Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 21:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eneste grunn for å avbryte en reise med bare en dag, samt få en studerende datter hjem i innspurten må være nært forestående operasjon eller død. De kan vel kanskje ikke si eksakt dato for operasjon, bare anta når en passende donor på dødsleie vil dø og da kan dem vel ikke avvente en ektemann på galionsoppdrag 🤷🏼‍♀️Og slike operasjoner kan vel avlyses i siste liten også, så vi får vel ingen info før absolutt i siste liten (når hun er faktisk klargjort for operasjon). Jeg har lite til overs for flere i kongehuset om dagen, men når det kommer til alvorlige operasjoner fungerer nok ikke de bedre enn brorparten av oss og vil vel naturlig nok bare være med hverandre og få all informasjon fortløpende. Å da konsentrere seg om jobb og eksamener er ikke så lett for veldig mange av oss 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (5 minutter siden):

Vil bare si noe ang. eksamener. Noen eksamener kan man gjøre hjemme, på pc. Så leverer man de på nett. Aner ikke hvilke eksamener IA eventuelt ikke får tatt hvis hun reiser hjem nå, men det finnes jo løsninger på det meste nå for tiden, og noen eksamener tar man som sagt ikke nødvendigvis på skolen heller. 

Om IA ikke er i stand til å ta eksamen med alt styret rundt så synes jeg ikke det er så rart heller. Men det er i så fall mor og storebrors skyld.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Om IA ikke er i stand til å ta eksamen med alt styret rundt så synes jeg ikke det er så rart heller. Men det er i så fall mor og storebrors skyld.

Nei, det er ikke noe rart. Er mye som skjer i den familien nå, så å få utsettelse er jo sikkert heller ikke noe problem hvis det er det hun nå gjør. Nå vet jeg ikke hvordan det er med vinterferie og sånn i Australia, men jeg tipper at det legges til rette for at hun får tatt det hun trenger for å få graden sin. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Næmmin skrev (10 minutter siden):

Eneste grunn for å avbryte en reise med bare en dag, samt få en studerende datter hjem i innspurten må være nært forestående operasjon eller død. 

Dette er kongefamilien.  De tar ikke hensyn til noe som helst.  Det er ingen grunn til å anta at det er noe akutt eller alvorlig.  

Endret av SVK
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
SVK skrev (3 minutter siden):

Dette er kongefamilien.  De tar ikke hensyn til noe som helst.  Det er ingen grunn til å anta at det er noe akutt eller alvorlig.  

Dersom det hverken er akutt eller alvorlig synes det særs spesielt og få så mye opperksomhet ut av ingen ting i en tid der store deler av befolkningen ønsker de dit peppern gror 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Nymerïa skrev (9 minutter siden):

Og om hun blir forsinket i studieprogrammet spiller det ingen rolle, for hun skal ikke bruke graden hun får til ordinær jobbsøking. Ikke trenger hun å bekymre seg i forhold til lånekassen heller.

• Liker 16
Skrevet

Det trengs ikke flere sider med diskusjon og krav om dokumentasjon. Det er jo totalt bortkastet tid og bare egnet til å avspore. 

Der er bare å google. Universitetet har en uke studieferie nå, før eksamen skal gjennomføres. 
https://www.sydney.edu.au/students/key-dates.html

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Nymerïa skrev (9 minutter siden):

Jeg håper virkelig ikke det fungerer sånn, for hvis familien da bestemmer seg for at nå kan legene skru av maskinen så må de i så fall ha den på noen dager til sånn at kronprinsen får gjort seg ferdig i Japan og rekker å komme tilbake. Det hadde vært toppen av makaberhet.

Tror ikke de er så dumme. Går fint an å planlegge og få dette til å passe utmerket vettu 

• Liker 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (37 minutter siden):

Vil bare si noe ang. eksamener. Noen eksamener kan man gjøre hjemme, på pc. Så leverer man de på nett. Aner ikke hvilke eksamener IA eventuelt ikke får tatt hvis hun reiser hjem nå, men det finnes jo løsninger på det meste nå for tiden, og noen eksamener tar man som sagt ikke nødvendigvis på skolen heller. 

Ja, og hun som andre studenter kan få sykemelding og utsatt eksamen, så akkurat det vil jeg tro ordner seg. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Næmmin skrev (12 minutter siden):

Dersom det hverken er akutt eller alvorlig synes det særs spesielt og få så mye opperksomhet ut av ingen ting i en tid der store deler av befolkningen ønsker de dit peppern gror 

Det er jeg enig i, men det er snakk om en svært spesiell familie. Så lenge kongefamilien  sier det var noe alvorlig og de ikke ønsker å gå i detalj så slipper kongefamilien unna med det. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
SVK skrev (5 minutter siden):

Det er jeg enig i, men det er snakk om en svært spesiell familie. Så lenge kongefamilien  sier det var noe alvorlig og de ikke ønsker å gå i detalj så slipper kongefamilien unna med det. 

Jeg tror ikke de kan det lenger og jeg tror ingen familier internt fungerer særlig godt over tid med sånt tull heller. Den tilliten de trenger forsvinner med slik oppførsel i våre dager 

• Liker 8
Skrevet (endret)
Druid skrev (1 time siden):

Nei, men dette er  områder man typisk ikke får ytterligere informasjon om.  Disse detaljene er private.  Vi får tidsnok vite. 

Det fikk man angående Olav. Først at han var dårlig og så etter hvert sa en alvorstynget herremann på nrk at han var blitt verre. Så gikk det en stund til før meldingen kom at han var død. Men dette er veldig lenge siden. 

Endret av Justlooking
Noe feil
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
CeXNS skrev (16 minutter siden):

Det trengs ikke flere sider med diskusjon og krav om dokumentasjon. Det er jo totalt bortkastet tid og bare egnet til å avspore. 

Der er bare å google. Universitetet har en uke studieferie nå, før eksamen skal gjennomføres. 
https://www.sydney.edu.au/students/key-dates.html

😳snakker vi da om eller skal vi forstå dette som, at IA med påheng av sikkerhetsvakter, påkoster den norske stat en hjemreise fra den andre siden av kloden for en uke???

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Justlooking skrev (7 minutter siden):

Det fikk man angående Olav. Først at han var dårlig og så etter hvert sa en alvorstynget herremann på nrk at han var blitt verre. Så gikk det en stund til før meldingen kom at han var død. Men dette er veldig lenge siden. 

Ja, det stemmer. Meldingen om at han var borte kom i morgentimene.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Ja, det er fortsatt eksamener i juni på de fleste uni i Australia så hun er ikke ferdig før i slutten av måneden egentlig. Hun reiser vel hjem med en gang siste eksamen er unnagjort.

Men, alle som skriver at de kongelige har det så forferdelig travelt og det sto til og med i en artikkel her i helga at kronprinsen hadde jobbet for tre de siste årene. 

Har han det? Har han jobbet for 3 personer? De har assistenter og hjelp på alle kanter. De har rådgivere og taleskrivere. De har å møte opp, hilse, evt. tale og noen ord med pressen før de setter seg i en bil med sotede ruter og dra.  

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (2 minutter siden):

Ja, det er fortsatt eksamener i juni på de fleste uni i Australia så hun er ikke ferdig før i slutten av måneden egentlig. Hun reiser vel hjem med en gang siste eksamen er unnagjort.

Men, alle som skriver at de kongelige har det så forferdelig travelt og det sto til og med i en artikkel her i helga at kronprinsen hadde jobbet for tre de siste årene. 

Har han det? Har han jobbet for 3 personer? De har assistenter og hjelp på alle kanter. De har rådgivere og taleskrivere. De har å møte opp, hilse, evt. tale og noen ord med pressen før de setter seg i en bil med sotede ruter og dra.  

🎯

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (10 minutter siden):

Helt uenig i din oppfatning av jobben hans. Jeg aner ikke om han har jobbet for 3, men jaggu står han på. Selvsagt er det ikke bare å møte opp, akkurat like selvsagt som det ikke er bare å møte opp i retten for en advokat, til undervisning for en lærer, til operasjon for en kirurg eller hva har du; for -og etterarbeid gjøres i svært mange yrker. Samarbeid i prosessen er også helt vanlig. 

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet
Kollontaj skrev (4 minutter siden):

Helt uenig i din oppfatning av jobben hans. Jeg aner ikke om han har jobbet for 3, men jaggu står han på. Selvsagt er det ikke bare å møte opp, akkurat like selvsagt som det ikke er bare å møte opp i retten for en advokat, til undervisning for en lærer, til operasjon for en kirurg eller hva har du; for -og etterarbeid gjøres i svært mange yrker. Samarbeid i prosessen er også helt vanlig. 

Tror du ikke kronprinsen blir briefet på det viktigste?

De har 140-150 ansatte på hoffet, tre adjutanter hver, personlige assistenter, sekretærer osv. Selvsagt har de folk som forbereder og gjør alt dette før de kongelige drar på oppdrag, spesielt nå i den situasjonen han/de står i.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (3 minutter siden):

Tror du ikke kronprinsen blir briefet på det viktigste?

De har 140-150 ansatte på hoffet, tre adjutanter hver, personlige assistenter, sekretærer osv. Selvsagt har de folk som forbereder og gjør alt dette før de kongelige drar på oppdrag, spesielt nå i den situasjonen han/de står i.

Jeg svarte på:

De har å møte opp, hilse, evt. tale og noen ord med pressen før de setter seg i en bil med sotede ruter og dra.  

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er under opprydning, men for å forhindre unødvendig stenging for å forhindre mer regelbrudd vil jeg minne om at vi ikke tillater spekulering rundt sykdom og forverring/timing. Det er fortsatt lov å diskutere det som blir satt frem såfremt det ikke er spekulasjoner om selve sykdommen. 

Tråden er ryddet for spekulasjoner, latterliggjøring og avsporinger. Minner om at vi ikke tillater metadebatt. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...