Laia Skrevet 16. juni #181 Skrevet 16. juni Igjen; får de ikke usedvanlig mye hjelp i denne sesongen? Nå har jeg ikke sett alle Sommerhytta (eller Fjellhytta) sesongene siden start, men jeg kan ikke huske at det tidligere har blitt gitt 2 timers snekkerhjelp for å få skrudd sammen kjøkkenmoduler. 4 2
Eva-Lena Skrevet 16. juni #182 Skrevet 16. juni Sen ve ben skrev (1 time siden): Hvordan går Sommerhytta på tv denne uken? Jeg er så forvirret av denne VM altså. Ser den gikk i går, ikke i dag, går i morgen og torsdag og fredag ikke. Hvor blir den av den tredje episoden da? Hvis de dagen du selv skrev opp her stemmer med sendeplanen til TV2, så har du jo de 3 episodene der.
lin Skrevet 16. juni #183 Skrevet 16. juni Laia skrev (1 time siden): Igjen; får de ikke usedvanlig mye hjelp i denne sesongen? Nå har jeg ikke sett alle Sommerhytta (eller Fjellhytta) sesongene siden start, men jeg kan ikke huske at det tidligere har blitt gitt 2 timers snekkerhjelp for å få skrudd sammen kjøkkenmoduler. Helt fint tenker jeg. Mye gildere å se at de kan bli ferdige og levere bedre sluttprodukt. Synes de har hatt det altfor travelt tidligere år. 2 2
Laia Skrevet 16. juni #184 Skrevet 16. juni (endret) lin skrev (2 timer siden): Helt fint tenker jeg. Mye gildere å se at de kan bli ferdige og levere bedre sluttprodukt. Synes de har hatt det altfor travelt tidligere år. Da er vi litt uenige. Jeg tenker at de heller kunne ha kortet ned (eller kuttet helt ut) en del av uteprosjektene og dermed frigi mer tid til det som skal gjøres inne. Etter min mening ender det ofte opp med at uteplassen gir et rotete og altfor overfylt inntrykk når den skal fylles med alskens greier. Endret 16. juni av Laia 6 2
lin Skrevet 16. juni #185 Skrevet 16. juni Ja det er jeg enig i. Først og fremst kutte ned på oppdraget. Ikke minst fokus på uteområdet. De bygger hytte og ikke bolig. Drivhus og kjøkkenhage er for spesielt interesserte, mange velger det jo bort hjemme. Enda færre ønsker å ha det å passe på - på hytta. Her skulle jeg ønske de var litt mer realistiske. Er jo så dumt å bruke ressurser på ting som ikke skal brukes… Få heller inn en annen ekspert enn hageekspert. Det var greit o første sesong der de pusset opp i kolonihagene. Selv den gang tok ikke hagen voldsomt med fokus. Mye en kan gjøre med uteområder uten at det må være hage og dyrking. Legg det til et ukesoppdrag eller to, det holder. 7 1
Laia Skrevet 16. juni #186 Skrevet 16. juni lin skrev (16 minutter siden): Ja det er jeg enig i. Først og fremst kutte ned på oppdraget. Ikke minst fokus på uteområdet. De bygger hytte og ikke bolig. Drivhus og kjøkkenhage er for spesielt interesserte, mange velger det jo bort hjemme. Enda færre ønsker å ha det å passe på - på hytta. Her skulle jeg ønske de var litt mer realistiske. Er jo så dumt å bruke ressurser på ting som ikke skal brukes… Få heller inn en annen ekspert enn hageekspert. Det var greit o første sesong der de pusset opp i kolonihagene. Selv den gang tok ikke hagen voldsomt med fokus. Mye en kan gjøre med uteområder uten at det må være hage og dyrking. Legg det til et ukesoppdrag eller to, det holder. Helt enig. Det blir for mye rett og slett, man ser jo nesten ikke igjen hyttene til slutt pga alt dillet på veggene. Og det er mye bortkastede ressurser. Biehoteller, svære drivhus og blomsterkasser (og pergola) vanninnretninger som kommer til å gro alger i, beplantning som ikke kommer til å overleve. Noen platninger o.l. og kanskje en plen utenfor er helt ok (og relevant). Selv ville jeg ikke hatt stort mer (hadde heller gått for krukker, der en kunne plantet mer med tanke på hvor ofte man bruker hytta). Det er jo smak og behag selvsagt, og jeg forstår at dette også skal være underholdning. Jeg er en av de som liker et roligere uttrykk. Og desto mer på fjellhytter. 3 1
Mollami Skrevet 16. juni #187 Skrevet 16. juni (endret) lin skrev (7 timer siden): Helt fint tenker jeg. Mye gildere å se at de kan bli ferdige og levere bedre sluttprodukt. Synes de har hatt det altfor travelt tidligere år. Likevel er det enkelte som får det altfor travelt i år også. Jeg skjønner ikke hvordan noen kom i mål intidligere sesonger, når det er så stor forskjell på abeidsmengde. Dessuten er det altfor mye hage, uteområde, utesoner, utemøbler…De kan like godt gjøre det om til et stylingprogram innendørs. Skjønner at det blir problematisk å få solgt hytter som er innredet av amatører, og at det ikke går i lengden. De burde endre konseptet litt, tenker jeg. Selv ville jeg aldri kjøpt en hytte til flere millioner som jeg hadde utført flislegging, karmer, listverk osv. på😉 Endret 16. juni av Mollami 2
Saltwatertaffy Skrevet 17. juni #188 Skrevet 17. juni Laia skrev (På 16.6.2026 den 11.55): Helt enig. Det blir for mye rett og slett, man ser jo nesten ikke igjen hyttene til slutt pga alt dillet på veggene. Og det er mye bortkastede ressurser. Biehoteller, svære drivhus og blomsterkasser (og pergola) vanninnretninger som kommer til å gro alger i, beplantning som ikke kommer til å overleve. Noen platninger o.l. og kanskje en plen utenfor er helt ok (og relevant). Selv ville jeg ikke hatt stort mer (hadde heller gått for krukker, der en kunne plantet mer med tanke på hvor ofte man bruker hytta). Det er jo smak og behag selvsagt, og jeg forstår at dette også skal være underholdning. Jeg er en av de som liker et roligere uttrykk. Og desto mer på fjellhytter. 100% Jeg har enebolig og bare det å holde en gjennomsnittlig hage i god stand er en god del jobb. Hvordan skal man dyrke noe på en hytte? Da må man jo være der hele sommeren da, det er ikke bare å plante noen grønnsaksfrø og stikke. Det må gjødsles, vannes, lukes, luftes om det står i drivhus. Se for deg å komme til hytta for å slappe av men isteden må du jobbe i timesvis for å rydde opp i drivhus, vanninnretninger og bed rundt omkring fordi alt er gjengrodd. Jeg synes det burde vært mer fokus på å skape en hage som klarer seg selv, velge planter som tåler klimaet, holder ugress unna, fungerer bra sammen og rammer inn tomta fint. Det hadde også satt litt krav til at de må lære seg litt om hage og planter slik de må om alt det andre tekniske. Sånn som det er nå virker det som de bare røsker med seg det som ser fint ut av planter uten å sette seg noe inn i hvordan planten fungerer, hvor den burde stå, hvilke andre planter som komplementerer osv.. Synes med fordel de kunne droppa en god del av hagegreiene (eller hvertfall skiftet litt fokus bort fra veksthus og dyrking) med mer hyttebygging og ikke minst mer tid til å faktisk klare å gjøre det ordentlig. 3 4
Saltwatertaffy Skrevet 17. juni #189 Skrevet 17. juni Hva tenker dere om ukens vinner? Jeg er litt uenig og synes det var et annet par som helt klart hadde et bedre resultat. Men tenker at dommerne deler ut hammere litt strategisk og ikke bare ut ifra hvem som har det beste resultatet. Skal de alltid gi til dem som faktisk gjør det best så blir jo de andre demotivert + det blir kjedelig for oss seerne. 2 2
Laia Skrevet 17. juni #190 Skrevet 17. juni Saltwatertaffy skrev (5 timer siden): 100% Jeg har enebolig og bare det å holde en gjennomsnittlig hage i god stand er en god del jobb. Hvordan skal man dyrke noe på en hytte? Da må man jo være der hele sommeren da, det er ikke bare å plante noen grønnsaksfrø og stikke. Det må gjødsles, vannes, lukes, luftes om det står i drivhus. Se for deg å komme til hytta for å slappe av men isteden må du jobbe i timesvis for å rydde opp i drivhus, vanninnretninger og bed rundt omkring fordi alt er gjengrodd. Jeg synes det burde vært mer fokus på å skape en hage som klarer seg selv, velge planter som tåler klimaet, holder ugress unna, fungerer bra sammen og rammer inn tomta fint. Det hadde også satt litt krav til at de må lære seg litt om hage og planter slik de må om alt det andre tekniske. Sånn som det er nå virker det som de bare røsker med seg det som ser fint ut av planter uten å sette seg noe inn i hvordan planten fungerer, hvor den burde stå, hvilke andre planter som komplementerer osv.. Synes med fordel de kunne droppa en god del av hagegreiene (eller hvertfall skiftet litt fokus bort fra veksthus og dyrking) med mer hyttebygging og ikke minst mer tid til å faktisk klare å gjøre det ordentlig. Kan relatere til det å holde en hage ja 😅 Gode poenger mht beplantning. Skulle ønske de hadde mer fokus på å utnytte naturtomtene, i stil som hadde passet i landskapet de befinner seg i. Det ser jo ut som de fleste av hyttene har litt berg og lyng rundt seg? Dette er jo selvsagt min subjektive mening, og smaken er som baken: delt. Men det er jo det som er litt artig med å diskutere også. 3 1
Miominoen Skrevet 17. juni #191 Skrevet 17. juni Saltwatertaffy skrev (6 timer siden): Hva tenker dere om ukens vinner? Jeg er litt uenig og synes det var et annet par som helt klart hadde et bedre resultat. Men tenker at dommerne deler ut hammere litt strategisk og ikke bare ut ifra hvem som har det beste resultatet. Skal de alltid gi til dem som faktisk gjør det best så blir jo de andre demotivert + det blir kjedelig for oss seerne. Jeg tenker som deg, denne hammeren ble utdelt strategisk, ikke på utførelse og resultat. Noe som blir merkelig når dommerne de siste ukene har påpekt at nå er det gått x antall uker og de setter større krav til blant annet nøyaktighet. Men egentlig er det ikke overraskende, det har jo alltid vært fokus på at alle skal ha tilnærmet likt antall hammere inn i finalen. Jeg skulle ønske tv2 fulgte danskenes linje i samme program, de deler ikke ut gullhammere. Da forsvinner problematikken med at et par får for "mange" hammere. Laia skrev (41 minutter siden): Kan relatere til det å holde en hage ja 😅 Gode poenger mht beplantning. Skulle ønske de hadde mer fokus på å utnytte naturtomtene, i stil som hadde passet i landskapet de befinner seg i. Det ser jo ut som de fleste av hyttene har litt berg og lyng rundt seg? Dette er jo selvsagt min subjektive mening, og smaken er som baken: delt. Men det er jo det som er litt artig med å diskutere også. Kjæresteparet er da dyktige på å utnytte naturen på tomten. Jeg synes de har integrert både platting og utekjøkkenet fint inn i bergknausene. I tillegg til at de har plantet mye stauder. Uteområdet deres virker gjennomtenkt. Vann i hagen prosjektet deres er, i mine øyne, flott integrert i naturen og dekorativt uten og være prangende. 4 2
Moongirl Skrevet 17. juni #192 Skrevet 17. juni (endret) Saltwatertaffy skrev (7 timer siden): Hva tenker dere om ukens vinner? Jeg er litt uenig og synes det var et annet par som helt klart hadde et bedre resultat. Men tenker at dommerne deler ut hammere litt strategisk og ikke bare ut ifra hvem som har det beste resultatet. Skal de alltid gi til dem som faktisk gjør det best så blir jo de andre demotivert + det blir kjedelig for oss seerne. Enig med deg!! Når de var så å si ferdig og de ikke kunne ta de på så veldig mye, så rettferdiggjør de det. For å holde på spenningen med hammerne osv.Såg den komme veldig!! Altfor overfylt kjøkken og de fortsetter sikkert å fylle på med alt mulig ræl fordi dommerne ber de vise mer av de.....noe som er rart...for den pynten er bare rasket sammen i bruktbutikken fordi det er billig...🙄..nei, interiør er de ikke god på! Less is more ..!! Endret 17. juni av Moongirl 3
Janmar Skrevet 17. juni #194 Skrevet 17. juni Heier veldig på gutta, samt Charlotte og Malene. De er de desidert flinkeste og med best stil. De andre kan så ekstremt lite. Benkeplatekappinga var helt krise for de to andre. Også så mye slurv? Bør ikke få noe kreds for det der.
Kaffe(vimse) kopp Skrevet 17. juni #195 Skrevet 17. juni Saltwatertaffy skrev (9 timer siden): Hva tenker dere om ukens vinner? Jeg er litt uenig og synes det var et annet par som helt klart hadde et bedre resultat. Men tenker at dommerne deler ut hammere litt strategisk og ikke bare ut ifra hvem som har det beste resultatet. Skal de alltid gi til dem som faktisk gjør det best så blir jo de andre demotivert + det blir kjedelig for oss seerne. Ja, eller hvilke puter /farger på ting hun dommeren liker best. Var ikke fornøyd sist uke. Da synes jeg det var 3 hytter, som var bedre en vinneren.
Janmar Skrevet 17. juni #196 Skrevet 17. juni Kaffe(vimse) kopp skrev (1 minutt siden): Ja, eller hvilke puter /farger på ting hun dommeren liker best. Var ikke fornøyd sist uke. Da synes jeg det var 3 hytter, som var bedre en vinneren. Helt enig.
Kålrota Skrevet 17. juni #197 Skrevet 17. juni hubbabubba00 skrev (56 minutter siden): Syns det var riktige vinnere jeg😊 Jeg også, det var mer personlighet. Litt i overkant for min smak på kjøkkenet, men gjennomført. Jeg synes egentlig Lars burde vært eneste dommer. Snekkerferdighetene er jo det viktigste og det hjelper ikke at man kan puffe puter riktig uten å vite opp ned på en planke. 1 2
Saltwatertaffy Skrevet 17. juni #198 Skrevet 17. juni Kålrota skrev (1 time siden): Jeg synes egentlig Lars burde vært eneste dommer. Snekkerferdighetene er jo det viktigste og det hjelper ikke at man kan puffe puter riktig uten å vite opp ned på en planke. Jeg tenker at det er litt tullete at hvilken pute de har valgt i sofaen eller hvordan sengen er redd opp skal være med på å avgjøre om man ender opp med å vinne hytta. Ikke fordi jeg ikke synes interiør betyr noe, men fordi det er veldig smak og behag og det er løse gjenstander som byttes etter ønske. Byggtekniske saker slik som kjøkkenmontering, flislegging og slikt er jo på en måte enten rett eller feil, og derfor enklere/mulig/vits i å bedømme. Det samme gjelder til en viss grad hage og beplantning, derfor mener jeg det skulle vært mer fokus på riktig type plante på riktig sted osv. og ikke bare «det ser fint ut, og denne liker jo skygge så det var flaks». 6 2
BeeKind Skrevet 17. juni #199 Skrevet 17. juni Synes også at det var verdige vinnere! Jeg tror funksjonalitet på spiseplassen utgjorde forskjellen. Og i tillegg til småfeil så rakk ikke guttene å liste. 3 2
Mollami Skrevet 18. juni #200 Skrevet 18. juni BeeKind skrev (4 timer siden): Synes også at det var verdige vinnere! Jeg tror funksjonalitet på spiseplassen utgjorde forskjellen. Og i tillegg til småfeil så rakk ikke guttene å liste. Gutta la altfor mye arbeid ned i uteområdet. Kjøkkenet må vel være det viktigste i kjøkkenuka?! De har jo snart et helt parkanlegg, mens kjøkkenet så veldig stusslig ut. De er så opptatt av å imponere og temmelig sikre på å vinne nesten hver gang, at de blir fryktelig skuffet og på gråten, når det ikke går deres vei. Jeg synes ‘vannspeilet’ til mor og datter+ mor og sønn var nydelige, og nok. Synd mor / sønn brukte krefter på å male istedenfor å beise! 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå