Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kollontaj skrev (3 minutter siden):

Det er noe helt annet. 

Ja, nettopp 😉

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nymerïa skrev (1 time siden):

Jeg hadde glatt gjort det hvis flere i familien var syke. Men som Pusheen sa, da hadde vel HM sagt det i stedet for den vage uttalelsen om hva som skjer framover.

Om man er syke som MM ja, men to dagers reisevei hver vei for henne og hele bøtteballeten som reiser med henne for at det er ferie EN uke i Aussie er litt overkill. Man skulle tro i normale omstendigheter at den vil msn bruke til snorkling i Great Barrier reaf. Hakke peil om det er lov enda men det var det på begynnelser av årtusenet. Det var kult. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Det nærmeste vi kommer er vel med de nasjonale sørgedagene.

Det ble erklært nasjonal sørgedag 1. januar 2005 (tsunamien) og 21. august 2011 (22. juli-terroren).

• Liker 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Ja, det mener jeg å ha fått med meg. Er det da regjeringen deres som erklærer landesorg, eller har de samme opplegg som oss?

Ja, det er myndighetene som gjør det der.

• Liker 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Ja, det mener jeg å ha fått med meg. Er det da regjeringen deres som erklærer landesorg, eller har de samme opplegg som oss?

Null anelse. Syns det er litt spesielt å beordre ett helt land til sorg for at noen er dau, livet må gå videre. Britene er sånn sett heldig, eller uheldig. De slapp å tenke på det der på 70 år. 

• Liker 2
Skrevet
Kollontaj skrev (22 minutter siden):

Folk snakker ikke slik du antyder. Har ikke hørt noen være i nærheten, bortsett fra her og i andre «kommentarfelt». 

Skal vi ta en ny runde på statistikk og spørreundersøkelser om de ulike medlemmene i Kongefamilien og hva folk tenker om dem? Det er ikke bare her i tråden gitt. 

43,3 % svaret nei på om MM er egnet til å bli Dronning. 
https://www.nettavisen.no/kjendis/kronprinsesse-mette-marit-far-knusende-meningsmaling-i-fanget-vedvarende-usikkerhet-om-dronningrollen/s/5-95-3019364?utm_source=sdrn%3Avg%3Aarticle%3A5p3dmX

• Liker 14
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8
Skrevet
Chlypa skrev (2 minutter siden):

Om man er syke som MM ja, men to dagers reisevei hver vei for henne og hele bøtteballeten som reiser med henne for at det er ferie EN uke i Aussie er litt overkill. Man skulle tro i normale omstendigheter at den vil msn bruke til snorkling i Great Barrier reaf. Hakke peil om det er lov enda men det var det på begynnelser av årtusenet. Det var kult. 

Det er studieferie, så ideelt sett bør man vel lese til eksamen 😇

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (3 minutter siden):

«I noen land er skikken at myndighetene erklærer en sørgedag eller en lengre periode med landesorg når landets statsoverhode eller tidligere statsoverhode dør. I Storbritannia ble det for eksempel erklært ti dagers landesorg («national mourning») da dronning Elizabeth 2. døde i 2022.»

https://snl.no/landesorg

• Liker 3
Skrevet
Chlypa skrev (1 minutt siden):

Om det bare er snakk om ferie, uten at noe annet også påvirker livet her i Norge som jobb eller sykdom, så hadde hun sikkert ikke dratt hit, nei. 

• Liker 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (54 minutter siden):

Enig. Jeg tror at det handler om det de sier - Mette-Marits helsesituasjon. 

Ja, selvfølgelig. 

• Liker 6
Skrevet
lurker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er myndighetene som gjør det der.

Spesielt, egentlig.

Null anelse. Syns det er litt spesielt å beordre ett helt land til sorg for at noen er dau, livet må gå videre. Britene er sånn sett heldig, eller uheldig. De slapp å tenke på det der på 70 år. 

Jepp, enig. Er det da sånn at ting "stopper opp"? Skolene har vel enda åpne, og sykehusene?

Vonbrotenrojalist skrev (Akkurat nå):

«I noen land er skikken at myndighetene erklærer en sørgedag eller en lengre periode med landesorg når landets statsoverhode eller tidligere statsoverhode dør. I Storbritannia ble det for eksempel erklært ti dagers landesorg («national mourning») da dronning Elizabeth 2. døde i 2022.»

https://snl.no/landesorg

Ah, nemlig.

Skrevet (endret)
Chlypa skrev (10 minutter siden):

Man skal være glad når man har hatt noen som har betydd så mye for en. Når et helt land deler den opplevelsen så er det veldig fint og veldig vondt. Det kan være godt å kjenne på hvor vondt noe gjør noen ganger. Det virkelig vonde kommer etterpå. Når man må gå videre. Og livet alltid vil være litt rarere og litt tommere og litt vondere enn før. Og helt, helt anderledes.

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard
—Ole Brumm/AA Milne

Endret av Huldra27
  • Liker 2
  • Hjerte 7
Skrevet
~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Ja, selvfølgelig. 

Ja, noe annet er jo litt rart å få for seg, synes jeg personlig 😅

• Liker 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Om det bare er snakk om ferie, uten at noe annet også påvirker livet her i Norge som jobb eller sykdom, så hadde hun sikkert ikke dratt hit, nei. 

Haakon har jo selv sagt at IA reiser hjem på grunn av morens helsetilstand, så det er jo ikke noe å lure på.

Dermed må det være svært alvorlig. Ellers ville de ikke annonsert det så tydelig for hele verden.

• Liker 14
  • Nyttig 13
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Tja, ho kom jo hit når ho bare hadde ei veke med påskeferie og, og då var familien veldig klare på at heimreisa var privat og ikkje i samband med offentlege oppdrag.

Blir kanskje ei litt annleis vurdering når ein slepp å tenka på kostnadene, og ho reiser sikkert ikkje på turistklasse heller, så får sikkert sova på vegen og har det meir komfortabelt enn dei fleste🙃

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Nettopp. Jeg syns til og med at å dra henne hit for ett par tre dager for jobb er sløsing og ikke akkurat bærekraftig. Sverregutten kan ta det i så tilfelle. 

Krompen får det nesten til å høres ut som det står om liv og død så ikke rart folk reagerer og spekulerer. 

når det er sagt så døde min mamma av samme sykdomsforløp - annen diagnose med akkurat samme situasjon. Dette unner jeg ingen å være med på - verken som pasient eller pårørende. Det er tungt psykisk. Man går i grunn og venter på døden. Det er panikkanfall når man ikke får puste, oksygen, følelsen av å kveles HELE tiden, hjelpeløsheten, alt. Det som er sikkert for IA er at moren blir ivaretatt - hun får ikke den ekstra byrden med å kjempe mot byråkratiet om hjelp til mora. Hun trenger ikke krangle med sykehuset og hjemmetjenesten. Men, jeg tror i alle tilfeller at jeg riktig kan relatere til hva hun går gjennom. 

• Liker 5
  • Hjerte 17
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

Haakon har jo selv sagt at IA reiser hjem på grunn av morens helsetilstand, så det er jo ikke noe å lure på.

Dermed må det være svært alvorlig. Ellers ville de ikke annonsert det så tydelig for hele verden.

Det verkar mest logisk, ja - den som

lever, får sjå🧐

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

Enig.

Vonbrotenrojalist skrev (Akkurat nå):

Tja, ho kom jo hit når ho bare hadde ei veke med påskeferie og, og då var familien veldig klare på at heimreisa var privat og ikkje i samband med offentlege oppdrag.

Blir kanskje ei litt annleis vurdering når ein slepp å tenka på kostnadene, og ho reiser sikkert ikkje på turistklasse heller, så får sikkert sova på vegen og har det meir komfortabelt enn dei fleste🙃

Jeg ser for meg at påska er noe annet enn en random friuke der ingen av de andre i familien nødvendigvis har fri? 

• Liker 3
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (1 minutt siden):

Hun hadde neste. En måned påskeferie

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Nettopp. Jeg syns til og med at å dra henne hit for ett par tre dager for jobb er sløsing og ikke akkurat bærekraftig. Sverregutten kan ta det i så tilfelle. 

Krompen får det nesten til å høres ut som det står om liv og død så ikke rart folk reagerer og spekulerer. 

når det er sagt så døde min mamma av samme sykdomsforløp - annen diagnose med akkurat samme situasjon. Dette unner jeg ingen å være med på - verken som pasient eller pårørende. Det er tungt psykisk. Man går i grunn og venter på døden. Det er panikkanfall når man ikke får puste, oksygen, følelsen av å kveles HELE tiden, hjelpeløsheten, alt. Det som er sikkert for IA er at moren blir ivaretatt - hun får ikke den ekstra byrden med å kjempe mot byråkratiet om hjelp til mora. Hun trenger ikke krangle med sykehuset og hjemmetjenesten. Men, jeg tror i alle tilfeller at jeg riktig kan relatere til hva hun går gjennom. 

Så trist å lese om moren din ❤️ At en sånn type sykdom påvirker alle rundt, er 100% forståelig! 

Men ja, HM får det jo til å høres kjempealvorlig ut, så jeg tolker det jo sånn. Spesielt siden vi ikke har stort annet å gå etter.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...