Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Takk for lenken. Veldig interessant å se en omdømmeekspert trekke frem fordelene og mulighetene som kongehusets problemer skaper, samtidig som han bekrefter at kronprinsens representasjonsjobb er verd milliarder for norsk næringsliv, og at kronprinsen fremstår som en stødig representant.

Noen sitater:

"(...) kongehuset får mer omtale i internasjonal presse enn noen gang .(...) Samtidig som det norske kongehuset har fått en ripe i omdømmet internasjonalt, har overskriftene også kommet med en gylden mulighet som kongehuset kan utnytte, mener eksperten.

– Det har gitt en kjempeoppmerksomhet i hele verden, og den oppmerksomheten er en mulighet. Anledningen er ikke dårlig for å promotere Norge nå, hvis kronprinsen klarer å snu det til en god historie om Norge og bruke interessen som er der.– Det norske omdømmet er verdt milliarder i Japan. 

(...)

Han mener kronprins Haakon har vist seg godt egnet til å takle kriser. – Jeg mener Haakons rolle i hele denne dramatikken har vært å stå støtt sammen med og foran familien sin og folket sitt. Han lever ut de verdiene vi ønsker at verden forbinder med Norge, og det er viktig. 

– Han må bare kjøre på. Det er verdt milliarder for norsk næringsliv at han representerer Norge og forteller den historien på en god måte. Det mener jeg han er god til."

Dette var spennende lesning - veldig interessant å få kongehusets rolle og verdi for norsk næringsliv analysert og forklart av en fagperson som vet hva han snakker om!

• Liker 3
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hekken skrev (1 minutt siden):

« Hele verden» har nok fulgt med på alle skandalene med dette kronprinsparet . Så dette med at de kastet glans over diverse prosjekter tror jeg nok vi kan bare glemme. 
De vil nok , som før, bli invitert til diverse prosjekter rundt omkring i landet , men jeg ser ikke bort fra at de fremmøtte på stedene de besøker , sender noen tanker til både Epstein og den kriminelle sønn til Mette-Marit…

Dette er i følge omdømmeeksperten Anders Birger Johansent en gylden mulighet for Norge:

https://www.tv2.no/underholdning/om-internasjonal-omdommeknekk-gir-en-mulighet/1887639

"(...)  Samtidig som det norske kongehuset har fått en ripe i omdømmet internasjonalt, har overskriftene også kommet med en gylden mulighet som kongehuset kan utnytte, mener eksperten.

– Det har gitt en kjempeoppmerksomhet i hele verden, og den oppmerksomheten er en mulighet. Anledningen er ikke dårlig for å promotere Norge nå, hvis kronprinsen klarer å snu det til en god historie om Norge og bruke interessen som er der.– Det norske omdømmet er verdt milliarder i Japan. 

(...)

Han mener kronprins Haakon har vist seg godt egnet til å takle kriser.

– Han må bare kjøre på. Det er verdt milliarder for norsk næringsliv at han representerer Norge og forteller den historien på en god måte. Det mener jeg han er god til."

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hekken skrev (3 minutter siden):

« Hele verden» har nok fulgt med på alle skandalene med dette kronprinsparet . Så dette med at de kastet glans over diverse prosjekter tror jeg nok vi kan bare glemme. 
De vil nok , som før, bli invitert til diverse prosjekter rundt omkring i landet , men jeg ser ikke bort fra at de fremmøtte på stedene de besøker , sender noen tanker til både Epstein og den kriminelle sønn til Mette-Marit…

Enig. Det er ikke all reklame som er god reklame. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
zemer skrev (1 time siden):

Er jo nå snakk om 25 års bryllupsdagen og at den skal feires stort.

Orker hun det da?

Akkurat DET skal du ikke se bortifra…

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Aricia skrev (Akkurat nå):

Dette var spennende lesning - veldig interessant å få kongehusets rolle og verdi for norsk næringsliv analysert og forklart av en fagperson som vet hva han snakker om!

Ja, og det er spesielt interessant at han bekrefter at kongehusets representasjon er verd milliarder (i flertall) for norsk næringsliv. Det vil med andre ord si veldig mye mer inn, enn den halve milliarden det koster.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Londonjenta skrev (22 timer siden):

Nei, meldingen kom rundt midnatt. Jeg husker det fordi jeg kom fra kveldsvakt og ble møtt med at nå er kongen død.

Feil igjen, det var lenge før midnatt og jeg var på kveldsvakr som var ferdig kl.21 da meldingen kom: Her er fasit: Kong Olav V ble meldt død om kvelden 17. januar 1991. Han sovnet inn på Kongsseteren i Oslo etter å ha blitt rammet av et hjerteinfarkt.

Endret av mammamia1
  • Liker 1
Skrevet

Ha ha ha. Jasså, så all den negative PR det norske kongehuset har fått internasjonalt «representerer en gylden mulighet». Hva det går an å lire av seg…. 

Dette burde noen nevne for britene! For hvis dette er sant så burde jo Andrew kjøres hardt frem!  Du snakker om gylden mulighet!

Dessverre er det nok mer sant i sangen : Evig eies kun et dårlig rykte..

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet
mammamia1 skrev (1 minutt siden):

Feil igjen, det var lenge før midnatt og jeg var på kveldsvakr som var ferdig kl.21 da meldingen kom: Her er fasit: Kong Olav V ble meldt død om kvelden 17. januar 1991. Han sovnet inn på Kongsseteren i Oslo etter å ha blitt rammet av et hjerteinfarkt.

Den endelige beskjeden kom i Kveldsnytt - etter et lite opphold. Så det må ha vært rundt 23:10-15, antar jeg. Husker dette veldig godt - det var veldig klønete håndtert av NRK - han stakkars Michaelsen i Kveldsnytt måtte først bare si at de har fått en viktig melding. Det var jo tidligere nevnt at Kongen var syk (alvorlig) og fikk behandling, så alle skjønte jo hva denne meldingen egentlig var....

https://www.nrk.no/video/kong-olav-er-dod_27027

• Liker 2
Skrevet
Johan uten land skrev (2 minutter siden):

Den endelige beskjeden kom i Kveldsnytt - etter et lite opphold. Så det må ha vært rundt 23:10-15, antar jeg. Husker dette veldig godt - det var veldig klønete håndtert av NRK - han stakkars Michaelsen i Kveldsnytt måtte først bare si at de har fått en viktig melding. Det var jo tidligere nevnt at Kongen var syk (alvorlig) og fikk behandling, så alle skjønte jo hva denne meldingen egentlig var....

https://www.nrk.no/video/kong-olav-er-dod_27027

Regner med at de aller fleste fikk med seg dette - det var jo allerede tidligere kjent at kongen ble syk den dagen/kvelden - så normalt nyhetsinteresserte mennesker ville nok få med seg Kveldsnytt denne kvelden. 

• Liker 2
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (6 minutter siden):

Ha ha ha. Jasså, så all den negative PR det norske kongehuset har fått internasjonalt «representerer en gylden mulighet». Hva det går an å lire av seg…. 

Dette burde noen nevne for britene! For hvis dette er sant så burde jo Andrew kjøres hardt frem!  Du snakker om gylden mulighet!

Dessverre er det nok mer sant i sangen : Evig eies kun et dårlig rykte..

Selvsagt - tiden jobber for Kongehuset. Prins Charles var veldig upopulær - særlig etter skandalene med Camilla, og det skjule opptaket med sexprat. Noen tiår senere ser vi hvordan han valser opp med Trump og får honnør og anerkjennelse overalt. 

• Liker 4
Skrevet
Hekken skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig.  Den norske kongefamilien har så dårlig rykte at i praksis så har ikke skulking noe å si for hvordan de og Norge blir oppfattet. 

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Nymerïa skrev (18 minutter siden):

Dette er en av tingene som har skjært meg mest i ørene. Hvis det som skjer nå er at de tror dommen kommer for MBH, så klarer jeg ikke etter beste evne å forstå hvorfor man vil involvere lillesøster på noen som helst måte. Jeg hadde sagt "Dette tar jeg og pappa oss av, jeg vil bare at du konsentrerer deg om studiene og ellers prøver å ha det så hyggelig der nede som du klarer. Dette er din tid. Du trenger ikke å tenke på meg, det viktigste for meg er at dette ikke går utover deg."

Jeg ville ha sagt dette samme hva slags kriminalitet MBH hadde rotet seg bort i, men når det er snakk om seksualovergrep så er det helt hinsides at man ikke gjør hva som helst for å unngå at ikke lillesøster blir assosiert mer enn absolutt nødvendig med denne ekle mannen.

Grunnen til at den norske kongefamilien studerer i utlandet er  også for at de skal få en periode med noe som kan minne om et vanlig liv. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (23 minutter siden):

Nei, det er ikke bare i tråden her det diskuteres side opp og side ned om kronprinsessen og det norske kongehuset. Det virker som "hele verden" lurer på hva som skjer.

"– Hva spør internasjonal presse deg om?

– Helseoppdateringer. Hvor dårlig er Mette-Marit, egentlig? Når skal hun opereres? Hva er konsekvensene for Mette-Marit? Hvordan løser kronprinsen situasjonen? Hva betyr dette for kongeparet? Kommer prinsesse Ingrid Alexandra til å flytte hjem?"

https://www.nettavisen.no/kjendis/sporsmalene-om-kronprinsesse-mette-marit-florerer-verden-rundt-hvor-syk-er-hun/s/5-95-3069591

Med de siste opplysningene om at hele familien skal samles rundt kronprinsessen fremover, så må kronprinsparet svare på hva som faktisk foregår. Ser at det skjer saker i UK angående Epsteinfiler, men jeg har ikke fått helt taket på hva det dreier seg om, og med dommen til MBH som er rett rundt hjørnet og kronprinsen som sier at de er forberedt, så kan det like godt handle om at de skal samles rundt Mette og Marius. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (26 minutter siden):

Det viser nøyaktig hvor utspekulerte de er i sin kommunikasjon. «Møttes på gata» tolkes selvfølgelig som at de møttes tilfeldig. Hvorfor ellers opplyse hvor de møttes? Vi vet jo nå at møtet var nøye planlagt. De kan ha møttes på gata, gått ut og spist lunsj eller dratt hjem til Epstein  - og fortsatt hatt sine ord i behold. 
Tenk dere å jobbe  som kommunikasjonsrådgiver hos kronprinsparet og bruke tiden på å klekke ut tvetydige utsagn….

«Visste ikke om alvorlighetsgraden av hans kriminelle handlinger» «vi vet det Marius har fortalt oss» «skulle ha sjekket bedre» «håper og tror jeg ikke ville satt på en smiley» «truffet hverandre i sosiale sammenhenger» «bekjent av en venn»  og hva var det siste: «vi har ingen grunn til å anta at hun traff Epstein» … 

Enig. Ikke rart det oppstår nye spørsmål hele tiden. Det er mye "ullen" og vag kommunikasjon.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (1 time siden):

God artikkel fra TV2 om Norges forhold til Japan og kronprinsens rolle, hvor omdømme- og kommunkasjonsekspert Anders Birger Johansen uttaler seg:

https://www.tv2.no/underholdning/om-internasjonal-omdommeknekk-gir-en-mulighet/18876395/

Jeg synes ikke dette er godt skrevet. Det er en fornærmelse mot enhver mann i dette landet som tar på seg å oppdra unge menn til å stå for noe å kalle HM en stødig type. Man kan ikke se bort fra at MBH hadde gjort det han har gjort samme hvordan HM hadde oppdratt han, men han hadde i hvert fall visst at det var galt å kalle kvinner jævla horer hvis han hadde fått klar beskjed om det hjemme. Når jeg sier at han hadde visst det betyr det ikke at jeg mener at han ikke hadde gjort det, men han hadde forstått hvor dommeren og advokatene ville når de fisket etter en erkjennelse av at han hadde gjort noe galt. Dessuten hadde kronprinsen hatt et behov for å si utad at dette står han ikke for hvis han var så sjokkert over det som har kommet fram som han burde være. Kronprinsen har vært innom temaet MBH mange ganger og han har aldri sagr noe som helst som har tydet på at han er frastøtt.

I tillegg er den en gigantisk svakhet å la det stå uimotsagt at japanerne mener HM er en stødig type fordi denne stuten av en kommunikasjonsekspert påstår at han er en stødig type. At ingen stiller spørsmålstegn med akkurat den er typisk for journalistikken rundt kongefamilien.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
MissLucy skrev (19 minutter siden):

Ja, og det er spesielt interessant at han bekrefter at kongehusets representasjon er verd milliarder (i flertall) for norsk næringsliv. Det vil med andre ord si veldig mye mer inn, enn den halve milliarden det koster.

Siterer meg selv for å legge til denne interessante kommentaren fra lederen av Innovasjon Norge, som har noen konkrete innspill til hvordan man kunne regnet ut hva landet tjener på kongehuset, under henvisning til at like utregninger er gjort f.eks for fotballen, og på kongehus i andre land:

Verdien av et kongehus

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
SVK skrev (6 minutter siden):

Grunnen til at den norske kongefamilien studerer i utlandet er  også for at de skal få en periode med noe som kan minne om et vanlig liv. 

Dessverre for IA tror jeg det blir vanskelig nå mor absolutt måtte velge Epstein av alle menn å skrive sleske eposter med. Stakkars menneske, dette tror jeg ikke hun slipper unna samme hvor hun reiser.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (28 minutter siden):

Takk for lenken. Veldig interessant å se en omdømmeekspert trekke frem fordelene og mulighetene som kongehusets problemer skaper, samtidig som han bekrefter at kronprinsens representasjonsjobb er verd milliarder for norsk næringsliv, og at kronprinsen fremstår som en stødig representant.

Noen sitater:

"(...) kongehuset får mer omtale i internasjonal presse enn noen gang .(...) Samtidig som det norske kongehuset har fått en ripe i omdømmet internasjonalt, har overskriftene også kommet med en gylden mulighet som kongehuset kan utnytte, mener eksperten.

(...)

Han mener kronprins Haakon har vist seg godt egnet til å takle kriser. – Jeg mener Haakons rolle i hele denne dramatikken har vært å stå støtt sammen med og foran familien sin og folket sitt. Han lever ut de verdiene vi ønsker at verden forbinder med Norge, og det er viktig. 

Ja, men samtidig, uten å kritisere åpenlyst, leser man mellom linjene at her har også kongehuset, eller kronprinsen, en gylden mulighet til å rette opp det inntrykket folk sitter igjen med, en noe ullen kommunikasjon fra kronprinsparet om hennes sykdom, at han må endre programmet og reise hjem, hvor viktig denne avtalen er for norsk og japansk samarbeid og næringsliv og at kronprinsen egentlig balanserer på et knivsegg her. Han må være tydelig, og at japanerne sannsynligvis har fått med seg alt som har skjedd i det norske kongehuset den siste tiden, om de ikke har finlest tiltalene til stesønnen/sønnen til kona. Det er ikke "bare bare" å reise hjem en dag tidligere, fordi "jeg har lyst til å være med Mette da jeg synes hun virker sykere". 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (11 minutter siden):

Jeg synes ikke dette er godt skrevet. Det er en fornærmelse mot enhver mann i dette landet som tar på seg å oppdra unge menn til å stå for noe å kalle HM en stødig type. Man kan ikke se bort fra at MBH hadde gjort det han har gjort samme hvordan HM hadde oppdratt han, men han hadde i hvert fall visst at det var galt å kalle kvinner jævla horer hvis han hadde fått klar beskjed om det hjemme. Når jeg sier at han hadde visst det betyr det ikke at jeg mener at han ikke hadde gjort det, men han hadde forstått hvor dommeren og advokatene ville når de fisket etter en erkjennelse av at han hadde gjort noe galt. Dessuten hadde kronprinsen hatt et behov for å si utad at dette står han ikke for hvis han var så sjokkert over det som har kommet fram som han burde være. Kronprinsen har vært innom temaet MBH mange ganger og han har aldri sagr noe som helst som har tydet på at han er frastøtt.

I tillegg er den en gigantisk svakhet å la det stå uimotsagt at japanerne mener HM er en stødig type fordi denne stuten av en kommunikasjonsekspert påstår at han er en stødig type. At ingen stiller spørsmålstegn med akkurat den er typisk for journalistikken rundt kongefamilien.

Jeg leste mellom linjene at dette var et "råd" til kronprinsen fra omdømmeeksperten jeg...at han er veldig forsiktig i sin uttale og påpeker egentlig viktigheten av at HM er der og aller helst burde ha vært der alle 4 dagene. 

"– Så kan man stille seg spørsmålet om kvaliteten på kongehuset den siste tiden, hvis man tenker på kvalitet som etikk og moral. Det har fått seg en omdømmeknekk, som det kan være fint for kronprinsen å bøte på. "

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 10
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
Fantorangen-Oslo skrev (4 minutter siden):

Ja, men samtidig, uten å kritisere åpenlyst, leser man mellom linjene at her har også kongehuset, eller kronprinsen, en gylden mulighet til å rette opp det inntrykket folk sitter igjen med, en noe ullen kommunikasjon fra kronprinsparet om hennes sykdom, at han må endre programmet og reise hjem, hvor viktig denne avtalen er for norsk og japansk samarbeid og næringsliv og at kronprinsen egentlig balanserer på et knivsegg her. Han må være tydelig, og at japanerne sannsynligvis har fått med seg alt som har skjedd i det norske kongehuset den siste tiden, om de ikke har finlest tiltalene til stesønnen/sønnen til kona. Det er ikke "bare bare" å reise hjem en dag tidligere, fordi "jeg har lyst til å være med Mette da jeg synes hun virker sykere". 

Meget uheldig formulering der altså. Stor forskjell på «har lyst» og «må». 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...