Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (21 minutter siden):

Eg tenkte som så om den korte framsyninga av kronprinsessa på Skaugum på 17. mai før ho måtte ha ein lang pause at det vel så mykje handla om at ho ville spara på kreftene til slottsbalkongen seinare på dagen, som sikkert blei prioritert.

Vedr. at IA tilsynelatande droppar eksamen, er eg ikkje så veldig overraska heilt uavhengig av kva elles som gjer at ho dreg heim akkurat nå, for me er mange som lenge har lurt på når ho eigentleg har hatt tid til å lesa pensum der nede.

Mener du at det har vært så mye støy rundt familien at hun har måttet forholde seg til det selv om hun skulle studere? Eller at hun har gjort noe annet?

• Liker 6
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hebbe-lille skrev (2 timer siden):

Jeg ser ikke problemet med at en ung voksen i en presset familiesituasjon (syk mor, og kriminell bror) skal kunne more seg offentlig når anledningen byr seg. Det er helt forståelig. 

Hebbe-lille skrev (1 time siden):

Han er bare 20 år, det ansvaret der burde han få slippe å forholde seg til. Tenker at det heller avkrefter spekulasjonene om hvor dårlig kronprinsessen er, man kan anta det ville utgå å stille opp på fotballkamp hvis mor er nyoperert eller tilsvarende. 

Momma skrev (1 time siden):

Enig med deg. Fint at han gleder seg med alle oss andre som synes det er stas med fotballandslaget. 🥳

Nymerïa skrev (36 minutter siden):

Enig med dere. Det er oppløftende å se en i den familien som jeg ikke vemmes av. Jeg er 100% for å vurdere folk ut fra det de har kontroll over, og han har null kontroll over galskapen de andre driver med. Hvis kronprinsparet har noe som helst gangsyn, holder de en lav profil nå og lar oss få mulighet til å glemme at de eksisterer en stund og så kan SM kruse rundt og hilse på folk. Jeg tror Norge er overmodent for en kongelig person som det ikke hefter noe med, men som bare er hyggelig og grei.

Jeg håper de lar han dra på en sommertur med kongeskipet alene, eller kanskje med en av kusinene. Jeg hadde i hvert fall gjerne sett på reportasjer hvor de dro innom "Der ingen skulle tru"-plasser og hilset på originaler og sett på stavkirker.

Enig med dere alle tre. Hvis han skikker seg vel, på tross av alt han har vært omgitt av gjennom oppveksten, står det ham til ære.

Det er morsomt, men jeg hadde faktisk akkurat den samme idéen til «Der ingen skulle tru at nokon kunne bu» – The Sverre Magnus Edition. I en post for lenge siden skrev jeg at dersom han ikke var interessert i akademia, så fantes det masse annet han kunne drive med. Tømrer, for eksempel.

Da tenkte jeg også at en programserie hvor han reiste rundt og presenterte gamle bygg, hadde vært kjempegøy. Så jeg synes idéen om en sommertur med kongeskipet, alene eller kanskje sammen med en av kusinene, hvor de drar innom «Der ingen skulle tru»-steder, hilser på originaler og ser på stavkirker, er en glimrende idé!

• Liker 10
  • Hjerte 2
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (6 minutter siden):

Japanarar har tradisjonelt ein arbeidsmoral som ikkje tek slike familiære og menneskelege omsyn. Eg veit personleg om ein tilsett i ei japansk bedrift som ikkje fekk fri frå kontoret då kona fødde begge borna deira, og det er ikkje så frykteleg lenge sidan heller. Det japanske hoffet er i tillegg sterkt prega av konservative verdiar, så MM bør vera skikkeleg mykje sjukare enn då besøket blei planlagt for at dei skal godta avlysinga som gyldig grunn.

Men kanskje er det egne regler for keiserlige og kongelige? 😄 

De avlyser i hvert fall reiser selv på grunn av forkjølelse, keiserparet, så det kan jo hende de har forståelse:

https://www.japantimes.co.jp/news/2026/03/25/japan/imperial-tohoku-visit-postpone/

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Noen som husker siste offisielle utenlandstur for Haakon? Var det OL? Kalenderen på hjemmesiden viste ikke gamle oppdrag. 

• Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (4 minutter siden):

Mener du at det har vært så mye støy rundt familien at hun har måttet forholde seg til det selv om hun skulle studere? Eller at hun har gjort noe annet?

Ho har vore på mange (og delvis lange) heimreiser og ein lengre tur til Japan med broren der ho tilsynelatande har gjort alt anna (representert og feriert) enn å lesa til eksamen og skriva semesteroppgåver, men ja, støyen rundt MM og MBH har sikkert ikkje heller hjelpt på konsentrasjonen - og så spørs det jo då kor bokstaveleg me skal ta alle dei daglege telefonsamtalane med mora.

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Pga stalkeren i Australia (tatt ut tiltaler) og at morens sykdom er forverret, reiser IA hjem tidligere visstnok.

Det spekuleres i Australia (men også i Norge) om IA i det hele tatt fortsetter utdannelsen på universitetet i Sydney.

https://www.seher.no/kjendis/ryktene-svirret/84700106

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 11
Skrevet
lurker skrev (2 minutter siden):

De avlyser i hvert fall reiser selv på grunn av forkjølelse, keiserparet, så det kan jo hende de har forståelse:

https://www.japantimes.co.jp/news/2026/03/25/japan/imperial-tohoku-visit-postpone/

Du skriver reiser i flertall men i artikkelen står det

Sitat

It is the first time that the emperor has put off or canceled a regional trip due to a health issue since he ascended the throne in May 2019.

Jeg synes ikke det er så rart å avlyse noe hvis man selv er syk og har feber. Det skulle tatt seg ut om de stod der og hostet og smittet folk.

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
Eyr skrev (1 minutt siden):

Noen som husker siste offisielle utenlandstur for Haakon? Var det OL? Kalenderen på hjemmesiden viste ikke gamle oppdrag. 

Fotballkampen i Milano med SM var vel etter OL i Paris?

Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (1 minutt siden):

Ho har vore på mange (og delvis lange) heimreiser og ein lengre tur til Japan med broren der ho tilsynelatande har gjort alt anna (representert og feriert) enn å lesa til eksamen og skriva semesteroppgåver, men ja, støyen rundt MM og MBH har sikkert ikkje heller hjelpt på konsentrasjonen - og så spørs det jo då kor bokstaveleg me skal ta alle dei daglege telefonsamtalane med mora.

Jeg mener bestemt at den Japanturen hennes var i universitetets ferie? Noen her påpekte at det er lang ferie over nyttår i Australia. Andre kom med henvisning til at de har en ukes ferie nå.

• Liker 4
Skrevet
Eyr skrev (3 minutter siden):

Han var i Sverige i april, for å feire Knugen. Før det var han vel i Ukraina i fjor våres en gang.

• Liker 1
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (2 minutter siden):

Pga stalkeren (tatt ut tiltaler) og at morens sykdom er forverret, reiser IA hjem tidligere visstnok.

Det spekuleres i Australia om IA i det hele tatt fortsetter utdannelsen på universitetet i Sydney.

https://www.seher.no/kjendis/ryktene-svirret/84700106

Ja, eg har og tenkt at det sikkert er godt for henne å komma heim nå pga. av stalkar-saka, så det kan absolutt vera ein del av den samla vurderinga.

• Liker 2
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Jeg mener bestemt at den Japanturen hennes var i universitetets ferie? Noen her påpekte at det er lang ferie over nyttår i Australia. Andre kom med henvisning til at de har en ukes ferie nå.

Det stemmer. Det var fortsatt skoleferie i Australia da IA og SM var i Japan. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Huldra27 skrev (9 minutter siden):

Enig med dere alle tre. Hvis han skikker seg vel, på tross av alt han har vært omgitt av gjennom oppveksten, står det ham til ære.

Det er morsomt, men jeg hadde faktisk akkurat den samme idéen til «Der ingen skulle tru at nokon kunne bu» – The Sverre Magnus Edition. I en post for lenge siden skrev jeg at dersom han ikke var interessert i akademia, så fantes det masse annet han kunne drive med. Tømrer, for eksempel.

Da tenkte jeg også at en programserie hvor han reiste rundt og presenterte gamle bygg, hadde vært kjempegøy. Så jeg synes idéen om en sommertur med kongeskipet, alene eller kanskje sammen med en av kusinene, hvor de drar innom «Der ingen skulle tru»-steder, hilser på originaler og ser på stavkirker, er en glimrende idé!

Jeg er enig i at han er en flott og sjarmerende ung mann, men han må snart vise til at han har kvaliteter annet enn å være sjarmerende. Hva med utdanning, forsvaret, tanker om framtiden osv, han er tross alt voksen og bør ha gjort seg opp noen tanker om det som han kan svare for selv. ♥️

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Eg har ikkje studert i Australia, men eg har studert ved eit anglosaksisk universitet, og der hadde me mange heimeoppgåver som skulle innleverast rett etter ferien og eksamenar å lesa til som skulle haldast rett etter ferien. Dessutan kom ho heim lenge før jule-/sommarferien der nede starta.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Vonbrotenrojalist skrev (9 minutter siden):

Eg har ikkje studert i Australia, men eg har studert ved eit anglosaksisk universitet, og der hadde me mange heimeoppgåver som skulle innleverast rett etter ferien og eksamenar å lesa til som skulle haldast rett etter ferien. Dessutan kom ho heim lenge før jule-/sommarferien der nede starta.

Om man søker ser det ut som at sommerferien der startet 30. november og hun kom hjem 8. desember?

Når mener du hun kom hjem?

Endret av lurker
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Istapp skrev (1 time siden):

! Du mener vel fotball VM tur også er viktigere enn studier og representasjon for både far, søster og bror?

Nei? Det er ikke uttalt at IA skal til USA for å være med på fotball-VM? Og mitt synspunkt handler om Sverre Magnus og dagens hendelser. Hva faren, moren og søsteren hans  prioriterer skal ikke han stilles til ansvar for. Hvorfor skal han stilles til rette for hva resten av slekten driver med? Så lenge han tar oppdrag og skikker seg i disse krisetider, så skal man roe ned fordømmingen. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Momma skrev (10 minutter siden):

Jeg er enig i at han er en flott og sjarmerende ung mann, men han må snart vise til at han har kvaliteter annet enn å være sjarmerende. Hva med utdanning, forsvaret, tanker om framtiden osv, han er tross alt voksen og bør ha gjort seg opp noen tanker om det som han kan svare for selv. ♥️

Så langt vil jeg argumentere for at sjarmen hans alene plasserer ham en hestelengde foran resten av den nærmeste familien 😉 Men ellers er jeg enig i at det blir interessant å se hvilken retning han velger videre.

Teoretisk sett mener jeg at det er mulig for ham å stake ut sin egen vei. Noen mennesker har karakterstyrken som skal til for å gjøre nettopp det. At han nå begynner å representere mer (han trengs sårt), og kanskje bygger en karriere rundt det, er absolutt en mulighet.

Samtidig viser erfaringen at det hjelper veldig å ha både litt utdannelse og en plan.

Endret av Huldra27
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
lurker skrev (16 minutter siden):

Ikkje godt å seia. Den avlysinga kan både handla om smittefare og at hoffet ikkje vil risikera helsa til keisarfamilien. Slik sett har det sjølvsagt ikkje vore noko problem at MM ikkje skulle vera med denne gongen, men det er noko anna når kronprinsen dreg heim for å ta seg av henne. I alle høve er det hoffet i Japan som avgjer slike ting og ikkje keisarfamilien sjølv. Hoffet består av gamal adel etter kva eg har forstått og er svært mektig.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
lurker skrev (5 minutter siden):

Om man søker ser det ut som at sommerferien der startet 30. november og hun kom hjem 8. desember?

Når mener du hun kom hjem?

Tidleg i november etter det eg fekk med meg.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...