Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og persondebatt. Tråden er fortsatt under moderering, men vil bli åpnet. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
MissLucy skrev (18 timer siden):

Og jeg siterer meg selv for å tilføye:

Jeg tror vi er mange som har større sans for mennesker som har trødd feil og gått på trynet og reist seg igjen og lært av det og erfart personlig at livet slett ikke er ukomplisert, fremfor de perfekte menneskene som aldri har trødd på streken eller utenfor firkanten, og kanskje synes de kan dømme de som snublet. 

Det er ikke negativt å bli representert av et menneske med klokskap ervervet gjennom dyrekjøpte erfaringer.

Vi kan jo ikke være sikre på at det er ervervet noen klokskap, sånn helt uten videre 

Det er forskjell på å trå utenfor og å bare unntaksvis holde seg i skinnet.

Vi leser i hennes egne mailer til Epstein både om hennes utroskap gjennom ekteskapet og motvilje mot regler. Hun skaper en distanse mellom seg selv og "grown-ups".

Kort oppsummert så er det lettere å skimte en umoden dame på feil hylle, enn en klok person som egner seg i rollen sin.

Jeg ønsker ikke å bli representert av en slik person.

• Liker 31
  • Hjerte 4
  • Nyttig 13
Skrevet
keops skrev (Akkurat nå):

Vi kan jo ikke være sikre på at det er ervervet noen klokskap, sånn helt uten videre 

Det er forskjell på å trå utenfor og å bare unntaksvis holde seg i skinnet.

Vi leser i hennes egne mailer til Epstein både om hennes utroskap gjennom ekteskapet og motvilje mot regler. Hun skaper en distanse mellom seg selv og "grown-ups".

Kort oppsummert så er det lettere å skimte en umoden dame på feil hylle, enn en klok person som egner seg i rollen sin.

Jeg ønsker ikke å bli representert av en slik person.

Klokt, takk!

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
MissLucy skrev (19 timer siden):

Neppe.

Det viser ikke noe mer enn at vi snart får en dronning som gjorde en stor tabbe i 2011. Det har hun fått betale for så det holder.

Hun er en godt voksen person som med stor sannsynlighet har lært mye av denne svært dyrekjøpte erfaringen, så jeg føler meg helt trygg på at vi snart får en dronning som sjekker nye bekjentskaper og lytter til råd,  nettopp fordi hun har erfart på den vanskelige måten at det er skikkelig lurt.

MissLucy skrev (18 timer siden):

Og jeg siterer meg selv for å tilføye:

Jeg tror vi er mange som har større sans for mennesker som har trødd feil og gått på trynet og reist seg igjen og lært av det og erfart personlig at livet slett ikke er ukomplisert, fremfor de perfekte menneskene som aldri har trødd på streken eller utenfor firkanten, og kanskje synes de kan dømme de som snublet. 

Det er ikke negativt å bli representert av et menneske med klokskap ervervet gjennom dyrekjøpte erfaringer.

Stor tabbe? Trødd feil? Nå skjønner jeg ikke hva du mener. I følge deg og flere andre her så har hun jo ikke gjort noe galt. Hun fikk en ny nær venn, hun ante overhodet ingenting om at han var dømt for noe som helst, og hun fikk heller ingen mistanker om noe gjennom de årene vennskapet varte. Ingen fortalte henne noe. Så hva består tabben i?

Ikke kom med at hun «burde ha sjekket bedre». Hvis det stemmer som det påstås, at de kongelige selv har ansvaret for å bakgrunnssjekke nye bekjente, så er jo det et ansvar som hun ikke er i stand til å ta. Når hun verken leser aviser eller klarer å google, så er det selvsagt ikke hennes feil at hun ikke oppdaget at noe skurret. Systemet/slottet har pålagt henne en jobb hun ikke er mentalt utrustet for. 

Så forklar gjerne, hva består egentlig tabben og feilen i?

I motsetning til deg så tror jeg hun godt visste at han var en dømt seksualforbryter, og jeg skjønner heller ikke argumentet om at man må være spesielt prektig eller «perfekt» for å ikke ville omgås pedofile overgripere.

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)
Ellie42 skrev (21 timer siden):

Det samme gjelder når man påstår at JE hadde onde hensikter med MM, når alt man kan se er at MM har dratt nytte av forholdet. Det vises ikke til ondskap ovenfor MM, men man spekulerer seg frem til det.

Når man ser alt Mette-Marit og resten av kongefamilien har sluppet unna med og fortsatt slipper unna med så bør man absolutt ikke undervurdere Mette-Marits manipuleringsevner. 

Endret av SVK
  • Liker 27
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Skrevet
Kollontaj skrev (19 timer siden):

Tviler. Clinton og Gates hadde også rådgivere og sikkerhetsfolk rundt seg, de møtte Epstein likevel. I flere år. Epsteins «business» bestod ikke av seksuelle overgrep. Han drev med finansrådgivning, skatterådgivning, veldedighet, ga svære bidrag til forskning og universiteter, det var det han var kjent og innflytelsesrik for. Hans offisielle side. Smørsiden. 

«The New York Times concluded a months-long investigation in December 2025. After digging through thousands of pages of records, the paper concluded that Epstein built his fortune through "scams, theft and lies." 
https://amp.dw.com/en/where-did-jeffrey-epstein-get-all-his-money/a-75944096

Men det virker jo som du forutsetter at alle som var i kontakt med Epstein ville tatt avstand fra ham om bare de hadde visst at han drev med overgrep av mindreårige.
Seriøst? Glemt Lolita Express og festene på øya? 
For mange var det jo nettopp dette som var attraksjonen med Epstein.

For å ta Gates: Han har da vitterlig penger nok selv. Kona gikk fra ham ifølge henne selv på grunn av hans besøk på øya. I en mail til Epstein tigger Gates om medisiner som han skal gi kona uten hennes vitende i tilfelle han har gitt henne kjønnssykdommer!

Eller Clinton, som ikke virker å være ved sine fulle fem lenger, men under en høring i kongressen blir han overlevert et bilde av en av Epsteins unge jenter, som han blir sittende å stirre på med et fårete glis.

Er det virkelig dette selskapet du ønsker å putte Mette Marit i ??

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)
Enda en tulling skrev (27 minutter siden):

Men det virker jo som du forutsetter at alle som var i kontakt med Epstein ville tatt avstand fra ham om bare de hadde visst at han drev med overgrep av mindreårige.
Seriøst? Glemt Lolita Express og festene på øya? 
For mange var det jo nettopp dette som var attraksjonen med Epstein.

For å ta Gates: Han har da vitterlig penger nok selv. Kona gikk fra ham ifølge henne selv på grunn av hans besøk på øya. I en mail til Epstein tigger Gates om medisiner som han skal gi kona uten hennes vitende i tilfelle han har gitt henne kjønnssykdommer!

Eller Clinton, som ikke virker å være ved sine fulle fem lenger, men under en høring i kongressen blir han overlevert et bilde av en av Epsteins unge jenter, som han blir sittende å stirre på med et fårete glis.

Er det virkelig dette selskapet du ønsker å putte Mette Marit i ??

Bill Gates reiste vel ikke til den øya, og det er heller ikke det Melinda Gates har oppgitt som grunn.

Det finnes heller ikke noe som tyder på at Clinton har vært der. "Fårete glis" er din tolkning, og fremstår vel ikke som spesielt inkriminerende i det totale bildet her. Det jeg hørte var at han forklarte seg helt tydelig om f.eks et bilde fra et tyrkisk bad, men han har helseproblemer nå som gjør noe med stemmen eller talen, men det er ikke noe som tilsier at han ikke er ved sine fulle fem.  Det hører også med til den historien at Clintonparet insisterte på en åpen høring.

Endret av MissLucy
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

I sin kommunikasjon skriver Mette Marit til Epstein følgende: " take care of the island".

En merkelig ting å skrive om hun ikke har vært der, eller er helt uvitende om forholdene på øya.

For meg høres det ut som at hun har et forhold til plassen, positivt sådann. Det er jo ingen grunn til at hun skulle be Epstein om å ta vare på noe om hun ikke syntes det var vel verdt å ta vare på.

Vi er mange som venter på resten av filene.

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
MissLucy skrev (20 timer siden):

Men det er jo ikke slik at dyrekjøpte erfaringer nødvendigvis fører til klokskap. Det ligger for øvrig mye klokhet i å forutsi hvor problemer kan oppstå og navigere rundt de. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
kvinneguide skrev (4 minutter siden):

Men det er jo ikke slik at dyrekjøpte erfaringer nødvendigvis fører til klokskap. Det ligger for øvrig mye klokhet i å forutsi hvor problemer kan oppstå og navigere rundt de. 

Etterpåklokskap mener du vel.

Men jeg tror egentlig du skjønte at det var en bred og generell betraktning om modning, et uttrykk for en alminnelig erfaring som i det store og hele stemmer. 

Jeg forstår ikke at det er noe å protestere mot egentlig.

Endret av MissLucy
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (2 minutter siden):

Etterpåklokskap mener du vel.

Nei jeg snakker ikke om etterpåklokskap

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
kvinneguide skrev (1 minutt siden):

Jeg tror egentlig du skjønte at det jeg kom med var en bred og generell betraktning om modning, et uttrykk for en alminnelig erfaring som i det store og hele stemmer. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
kvinneguide skrev (1 minutt siden):

De fleste ville jo ha hatt en brå modning av en fortid som MM hadde allerede før hun inngikk ekteskap med HM.

Man skulle tro at erfaringsgrunnlaget var mer enn bredt nok til at nye skjær i sjøen var godt synlige.

• Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
keops skrev (10 minutter siden):

I sin kommunikasjon skriver Mette Marit til Epstein følgende: " take care of the island".

En merkelig ting å skrive om hun ikke har vært der, eller er helt uvitende om forholdene på øya.

For meg høres det ut som at hun har et forhold til plassen, positivt sådann. Det er jo ingen grunn til at hun skulle be Epstein om å ta vare på noe om hun ikke syntes det var vel verdt å ta vare på.

Vi er mange som venter på resten av filene.

Idag sa jeg "god tur til hytta" til en nabo som skal et sted jeg ikke har vært. Håper ikke hun tror jeg har et forhold til hennes hytte som jeg ikke har fortalt henne om.

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Idag sa jeg "god tur til hytta" til en nabo som skal et sted jeg ikke har vært. Håper ikke hun tror jeg har et forhold til hennes hytte som jeg ikke har fortalt henne om.

Ville vært unaturlig hvis du hadde sagt "ta vare på hytta". 

Da vil jeg tro hun hadde undret seg litt på hva du mente.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Jeg tror egentlig du skjønte at det jeg kom med var en bred og generell betraktning om modning, et uttrykk for en alminnelig erfaring som i det store og hele stemmer. 

Jeg protesterte mot likhetstegn mellom erfaring og endring. Hvis man snakker om klok av skade så gjelder det ikke å få mest mulig skader i livet for å oppnå klokskap. Endring krever aktiv handling  

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
keops skrev (4 minutter siden):

Ville vært unaturlig hvis du hadde sagt "ta vare på hytta". 

Da vil jeg tro hun hadde undret seg litt på hva du mente.

Det kommer vel an på hvordan dialogen om hytta hadde vært i forkant. Jeg snakker mye om min hytte til folk som ikke har vært der, og senest i dag fikk jeg en til lykke med oppussingen av en som aldri har vært der.

Med teskje: Det jeg prøver å si er at jeg mener du overtolker en kommentar der du mangler kontekst, til å bety noe som står i direkte motstrid med det vi faktisk vet (som er at det ikke finnes noen objektive indikasjoner på at hun har vært der.)

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
kvinneguide skrev (3 minutter siden):

Jeg protesterte mot likhetstegn mellom erfaring og endring. Hvis man snakker om klok av skade så gjelder det ikke å få mest mulig skader i livet for å oppnå klokskap. Endring krever aktiv handling  

Hvorfor krever endring aktiv handling?

Beklager, men jeg hører bare ordsalat og lettvinte slagord her.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (4 minutter siden):

Det kommer vel an på hvordan dialogen om hytta hadde vært i forkant. Jeg snakker mye om min hytte til folk som ikke har vært der, og senest i dag fikk jeg en til lykke med oppussingen av en som aldri har vært der.

Med teskje: Det jeg prøver å si er at jeg mener du overtolker en kommentar der du mangler kontekst, til å bety noe som står i direkte motstrid med det vi faktisk vet (som er at det ikke finnes noen objektive indikasjoner på at hun har vært der.)

Og jeg mener at du er overbeskyttende og går alt for langt i ditt forsvar av MM.

Det er ingen tvil om at hennes hilsen til Epstein ikke kan sammenlignes med din hverdagslige hilsen til din nabo om å ha en god tur på hytta.

Det er heller ingen tvil om at "take care of the island" er en merkelig ting å skrive om man ikke har et forhold til øya.

Så jeg avventer egentlig svar fra noen som har noe relevant svar på det.

Takk for praten-over og ut.

Endret av keops
  • Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
keops skrev (1 minutt siden):

Takk for praten-over og ut.

😘

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.