Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Så hva mener du her? Ikke JE, iallfall, ingen som betviler at kronprinsessen husker han. 

Men når det gjelder MM og Epstein og hans krets, så virker det jo å være langvarige relasjoner med hyppig kommunikasjon.

Så da synes jeg det er mer merkelig. For selv om vennskap kan komme og gå, så må jeg si at mennesker jeg har hatt relasjoner med gjennom livet de husker jeg. Ihvertfall de jeg kom så under huden på at jeg delte betroelser om mitt ekteskap . GM var jo lenge samboende og kjæreste med MM sin gode venn, som hun delte slike betroelser med .

Jeg mener akkurat det jeg skriver.

At jeg synes det er rart at MM husker så dårlig rundt dette.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er lett å se for seg at hvis man på et eller annet nivå fikk vite om dommen fra 2008, så ble/var dommen omskrevet til et annet narrativ av Epstein i miljøet rundt og alle som kom i kontakt. Sånn er det i flere mer eller mindre lukka miljøer, der alternative virkeligheter får sette seg og ikke utsettes for tilstrekkelig kritikk. Tatt i betraktning Epsteins unike overtalelsesevner og posisjon, er dette på ingen måte utenkelig. Det har ingenting med manglende evner å gjøre, inkl.å forstå hva som skrives i media. Eksponeres man over tid for en bestemt type informasjon, og som det er felles legitimitet rundt, forsterkes narrativet. Vi ser det bare her i tråden (e). Vet ikke hvor mange ganger f.eks uttalelsen til kronprins Haakon har blitt gjenfortalt som "han sa han bare visste det Marius har fortalt, ergo løy han". Det til tross for å ha fått servert det fulle og korrekte sitatet gjentatte ganger svart på hvitt og det jeg antar er fullverdige evner til å lese aviser og nyheter og ha et liv (med påvirkning) utenfor forumet. Det problematiske er når slike tilstander får utvikle seg i fred og uten ytre inngripen, og her bør Slottet ta lærdom. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
keops skrev (1 minutt siden):

Det er helt vanlig retorisk grep blant offentlige personer, når de blir tatt med begge hendene i kakeboksen. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
keops skrev (21 minutter siden):

Hjertelig god stemning ser det ut til å være når Mette Marit hilser på GM.

Hun har altså ingen erindring av dette, at hun hadde med sin tenåringssønn til dette arrangementet. 

Lurer på hva hun egentlig husker fra sine besøk i the big Apple.

Det ser vel ut som et ganske falskt smil på Mette-Marit.  Ikke så rart når hun hilser på eksen til mannen hun er forelsket i og  nestern er sikkert at det er han som har bedt Mette-Marit snakke med Maxwell. 

Maxwell har nettverket til en som er beskyldt for å være verre enn Epstein. Samtidig tigger hun penger fra venner i stedet for å kjøpe dem som Epstein gjør. I 2012 er det ikke mange som vil nettverke med henne.  Epstein er en veldig sympatisk eks. Så han hjelper Maxwell med alt mulig rart, inkludert tilgang til nettverket hans.

Maxwell ønsker ikke å bli sett sammen med Epstein etter han ble arrestert i 2006 og jeg tror heller de aldri møtes fysisk etter dette. Men de skriver mye epost til hverandre. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
keops skrev (2 minutter siden):

«Mennesker jeg har hatt relasjoner med gjennom livet» er da? 

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...