Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
MissLucy skrev (28 minutter siden):

Ja, det kan du si, men samtidig så er slike turer viktige for norsk næringsliv, så det sitter nok langt inne å kansellere, og de har jo ikke noen å sende istedet. Jeg ser noen peker på prinsen og prinsessen, men jeg tenker at de har kanskje ikke den nødvendige "tyngde" til å ta denne type oppdrag ennå. 

Dette kommer sikkert som en bombe både for deg og noen andre her, men nei. Det er ikke viktig for norsk næringsliv å ha med seg kronprinsen på tur. Ikke i det hele tatt, selv om det er det vi får høre igjen og igjen.

Det er tvert i mot: Det er viktig for kronprinsen å være med på tur. Dette for liksom å ha en «viktig oppgave» som «døråpner for norsk næringsliv».  Selvsagt tull fra ende til annen. 

• Liker 22
  • Nyttig 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet
trønder skrev (Akkurat nå):

Men det er jo ikke han som skal behandles. Om hun trenger assistanse har de da nok av tjenere å velge blant. Offiseren som bærer pustemaskinen, for eksempel. 

At man har lyst å være med sin kone hvis hun skal på behandling, og at hun har lyst å ha med sin mann, har jeg ikke noe problem med å forstå. Så akkurat det har jeg ikke i meg å kritisere. 

• Liker 7
Skrevet
Krimskrans skrev (Akkurat nå):

Åh, unnskyld. Her var jeg uklar:  Mamma Høyby og SM følger selvfølgelig opp MM slik at krompen kan fullføre sitt opodrag for Norge I JAPAN.

Åja, det var det du mente. Det kan jo hende de også skal følge opp. Og det er jo ikke sånn at HM ikke drar selv om han skal hjem tidlig, han skal jo dit og gjøre oppdraget. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Morgan Le Fay skrev (2 minutter siden):

Dette kommer sikkert som en bombe både for deg og noen andre her, men nei. Det er ikke viktig for norsk næringsliv å ha med seg kronprinsen på tur. Ikke i det hele tatt, selv om det er det vi får høre igjen og igjen.

Det er tvert i mot: Det er viktig for kronprinsen å være med på tur. Dette for liksom å ha en «viktig oppgave» som «døråpner for norsk næringsliv».  Selvsagt tull fra ende til annen. 

Enig.

De aller største økonomiene i verden klarer seg helt fint uten at en kongelig later som han kan noe om emnet han skal selge. Paris er verdens mest besøkte by, USA er verdens største økonomi. 

Tror Japanerne kjøper norsk laks til sushi okke som. Ville heller sendt Ylvis, som har et langt større brand i Japan enn WEF-Håkon.

Endret av Ellie42
  • Liker 19
  • Nyttig 7
Skrevet
Reverend skrev (3 minutter siden):

Enig.

Likevel, om løpet var planlagt og forutsigbart, kan det jo skje endringer når sykdom ikke forholder seg til planen. Det har vært veldig mye press på MM siste året, og stress er en trigger for sykdomsutvikling. Vi kan bare vente og se hva som skjer fremover.

Håper for IAs del at hun kan fullføre studiene, og at SM trer inn som støtterepresentant for Kongehuset inntil videre.

Altså, jeg har full forståelse for IA hvis hun selv velger å fortsette studiene i Norge for å være nær sin mor i denne fasen av sykdommen.

Men det Taalesen mente var at hun bør studere i Norge for å kunne ta oppdrag for kongefamilien, og det mener jeg er en overdramatisk reaksjon fra Taalesen, som med fordel kunne satt seg ned og sett litt på historien før hun babler.

• Liker 5
Skrevet
-Pusheen- skrev (18 minutter siden):

At man har lyst å være med sin kone hvis hun skal på behandling, og at hun har lyst å ha med sin mann, har jeg ikke noe problem med å forstå. Så akkurat det har jeg ikke i meg å kritisere. 

Regner med at hvis SM og moren var nok som støtte for MM, ville HM ikke forkortet det planlagte oppdraget i Japan.

• Liker 5
Skrevet
Krimskrans skrev (9 minutter siden):

Hvorfor kan ikke Mamma Høyby og SM steppe inn denne ene dagen også så kan kronprinsen få fullføre sin plikt for Norge?

Fordi rollene mor, sønn og ektemann er veldig ulike roller i en persons liv antagelig.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (18 minutter siden):

Altså, jeg har full forståelse for IA hvis hun selv velger å fortsette studiene i Norge for å være nær sin mor i denne fasen av sykdommen.

Men det Taalesen mente var at hun bør studere i Norge for å kunne ta oppdrag for kongefamilien, og det mener jeg er en overdramatisk reaksjon fra Taalesen, som med fordel kunne satt seg ned og sett litt på historien før hun babler.

Helt enig.

• Liker 3
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Fordi rollene mor, sønn og ektemann er veldig ulike roller i en persons liv antagelig.

Og ikke glem nære besøksvenner i USA.

Endret av Ellie42
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Reverend skrev (1 minutt siden):

Regner med at hvis SM og moren var nok som støtte for MM, ville HM ikke forkortet det planlagte oppdraget i Japan.

Ikke sant. Er virkelig ikke rart at de ønsker å være sammen på det som kan virke som noe planlagt i forhold til hennes helsesituasjon. 

• Liker 3
Skrevet
Nyherinne skrev (1 time siden):

Da får vi tro at reisen til fotball-vm ryker for HM og SM. Når et så viktig besøk som ifølge Kongehuset skal "bidra til å styrke samarbeidet mellom Norge og Japan" kortes ned fra allerede veldig kort, vil det ta seg dårlig ut å prioritere fotball-moro allerede om få uker. 

Har en liten følelse av at de ikke akkurat tenker i DE baner  ….

• Liker 16
Skrevet
Blini skrev (1 time siden):

pøbelsara skrev (55 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt hvordan det å korte ned turen med en dag skal hindre pressen å stille spørsmål.

Jeg tenker også at den milliarden du viser til bør dokumenteres istedenfor bare å gjentas gang på gang. 

Det er skjult, så det finnes ikke, men man må jo regne inn ressursene fra Garden, PST, bruk av politiets ressurser, livvakter, etc. etc.

-Pusheen- skrev (49 minutter siden):

Og derfor tenker jeg, som nevnt over, at det kan handle om en avtalt behandling/undersøkelse. Hadde hun vært så dårlig nå at hun ikke kunne klart seg uten ham i nærheten, hadde han nok ikke dratt i utgangspunktet, kanskje?

Det er meget spesielt at en voksen mann i arbeid dropper jobb for å følge kona på behandling/undersøkelser, når kvinnemennesker har et helt hoff av tjenere som kunne fulgt henne. Det må da være noen andre enn kronprinsen som klarer å være privatsjåfør for Mette??? 

MissLucy skrev (46 minutter siden):

Enig. For en timing, hvis det er transplantasjonen som nærmer seg, samtidig som det bare er et par uker før MBH får dommen.

Planløegge at transplantasjon nærmer seg? På en spesifikk dato, siden det utgjør en forskjell om han er borte i to eller tre dager? For å kunne planlegge sånt måtte de jo ha planlagt å avlive noen og høste lungene på den datoen, og det er ikke sånn det fungerer.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 time siden):

Hun har kanskje blitt dårligere.

Så dårlig som hun er så må hun vel settes opp på venteliste for transplantasjon nå? 

• Liker 7
Skrevet

Det er klart det er et stort press på MM. Presset kunne hun gjort meget med om hun hadde vært ærlig og redelig, og forklart seg istedenfor å bortforklare, "glemme" og obfuskere hele tiden.

Det er mye mer anstrengende mentalt å fortelle halvsannheter og hele tiden nøste i hva man har sagt når, enn å faktisk fortelle sannheten og være ærlig.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Så dårlig som hun er så må hun vel settes opp på venteliste for transplantasjon nå? 

Det er jo uttalt at det ligger i nær fremtid (eller noe sånt), så om ikke nå, så garantert om ikke altfor lenge. 

• Liker 4
Skrevet
velociraptor skrev (2 minutter siden):

Planløegge at transplantasjon nærmer seg? På en spesifikk dato, siden det utgjør en forskjell om han er borte i to eller tre dager? For å kunne planlegge sånt måtte de jo ha planlagt å avlive noen og høste lungene på den datoen, og det er ikke sånn det fungerer.

Det var virkelig ikke det jeg sa.

• Liker 5
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Det er jo uttalt at det ligger i nær fremtid (eller noe sånt), så om ikke nå, så garantert om ikke altfor lenge. 

Det ville være underlig om det ikke skjer i løpet av kort tid. 

• Liker 5
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (8 minutter siden):

Og så skyter han seg selv i beinet med å stadig avlyse disse leke-oppdragene sine med å prioritere å følge stesønnen på kose-rehab noen dager i UK, å kjøre kona til legen eller på fengselsbesøk etc. Med det viser han tydelig hvor lite han bryr seg, og samtidig hvor lite det betyr. 

-Pusheen- skrev (8 minutter siden):

At man har lyst betyr ikke at andre mennesker som har ekte jobb kan gjøre det samme.

-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Ikke sant. Er virkelig ikke rart at de ønsker å være sammen på det som kan virke som noe planlagt i forhold til hennes helsesituasjon. 

Ikke så rart å ønske kanskje, men veldig rart å skulke jobben for å gjøre det. Men passer perfekt inn i mønsteret til denne familien. Flokken først, og null ansvarsfølelse for noe annet. Alle andre enn kongen og dronningen skylder arbeidsmoral.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Hun kan jo ha stått på den listen en stund for alt vi vet. Jeg tror ikke det nøyaktige tidspunktet for akkurat det nødvendigvis vil bli delt.

• Liker 4
Skrevet
velociraptor skrev (2 minutter siden):

Det er skjult, så det finnes ikke, men man må jo regne inn ressursene fra Garden, PST, bruk av politiets ressurser, livvakter, etc. etc.

Det er meget spesielt at en voksen mann i arbeid dropper jobb for å følge kona på behandling/undersøkelser, når kvinnemennesker har et helt hoff av tjenere som kunne fulgt henne. Det må da være noen andre enn kronprinsen som klarer å være privatsjåfør for Mette??? 

Er det så rart, sånn egentlig? Jeg synes ikke det. Ingen i det hoffet kjenner MM på samme måte eller like godt som hennes ektemann.

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...