Miominoen Skrevet 22. juni #221 Skrevet 22. juni Mollami skrev (På 20.6.2026 den 18.52): I tillegg til for lang benkeplate og at siden til oppvaskmaskinen var satt feil vei, kommenterte de at møbleringen gjorde rommet upraktisk. Stolene tok for stor plass. De hadde ikke stylet særlig heller, synes det virket tomt og intetsigende. 👇👇 Miominoen skrev (På 18.6.2026 den 7.41): Det er ikke riktig, det ble listet like før fristen gikk ut. Vi fikk se Sindre krype på gulvet bak spisebordet med spikerpistol og fikk opp listene. Da snekkeren gikk runden hos dem sa han at han måtte lete for å finne noe og pirke på. Han endte da opp med at de måtte snu foringen ved oppvaskmaskinen og at kjøleskapsdøren var treg fordi benkeplaten var noen millimeter for lang. Interiørdesigneren pirket på at stolene var litt store til bordet. Vinnerne hadde ikke festet dørene til kjøleskapet og festet fronten på oppvaskmaskinen. Hvordan foringer og lister var fikk vi aldri se da det kun ble fokusert på overflater og pynt. Jeg merker meg at begrunnelsen ved utdeling av hammere var noe i retning av at de var tro mot sin stil. Godt og nøyaktig arbeid ble ikke nevnt, som det ble lagt vekt på noen uker bak i tid. Det hele koker ned til smak og behag. Selv foretrekker jeg det luftige prege hos kjæresteparet fremfor hyller med nips på kjøkkenveggen. Jeg setter også pris på en ordentlig spiseplass på hytta. I tillegg til hygge med lange måltider er spisebordet i hyppig bruk til brettspill og yatzy. Da blir en barløsning med to sitteplasser upraktisk. 4
Saltwatertaffy Skrevet 22. juni #222 Skrevet 22. juni Miominoen skrev (1 time siden): 👇👇 Det hele koker ned til smak og behag. Selv foretrekker jeg det luftige prege hos kjæresteparet fremfor hyller med nips på kjøkkenveggen. Jeg setter også pris på en ordentlig spiseplass på hytta. I tillegg til hygge med lange måltider er spisebordet i hyppig bruk til brettspill og yatzy. Da blir en barløsning med to sitteplasser upraktisk. Akkurat dette er problemet med måten de bedømmer interiør i dette programmet. Helt enig med deg. Og jeg føler at hvis situasjonen hadde vært snudd: mor og datter med tre hammere og kjæresteparet med én, så hadde dommerne bedømt dette annerledes. Da hadde det nok plutselig vært et problem med alle detaljene som ikke var ferdig på kjøkkenet, det hadde vært for mye nips og for få sitteplasser. Det er jeg overbevist om. 4
Bronto Skrevet 23. juni #223 Skrevet 23. juni Jeg skjønner ikke helt.. mange som reiser hjem og en annen hjelper kommer isteden, så de er to som jobber. Hvorfor gjør ikke det paret som har en som har skadet fingeren noe sånt? Og så plutselig skal halve familien eller vennflokken komme og hjelpe. Mens et par kun har en til å hjelpe. Som vi alle husker ikke var spesilet driftig.. og jeg tør ikke tenke på hvordan hytta til det ene paret hadde sett ut om de ikke vant så mange konkurranser… det er dem gudegitt. Eller? Og det er veldig tydelig at en joker gir d paret som vinner, en skikkelig helping hand. 1 3
Moira26 Skrevet 23. juni #224 Skrevet 23. juni Bronto skrev (6 timer siden): Jeg skjønner ikke helt.. mange som reiser hjem og en annen hjelper kommer isteden, så de er to som jobber. Hvorfor gjør ikke det paret som har en som har skadet fingeren noe sånt? Og så plutselig skal halve familien eller vennflokken komme og hjelpe. Mens et par kun har en til å hjelpe. Som vi alle husker ikke var spesilet driftig.. og jeg tør ikke tenke på hvordan hytta til det ene paret hadde sett ut om de ikke vant så mange konkurranser… det er dem gudegitt. Eller? Og det er veldig tydelig at en joker gir d paret som vinner, en skikkelig helping hand. Adam ville jo ikke hjem, selv om det kanskje hadde vært det lureste når han var såpass skadet. Ingen fikk halve familien eller en stor venneflokk på besøk, de hadde to personer og rød hytte hadde en.. ikke så stor forskjell. Skjønner ikke helt problemet med at de får hjelp når de vinner konkurranser? Det er jo hele poenget med at de har konkurransene
Earwen Skrevet 24. juni #225 Skrevet 24. juni Jeg klarer ikke sette fingeren på hva det er men jeg klarer ikke mor og datter.. rommene blir overfylt med masse ræl og pinterest kopier, samtidig som de skryter av hvor flinke og raske de er. Virker ikke som de har like god kjemi med de andre parene heller? Heier på hvem som helst andre enn dem 😅 8
Me for life Skrevet 24. juni #226 Skrevet 24. juni Earwen skrev (1 minutt siden): Jeg klarer ikke sette fingeren på hva det er men jeg klarer ikke mor og datter.. rommene blir overfylt med masse ræl og pinterest kopier, samtidig som de skryter av hvor flinke og raske de er. Virker ikke som de har like god kjemi med de andre parene heller? Heier på hvem som helst andre enn dem 😅 Helt enig. Jeg har ingen favoritt til å vinne, jeg tenker heller samme hvem bare ikke mor og datter. Blir ganske overaske hvis noen andre en kjæresteparet vinner. 3 1
Dupers Skrevet 24. juni #227 Skrevet 24. juni Earwen skrev (28 minutter siden): Jeg klarer ikke sette fingeren på hva det er men jeg klarer ikke mor og datter.. rommene blir overfylt med masse ræl og pinterest kopier, samtidig som de skryter av hvor flinke og raske de er. Virker ikke som de har like god kjemi med de andre parene heller? Heier på hvem som helst andre enn dem 😅 Usikker på om det er måten de klkppes på, eller om det er at de snakker så "innover" (uten å røre leppene), men jeg sliter med å like dem og derfor blir alt de gjør feil i mitt hode, og de viser så ekstremt lite entusiasme og glede 3
Moira26 Skrevet 24. juni #228 Skrevet 24. juni Er ikke dette ganske avgjort nå? Med bare to hammere igjen? De som har bare en har vel ingen sjans til å vinne? jeg har aldri sett dette programmet før så vet ikke helt hvordan finalen er
Kålrota Skrevet 24. juni #229 Skrevet 24. juni Moira26 skrev (1 minutt siden): Er ikke dette ganske avgjort nå? Med bare to hammere igjen? De som har bare en har vel ingen sjans til å vinne? jeg har aldri sett dette programmet før så vet ikke helt hvordan finalen er Man kan vinne mange hammere i finaleuka. 3
Laia Skrevet 24. juni #230 Skrevet 24. juni Earwen skrev (3 timer siden): Jeg klarer ikke sette fingeren på hva det er men jeg klarer ikke mor og datter.. rommene blir overfylt med masse ræl og pinterest kopier, samtidig som de skryter av hvor flinke og raske de er. Virker ikke som de har like god kjemi med de andre parene heller? Heier på hvem som helst andre enn dem 😅 Har den samme følelsen. Det er kanskje noe med at de fremstår litt med sånn hånlig skadefryd over at de selv har full kontroll mens andre stresser, som for meg er veldig lite sjarmerende. De kjører jo en stil der de lesser på med i overkant mye «krimskrams» og nips synes jeg også. 7 1
Kålrota Skrevet 24. juni #231 Skrevet 24. juni Jeg tror det er en form for humor når mor og datter påpeker at de har så god tid. Tror ikke det er vondt ment. Da synes jeg Sindre er verre, som blir sur og furten over tilbakemeldinger som ikke er helt hundre eller når andre vinner gullhammer. 4 4
Me for life Skrevet 24. juni #232 Skrevet 24. juni Moira26 skrev (43 minutter siden): Er ikke dette ganske avgjort nå? Med bare to hammere igjen? De som har bare en har vel ingen sjans til å vinne? jeg har aldri sett dette programmet før så vet ikke helt hvordan finalen er Det er fremdeles mulighet for andre. - 2 hamre i de siste ordinære ukene. - 1 i kunnskap - 3 fra dommerne - 1 fra naboene (teller som to hvis det ender uavgjort) ....har på følelsen at jeg har glemt en delkonkurranse i finale uka i tillegg til dette.
Ginny Skrevet 24. juni #233 Skrevet 24. juni Me for life skrev (17 minutter siden): Det er fremdeles mulighet for andre. - 2 hamre i de siste ordinære ukene. - 1 i kunnskap - 3 fra dommerne - 1 fra naboene (teller som to hvis det ender uavgjort) ....har på følelsen at jeg har glemt en delkonkurranse i finale uka i tillegg til dette. Det pleier vel å være en liten fillekonkurranse og som gir hammer, det har pleid å være å lage et sånn husskilt igjen, men de siste par sesongene har det muligens vært noe annet? Det har pleid å være litt murring fordi 15 minutters saging kan gi samme resultat som en hel ukes arbeid. Jeg har ikke sett den danske versjonen, men det kan jo virke som om de har et noe bedre opplegg. Det er flere konkurranser i år som ikke har vært like partiske som tidligere år, men det er fremdeles en del igjen. Så da spørs det jo da, om det faktisk er én hytte som er valgt ut som vinner i utgangspunktet helt fra start som ble sagt her for noen år tilbake, og de andre har ikke sjans.. Ukas hammer kunne nesten gått hvor som helst, jeg så ikke at noen var voldsomt mye bedre enn andre. Jeg humret litt av Espen og hans uttalelse om viktigheten av en hage som klarer seg selv, samtidig som deltagerne skal fylle hagene med alt mulig. Søstrenes fargevalg funker fremdeles ikke for meg, men det er smak og behag.. 3
Saltwatertaffy Skrevet 24. juni #234 Skrevet 24. juni Laia skrev (1 time siden): Har den samme følelsen. Det er kanskje noe med at de fremstår litt med sånn hånlig skadefryd over at de selv har full kontroll mens andre stresser, som for meg er veldig lite sjarmerende. De kjører jo en stil der de lesser på med i overkant mye «krimskrams» og nips synes jeg også. Interessant at det er så mange som får en sånn følelse av de to. Jeg får akkurat samme følelsen. Kanskje det du påpeker her er noe av årsaken ja. 3
Mollami Skrevet 24. juni #235 Skrevet 24. juni Kålrota skrev (3 timer siden): Jeg tror det er en form for humor når mor og datter påpeker at de har så god tid. Tror ikke det er vondt ment. Da synes jeg Sindre er verre, som blir sur og furten over tilbakemeldinger som ikke er helt hundre eller når andre vinner gullhammer. Huff ja, i starten syntes jeg Adam var mest irriterende, men har gradvis endret oppfatning. Spesielt da de skulle lage det laksemåltidet.! Han ga nærmest Adam skylda med sine : “ - o g dèt er det jo jeg som må gjøre aleine, på samme måte som jèg må gjøre dèt og dèt alene”, før han kastet all maten oppi bollen igjen. Når da dommerne kom innom, med samme forslag som han fnøs til Adam over, ja da…🙄 Minner litt om fjellhyttaparet i sesong 1, som etter hver uoverensstemmelse, alltid forsikret at “ egentlig” hadde de det bra! Det ble vel slutt mellom dem kort tid etter innspilling… 1
mammalie Skrevet 24. juni #236 Skrevet 24. juni Dette er uten tvil den dårligste sesongen noensinne. Jeg har havnet laaangt bak, for jeg gidder rett og slett ikke kaste bort tiden min på å se på. Og et av parene, det paret, er så sure og gretne med hverandre, at jeg må spole fordi. Og ikke er det fint hos noen, heller. Nei, jeg tror jeg heller prøver på nytt neste år, hvis det blir ny sesong... 4
BeeKind Skrevet 24. juni #237 Skrevet 24. juni Jeg synes mor og sønn har så utrolig fin stil, gøy at de begynner å bli så flinke og klarer å ferdigstille slik at de er med i konkurransen! 9 2
Eva-Lena Skrevet 24. juni #238 Skrevet 24. juni Mollami skrev (4 timer siden): Huff ja, i starten syntes jeg Adam var mest irriterende, men har gradvis endret oppfatning. Spesielt da de skulle lage det laksemåltidet.! Han ga nærmest Adam skylda med sine : “ - o g dèt er det jo jeg som må gjøre aleine, på samme måte som jèg må gjøre dèt og dèt alene”, før han kastet all maten oppi bollen igjen. Når da dommerne kom innom, med samme forslag som han fnøs til Adam over, ja da…🙄 Minner litt om fjellhyttaparet i sesong 1, som etter hver uoverensstemmelse, alltid forsikret at “ egentlig” hadde de det bra! Det ble vel slutt mellom dem kort tid etter innspilling… De er like surrete begge to. Greit at Adam ødela fingeren, men å starte dagen med å gråte er litt vel mye. Han kunne hørt på legen og holdt seg hjemme, de hadde sikkert fått en erstatter som har skjedd i andre sesonger. Oppførselen til Sindre når de lagde denne lakseretten var helt bak mål. Makan til oppførsel foran kamera 🤯 Greit at de som f.eks. jobber med Sindre seg hvilken barnslig figur han kan være. Jeg har ingen favoritt i år. Søstrene er helt totalt ikke min smak. Tviler på at de vinner. For meg kan hvem som helst av de andre vinne. 4
hubbabubba00 Skrevet 24. juni #239 Skrevet 24. juni Jeg liker mor og datter jeg. Liker igrunn alle. 1 2
BeeKind Skrevet 24. juni #240 Skrevet 24. juni hubbabubba00 skrev (1 minutt siden): Jeg liker mor og datter jeg. Liker igrunn alle. Jeg også! Heier litt på alle.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå