Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kanderehjelpe skrev (20 minutter siden):

Er det ikke jobb han skal på? Og er det ikke relevant for folket når han ikke gjør den jobben som planlagt? 

De er på jobb for Norge AS, så jeg er helt enig i at det BURDE være viktig at de jobber som planlagt. Vi kaster ganske mange penger inn i dette, og må kunne forvente at de leverer. 

Noe jeg personlig ikke lenger syns kongehuset gjør - leverer. 

• Liker 11
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at det er begge deler - dvs noe som er planlagt, men som ikke har vært planlagt lenge.

Ja, enig selvsagt. Ellers hadde de ikke lagt opp til at oppdraget skulle vare så lenge at de nå har vært nødt å kutte med en dag.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ikke noe sterke følelser til kongehuset, men som medmenneske klarer jeg å ha sympati for den situasjonen de står i nå.  Vi lever ikke i deres livssituasjon annet enn hva som kommer fra media. Jeg ser nå også at en eller annen ber Prinsessen komme hjem fra Australia. Altså hva med å la de unge få studere. Ja mor er syk, men hadde vi selv bedt våre egne barn om å sette studier og livet på vent. Hun kommer dersom det blir akutt, men la jenta leve litt sitt liv da som student. 

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet
MiominMio skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke noe sterke følelser til kongehuset, men som medmenneske klarer jeg å ha sympati for den situasjonen de står i nå.  Vi lever ikke i deres livssituasjon annet enn hva som kommer fra media. Jeg ser nå også at en eller annen ber Prinsessen komme hjem fra Australia. Altså hva med å la de unge få studere. Ja mor er syk, men hadde vi selv bedt våre egne barn om å sette studier og livet på vent. Hun kommer dersom det blir akutt, men la jenta leve litt sitt liv da som student. 

Enig. Jeg synes den eksperten du refererer til har mistet gangsynet fullstendig. Prinsessen er snart ferdig med det første året i Australia, og har bare to år igjen der. Kongehuset klarer fint å fungere på minimumsbemanning i to år til. Det har de gjort i store deler av forrige århundre, med enkemenner som konger.

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
MissLucy skrev (4 minutter siden):
MissLucy skrev (2 minutter siden):

Enig. Jeg synes den eksperten du refererer til har mistet gangsynet fullstendig. Prinsessen er snart ferdig med det første året i Australia, og har bare to år igjen der. Kongehuset klarer fint å fungere på minimumsbemanning i to år til. Det har de gjort i store deler av forrige århundre, med enkemenner som konger.

Jeg orker ikke å klikke inn på disse "ekspertenes" kommentarer. Noen av dem er fulsltendig hodeløse... 

Selvsagt skal IA får studere videre, slik planen er. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
MiominMio skrev (8 minutter siden):

De hadde jo allerede en grei oversikt over fremtidsutsiktene mtp MMs sykdom allerede før IA startet å studere. Hadde det vært sånn at hun var nødt å steppe inn etter hvert, hadde hun sikkert ikke dratt så langt unna for å studere, eller studert i det hele tatt, i utgangspunktet. Jeg tenker også at de klarer seg til hun er ferdig utdannet. Det må de jo, de har jo lagt opp til at det skal måtte bli sånn.

Endret av -Pusheen-
korrigering skrivefeil
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Johan uten land skrev (Akkurat nå):

Jeg orker ikke å klikke inn på disse "ekspertenes" kommentarer. Noen av dem er fulsltendig hodeløse... 

Selvsagt skal IA får studere videre, slik planen er. 

Det er selvfølgelig T. Taalesen som har uttalt dette. De andre ekspertene er bedre synes jeg (med unntak av Lindwall i Sverige).

Særlig Isaksen og han i TV2 pleier å uttale seg med kompetanse og fornuft. Det er ikke alltid jeg er enig med dem, men de to uttaler seg slik at man kan ha respekt for synspunktene også når man er uenig.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
MiominMio skrev (2 minutter siden):

Jeg har sympati med alle som lever under sterkt press og stress, og ikke minst sykdom. Det må være veldig tøft for de å stå i alt dette. Clusterfuck-situasjonen med JE er selvforskyldt, saken med Marius er hans personlige tragedie, men det må være helt ekstremt å være offentlig og kongelig nå. MM har sikkert mest behov nå for å være mor, pasient, kone, ha ro, skru av telefonen, være usosial og konsentere seg om helsa og familien. Det er brutalt at hun (de) ikke kan gå offline egentlig. 

MEN! Jeg tror de hadde kunnet dempe noe av presset og stresset dersom de hadde valgt å forklare fremfor å bortforklare. Ellers helt enig i at prinsessen skal fullføre studiene sine, det er også sikkert bra for henne å få ha litt avstand til alt "kjøret" som er rundt familien nå. Hadde dette derimot vært tidligere i monarkiets historie så hadde prinsessen måttet hjem antageligvis - da var det "Alt for Norge" og viktigst at man hadde folk på jobb for landet i kongehuset. 

Mye er veldig forandret, og jeg selv ser ingen vits med å ha kongehus lenger. Stakkars folk egentlig. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Hvorfor kan ikke Mamma Høyby og SM steppe inn denne ene dagen for kronprinsessen også så kan kronprinsen få fullføre sin plikt for Norge i Japan?

Endret av Krimskrans
Mange misforståelser fordi folk ikke leser det de svarer på… 😂
  • Liker 12
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Det er selvfølgelig T. Taalesen som har uttalt dette. De andre ekspertene er bedre synes jeg (med unntak av Lindwall i Sverige).

Særlig Isaksen og han i TV2 pleier å uttale seg med kompetanse og fornuft. Det er ikke alltid jeg er enig med dem, men de to uttaler seg slik at man kan ha respekt for synspunktene også når man er uenig.

Ja, de to andre har faktisk litt kompetanse (historie) og kommer med saklig kritikk. Taalesen framstår (og ser ut) som en taletrengt sladrekjerring som lirer ut av seg det første hun tenker. Og som regel er det svært lite smart. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Krimskrans skrev (2 minutter siden):

Hvorfor kan ikke Mamma Høyby og SM steppe inn denne ene dagen også så kan kronprinsen få fullføre sin plikt for Norge?

Mamma Høiby er ikke kongelig.

Da kan man like godt droppe det. Hva skal hun gjøre i Japan? Snakke om alle sine voldelige familiemedlemmer? Sønnesønnen som hun betalte en fåfengt rettssak for? Sønnen som grisebanket kjæresten sin? 

Endret av Ellie42
  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (18 minutter siden):

De hadde jo allerede en grei oversikt over fremtidsutsiktene mtp MMs sykdom allerede før IA startet å studere. Hadde det vært sånn at hun var nødt å steppe inn etter hvert, hadde hun sikkert ikke dratt så langt unna for å studere, eller studert i det hele tatt, i utgangspunktet. Jeg tenker også at de klarer seg til hun er ferdig utdannet. Det må de jo, de har jo lagt opp til at det skal måtte bli sånn.

Enig.

Likevel, om løpet var planlagt og forutsigbart, kan det jo skje endringer når sykdom ikke forholder seg til planen. Det har vært veldig mye press på MM siste året, og stress er en trigger for sykdomsutvikling. Vi kan bare vente og se hva som skjer fremover.

Håper for IAs del at hun kan fullføre studiene, og at SM trer inn som støtterepresentant for Kongehuset inntil videre.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Krimskrans skrev (1 minutt siden):

Hvorfor kan ikke Mamma Høyby og SM steppe inn denne ene dagen også så kan kronprinsen få fullføre sin plikt for Norge?

Er ikke mamma Høiby grunnen til at HM må reise hjem tidligere da? Eller, rettere sagt, hennes progressive, livstruende sykdom.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Er ikke mamma Høiby grunnen til at HM må reise hjem tidligere da? Eller, rettere sagt, hennes progressive, livstruende sykdom.

Tror man mener MMs mor. Selv om vi betaler for vedlikeholdet av hennes hus på Skaugum så er hun vel ikke for kongelig å regne.

Endret av Ellie42
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Isild skrev (4 minutter siden):

Jeg har sympati med alle som lever under sterkt press og stress, og ikke minst sykdom. Det må være veldig tøft for de å stå i alt dette. Clusterfuck-situasjonen med JE er selvforskyldt, saken med Marius er hans personlige tragedie, men det må være helt ekstremt å være offentlig og kongelig nå. MM har sikkert mest behov nå for å være mor, pasient, kone, ha ro, skru av telefonen, være usosial og konsentere seg om helsa og familien. Det er brutalt at hun (de) ikke kan gå offline egentlig. 

MEN! Jeg tror de hadde kunnet dempe noe av presset og stresset dersom de hadde valgt å forklare fremfor å bortforklare. Ellers helt enig i at prinsessen skal fullføre studiene sine, det er også sikkert bra for henne å få ha litt avstand til alt "kjøret" som er rundt familien nå. Hadde dette derimot vært tidligere i monarkiets historie så hadde prinsessen måttet hjem antageligvis - da var det "Alt for Norge" og viktigst at man hadde folk på jobb for landet i kongehuset. 

Mye er veldig forandret, og jeg selv ser ingen vits med å ha kongehus lenger. Stakkars folk egentlig. 

Både kong Olav og kong Harald studerte i utlandet samtidig som kongehuset hadde like lav bemanning som idag (lavere faktisk), så jeg tror ikke det stemmer at hun hadde måtte reist hjem i en annen tid.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (49 minutter siden):

Siden han velger å dra på reisen, men kutte èn dag, som allerede er bestemt, tolker jeg det sånn at det kan handle om behandling eller noe i den duren. Vi får vel vite mer. 

Men det er jo ikke han som skal behandles. Om hun trenger assistanse har de da nok av tjenere å velge blant. Offiseren som bærer pustemaskinen, for eksempel. 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
Reverend skrev (Akkurat nå):

Enig.

Likevel, om løpet var planlagt og forutsigbart, kan det jo skje endringer når sykdom ikke forholder seg til planen. Det har vært veldig mye press på MM siste året, og stress er en trigger for sykdomsutvikling. Vi kan bare vente og se hva som skjer fremover.

Håper for IAs del at hun kan fullføre studiene, og at SM trer inn som støtterepresentant for Kongehuset inntil videre.

Det har du rett i. Vi kan jo ikke vite noe, men om alt stresset ikke hadde funnet sted, er det ikke sikkert at sykdommen hadde vært like ille nå. Håper også IA får fullført, og at SM får ta litt mer plass.

• Liker 4
Skrevet (endret)
Ellie42 skrev (1 minutt siden):

Tror man mener MMs mor.

Åja! Hva skal hun der å gjøre? Hun er ikke kongelig 😅

Endret av -Pusheen-
  • Liker 1
Skrevet
Ellie42 skrev (1 minutt siden):

Mamma Høiby er ikke kongelig.

Da kan man like godt droppe det. Hva skal hun gjøre i Japan? Snakke om alle sine voldelige familiemedlemmer? Sønnesønnen som hun betalte en fåfengt rettssak for? Sønnen som grisebanket kjæresten sin? 

Åh, unnskyld. Her var jeg uklar:  Mamma Høyby og SM følger selvfølgelig opp MM slik at krompen kan fullføre sitt opodrag for Norge I JAPAN.

• Liker 18
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Åja! Hva skal hun der å gjøre? Hun er ikke kongelig 😅

Vet ikke. Da er det bedre at man sender en minister ekstra eller noe. Hun har ikke kompetanse på internasjonal handel, så vidt jeg klarer å google.

• Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...