Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
TigerK skrev (10 timer siden):

Det er ikke tvil i min sjel om at hun eller noen i hennes stab eller nærmeste krets leser disse innleggene. Det ville egentlig vært rart om de ikke gjorde det. 

Jeg har stor tvil om at rådgivere og noen i hennes stab leserer her, fordi de burde gjort det. Alt det som er logisk at slottets rådgivere gjør, gjør de ikke. 

At noen venninner kanskje leser her kan nok tenkes, men de som kunne tatt gode beslutninger på hennes vegne tror jeg ikke er påkobla der det kan vanke kritikk i det hele tatt. 

Endret av blvck
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (48 minutter siden):

(Tenker bl a på prins SM og "lynavlederen" de brukte for å vise de to sammen i en alder av 18 år og de begge kom rett ut fra videregående på Foss). 

Dette er jeg enig i. Sånn sett synes jeg kongefamilien driver en massiv dobbeltkommunikasjon; på den ene siden er de særdeles opptatt av å verne om privatlivet sitt samtidig som særdeles unge mennesker (kjærestepar) settes i ett massivt søkelys.. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet
Reverend skrev (3 timer siden):

Skolebarn har naturligvis ikke selvstendig innsikt i Epstein-saken. De gjentar ting de har hørt. Dermed blir det litt selvavslørende om hva slags miljø de har rundt seg.

Savner at mette blir selavslørt av hvilket miljø hun hadde  og muligens enda har. Mener du at mette og alle pst har innsikt som en unge? Huff, vi er der

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (2 timer siden):

De er for tidlig ute med å vise unge kjærester i offentligheten sammen med kongefamilien. I "gamle dager" var det ikke vanlig å vise frem kjærestene til de kongelige før de nærmet seg forlovelse.

(Tenker bl a på prins SM og "lynavlederen" de brukte for å vise de to sammen i en alder av 18 år og de begge kom rett ut fra videregående på Foss). 

Men det er jo ikke helt riktig. Haakon ble da avbildet med flere kjærester før mette marit, og martha kunne ikke snakke med en mann før det var store oppslag om potensiell kjæreste.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Ønsker bare å skyte inn i tråden (litt uavhengig av temaene som diskuteres inne i tråden), men det er i alle fall om kongefamilien

Hadde besøk under dagene før/under 17. mai, de kommer fra et annen vest-europeisk land, i slutten av tenårene. Synes det var litt interessant at de kommenterte: 

Hvem er han høye, flotte med hatt? (Det var visstnok Sverre Magnus). 

Hvorfor ser han lave, spinkle med hatt så sint bort på han høye og kjekke? (Jeg aner ikke, det er far og sønn)

Hvor syk er Mette-Marit nå, er det like før transplantasjonen? (Jeg aner ikke) 

Har sønnen hennes blitt dømt? (Juni er måneden) 

Hvordan går det med de gamle etter Tenerife? (Aner ikke, de må google) 

Skal de skilles (sønnen og Mette-Marit)?  (Aner ikke, google) 

Hvor ofte er de i fengsel og besøker sønnen og synes de andre fangene de er stas? (Vet ikke jeg, dere får google). 

Ellers  la de merke til "så mange vakre bunader!" :  ) 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Krokenguri skrev (13 minutter siden):

Men det er jo ikke helt riktig. Haakon ble da avbildet med flere kjærester før mette marit, og martha kunne ikke snakke med en mann før det var store oppslag om potensiell kjæreste.

De situasjonene kan jo ikke sammenlignes med at feks SM sin kjæreste ble tatt med i det sagnomsuste Geiranger-bryllupet.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet
Krokenguri skrev (37 minutter siden):

Det stemmer, og spesielt hun ene var avbildet på ferie med kongefamilien

• Liker 6
Skrevet (endret)

https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-om-epstein_-_-jeg-ble-manipulert-og-lurt-1.17817389

Jeg vil gjerne på nytt dele noen sitater fra dette intervjuet, sånn at de står lett tilgjengelig i tråden hver gang spørsmålet om hva Mette-Marit visste om Epstein kommer opp igjen.

Oppsummert: Hun visste ikke at Epstein var en seksualforbryter dømt for overgrep mot mindreårige. Det ble hun først klar over i 2019. End of story.

"– Men hadde jeg funnet informasjon som gjorde at jeg skjønte at han var en overgriper og seksualforbryter, så hadde jeg jo ikke skrevet smilefjes bak."

"Men jeg visste ikke at han var en seksualforbryter eller en overgriper, hvis det er det du spør om."

"– Så fikk jeg høre litt mer rykter som gikk på at han ikke var en bra person. Aldri om at han var en overgriper, men at han ikke var en bra person"

"Så det er veldig vanskelig for meg personlig og har egentlig vært det siden 2019, da jeg ble klar over de grove overgrepene, sier hun gråtkvalt."

Endret av Aricia
  • Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Aricia skrev (4 minutter siden):

https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-om-epstein_-_-jeg-ble-manipulert-og-lurt-1.17817389

Jeg vil gjerne på nytt dele noen sitater fra dette intervjuet, sånn at de står lett tilgjengelig i tråden hver gang spørsmålet om hva Mette-Marit visste om Epstein kommer opp igjen.

Oppsummert: Hun visste ikke at Epstein var en seksualforbryter dømt for overgrep mot mindreårige. Det ble hun først klar over i 2019. End of story.

"– Men hadde jeg funnet informasjon som gjorde at jeg skjønte at han var en overgriper og seksualforbryter, så hadde jeg jo ikke skrevet smilefjes bak."

"Men jeg visste ikke at han var en seksualforbryter eller en overgriper, hvis det er det du spør om."

"– Så fikk jeg høre litt mer rykter som gikk på at han ikke var en bra person. Aldri om at han var en overgriper, men at han ikke var en bra person"

"Så det er veldig vanskelig for meg personlig og har egentlig vært det siden 2019, da jeg ble klar over de grove overgrepene, sier hun gråtkvalt."

Interessant at hun fikk høre rykter om at han ikke var en bra person, men disse ryktene omhandlet altså ikke at han var en overgriper. I følge disse utsagnene fra det horrible nrk- intervjuet.

Så da har vi en kronprinsesse som googlet Epstein på et tidspunkt det var mye informasjon tilgjengelig om han, uten at denne informasjonen tilfalt kronprinsessen. Hun fant noe som ikke så "bra ut". Men INGENTING om overgrep.

Så får hun høre rykter om Epstein. Eller "mer rykter", som hun sier. Heller ikke disse ryktene inneholder noe om overgrep.

Så her har vi en dame som har et langt og nært vennskap med overgriperen. Hun besøker hans hjem, som.andre sier bar et sterkt preg av innehavers legning og interesser interiørmessig. Hun får ikke med seg noe sånt.

Hun drar på shopping med en tidligere kjæreste av Epstein, gjennom elleve år har hun vært kjæreste med ham. Men heller ikke hun har informasjon, eller ønsker å dele informasjon med MM om overgrepsnettverket.

Troverdig? Nei.

Uansett hvor mange sitater som deles fra det verdiløse nrk-intervjuet, som har kostet statskanalen mye prestisje og ført til omdømmetap, så hjelper ikke det på fakta: det finnes overhodet ingen troverdighet i narrativet om at Mette Marit ikke visste hva slags mann Epstein var.

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Aricia skrev (16 minutter siden):

Og i 2019 sa hun: «Jeg ville aldri hatt noe med Epstein å gjøre dersom jeg hadde vært klar over alvorlighetsgraden av hans kriminelle handlinger.» Hvilke kriminelle handlinger henviser hun til her? 

Så kan vi sette oss på karusellen og ta en ny runde. Man forandrer ikke fakta bare fordi man ønsker det sterkt nok. Dessverre. 

https://www.dn.no/politikk/jeffrey-epstein/kongehuset/norge/kronprinsesse-mette-marit-motte-sexforbryteren-jeffrey-epstein-flere-ganger-jeg-burde-undersokt-jeffrey-epsteins-fortid-narmere-og-beklager-at-jeg-ikke-gjorde-det/2-1-715469

Endret av TigerK
Link
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Skrevet
TigerK skrev (2 minutter siden):

Og i 2019 sa hun: «Jeg ville aldri hatt noe med Epstein å gjøre dersom jeg hadde vært klar over alvorlighetsgraden av hans kriminelle handlinger.» Hvilke kriminelle handlinger henviser hun til her? 

Så kan vi sette oss på karusellen og ta en ny runde. Man forandrer ikke fakta bare fordi man ønsker det sterkt nok. Dessverre. 

Intervjuet fra 2026 presiserer med all mulig tydelighet hva den formuleringen betød: Ikke klar over alvorlighetsgraden = ikke klar over at Epstein var en seksualforbryter og overgriper.

Selvsagt. Hva skulle det ellers bety?

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
keops skrev (7 minutter siden):

Interessant at hun fikk høre rykter om at han ikke var en bra person, men disse ryktene omhandlet altså ikke at han var en overgriper. I følge disse utsagnene fra det horrible nrk- intervjuet.

Så da har vi en kronprinsesse som googlet Epstein på et tidspunkt det var mye informasjon tilgjengelig om han, uten at denne informasjonen tilfalt kronprinsessen. Hun fant noe som ikke så "bra ut". Men INGENTING om overgrep.

Så får hun høre rykter om Epstein. Eller "mer rykter", som hun sier. Heller ikke disse ryktene inneholder noe om overgrep.

Så her har vi en dame som har et langt og nært vennskap med overgriperen. Hun besøker hans hjem, som.andre sier bar et sterkt preg av innehavers legning og interesser interiørmessig. Hun får ikke med seg noe sånt.

Hun drar på shopping med en tidligere kjæreste av Epstein, gjennom elleve år har hun vært kjæreste med ham. Men heller ikke hun har informasjon, eller ønsker å dele informasjon med MM om overgrepsnettverket.

Troverdig? Nei.

Uansett hvor mange sitater som deles fra det verdiløse nrk-intervjuet, som har kostet statskanalen mye prestisje og ført til omdømmetap, så hjelper ikke det på fakta: det finnes overhodet ingen troverdighet i narrativet om at Mette Marit ikke visste hva slags mann Epstein var.

Jeg mistenker at dette også kan koke ned til semantikk, og hva Mette legger i begrepet overgrep på samme måte som det fokuseres veldig på at begreper pedofil hevdes å være feil.. - Epstein sendte direkte link til B.B om overgrepssaken og B.B svarte med en tommel opp.. 👍 seriøst.. tommel opp!

det er jo akkurat i samme gate som så ikke bra ut, smile-blinke-fjes. ;) 

Poenget er at lekker det mer som viser til kjennskap så kan Mette bare hevde at: ja jeg visste jo om dommen men den så jeg ikke på som overgrep, overgrep er jo noe annet enn sexkjøp av tenåringer. Han visste ikke at de var tenåringer, bla-bla-bla, bortforklare.

Denne døra må liksom stå på gløtt sånn i tilfelle Epstein filene avslørte mer drit.

1.) visste MM om dommen? Enkelt ja/nei holder.

2.) hva mente hun i så fall i 2019 om at hun ikke kjente til alvorlighetsgraden ? 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Aricia skrev (Akkurat nå):

Intervjuet fra 2026 presiserer med all mulig tydelighet hva den formuleringen betød: Ikke klar over alvorlighetsgraden = ikke klar over at Epstein var en seksualforbryter og overgriper.

Selvsagt. Hva skulle det ellers bety?

Det betyr sannsynligvis akkurat det som står der. At hun ikke var klar over alvorlighetsgraden av de kriminelle handlingene. Så hun innrømmer at hun visste om de kriminelle handlingene, men ikke hvor alvorlige de var. De kriminelle handlingene hun henviser til her, er overgrep mot en 14-åring. Trenger man virkelig å gradere alvorligheten av slik kriminalitet? Er ikke overgrep ille nok i seg selv? 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 19
Skrevet
Aricia skrev (18 minutter siden):

Men hadde jeg funnet informasjon som gjorde at jeg skjønte at han var en overgriper og seksualforbryter, så hadde jeg jo ikke skrevet smilefjes bak

Du glemte visst å få med hele teksten... 

"MEN JEG HÅPER OG TROR at hvis jeg hadde funnet informasjon som gjorde at jeg skjønte at han var en overgriper, så hadde jeg ikke skrevet 'smilefjes' bak." 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
Aricia skrev (30 minutter siden):

Fra https://www.vg.no/rampelys/i/m0MeoL/kringkastingsraadet-behandler-nrk-intervjuet-med-kronprinsessen-slottet-satte-ingen-begrensinger

"Kringkastingsrådet kritiserer NRKs intervju med kronprinsparet om Mette-Marits Epstein-kontakt.

Rådsmedlem Anundsen mente intervjuet virket som en podkast fra Slottet.".

Det er mange som gjentatte ganger har dokumentert at Mette-Marit ikke fortalte sannheten i 2019, og derfor ikke finner henne troverdig.

Ergo NRK-intervjuet ansees av mange som lite troverdig. 

Endret av Glrmn
  • Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Kanderehjelpe skrev (3 minutter siden):

Du glemte visst å få med hele teksten... 

"MEN JEG HÅPER OG TROR at hvis jeg hadde funnet informasjon som gjorde at jeg skjønte at han var en overgriper, så hadde jeg ikke skrevet 'smilefjes' bak." 

Håpet er jo det siste som dør, sies det.

• Liker 18
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Aricia skrev (5 minutter siden):

Fra intervjuet - ord for ord -  https://www.vg.no/nyheter/i/5pE5ke/foelg-nrk-intervjuet-med-kronprinsessen-ord-for-ord

".....  jeg håper og tror at hvis jeg hadde funnet informasjon som gjorde at jeg skjønte at han var en overgriper, så hadde jeg ikke skrevet smilefjes bak. Det er såpass godt kjenner jeg meg selv."

Her virker det som hun tar et lite forbehold.

Endret av Glrmn
  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Glrmn skrev (Akkurat nå):

Fra intervjuet - ord for ord -  https://www.vg.no/nyheter/i/5pE5ke/foelg-nrk-intervjuet-med-kronprinsessen-ord-for-ord

".....  jeg håper og tror at hvis jeg hadde funnet informasjon som gjorde at jeg skjønte at han var en overgriper, så hadde jeg ikke skrevet smilefjes bak. Det er såpass godt kjenner jeg meg selv."

Her virker det som hun tar et lite forbehold.

Mulig det er dette hun henviser til når hun sier: «Noe av innholdet i meldingene mellom Epstein og meg representerer ikke det mennesket jeg ønsker å være

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...