Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
-Pusheen- skrev (2 timer siden):

Ikke for å undergrave sorgen over å miste ektefellen sin, men Märtha døde vel ganske plutselig? Vil tro et sånt sjokk treffer annerledes enn hvis man mister noen til langvarig sykdom, der man har hatt mulighet til å tilbringe tid med den syke, snakke sammen som en familie og ikke minst, snakke med legeteam og kriseteam og alt. 

Nettopp dette - selvfølgelig vil man gjerne tilbringe tid sammen med familien når et medlem er alvorlig syk og fremtiden er litt uviss. Jeg skjønner virkelig ikke at de kan kritiseres for det?

Jeg ville vært nær min mamma om hun var alvorlig syk, jeg ville ønsket å ha både barn og mann rundt meg også.

Det synes jeg de skal få lov til ❤️

• Liker 7
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kvittre skrev (1 time siden):

Jeg tror og vi kunne handle mat som vanlig, er en i tråden her som klagde over at hun ikke fikk fri fra jobben i matbutikk. Jeg mener det nok går som samfunnskritisk, og mer den gang enn i dag uten så mange andre muligheter. 
skolene var stengt, barnehagene var stengt, og mine foreldre og besteforeldre hadde fri. Ikke  samfunnskritiske jobber. 

Jeg nevnte kjøpesentre, fordi vi holdt stengt for rosetoget etter 29 juli. Vet ikke om det er sammenlignbart med begravelse av kongen . 

Alle skolene var ikke stengt, vi var på skolen under begravelsen. Vi måtte faktisk se begravelsen på skolens ene tv (liten skole). Kjempeprosjekt å få 20-30 barn på 8-9 år til å holde 1 minutts stillhet… melodien de spilte under hele prosesjonen sitter spikra. 

• Nyttig 2
Skrevet
SVK skrev (4 minutter siden):

Med tanke på alt annet kronprinsparet har gjort så er jeg ikke overrasket over  at kronprinsen gir et så idiotisk svar. 

De velger rådgivere som forteller dem hva de vil høre så  Haakon  skjønner nok ikke  hvordan han oppfattes.

Jeg skjønner ikke hva som er idiotisk med svaret.

Hva han i praksis sier, er at foreløpig er oppdraget i USA avlyst, men at de ikke har frigjort kalenderen.  Hvilket betyr at han for øyeblikket ikke vet situasjonen og  det kan endre seg. 

• Liker 8
Skrevet
NedOpp skrev (4 minutter siden):

Alle skolene var ikke stengt, vi var på skolen under begravelsen. Vi måtte faktisk se begravelsen på skolens ene tv (liten skole). Kjempeprosjekt å få 20-30 barn på 8-9 år til å holde 1 minutts stillhet… melodien de spilte under hele prosesjonen sitter spikra. 

Det jeg husker best med den begravelsen er at en politi(kvinne) døde under prosesjonen (eller i etterkant) - en hest steilet og hun kom under. Det er klart at det er vanskelig å trene hester for en sånn anledning, lang, lang tid, enorme folkemasser, musikk osv. Og sikkert litt nervøse ryttere… :( 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporinger.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Andrea59 skrev (20 minutter siden):

Det jeg husker best med den begravelsen er at en politi(kvinne) døde under prosesjonen (eller i etterkant) - en hest steilet og hun kom under. Det er klart at det er vanskelig å trene hester for en sånn anledning, lang, lang tid, enorme folkemasser, musikk osv. Og sikkert litt nervøse ryttere… :( 

Jeg sto på det hjørnet og så at hesten steilet og så ble det masse oppstandelse og greier. Det var forferdelig å høre på nyhetene senere at hun døde. Tror teorien var at hesten fikk ferten av stallene på Akershus. Det var på hjørnet av en gate som går rett til Akershus. Kirkegata eller Kongens gate. Husker ikke helt.

Endret av MissLucy
  • Hjerte 2
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ærlig talt ingenting av Slottets kommunikasjon om dagen.

MM har jo vært syk i flere år, og hun har også blitt verre i flere år. Liste for transplantasjon kan man jo stå på i flere år, så det virker heller ikke sannsynlig at det er det som haster så veldig. Og det å settes på en slik liste har de jo varslet lenge at kunne komme til å skje, så det er heller ikke så dramatisk.

Med den krisestemningen som piskes opp nå så virker det nesten som hun er terminal? Håper virkelig ikke det. Eventuelt at hun er transplantert alt, men det rimer jo heller ikke med at kronprinsen på forhånd bestemte at besøket skulle kortes ned. De sørger i hvert fall for max oppmerksomhet rundt helsen hennes, av en eller annen grunn.

Tror dere noen nye filer slippes snart ?

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (2 timer siden):

https://www.aftenposten.no/norge/i/5pb796/kronprinsessen-mette-marit-reiste-til-florida-i-2014?utm_source=iosapp&utm_medium=share

• Dokumenter Aftenposten har fått innsyn i viser at kronprinsesse Mette-Marit reiste til Florida i februar 2014. 
  • Reisen kom året etter oppholdet hos den dømte seksualforbryteren Jeffrey Epstein i Palm Beach i 2013. 
  • Slottet hevder at det ikke er grunn til å tro at kronprinsessen og Epstein møttes under Florida-besøket.

Hvorfor skriver du februar og ikke juni som er siste møtet i Aftenposten-artikkelen?

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
SVK skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skriver du februar og ikke juni som er siste møtet i Aftenposten-artikkelen?

Aftenposten skriver ikke at hun møtte noen i juni, verken det ene eller andre året. De skriver at JE forsøkte å få et møte, og at MM ikke svarte.

Hvorfor lyver du?

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Viki6 skrev (1 time siden):

Syns det var hyggelig å se Haakon så blid og sprudlende i intervjuet fra Japan 🙂. Lenge siden jeg har sett ham sånn.

Det er ikke mulig å være i Japan og være sur. 

Det er så mange opplevelser der, at man blir helt slukt. Det er som å komme i en annen verden. Og han reiser med folk han er trygg på og kjenner. Selvsagt er han glad. 

Så får han et lite "avbrekk" fra det som skjer hjemme. Når han kommer hjem er det "blodig" alvor igjen og pressen står klar og lurer på hva som skjer. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
NedOpp skrev (47 minutter siden):

Vi hadde stilleminutt hver dag før mat vi, så vi var godt trent.  Så liten skole ja, Det var en klasse hos oss. 
da har det nok variert fra kommune til kommune kanskje 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (På 27.5.2026 den 21.04):

Så Guri Varpe sier at kronprinsessen har svart på at hun IKKE har bidratt til noe straffbart i MBH saken, samme Guri Varpe som også fortalte offentligheten at  MM sitt vennskapet med Epstein var overfladisk og avsluttet i 2013? Den Guri Varpe som måtte sende ut en ny pressemelding i 2019 og i 2026 om kronprinsessen og vennskapet med Epstein? Meget troverdig kilde der altså. 

Hebbe-lille skrev (På 8.5.2026 den 19.53):

Mette -Marit som løy i 2019 om både omfanget og karakteren av kontakten med Epstein? Hun som er så til de grader på i samtalene med Epstein, om temaer som ikke passer seg en kronprinsesse, mor eller en godt gift kvinne? Samme kronprinsesse som lyver om besøk hos Epstein, og som sender sikkerhetsfolkene sine til et annet hotell når hun låner huset hans? Hun som nå sier at hun opplevde at det var utrygt men valgte å ringe Haakon istedenfor sikkerhetsfolkene?  Det ser unektelig ut som Mette -Marit har gjort god research i etterkant.

Hebbe-lille skrev (47 minutter siden):

Til og med Se og Hør melder om alvorlighetsgraden i situasjonen. Men ettersom de postet et AI generert bilde av Marius så kan man ikke ta noe av det de skriver for en sannhet (ironi). 

https://www.seher.no/kongelig/dette-bor-stoppe-spekulasjonene/84709553

Glad for at du er ironisk om at vi ikke kan tro på noen som har løyet før. Har vært litt i tvil om standpunktet der, men bra vi kan være enige om at troverdighet må vurderes fra gang til gang, dvs at det ikke kan være slik at èn løgn betyr at alt etterpå automatisk er løgn.

• Liker 1
Skrevet
Kvittre skrev (2 timer siden):

Jeg tror og vi kunne handle mat som vanlig, er en i tråden her som klagde over at hun ikke fikk fri fra jobben i matbutikk. Jeg mener det nok går som samfunnskritisk, og mer den gang enn i dag uten så mange andre muligheter. 
skolene var stengt, barnehagene var stengt, og mine foreldre og besteforeldre hadde fri. Ikke  samfunnskritiske jobber. 

Jeg nevnte kjøpesentre, fordi vi holdt stengt for rosetoget etter 29 juli. Vet ikke om det er sammenlignbart med begravelse av kongen . 

Da kong Olav døde hadde skolene og barnehagene her i Oslo stengt. Jeg var 9 og husker jeg så litt av begravelsen hjemme. Synes det var kjedelig og gikk en tur med lillesøsteren min til Stovner senter (ca 3 minutter unna), butikken var åpen, men ingen pensjonister var på kafeene. Det var stille. Jens Evensen (nedlagt matbutikkjede) hadde stengt. Naboen min jobbet der, alt annet var åpent.

Det som slo meg mest da kongen døde var at alle skulle være lei seg plutselig (jeg snakker utifra verdensnyhet til en 9 år gammel gutt). Husker jeg så barnetv torsdagen han døde (kongen døde ca 22.30 om kvelden) og alt var vanlig. Dagen etter var hallodamen i svart og fortalte hva som hadde skjedd til barna. For et navlebeskuende barn var hele situasjonen rar.

Mange år etter var jeg i et antikvariat, og så VG fra dagen etter han døde. Irakkrigen hadde startet samme dagen, og mens hele avisa var viet kongen, var det en notis bak i avisa om Irak.

Og ja, senterene var stengt i Oslo på rosetoget etter 22.7.11, dette hadde selvfølgelig ikke jeg fått med meg, og husker at jeg ble forbanna siden jeg ikke hadde middag hjemme. (Selvsagt forstår jeg at rosetoget var viktigere, men der og da ble jeg sint).

• Liker 1
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (2 minutter siden):

Det er ikke mulig å være i Japan og være sur. 

Det er så mange opplevelser der, at man blir helt slukt. Det er som å komme i en annen verden. Og han reiser med folk han er trygg på og kjenner. Selvsagt er han glad. 

Så får han et lite "avbrekk" fra det som skjer hjemme. Når han kommer hjem er det "blodig" alvor igjen og pressen står klar og lurer på hva som skjer. 

han har møtt pressen hver dag i Japan. Hva er avbrekket? 

• Liker 2
Skrevet
Druid skrev (48 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva som er idiotisk med svaret.

Hva han i praksis sier, er at foreløpig er oppdraget i USA avlyst, men at de ikke har frigjort kalenderen.  Hvilket betyr at han for øyeblikket ikke vet situasjonen og  det kan endre seg. 

Hæ??

Det at hun plutselig «kan bli mye sykere» kan vel ikke endre seg ! 
Dersom hun er så syk som det blir gitt uttrykk for , så kan jo situasjonen endre seg ganske så raskt! 
Litt rart om han da heller ønsker å være på andre siden av kloden - enn i nærheten av henne .

Men som han sier; fotball er jo veldig gøy da….

Blir spennende å se hva han velger 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (5 timer siden):

han har møtt pressen hver dag i Japan. Hva er avbrekket? 

Avbrekk fra alvoret i Norge. 

Han får det selvsagt på avstand når han er opptatt hele dagen i Japan. Er det så vanskelig å forstå?

Det betyr ikke at han bevisst ikke tenker på det som skjer hjemme, men han får et a v b r e k k. 

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
piggrokken skrev (6 minutter siden):

Da kong Olav døde hadde skolene og barnehagene her i Oslo stengt. Jeg var 9 og husker jeg så litt av begravelsen hjemme. Synes det var kjedelig og gikk en tur med lillesøsteren min til Stovner senter (ca 3 minutter unna), butikken var åpen, men ingen pensjonister var på kafeene. Det var stille. Jens Evensen (nedlagt matbutikkjede) hadde stengt. Naboen min jobbet der, alt annet var åpent.

Det som slo meg mest da kongen døde var at alle skulle være lei seg plutselig (jeg snakker utifra verdensnyhet til en 9 år gammel gutt). Husker jeg så barnetv torsdagen han døde (kongen døde ca 22.30 om kvelden) og alt var vanlig. Dagen etter var hallodamen i svart og fortalte hva som hadde skjedd til barna. For et navlebeskuende barn var hele situasjonen rar.

Mange år etter var jeg i et antikvariat, og så VG fra dagen etter han døde. Irakkrigen hadde startet samme dagen, og mens hele avisa var viet kongen, var det en notis bak i avisa om Irak.

Og ja, senterene var stengt i Oslo på rosetoget etter 22.7.11, dette hadde selvfølgelig ikke jeg fått med meg, og husker at jeg ble forbanna siden jeg ikke hadde middag hjemme. (Selvsagt forstår jeg at rosetoget var viktigere, men der og da ble jeg sint).

Jeg hadde heller ikke fått med meg at det var stengt , og sto og rev i døra på senteret, skulle hente medisiner på resept. Fikk ikke deltatt på rosetoget fordi jeg var syk og hadde legetime, legen var åpen, men fikk ikke medisiner 😅 

å, savner Jens Evensen . Jeg husker alt som stengt , og den tykke tåka og de skumle klærne til Sonja og Martha. Var ikke på Stovner senteret  😅

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
Fantorangen-Oslo skrev (12 minutter siden):

Avbrekket er alvoret som er i Norge. 

Han får det selvsagt på avstand når han er opptatt hele dagen i Japan. Er det så vanskelig å forstå?

Det betyr ikke at han bevisst ikke tenker på det som skjer hjemme, men han får et a v b r e k k. 

Ja, det er vanskelig å forstå. Jeg antar at alvoret er tilstede i hans bevissthet 100 prosent av tiden, og at dette oppdraget ikke kjennes som et avbrekk men heller som en plikt som hindrer ham i å være der han ønsker å være.

Jeg er dypt imponert over at han klarer å utføre jobben i det hele tatt under disse omstendighetene, og særlig fordi han ikke bare er fysisk tilstede i Japan, men at han later til  å utføre jobben der med engasjement, fokus og varme.

Respekt.

Endret av MissLucy
grammatikk
  • Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Hekken skrev (6 minutter siden):

Hæ??

Dersom hun er så syk som det blir gitt uttrykk for , så kan jo situasjonen endre seg ganske så raskt! 
Litt rart om han da heller ønsker å være på andre siden av kloden - enn i nærheten av henne .

Nettopp. 

Om han eller barna reiser til Fotball-VM vil jeg bli svært overrasket. Nå har han gjentatt at det er pga Mettes helsesistuasjon og at hun er blitt sykere og vi er en familie som liker å være sammen og ta vare på hverandre. (Blir litt hånlig overfor andre familier som hører dette, for man kan nesten tro at andre familier ikke tar vare på hverandre når det er alvorlig sykdom i en familie). 

Da har det vært en dramatikk der ut av dimensjoner. 

Man melder ikke sendebud på en datter som har eget liv på andre siden av jordkloden med studier, midt i studieuken hvor de skal forberede seg til eksamenene, for så å reise til USA på Fotball-VM. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Hekken skrev (9 minutter siden):

Hæ??

Han sa det er gøy med fotball VM . 

noe 99% av nordmenn er enig med han i , de henger bare ikke i denne grinete tråden. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...