Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Aricia skrev (2 minutter siden):

En positivt vinklet sak om Mette-Marit fra Dagbladet for én gangs skyld, der alle rykter om hennes deltakelse i realityprogrammet Lysthuset i 1996 blir ettertrykkelig tilbakevist: https://www.dagbladet.no/kjendis/vakker-trygg-og-morsom/84581641

Journalisten som ser episoden der Mette-Marit deltar beskriver programmet som uskyldig, morsomt og litt 90-tallskleint, mens den kommende kronprinsessens opptreden oppsummeres på denne måten: 

- Det utenlandsk presse skriver om dette programmet er åpenbart ren bullshit. Både Mette-Marit og programmet er fullstendig feilrepresentert. Det er absolutt ingenting skandaløst her, det er ingen vulgæriteter, det er ingenting som ikke kunne vært vist til en tredjeklasse på barneskolen. [...]

- I stedet er dette noe det er all grunn til å være stolt av. Hun er vakker, trygg, morsom og ikke redd for å by på seg selv. Det er rett og slett helt herlig å se denne versjonen av Mette-Marit. Hun fremstilles som vill, men hun er bare snill.

:hjerte: 

Veldig morsomt å lese, men sjokkerende hvordan utenlandsk presse bare dikter opp ting, og såvidt jeg kan huske manglet det ikke på folk som svelget det rått 😕

• Liker 5
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Aricia skrev (2 minutter siden):

En positivt vinklet sak om Mette-Marit fra Dagbladet for én gangs skyld, der alle rykter om hennes deltakelse i realityprogrammet Lysthuset i 1996 blir ettertrykkelig tilbakevist: https://www.dagbladet.no/kjendis/vakker-trygg-og-morsom/84581641

Journalisten som ser episoden der Mette-Marit deltar beskriver programmet som uskyldig, morsomt og litt 90-tallskleint, mens den kommende kronprinsessens opptreden oppsummeres på denne måten: 

- Det utenlandsk presse skriver om dette programmet er åpenbart ren bullshit. Både Mette-Marit og programmet er fullstendig feilrepresentert. Det er absolutt ingenting skandaløst her, det er ingen vulgæriteter, det er ingenting som ikke kunne vært vist til en tredjeklasse på barneskolen. [...]

- I stedet er dette noe det er all grunn til å være stolt av. Hun er vakker, trygg, morsom og ikke redd for å by på seg selv. Det er rett og slett helt herlig å se denne versjonen av Mette-Marit. Hun fremstilles som vill, men hun er bare snill.

Jeg husker godt dette, og at jeg reagerte på hvor arrogant hun virket.  Likte ikke væremåten da eller nå. Kan ikke forstå at dette er noe å være stolt av.

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Glrmn skrev (1 minutt siden):

Jeg husker godt dette, og at jeg reagerte på hvor arrogant hun virket.  Likte ikke væremåten da eller nå. Kan ikke forstå at dette er noe å være stolt av.

Du husker et tv-program du så for 30 år siden med en helt ukjent jente og husker at hun var arrogant?

Sorry, altså, men jeg finner Hvidstens helt ferske redegjørelse hakket mer troverdig!!!

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (10 timer siden):

Veldig morsomt å lese, men sjokkerende hvordan utenlandsk presse bare dikter opp ting, og såvidt jeg kan huske manglet det ikke på folk som svelget det rått 😕

Ja, og på den andre siden har man folk som svelger det som serveres i "intervjuer", presse-slipp fra hoffet i 2019 og offermentalitet helt rått, helt uten bevis utover ord-salat og vage referanser til ubehagelige episoder, mens godt over 1000 kontaktpunkter viser en helt annen realitet.

Endret av Ellie42
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet
Kollontaj skrev (10 timer siden):

Hva har Schwab med pedofile-nettverk-anklagene dine å gjøre? 🧐 

https://e24.no/boers-og-finans/i/pPwebw/klaus-schwab-frikjent-i-intern-gransking

Åja, de har frifunnet han, så fint da.

Kanskje vi heller skal referere til det han har gjort, enn egne interne "granskninger" hvor noen plutselig blir borte men ikke har gjort noe galt, altså. Her, fra Britenes store grave-avis.

https://spectator.com/article/the-welcome-fall-of-klaus-schwab/

Sitat

In early April, the 87-year-old Schwab had signaled he might step down. That process, however, rapidly accelerated on April 22 following these allegations. They come on top of a board-led independent probe into the WEF’s workplace culture – one, it was alleged, had been characterised by bullying, sexual harassment, and other forms of discrimination (in March, the WEF said the investigation ‘did not find the forum had committed any legal violations’ and ‘did not substantiate’ allegations against Schwab).   

Om FIFA gransker seg selv tror du virkelig de innrømmer korrupsjonen som pågår under Infantino?

Bukken og havresekken.

Og her har vi da altså et Kronprinspar som ikke bare bryter tradisjonen med å være upartiske og upolitiske og deltar på dette elite-tullet, men også fester åpenlyst med flere av kjæledeggene til vår tids største seksualpredator både i Davos og Paris.

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Ellie42 skrev (4 minutter siden):

Ja, og på den andre siden har man folk som svelger det som serveres i "intervjuer", presse-slipp fra hoffet i 2019 og offermentalitet helt rått, helt uten bevis utover ord-salat og vage referanser til ubehagelige episoder, mens godt over 1000 kontaktpunkter viser en helt annen realitet.

Hva mener du egentlig? Fordi noen etter din mening ikke har svart godt nok på noen spørsmål i 2019, så kan pressen helt andre steder i verden fritt dikte opp historier om noen som ikke skjedde på 90-tallet (helt uten sammenheng med det som ble spurt om i 2019)  uten sannhetsgehalt?

:vetikke:

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Hva mener du egentlig? Fordi noen etter din mening ikke har svart godt nok på noen spørsmål i 2019, så kan pressen helt andre steder i verden fritt dikte opp historier om noen som ikke skjedde på 90-tallet (helt uten sammenheng med det som ble spurt om i 2019)  uten sannhetsgehalt?

:vetikke:

Ikke har svart godt nok?

Løyet.

Er dette standarden du holder kongehuset til?

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
Hebbe-lille skrev (11 timer siden):

Denne er virkelig morsom. Hvilken annen kongefamilie har blitt stilt til veggs for kontakt med Epstein? Og hva har denne kongefamilien gjort med dette sakskomplekset? Hint : en prins som ikke lenger er en prins, et kongehus som vil være med på en gransking/etterforskning, en prins strippet for alt og som ikke lenger kan fare med løgner og halvsannheter. Tenker at Kronprinsparet skal være glad for at de ikke hører til det engelske kongehuset og med britisk presse på nakken. Ikke bare når det gjelder Epstein men også MBH sakskompleks. 

Tenker det er heri forskjellen ligger. Resolutt handling. 

De viser at de har forstått alvoret og er i takt med stemningen i folket. Da stilner også kritikken.

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Aricia skrev (10 timer siden):

- Det utenlandsk presse skriver om dette programmet er åpenbart ren bullshit. [...] Det er absolutt ingenting skandaløst her, det er ingen vulgæriteter, det er ingenting som ikke kunne vært vist til en tredjeklasse på barneskolen. [...]

Jeg er sikkert surmaga, men ser ikke helt hva som er så søtt, sjarmerende og morsomt med at en gravid dame stiller opp på et sjekkeprogram der premien er hundre menn, og at det skal noe å være direkte stolt av er i hvert fall over min forstand. 

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet
Aricia skrev (10 timer siden):

- Det utenlandsk presse skriver om dette programmet er åpenbart ren bullshit. [...] Det er absolutt ingenting skandaløst her, det er ingen vulgæriteter, det er ingenting som ikke kunne vært vist til en tredjeklasse på barneskolen. [...]

Der ble «myten» som har levd om dette programmet lagt død. 🤭

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
CeXNS skrev (1 minutt siden):

Tenker det er heri forskjellen ligger. Resolutt handling. 

De viser at de har forstått alvoret og er i takt med stemningen i folket. Da stilner også kritikken.

Tøys. Kritikken fortsetter med uendret styrke. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (10 timer siden):

Du husker et tv-program du så for 30 år siden med en helt ukjent jente og husker at hun var arrogant?

Sorry, altså, men jeg finner Hvidstens helt ferske redegjørelse hakket mer troverdig!!!

Jeg husker dette programmet godt ja. Og hvorfor gjør jeg det?

Det var jo mange sjekkeprogram på tv på den tiden.

Jo, jeg husker det så godt fordi MM var DEN ENESTE deltager jeg noen gang har sett som var godt synlig gravid.  Hele situasjonen virket så merkelig at jeg godt kjente igjen navnet og henne da hun senere ble presentert som dama til HM.

Og med det vi nå vet, så var jo livet hennes enda mer kaotisk på det tidspunktet programmet ble sendt, enn hva man kunne ane da. Et kaos som ser ut til å følge henne til dags dato.

Endret av keops
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Skrevet (endret)
Momma skrev (7 minutter siden):

Jeg er sikkert surmaga, men ser ikke helt hva som er så søtt, sjarmerende og morsomt med at en gravid dame stiller opp på et sjekkeprogram der premien er hundre menn, og at det skal noe å være direkte stolt av er i hvert fall over min forstand. 

Det uthevede: Du må LESE ARTIKKELEN da. Det du formulerer her er jo nettopp den typen feilinformasjon om konseptet og programmet som utenlandsk sladderpresse har spredd, og som bare er tull og tøys.

Det skjer en veldig uskyldig eliminasjon av kandidater underveis i programmet, omtrent som en selskapslek på ungdomsskolenivå, og tilslutt "vinner" en kandidat Mette-Marit: https://www.dagbladet.no/kjendis/vakker-trygg-og-morsom/84581641

På det siste og avgjørende spørsmålet er det «Dødsdanseren» som stikker av med seieren, og en date med Mette-Marit.

Endelig fikk hun snu seg, se han og gi ham en klem. Premien til duoen var konsertbilletter til Metallica i Oslo i 24. november 1996.

Det er ikke kjent for Dagbladet om duoen benyttet seg av billettene.

Endret av Aricia
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (6 minutter siden):

Der ble «myten» som har levd om dette programmet lagt død. 🤭

Neppe, det var rett og slett et sjokk å se en godt synlig gravid kvinne delta på dette.

Hvis man skulle ha grunnlag for å legge flere påståtte myter om MM døde, så er det jo merkelig med dette hemmeligholdt. Da skulle man tro det var til det beste å få alt opp i dagen.

I stedet så er dette programmet begravd, vi skal nå få det belyst via journalister i Dagbladet. Tenk det, et sjekkeprogram som er underlagt slike regler🤔

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Aricia skrev (Akkurat nå):

Det uthevede: Du må LESE ARTIKKELEN da. Det du formulerer her er jo nettopp den typen feilinformasjon om konseptet og programmet som utenlandsk sladderpresse har spredd, og som bare er tull og tøys.

Det skjer en veldig uskyldig eliminasjon av kandidater underveis i programmet, omtrent som en selskapslek på ungdomsskolenivå, og tilslutt "vinner" en kandidat Mette-Marit: https://www.dagbladet.no/kjendis/vakker-trygg-og-morsom/84581641

På det siste og avgjørende spørsmålet er det «Dødsdanseren» som stikker av med seieren, og en date med Mette-Marit.

Endelig fikk hun snu seg, se han og gi ham en klem. Premien til duoen var konsertbilletter til Metallica i Oslo i 24. november 1996.

Det er ikke kjent for Dagbladet om duoen benyttet seg av billettene.

Jeg har lest, men må dessverre meddele at jeg fremdeles ikke synes det er noe å være stolt av. Eller sjarmerende og morsomt, men jeg er som sagt sikkert bare surmaga.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Momma skrev (52 minutter siden):

Jeg har lest, men må dessverre meddele at jeg fremdeles ikke synes det er noe å være stolt av. Eller sjarmerende og morsomt, men jeg er som sagt sikkert bare surmaga.

Fint! Da har vi i det minste etablert at "premien på 100 menn" er en ren fiksjon som ikke lenger må spres som sannhet i offentlig debatt om programmet.

Forskjell på å være surmaga og å spre usanne rykter - det første er null problem, det andre er noe helt annet.

Endret av Aricia
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Man trenger ikke være verken surmagra eller finne på usanne rykter for å se at det å stille opp på et sjekkeprogram når man er gravid er ganske rart.

Grensene virker å gå langt lengre inn i moralenes gråsoner for vår fremtidige dronning enn den gjenge Nordmann. 

(You tickle my brain Jeffrey!)

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 20
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (24 minutter siden):

Jeg er ikke enig i din tolkning av hva de har sagt, verken nå eller i 2019.

Jeg tenker også at selv om man (eller jeg) ikke liker noen, så har jeg virkelig anstendighet nok til å ikke dikte opp historier om vedkommende - eller heie på at andre gjør det. Ett sted går grensen. 

Ok.

Hva er forskjellen på disse to tingene:

"Vi var ikke venner og var aldri alene".

"Vi var venner og hadde et banter-språk".

Eller 

"Vi møttes bare for å drive veldedighet"

"Jeg besøkte JE i USA i hans egen villa"

Endret av Ellie42
  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 20
Skrevet
keops skrev (11 timer siden):

Da har vi kommet dit at de rojales trøst er at det er jo skandaler i de andre kongehusene også.

Dette er en farse som bør få en avslutning snart. En presset kronprins forsøker å redde sympati-stumpene ved å gjemme seg bak sin kones sykdom. Hadde de stått frem fra starten av og svart ærlig så hadde situasjonen vært helt annerledes i dag 

Da kunne vi kanskje til og med ha brukt litt av nyhetssendingene på å få informasjon om Abel-prisen, i stedet for å blir belemret med de pinlige unnamanøvrene til kronprinsen.

Trist for dem det angår at MM sin sykdom forverres. For landet spiller det vel ingen rolle om kronprinsessens fravær fra representasjon skyldes sykdom, kjedsomhet, shoppingreiser eller annet. 

Samtidig betyr det noe at  kronprinsparet bruker ekstremt mye tid på å snakke om hvor synd det er på dem, mens de kun nevner i forbifarten at det er synd på jentene som ble seksuelt misbrukt. De vil ikke engang møte ofrene når ofrene kommer til dem. De vil ikke engang gi en beklagelse hvor de faktisk tar ansvar for hva de har gjort. 

Mette-Marit har en lungesykdom, men hun har også diagnosen vondt i viljen. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 20
Skrevet

Det er ikke riktig at Mette-Marit framhever hvor synd det er på henne samtidig som hun underspiller empati med Epsteins ofre. 

https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-om-epstein_-_-jeg-ble-manipulert-og-lurt-1.17817389

– Men det er viktig for meg å presisere at det ikke er noe synd på meg i denne situasjonen. Det er jo alle de ofrene som er blitt utsatt for de grove overgrepene som fortjener rettferdighet.

Stemmen hennes brister. Hun trekker pusten.

– Og det kjenner jeg et så stort sinne for at de ikke har fått.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...