Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Aricia skrev (47 minutter siden):

https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-om-epstein_-_-jeg-ble-manipulert-og-lurt-1.17817389

Jeg vil gjerne på nytt dele noen sitater fra dette intervjuet, sånn at de står lett tilgjengelig i tråden hver gang spørsmålet om hva Mette-Marit visste om Epstein kommer opp igjen.

Oppsummert: Hun visste ikke at Epstein var en seksualforbryter dømt for overgrep mot mindreårige. Det ble hun først klar over i 2019. End of story.

"– Men hadde jeg funnet informasjon som gjorde at jeg skjønte at han var en overgriper og seksualforbryter, så hadde jeg jo ikke skrevet smilefjes bak."

"Men jeg visste ikke at han var en seksualforbryter eller en overgriper, hvis det er det du spør om."

"– Så fikk jeg høre litt mer rykter som gikk på at han ikke var en bra person. Aldri om at han var en overgriper, men at han ikke var en bra person"

"Så det er veldig vanskelig for meg personlig og har egentlig vært det siden 2019, da jeg ble klar over de grove overgrepene, sier hun gråtkvalt."

Dette må løftes, igjen og igjen! Samfunnsnyttig arbeid! Takk:blomst2:

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg visste han var kriminell men så det ikke viktig nok å finne ut av hva han hadde sonet for, er det den nye linjen til vår fremtidige dronning?

Håper noen drar av plasteret og slipper resten av filene snart, så vi kan bli ferdig med dette tullet.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Reverend skrev (1 minutt siden):

Dette må løftes, igjen og igjen! Samfunnsnyttig arbeid! Takk:blomst2:

Samfunnsnytten er det Kringkastingsrådet som står for i denne sammenhengen. De finner det nødvendig å kritisere intervjuet hvor disse sitatene er hentet fra. 

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Fra https://www.vg.no/nyheter/i/5pE5ke/foelg-nrk-intervjuet-med-kronprinsessen-ord-for-ord

"Markus Tobiassen, VG-journalist
Tidlig i bekjentskapet, høsten 2011, skrev kronprinsessen til Epstein at hun hadde googlet ham. Hun skrev så: «enig i at det ikke ser så bra ut :)». Det hører med til historien at da Epsteins kontakt med kronprinsessen først ble kjent i DN i 2019, spurte avisens daværende politiske redaktør: Har de ikke Google på slottet?

Les mer her"

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Ellie42 skrev (1 minutt siden):

Jeg visste han var kriminell men så det ikke viktig nok å finne ut av hva han hadde sonet for, er det den nye linjen til vår fremtidige dronning?

Håper noen drar av plasteret og slipper resten av filene snart, så vi kan bli ferdig med dette tullet.

Samme måte som hun ikke tok seg bryet med å undersøke de kriminelle handlingene sønnen hennes hadde holdt på med i en årrekke? I barnehage stakk vi fingrene i ørene og sa «lalalalala» når det var noe vi ikke ville høre. De fleste finner mer hensiktsmessige måter å håndtere verden på etterhvert som de blir eldre. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Fra https://www.vg.no/rampelys/i/wr85jL/vil-ikke-forklare-googlingen-av-jeffrey-epstein

"Da kontakten med Epstein først ble kjent i 2019, sa kronprinsessen at hun «burde undersøkt Epsteins fortid nærmere». Og:

Jeg ville aldri hatt noe med Epstein å gjøre dersom jeg hadde vært klar over alvorlighetsgraden av hans kriminelle handlinger."

NRK burde ha spurt Mette-Marit hva hun mente den gangen,  dvs.  hvilken kriminelle handlinger kjente hun til? Var han dømt for noe annet enn seksuelle overgrep mot barn?

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
MissLucy skrev (7 timer siden):

Jeg siterte et innlegg som nå er slettet, som sa at det er en persons handlinger som viser hvem de er, og så var det eksemplifisert med negative handlinger, som antagelig er grunnen til at det ble slettet. Da svarte jeg, som en liten motvekt et eksempel på en god handling fra samme person,  men det slettede innlegget jeg svarte på ble redigert vekk i mitt svar.

Jeg synes jo at du vrangleser det eksemplet ganske grundig i dine beskrivelser. Det var en hyggelig liten sak som kom opp i feeden min på facebok fordi den var 17. mai-relevant. Det betyr selvsagt IKKE at det ikke finnes nyere eksempler på positive handlinger (og så lurer jeg jo litt på hvorfor du ikke snur eksemplet og peker på at de som snakker om negative handlinger går enda lenger tilbake i tid, dvs helt til 2011?), og det betyr heller ikke at det er så STORT!!

Det er liten en sak som viser, slik jeg tolker den, at hun leser rommet, ser folkene rundt seg, noe som er empati per def, og så gjør hun noe med det. Jeg sier ikke at det STORT, men jeg legger jo merke til at ingen andre i denne settingen, som sto mye nærmere, lot til å se den gamle damen, eller ta seg bryet med å gi henne en paraply. Om det er manglende folkeskikk eller manglende omtanke fra de andre vet jeg ikke, for jeg var der ikke.

Også er det jo selvsagt ikke sånn at ett eksempel på en god gjerning, betyr at det var den eneste gode gjerningen, at det ikke finnes andre liksom.

Det skjønner jo alle. 

Jeg vet ikke sammenhengen i det som er slettet , men jeg fikk den som nevnt også opp på newsfeeden på 17 mai og tenke det var  jævla søkt. mm gjorde det enhver hadde gjort i denne situasjonen, men hun visste veldig godt at kamera og journalister fulgte med. 
MM som « slo opp « med venner i brev via slottet etter bryllupet sitt. Ja, hun leser rommet og ser rundt seg og bruker folk og anledninger i klatringa si. 

husker da jeg var 7-8 år på hyttetur ved Tjøme og vi hadde sparket en ball opp i tre vi ikke fikk ned. kronprins Harald kom gående og hjalp oss å få den ned , uten en eneste journalist til stede. Egentlig det de fleste ville gjort , men det var jo stas. Og ekte. 

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet
Glrmn skrev (2 minutter siden):

Fra https://www.vg.no/rampelys/i/wr85jL/vil-ikke-forklare-googlingen-av-jeffrey-epstein

"Da kontakten med Epstein først ble kjent i 2019, sa kronprinsessen at hun «burde undersøkt Epsteins fortid nærmere». Og:

Jeg ville aldri hatt noe med Epstein å gjøre dersom jeg hadde vært klar over alvorlighetsgraden av hans kriminelle handlinger."

NRK burde ha spurt Mette-Marit hva hun mente den gangen,  dvs.  hvilken kriminelle handlinger kjente hun til? Var han dømt for noe annet enn seksuelle overgrep mot barn?

Det gjorde de, og hun svarte.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Glrmn skrev (12 minutter siden):

Fra intervjuet - ord for ord -  https://www.vg.no/nyheter/i/5pE5ke/foelg-nrk-intervjuet-med-kronprinsessen-ord-for-ord

".....  jeg håper og tror at hvis jeg hadde funnet informasjon som gjorde at jeg skjønte at han var en overgriper, så hadde jeg ikke skrevet smilefjes bak. Det er såpass godt kjenner jeg meg selv."

Her virker det som hun tar et lite forbehold.

Hvorfor har ikke NRK en presis sitering? Det er rimelig spesielt å utelukke noe så viktig som «håper og tro». 

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Kvittre skrev (5 minutter siden):

MM som « slo opp « med venner i brev via slottet etter bryllupet sitt. J

Gjorde hun? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Glrmn skrev (3 minutter siden):

Kanskje det har noe med den bagatelliseringen han holdt på med, som også ble gjengitt i media? Der ble det jo bagatellisert i stor grad. Derimot hadde hun undersøkt nermere så ville hun ikke funnet så mye mer enn  forlik han også har bagatellisert.

Uansett så innleder hun et vennskap med han via en felles  venn i 2011. Ila 2013 er kontaktten iht filene iallefall veldig redusert. Hun avviser hans tilbud om å hjelpe henne med helseproblemer høsten 2013. Og ila 2014 opphørt helt. Hun var vel også i palm beach uten å si fra til han , at hun skulle dit. Dee han spør hvorfor hun ikke har sagt fra til han

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Aricia skrev (27 minutter siden):

Når jeg siterer innlegget ditt kommer ikke sitatet ditt med, men Du har jo kuttet vekk den delen hvor hun håper og tror at hun ikke hadde skrevet smilefjes..  Deg er en helt annen setning enn at hvis hun hadde visst at han var en overgriper hadde hun ikke skrevet smilefjes. 

Igjen så er Mette diffus og holder således døren på gløtt om mer guffe skulle begynne å lekke. Hun etterspør tillit men dette er alt annet enn tillitsskapende.. 

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Kanskje det har noe med den bagatelliseringen han holdt på med, som også ble gjengitt i media? Der ble det jo bagatellisert i stor grad. Derimot hadde hun undersøkt nermere så ville hun ikke funnet så mye mer enn  forlik han også har bagatellisert.

Uansett så innleder hun et vennskap med han via en felles  venn i 2011. Ila 2013 er kontaktten iht filene iallefall veldig redusert. Hun avviser hans tilbud om å hjelpe henne med helseproblemer høsten 2013. Og ila 2014 opphørt helt. Hun var vel også i palm beach uten å si fra til han , at hun skulle dit. Dee han spør hvorfor hun ikke har sagt fra til han

Det blir bare spekulasjoner. 

Det vi vet med sikkerhet er at Mette-Marit kjente til Epsteins kriminelle handlinger, og at hun googlet  og skrev til ham : «enig i at det ikke ser så bra ut :)». Denne Wikipedia-siden låg øverst og viste:

bda40072-7544-4f4a-9ec4-2d7049df8eef?for

Hentet fra https://www.vg.no/nyheter/i/Bx0Qk0/epstein-offer-om-kronprinsesse-mette-marits-forklaring-hun-lyver-jeg-tror-ikke-paa-henne

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
Skrevet
TigerK skrev (3 minutter siden):

Jeg husker ikke om jeg googlet. Hvis jeg googlet så husker jeg ikke hva jeg fant. Og hvis jeg fant noe så var handlet det ikke om noe kriminelt. Og hvis det handlet om noe kriminelt så var det ikke om overgrep. Og hvis det handlet om overgrep så visste jeg ikke alvorligheten av det. Men hva det nå enn var så jeg håper og tror jeg at jeg ikke ville skrevet smilefjes bak. Men jeg husker altså ingenting. 

Og uansett så ble jeg manipulert og utsatt for ekle ting jeg ikke vil forklare nærmere. 

Bra oppsummert. 😊

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
TigerK skrev (9 timer siden):

Jeg husker ikke om jeg googlet. Hvis jeg googlet så husker jeg ikke hva jeg fant. Og hvis jeg fant noe så var handlet det ikke om noe kriminelt. Og hvis det handlet om noe kriminelt så var det ikke om overgrep. Og hvis det handlet om overgrep så visste jeg ikke alvorligheten av det. Men hva det nå enn var så jeg håper og tror jeg at jeg ikke ville skrevet smilefjes bak. Men jeg husker altså ingenting. 

Og uansett så ble jeg manipulert og utsatt for ekle ting jeg ikke vil forklare nærmere. 

Som mor, som sønn.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Aricia skrev (10 timer siden):

Ha ha, det er jo feil gjengitt. Hun sa HÅPER og TROR.

Og da sier hun samtidig at hun visste han var en overgriper. For hvis alt dette hadde kommet som et sjokk i  2019 så ville hun selvsagt presisert det hele tiden.

Men hun har hele tiden uttalt seg ullent i tilfelle hun senere skal bli tatt med buksene (enda mer nede). Visste ikke om alvorlighetsgraden, burde sjekket bedre, håper og tror jeg ikke hadde sendt smilefjes hvis det var overgrep jeg fant. Hvordan kan hun bare håpe og tro noe sånt hvis hun samtidig påstår å ikke ane noe?

Vel. Vi vet jo at det var overgrep hun fant, for det gikk ikke an å google Epstein uten at det kom opp. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (4 minutter siden):

Ha ha, det er jo feil gjengitt. Hun sa HÅPER og TROR.

Og da sier hun samtidig at hun visste han var en overgriper. For hvis alt dette hadde kommet som et sjokk i  2019 så ville hun selvsagt presisert det hele tiden.

Men hun har hele tiden uttalt seg ullent i tilfelle hun senere skal bli tatt med buksene (enda mer nede). Visste ikke om alvorlighetsgraden, burde sjekket bedre, håper og tror jeg ikke hadde sendt smilefjes hvis det var overgrep jeg fant. Hvordan kan hun bare håpe og tro noe sånt hvis hun samtidig påstår å ikke ane noe?

Vel. Vi vet jo at det var overgrep hun fant, for det gikk ikke an å google Epstein uten at det kom opp. 

Har ikke fått med meg at hun har benektet å vite om domnen. Hun har sagt hun ikke har visst om omfanget og alvorligheten i hans handlinger. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (24 minutter siden):

Har ikke fått med meg at hun har benektet å vite om domnen. Hun har sagt hun ikke har visst om omfanget og alvorligheten i hans handlinger. 

Ok, men da sier du og hun at en dom for overgrep og salg av mindreårige ikke er alvorlig nok til at en kronprinsesse skal droppe kontakten?

Er dette virkelig moralene og den intellektuelle ærligheten du ønsker fra en som skal representere landet ditt?

Og så kan man tillegge hvordan hun agerer med sin bror og sønn. Jeg tror de som har litt erfaring med vold og overgrep ser lusa på gangen. MMs floskler om at hun støtter ofrene er nettopp det. Floskler. 

Hun har en stilling som kunne satt henne i særklasse når det kom til å støtte ofrene utover tomme ord, men bruker den ikke.

Diana dro til Afrika og holdt rundt babyer med AIDS når folk skydde dem som pesten. MM dro til JE og hang i voldteksvillaen hans. Smak på forskjellen.

Endret av Ellie42
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Skrevet
Ellie42 skrev (13 minutter siden):

Diana dro til Afrika og holdt rundt babyer med AIDS når folk skydde dem som pesten.

Helt off topic, men bildene av dette glemmer jeg aldri ❤️ 

• Liker 5
  • Hjerte 7
  • Nyttig 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...