Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ellie42 skrev (Akkurat nå):

Ja, makt korrumperer, noe vår egen Kronprinsesse er et skoleeksempel på.

Og dermed bør hun aldri bli dronning.

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Ellie42 skrev (8 minutter siden):

Ja, nettopp - hun visste ikke fordi det ble gjort store anstrengelser for å skjule og bagatellisere. 

Dette har hun gjentatt mange ganger. Og ja, jeg velger å tro på henne. Hun brøt kontakten flere år før veldig mange andre. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Krokenguri skrev (48 minutter siden):

Også er det forskjell på dd som jobber og oppholder seg der. Og hun som sitter sammen med mm, har også uttalt at mm visste ingenting. Hun ble presentert også som en niese, noe hun ikke var. Det var ingenting ved det besøket som la til grunn at mm skulle vite hva han egentlig holdt på med også med offeret hans, som var avbildet sammen med mm i palm beach. Velfig rart ar hennes utsagn om møtet med mm på samme omtalre sted og faktiske tur bare er infirnasjon mange tilsynelatende hopper over. Og alt annet som ikke var der, liksom skal telle mer

Det er ingen som påstår at MM visste alt.

Det lille hun visste var MER ENN NOK.

Han var åpent dømt som overgriper av barn, listet som verste nivå sexforbryter i det ÅPNE REGISTERET i USA. En fare for omverdenen. Hele første side på google både på Norsk og Engelsk om man søkte på han handlet om voldtekt, overgrep, pedofili og hvitevasking. 

Stråmennene om at hun liksom måtte ha visst alt det andre er ikke det folk snakker om. Informasjonen som forelå var nok for at enhver med et nogen lunde fungerende moralkompass hadde snudd på flisa. 

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (7 minutter siden):

Ja, nettopp - hun visste ikke fordi det gjort store anstrengelser for å skjule og bagatellisere. 

Vil du virkelig ha en dronning som er så mentalt utfordret som det du her skisserer?

I så tilfelle tenker du at det er smart at hun omgås folk med informasjon om den Norske stat, militæret og statshemmeligheter, hvis alt det skal til er litt flirt fra en pedofil milliardær som er åpent dømt for overgrep mot barn, og vår kommende dronning ikke klarer å få dette med seg selv om det hopper på nesetippen hennes?

Endret av Ellie42
  • Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
pøbelsara skrev (6 minutter siden):

Hvis alle visste i 2011, så er det ganske utrolig at saken ikke ble rullet opp før mange år senere. Skulle tro noen gikk inn for å bagatellisere dommen fra 2008 og skjule hva som egentlig gikk for seg. 

Den ble rullet opp i 2011. Dette har jeg dokumentert mange ganger. Det var over 40 oppslag bare i norske aviser, blant annet halvannen side i Aftenposten der Epstein ble omtalt som pedofil milliardær. 
I 2011 stod Virginia G frem og Andrew/Epstein-skandalen sprakk. Jeg husker det svært godt. William og Kate skulle gifte seg, og det var mye diskusjon om Andrew i det hele tatt skulle bli invitert, nettopp på grunn av forbindelsen til Epstein.

Selvsagt fikk alle i kongefamilien med seg det.

Realitetene var jo enda mye verre enn det som var kjent da, men det som var kjent var faktisk mer enn nok til å holde seg unna.

• Liker 22
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Skrevet
Ellie42 skrev (5 minutter siden):

Vil du virkelig ha en dronning som er så mentalt utfordret som det du her skisserer?

Hvordan får du det jeg sier til

å bli det du hevder her?

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Ellie42 skrev (6 minutter siden):

Absolutt makt avslører snarere sannheten. Du vil ikke finne noen diktator som var et godt menneske som ble korrumpert av makt – de var alle drittsekker allerede før de fikk tilgang til den.

En annen vri er denne:

Power corrupts, and, in many cases, absolute power makes you really horny. Clinton, Chirac, Mao, Mitterrand.
—Donald Sutherland 
(Kilde: https://www.businessinsider.com/donald-sutherland-hunger-games-email-2014-11)

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Hvordan får du det jeg sier til

å bli det du hevder her?

Fordi informasjonen som forelå var nivået som en 7-åring hadde fått med seg. Om du mener hun ikke visste, er det helt klart en underliggende mening om at hun ikke har de mentale kapasitetene til å tilegne seg informasjon som selv en 7 åring kunne funnet frem.

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)

Jeg tenker at å hevde at folk som lar seg manipulere av mennesker med onde hensikter, er «mentalt utfordret» er en veldig stygg og ignorant karakteristikk av alle ofre i denne saken. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (15 minutter siden):

Jeg tenker at de som mener at folk som lar seg manipulere av mennesker med onde hensikter, er «mentalt utfordret» er en stygg og ignorant karakteristikk av alle ofre i denne saken. 

Sammenligner du virkelig hun som dro på ferie i huset til JE med ofre for voldtekt av samme mann helt ned i 9-årsalderen nå? Jeg sa ikke at MM er mentalt utfordret. Jeg sa at om din versjon skal stemme, så er hun det. Det er du som forkynner en versjon hvor MM ikke ser skogen fordi det er trær i veien. Jeg tror hun visste, og ikke er så intellektuelt utfordret som du og andre sier hun er.

Jeg trodde ikke dette kunne gå lavere. Mette er IKKE NOE OFFER. Hun har fått turer, gaver, inngang i elitenettverk osv. Siden du sier han hadde "onde hensikter" med MM, går jeg ut for at du har bevis for noe ondt han har gjort mot henne? 

I min verden er ikke fest i Davos, gratisopphold i villaer i Palm Beach, lege\tannlegebesøk og inngang i WEF\YGL veldig ondt. 

Endret av Ellie42
  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
Skrevet
Ellie42 skrev (2 minutter siden):

Sammenligner du virkelig hun som dro på ferie i huset til JE med ofre for voldtekt av samme mann helt ned i 9-årsalderen nå?

Jeg trodde ikke dette kunne gå lavere. Mette er IKKE NOE OFFER. Hun har fått turer, gaver, inngang i elitenettverk osv. 

Ja, dette (uthevet), som jeg også reagerte på, er noe av det drøyeste til nå i tråden, og det sier litt. 

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg lurer fortsatt på hva han gjorde når han manipulerte henne. Hva var det som lå i potten. 

Vi vet at ofrene fikk jobb / visum, eller ble lurt dit under falske forutsetninger. Dette gjelder ikke Norges kronprinsesse. Så hva fikk hun?

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (5 minutter siden):

Jeg lurer fortsatt på hva han gjorde når han manipulerte henne. Hva var det som lå i potten. 

Vi vet at ofrene fikk jobb / visum, eller ble lurt dit under falske forutsetninger. Dette gjelder ikke Norges kronprinsesse. Så hva fikk hun?

I hvert fall en gratistur til huset hans. Tur fra flyplassen, tannlegebehandling.

Og så dukker HM og MM mystisk opp i YGL og WEF helt uten å ha noen som helst politisk eller erfaringsmessig grunnlag til å være der rett etterpå. Det selv om kongefamilien i Norge skal være upartiske og upolitiske.

Det stinker. At MM liksom skal sitte i store nettverk hvor alle andre er professorer og akademikere basert ene og alene på hennes undringskompetanse og ikke fordi noen klør noen andre på ryggen, får du meg ikke til å tro.

Endret av Ellie42
  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet
pøbelsara skrev (49 minutter siden):

Hvis alle visste i 2011, så er det ganske utrolig at saken ikke ble rullet opp før mange år senere. Skulle tro noen gikk inn for å bagatellisere dommen fra 2008 og skjule hva som egentlig gikk for seg. 

🎯 Dette!

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
Momma skrev (38 minutter siden):

Ja, dette (uthevet), som jeg også reagerte på, er noe av det drøyeste til nå i tråden, og det sier litt. 

Tullball.

Det var ikke det som ble sagt.  Poenget var at det er en ganske stygg logikk å fremstille mennesker som “mentalt utfordret” dersom de lar seg manipulere eller viser dårlig dømmekraft.  Det er ikke det samme som å definere MM som offer for Epsteins overgrep eller å sammenligne henne med de faktiske ofrene hans.

Endret av Reverend
tilføyelse
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

La oss se litt på dialogen mellom Epstein og Mette-Marit. Er det sånn at begge er sex-fikserte, eller er det sånn at MM prøver å innynde seg hos en hun vet har «spesielle interesser»? Det snakkes om Lolita og Fifty Shades of Gray, det er snakk om nakenbilder og utroskap, det er seksuelle hentydninger (skal lære deg en lekse, men ikke den du trenger hø hø), de skal bruke ordet «fuck» i alle meldinger seg i mellom, og det fnises litt av overgrep (googled U, agree it didn’t look good 😊). Det virker også som de deler en mildt sagt sær interesse for genmanipulering (designe babyer i laboratorier).

Var det rett og slett denne felles interessen som gjorde at de ble så inderlig gode venner? Eller kan forklaringen ha vært at MM var fascinert/betatt og prøvde å tøffe seg for en dømt seksualforbryter?

At dette liksom skal være normal «banter» mellom en kronprinsesse og en «venn av en venn» tror jeg faktisk vi kan se bort i fra.

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
Skrevet
pøbelsara skrev (48 minutter siden):

Godt poeng. Det er nesten så man kan tro at det faktisk ikke var sånn at alle visste.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Moderne korrupsjon handler i stor grad mye mer om tjenester og inngang i miljøer enn direkte midler som bytter hender. 

Alle folkene JE hang med med unntak av noen få, hadde penger i fleng. Han ga dem inngang i miljøer og elitenettverk hvor de kunne føle seg viktige. Dette er også korrupsjon, bare med moderne klær. JE var sirkusdirigenten som bandt rike og mektige sammen. En slags overgriperes it-girl. Det er nok derfor så mange var så nonchalante til hans forferdelige opptreden mot jenter, selv om de visste om det.

Endret av Ellie42
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Aricia skrev (På 20.5.2026 den 11.26):

Hva må man gjøre i denne tråden for å IKKE beskyldes for å manipulere sitater, siden lenke og direkte sitater åpenbart ikke er nok? 

https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-om-epstein_-_-jeg-ble-manipulert-og-lurt-1.17817389

MM Epstein-intervju NRK.png

Hebbe-lille skrev (På 20.5.2026 den 11.34):

Det er meget bekymringsverdig at NRK ikke har delt dette sitatet i sin helhet. Med ordene «tror» og «håper» får uttalelsen en helt annen betydning. Hvorfor velger NRK å fjerne deler av sitatet? Skjønner godt at de kringskastingsrådet fikk inn 200 klager på dette intervjuet, samme intervju der spørsmålene var sendt MM på forhånd og hvor det oppstår nye spørsmål fremfor å avdekke hva som faktisk hadde foregått. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 19
Skrevet
MissLucy skrev (2 minutter siden):

Godt poeng. Det er nesten så man kan tro at det faktisk ikke var sånn at alle visste.

Alle som klarte å lese aviser og å google visste mer enn nok.

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...