Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Kongehuset. Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som enkelt kan få flyttet en legetime, så er det vel de kongelige. 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Er det så rart, sånn egentlig? Jeg synes ikke det. Ingen i det hoffet kjenner MM på samme måte eller like godt som hennes ektemann.

Jo, det er veldig veldig rart. Jeg kjenner ingen mennesker som skulker jobb hver gang ektefellen skal en tur til legen eller lignende, heller ikke ved svært alvorlige diagnoser. Jeg kjenner ingen som trenger å besøke sønnen sin i fengsel, men ser ikke for meg at folk flest ville skulket jobb for å være privatsjåfør for kona for å besøke den godt voksne særkullsungen sin i fengsel heller, og spesielt ikke når man har ubegrenset tilgang på andre privatsjåfører og veskebærere.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
Blini skrev (Akkurat nå):

🎯

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
velociraptor skrev (Akkurat nå):

Og så skyter han seg selv i beinet med å stadig avlyse disse leke-oppdragene sine med å prioritere å følge stesønnen på kose-rehab noen dager i UK, å kjøre kona til legen eller på fengselsbesøk etc. Med det viser han tydelig hvor lite han bryr seg, og samtidig hvor lite det betyr. 

At man har lyst betyr ikke at andre mennesker som har ekte jobb kan gjøre det samme.

Ikke så rart å ønske kanskje, men veldig rart å skulke jobben for å gjøre det. Men passer perfekt inn i mønsteret til denne familien. Flokken først, og null ansvarsfølelse for noe annet. Alle andre enn kongen og dronningen skylder arbeidsmoral.

Tja, min far fikk fri for å være med min mor da hun hadde kreft, og er med hver gang hun må på kontroll. Min mann får fri når jeg skal på sykehus, eller når jeg må på andre siden av landet for å operere, min tante fikk permisjon da min onkel lå på sykehuset etter en ulykke. Osv. Alle disse har ekte jobber. De gjør nøyaktig det samme. De skulker ikke jobb, de stiller opp for partneren sin. Det er ganske vanlig, faktisk. Er mye jeg kan kritisere HM for, men at han vil være med sin kone når hun er (døds)syk, er virkelig ikke noe rart.

• Liker 9
  • Hjerte 4
Skrevet (endret)

Det er viktig at info om sykdommen bare deles når det kommer ubehagelige spørsmål om Epstein eller Marius.

Ellers deler man ikke stort.

Samme dag som kongressen slipper filene: Mette Marit har fått forverring.

"Intervjuet" - jeg har vært syk og er mor til en mann i en vanskelig situasjon.

Et par dager siden, når HM endelig skulle ta spørsmål. "Mette er sykere og jeg er bekymret, Epstein sa du!?"

Dessverre er mønsteret sånn at det virker som sykdommen brukes som noe som skal trekke oppmerksomheten vekk fra limet de selv har satt seg i når det passer. Det syntes jeg ikke er særlig redelig. Enten deler man ordentlig, eller så holder man det privat.

Ikke midt i mellom når det passer seg for å få sympati. Om dette er strategi eller helt tilfeldig får andre avgjøre, men jeg syntes ikke det er hyggelig for personen som brukes slik, eller situasjonene det brukes for å dra fokus vekk fra.

Endret av Ellie42
  • Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 25
Skrevet
MissLucy skrev (4 minutter siden):

Hun kan jo ha stått på den listen en stund for alt vi vet. Jeg tror ikke det nøyaktige tidspunktet for akkurat det nødvendigvis vil bli delt.

Nei, det har du rett i.

Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Nei, det har du rett i.

Kan aldri tenke meg at ikke slottet ville brukt det at hun nå står på venteliste for alt det er verdt for å få fokus over på hvor synd det er på dem, og ikke på den uetiske adferden deres.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
Blini skrev (52 minutter siden):

Hva mener du?

Er din oppfatning av at HM forkorter et firedagers planlagt oppdrag som er viktig for norsk næringsliv pga MMs nåværende helsesituasjon, dreier seg om å fly 12 timer hjem for en enkel legetime?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
velociraptor skrev (55 minutter siden):

Kan aldri tenke meg at ikke slottet ville brukt det at hun nå står på venteliste for alt det er verdt for å få fokus over på hvor synd det er på dem, og ikke på den uetiske adferden deres.

Lavmål.

• Liker 5
  • Hjerte 3
Skrevet
keops skrev (4 timer siden):

Dette henger ikke sammen med at kongen uttaler til pressen at han ikke "vet mer enn dere".

Burde ikke han som er statsoverhode og leder i kongehuset vite mer enn pressen og  «undersåttene»? Det var en meget spesiell uttalelse. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Tråden er midlertidig stengt for moderering.

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet, men ikke ferdig moderert. Pga mye avsporinger det siste døgnet minner jeg om at vi har nulltoleranse for å diskutere brukere, deres hensikter, deres intensjoner, hvorfor de gjør og sier ting. Vi forventer at man diskutere brukerens meninger og utsagn, ikke tillegge de meninger eller hvorfor de gjør noe. Om man allikevel gjør dette fører det til 1/7 dagers utestengelse før det fortsetter med normalt advarsels løp. 

Dette har vi som en påminnelse øverst i tråden og den burde være meget synlig med sin røde farge. Jeg velger fortsatt å lime den inn slik at alle får den med seg på nytt. 

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (16 timer siden):

Nei, nå surrer du. Kongen har uttalt at saken rundt Marius Borg Høiby er leit, og her kommenterer han varigheten på kontakten med Epstein. Ingen av tilfellene handler om strafferettslige skyldspørsmål.

Kongen sa enkelt og greit om MBH "Nå må vi la rettsapparatet virke slik det skal. Vi kan ikke komme inn på saken som sådan."

Men i tilfelle svigerdatteren mener han hun skal ha "cred", mens "de andre" er mye verre. Han fornekter seg ikke og kommenterer en pågående etterforskning av våre tidl høytstående politikere, hvor han heller ikke vet alle fakta pga det nettopp er en pågående etterforskning. Så her ser vi tydelig hva vår konge mener om MMs moral og etikk og forståelse av sin rolle. - Hun skal ha "cred".  

https://www.nettavisen.no/kjendis/kongen-satte-ord-pa-hoiby-saken/s/5-95-2205816

– Generelt er dette med rus og psykisk helse et problem i Norge, ja hele verden. Det er tungt og leit at det er noen vi er glade i som er kommet borti dette, sa han til NRK.

Nærmere enn dette ville verken kongen eller dronningen kommenterte om saken.

– Nå må vi la rettsapparatet virke slik det skal. Vi kan ikke komme inn på saken som sådan, påpekte kongen.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)
Hekken skrev (7 timer siden):

Jeg undres om Håkon Magnus noen gang angre på det fatale valget han tok for noen -og -20 år siden ? 
Litt vanskelig å angre, kanskje, da han jo selvsagt er glad i begge barna sine, men sånn i det  store og hele.. ?

Og hva med ordentlige og pertentlige dronning Sonja? 
Kan ikke tro annet enn at hun i sitt stille sinn er « meget misfornøyd», for å si det pent….

Jeg tror de har kapitulert. De er så gamle nå at de ønsker bare fred og orker ikke flere diskusjoner eller negative samtaler. I morgen kan det være slutt, så de lar alt fare. Det virker slik. I hvert fall for meg. 

Men, vi har oppegående oppvoksende generasjoner. De er ikke like naive og tar raskt til seg informasjon uten å sitte med blikket limt til MSM. Det kan fort hende vi ser mot Finland på flere måter i tiden som kommer og at kameratgjengen "gutta grei" ikke klarer å fortsette slik det har pågått i altfor mange år. 

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet
~ Ada ~ skrev (16 timer siden):

Det er vel ikke så nøye uansett. Ikke var hun kronprinsesse, og det hadde sikkert vært fint å ha en partner når man får barn. Jeg så at en homofil mann i programmet "Gift ved første blikk" ventet barn med en annen. Fint å være to når man får barn (hvis det er det man vil), i tillegg til den andre forelderen. 

Det er litt annerledes med skeive. De er gjerne venner med de de får barn med og noen deler til og med hus. Fordi de har felles barn. Et par nede, et par oppe, eller rekkehus. Jeg kjenner minst tre familier som har gjort det på denne måten og de samarbeider godt. Samtidig er det mange skeive som er høyt utdannede og har både moralen og etikken på plass uten et lass med skjeletter som ramler ut av skapet. Dette har ikke bare med en graviditet å gjøre, det henger med hele hennes historikk og at det ser ut til at den tårefylte pressekonferansen hun hadde i 2001 (2000?) ikke har gjort store forskjellen. Hun sier også selv at "dette er ikke den jeg vil være" (etter Epsteinfilene ble frigitt). Hva mener hun med det? Hvem er det hun ønsker å være, men ikke klarer? Vi snakker ikke om en nabo her, vi snakker om vår kommende dronning, et statsoverhode.  

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (8 minutter siden):

Kongen sa enkelt og greit om MBH "Nå må vi la rettsapparatet virke slik det skal. Vi kan ikke komme inn på saken som sådan."

Men i tilfelle svigerdatteren mener han hun skal ha "cred", mens "de andre" er mye verre. Han fornekter seg ikke og kommenterer en pågående etterforskning av våre tidl høytstående politikere, hvor han heller ikke vet alle fakta pga det nettopp er en pågående etterforskning. Så her ser vi tydelig hva vår konge mener om MMs moral og etikk og forståelse av sin rolle. - Hun skal ha "cred".  

https://www.nettavisen.no/kjendis/kongen-satte-ord-pa-hoiby-saken/s/5-95-2205816

– Generelt er dette med rus og psykisk helse et problem i Norge, ja hele verden. Det er tungt og leit at det er noen vi er glade i som er kommet borti dette, sa han til NRK.

Nærmere enn dette ville verken kongen eller dronningen kommenterte om saken.

– Nå må vi la rettsapparatet virke slik det skal. Vi kan ikke komme inn på saken som sådan, påpekte kongen.

Både dronningen og kongen visste mye mer enn at MBH hadde «rotet seg borti» rus og psykatri. De var klar over de voldelige tendensene hans allerede under samboerskapet med JS. Hele familien var representert under denne hendelsen på kongeskipet. 

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/etterforsker-hendelse-pa-kongeskipet-vanskelig/17358187/

«Politiet mener Marius Borg Høiby (28) mishandlet ekskjæresten Juliane Snekkestad (29) over en periode på fire år. En ferietur med Kongeskipet er del av etterforskningen.»

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet
Reverend skrev (3 timer siden):

Hva mener du?

Er din oppfatning av at HM forkorter et firedagers planlagt oppdrag som er viktig for norsk næringsliv pga MMs nåværende helsesituasjon, dreier seg om å fly 12 timer hjem for en enkel legetime?

Den flyturen må han jo ta uansett. Enten det er den ene dagen, eller den neste. Så lenge han velger å dra dit i det hele tatt.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (16 timer siden):

Hva snakker du om? 🧐

Om kort tid, før vi aner det, kan krompen, når han er konge, samle vennene fra regjeringen i møtet "kongen i statsråd", og få behandlet en søknad sendt fra MBH (om han blir dømt til år i fengsel), og vips så er han ute i det fri. Vi får vente og se nå, hva som skjer. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Fantorangen-Oslo skrev (27 minutter siden):

Jeg tror de har kapitulert. De er så gamle nå at de ønsker bare fred og orker ikke flere diskusjoner eller negative samtaler. I morgen kan det være slutt, så de lar alt fare. Det virker slik. I hvert fall for meg. 

Det kan også være omvendt.  De tenker kanskje "Vi har alltid sluppet unna med alt tidligere, vi kommer til å slippe unna med alt også denne gangen" .   

Endret av SVK
  • Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Era Vulgaris skrev (9 timer siden):

Men de er da i det minste ikke kriminelle, det burde vi være takknemlig for. Lista ligger altså ekstremt lavt for å være kongelig i Norge. 

Det er visst ingen liste lenger, i så fall rev de den i 2000. For arvingen truer bare med abdisering om de ikke får det som de vil. Det er nok folket som må ta en avgjørelse via våre politiske valg. Kongen uttalte at han hadde hatt en god samtale med MM (før de giftet seg), men jeg lurer på hvor ærlig og åpen hun var med historien sin og hvor lang den samtalen var. Det viktigste var at HM fikk sin MM (at de ble litt "bedre kjent" med henne i et møte for å danne seg et inntrykk), og at kongen selv dro paralleller til da han møtte sin kommende og måtte vente i 7 år. Men ifm med de har det aldri ramlet skjeletter ut av skapene i ettertid som har frontet forsidene i media nasjonalt og internasjonalt. 

Edit - endret to ord (som har)

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...