilien og havet og naturen og bærekraft osv, på en avslappet og tilsynelatende spontan måte. Det er selvfølgelig forberedt, men han er profesjonell til fingerspissene i overleveringen.  Jeg skulle til å si at han kunne vært en god diplomat, men jeg korrigerer det til at an er en god diplomat. Så fikk han de sedvanlige spørsmålene om IA og MM, før han ble overrasket av en journalist som henviste til at ekteskapet har vart 25 år og om han har noen råd til et langt ekteskap. Det tok han på strak arm, samtidig som han komplimenterte journalisten for et godt spørsmål.

Stødig type, profesjonell til fingerspissene som jeg sa, samtidig som han tør å være litt personlig.

Helt enig. Han har jo faktisk også gjennomført UDs aspirantkurs, og det synes jeg man merker godt (jeg sammenlikner med venner som har gjort det samme og jobber i utenrikstjenesten).

Jeg hørte møtet hans med pressen i Japan i forgårs, og det var lagt opp på samme måte, med en gjennomtenkt innledning av kronprinsen, samtidig som han balanserer det å være korrekt diplomatisk og høflig og oppmerksom mot det japanske vertskapet med det å være oppriktig og personlig - uten å bli privat.

Det presset og den pågående eksistensielle krisen (faktisk) kronprinsfamilien står i nå, og som har vart i snart to år, er helt umenneskelig, og det er vanskelig å forestille seg hvordan det må oppleves fra innsiden. I dette må særlig Haakon ikke bare stå oppreist og utøve pliktene sine, men gjøre det i flombelysning fra TV-kameraene. Jeg synes helt oppriktig at det er beundringsverdig hvordan han takler det. Det vitner om en person som er tvers igjennom hel ved.

Endret av Aricia
  • Liker 9
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (36 minutter siden):

Sladderpressen begynte ikke å forfølge Diana etter hun skilte seg.  Hun ble forfulgt mens hun var prinsesse. Hun var ekstremt populær.  Diana var det motsatt av Mette-Marit.  

Norsk presse er ekstremt snill. Pressen skrev aldri om Mette-Marits relasjon med Epstein mens den pågikk. Hun var på enormt mange besøk hos Epstein og hun hadde også besøk av Epstein i Norge.

Endret av SVK
  • Liker 15
  • Nyttig 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...