Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
AprilLudgate skrev (6 minutter siden):

Nå er det vel slik også at man kan dø i køen.

Visstnok legger OUS til grunn forventet levetid på 1-2 år når man settes i kø.

Hun så jo bra ut tross kort utholdenhet på 17.mai, men å avbryte noe ned 1 dag og risikere å gå glipp av eksamener tyder jo på at formen til MM raser langt fortere nedover enn de har trodd før.

Uansett det eller psykisk så er det sinnsvakt kynisk å gnage på noen japanske skikker. Livet til familien er viktigst. 

Enig i alt du sier her, bortsett fra at jeg ikke synes hun så bra ut på 17. mai. Selv om hadde oksygen, så hadde hun uttrykket til en som nettopp har spurtet etter bussen på bildene, og hun måtte ta to timers pause etter å ha sittet 15 minutter på en krakk. Både kongen og kronprinsen poengterte at hun har blitt merkbart dårligere i begynnelsen/midten av forrige uke. Dette, i tillegg til det å kutte så lite av en så grundig forberedt og viktig tur, samtidig som at IA er på vei hjem, indikerer vel ganske tydelig at det er en svært alvorlig situasjon. Jeg kan ikke forstå at det er noe å lure på for å være ærlig.

• Liker 10
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (1 time siden):

Er det annerledes nå? Vi har jo fått beskjed om at MM har blitt verre, men vi har ikke fått beskjed om hun er død, men det er hun vel ikke? 
nyhetene gikk litt tregere da ja, vi gikk på skolen og ble sendt hjem etter 1 time fordi kongen var død. Hadde ikke hørt på morgennyhetene . Det hadde ikke skjedd i dag. 

lurker skrev (17 minutter siden):

Ja, det var jo ikke så vanlig å sitte og se på TV ved midnatt i 1991. Det var heller ikke vanlig å slå på TV på morgenen.

I tillegg hadde ikke alle lokalaviser blitt morgenavis ennå heller.

Jeg gikk på VGS da, og kan huske at flere i klassen ikke hadde fått det med seg når de kom på morgenen.

Vi ble også sendt hjem etter en time. (Jeg var i gruppen som ankom kl. 08:00.) Vi hadde minnestund i gymsalen den timen. Noen hadde drapert et svart klede over en firkantet «kiste». (Den så faktisk akkurat slik ut.) Så ble vi sendt hjem. På barne-TV den kvelden hadde de byttet ut det som egentlig skulle sendes med et program (en slags tegnefilm) om sorg.

Endret av Huldra27
Skrevet

Vis situasjonen er at hun er øverst på tranplantssjonslisten og må være klar på 5 timers varsel så kan man dra på fotballkamp men bør værte minst mulig på andre siden av jorden. 

Vi vet liksom ikke hva som gjør dette, og skal ikke vite det. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Reiser de til USA på fotballtur nå, og helsesituasjonen er den samme, da er det bare å legge ned. Det går ikke av å avlyse deler av representasjon for norsk næringsliv men samtidig reise på helt uviktig fotballtur. 

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
CeXNS skrev (3 minutter siden):

Reiser de til USA på fotballtur nå, og helsesituasjonen er den samme, da er det bare å legge ned. Det går ikke av å avlyse deler av representasjon for norsk næringsliv men samtidig reise på helt uviktig fotballtur. 

Du vet jo at det kommer til å skje. SM driver jo bare å vaser rundt som om han var en adelig unggutt på 1800-tallet.

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
CeXNS skrev (3 minutter siden):

Joda. Funker fint. 

• Nyttig 1
Skrevet
Istapp skrev (5 minutter siden):

Når faren avlyser en dag i et off.representasjonsoppdrag og søsteren skal komme hjem fra studier i Australia, så bør jo den som er hjemme være hos den syke moren, tenker jeg. Hun er jo så alvorlig syk at andre viktigere ting avlyses/endres, men en fotballkamp prioriteres?

Han er bare 20 år, det ansvaret der burde han få slippe å forholde seg til. Tenker at det heller avkrefter spekulasjonene om hvor dårlig kronprinsessen er, man kan anta det ville utgå å stille opp på fotballkamp hvis mor er nyoperert eller tilsvarende. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Joda. Funker fint. 

Det må du nesten utdype. Japan-turen var viktig for næringslivet i Norge. 

Hvis målet er å tilbringe mer tid med MM, så burde de heller prioritert å fullføre Japan og så vært hjemme de dagene de egentlig skulle vært i USA. Sier seg selv.

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Huldra27 skrev (28 minutter siden):

Så rart. Jeg husker at en gruppe som skulle være på plass kl. 08:00 rakk man ikke å gi beskjed til, så de kom, men gruppen som skulle komme kl. 09:00 rakk man å gi beskjed til, så de kom ikke. Kanskje alle som skulle tidlig opp neste morgen hadde lagt seg innen midnatt natten før. Jeg husker den dagen veldig godt.

Jeg måtte google, og ble overrasket over at han døde før midnatt. 
jeg møtte opp på skolen kl 8 og hadde en halv time tysk før vi ble sendt hjem. Ikke så rart jeg ikke satt oppe på natten og så på nyheter på ungdomsskolen ( det var jo ingen sending heller, må jo ha vært ekstrasending om det stemmer? Etter Kveldsnytt ) 

jeg synes det er litt rart vi ikke leste det i papiravisen på morgnen da, de må ha gått i trykk før det ble bekreftet? Finner ingen tidspunkt på når det ble bekreftet. 
det hadde uansett ikke skjedd i dag med internett.  Ja , husker dagen kjempegodt. Dro til Slottsparken . 

• Liker 3
Skrevet
Hebbe-lille skrev (18 minutter siden):

Jeg ser ikke problemet med at en ung voksen i en presset familiesituasjon (syk mor, og kriminell bror) skal kunne more seg offentlig når anledningen byr seg. Det er helt forståelig. 

Enig med deg. Fint at han gleder seg med alle oss andre som synes det er stas med fotballandslaget. 🥳

• Liker 8
Skrevet
lurker skrev (23 minutter siden):

Ja, det var jo ikke så vanlig å sitte og se på TV ved midnatt i 1991. Det var heller ikke vanlig å slå på TV på morgenen.

I tillegg hadde ikke alle lokalaviser blitt morgenavis ennå heller.

Jeg gikk på VGS da, og kan huske at flere i klassen ikke hadde fått det med seg når de kom på morgenen.

Akkurat den perioden der var det faktisk ganske vanlig - dette var vel midt i gulfkrigen, første krigen (som jeg la merke til i alle fall) som var direkte reportasjer fra «hele tiden». Som jeg husker det. Jeg hadde permisjon på den tiden og fikk derfor med meg mange av sendingene på dagtid…

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
CeXNS skrev (12 minutter siden):

Helt uviktig? Synes det har blitt så rart syn på deres deltakelse på sportsarrangementer. Det har aldri vært et tema før? Jeg reagerer heller ikke på at SM er på ullevaall i dag , synes tvert i mot han godt kunne vært i Sveits i går og. Om det ikke er for at MM faktisk trengte noen til å holde hånda. Da kan han ta det igjen i pausen i dag. 

• Liker 7
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (3 timer siden):

Jeg måtte google, og ble overrasket over at han døde før midnatt. 
jeg møtte opp på skolen kl 8 og hadde en halv time tysk før vi ble sendt hjem. Ikke så rart jeg ikke satt oppe på natten og så på nyheter på ungdomsskolen ( det var jo ingen sending heller, må jo ha vært ekstrasending om det stemmer? Etter Kveldsnytt ) 

jeg synes det er litt rart vi ikke leste det i papiravisen på morgnen da, de må ha gått i trykk før det ble bekreftet? Finner ingen tidspunkt på når det ble bekreftet. 
det hadde uansett ikke skjedd i dag med internett.  Ja , husker dagen kjempegodt. Dro til Slottsparken . 

Ja, samme her. Jeg husker det liksom som noe som skjedde tidlig på morningen. Ja, jeg tenkte også at det må ha vært en ekstra nyhetssending. Det var ikke vanlig med så sene nyhetssendinger før.

Ja, den er brent inn i minnet. Tilbake igjen på skolen i dagene som fulgte så tegnet vi kort og vi dro også til Slottsparken. Og tente lys.

Det føltes virkelig som slutten på en epoke. Når man ser tilbake på det idag, så var det jo faktisk det også.

Endret av Huldra27
  • Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
Andrea59 skrev (2 minutter siden):

Akkurat den perioden der var det faktisk ganske vanlig - dette var vel midt i gulfkrigen, første krigen (som jeg la merke til i alle fall) som var direkte reportasjer fra «hele tiden». Som jeg husker det. Jeg hadde permisjon på den tiden og fikk derfor med meg mange av sendingene på dagtid…

Hvilken nyhetssending ? 
jeg husker at kongen hadde fått oppdatering om Gulfkrigen , og at Harald mente utviklingen der kunne være en grunn til hjerteinfarktet, men fikk folk flest samme info, og hvor så dere nyheter? 
jeg var 14 år og sov på natten, men det var jo ingen nyhetssending ellers? Tekst tv ? 

• Liker 3
Skrevet
CeXNS skrev (21 minutter siden):

Det er tidslinjen som ikke henger på greip her. Hvis det er en forverring så hadde alle forstått at han ikke reiste. Det er den ene dagen som ble avlyst som ikke gir mening. 

Enig igjen. Og at han avlyser fordi han hadde lyst, ikke fordi det var noe som var pålagt. Samme gjelder hjemkomsten til IA, der årsaken er «familiesituasjonen». De ruster vel opp til mediepress når dommen til MBH foreligger. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
CeXNS skrev (11 minutter siden):

Det må du nesten utdype. Japan-turen var viktig for næringslivet i Norge. 

Hm.

Morgan Le Fay skrev (På 29.5.2026 den 11.13):

Dette kommer sikkert som en bombe både for deg og noen andre her, men nei. Det er ikke viktig for norsk næringsliv å ha med seg kronprinsen på tur. Ikke i det hele tatt, selv om det er det vi får høre igjen og igjen.

Det er tvert i mot: Det er viktig for kronprinsen å være med på tur. Dette for liksom å ha en «viktig oppgave» som «døråpner for norsk næringsliv».  Selvsagt tull fra ende til annen. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Kvittre skrev (1 minutt siden):

Helt uviktig? Synes det har blitt så rart syn på deres deltakelse på sportsarrangementer. Det har aldri vært et tema før? Jeg reagerer heller ikke på at SM er på ullevaall i dag , synes tvert i mot han godt kunne vært i Sveits i går og. Om det ikke er for at MM faktisk trengte noen til å holde hånda. Da kan han ta det igjen i pausen i dag. 

Deltagelsen på sportsarrangement (USA) settes opp mot viktig representasjon i Japan. 

I disse dager må det prioriteres hardt, og da er det selvfølgelig viktig at HM bidrar det LANDET trenger det mest. 

Her kan du lese mer om hvor viktig Japan er for sjømatnæringen i Norge?

https://www.seafood.no/landsider/Japan/

Så kan du komme med argumenter for hvorfor fotballtur til USA er viktigere

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Aricia skrev (3 minutter siden):

Hm.

Ja, jeg er uenig med @Morgan Le Fay i dette temaet. Hva er ditt synspunkt på saken? Viktig eller uviktig? 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Kvittre skrev (38 minutter siden):

De imponerer. Det sier jo egentlig ikke så mye annet om kronprinsen sin innsats annet enn at han har litt å leve opp til. 

jeg tenker uansett det er tøft å reise så mye , og være så mye borte når det er så mye kaos på hjemmebane og kona er så syk ( hvor syk ? ) . På kommentarer om han skal sitte hjemme og holde henne i hånda.. vel ja, hvis han hatt en vanlig jobb kunne han gjort det hver eneste ettermiddag . 
tror kongen og dronningen har vært heldige med hverandre og- begge med god helse, godt humør og høy innsats har dratt hverandre opp. 

Mye borte? 😮‍💨

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
CeXNS skrev (Akkurat nå):

Deltagelsen på sportsarrangement (USA) settes opp mot viktig representasjon i Japan. 

I disse dager må det prioriteres hardt, og da er det selvfølgelig viktig at HM bidrar det LANDET trenger det mest. 

Her kan du lese mer om hvor viktig Japan er for sjømatnæringen i Norge?

https://www.seafood.no/landsider/Japan/

Så kan du komme med argumenter for hvorfor fotballtur til USA er viktigere

Jeg har ikke sagt noe som helst om at « fotballturer « er viktigere . 
jeg synes at Norge i vm er viktig nok, men ikke viktigere. Han er jo i japan og representerer , han reiser hjem en dag før? 

i utganspunktet synes jeg absolutt at noen bør representere Norge i vm , men nå vet vi jo ikke hva som skjer? Om han trengs hjemme så blir han vel hjemme. 

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...