Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Foreldrene til Sindre har kjøpt rød hytte. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror naboene som får se alt så nære, såg at gul hytte hadde et mye bedre håndtverk og finish! Og sammen med et pent interiør som pleaser de fleste..ja, kanskje litt kjedelig..men, det stikker seg ikke ut på noen måte! Og når de og da har et flott uteområde, terrasse, innredet drivhus, dam i  hagen osv..så var det nok lett å velge de! Eg synes de var best og forstår at andre og likte de. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Moongirl skrev (54 minutter siden):

Tror naboene som får se alt så nære, såg at gul hytte hadde et mye bedre håndtverk og finish! Og sammen med et pent interiør som pleaser de fleste..ja, kanskje litt kjedelig..men, det stikker seg ikke ut på noen måte! Og når de og da har et flott uteområde, terrasse, innredet drivhus, dam i  hagen osv..så var det nok lett å velge de! Eg synes de var best og forstår at andre og likte de. 

Enig med deg👍

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Dupers skrev (17 timer siden):

Null overraskelse hvem som vant denne sesongen, det så man på pressebildene før sesongen i det heletatt hadde starta

Hvordan da? 😁

Skrevet
ventilator skrev (18 minutter siden):

Hvordan da? 😁

Det er noe med hvordan bildene ser ut. Jeg klarer ikke helt sette fingeren på det, men av de siste 4 sesongene er det vare dinda jeg har blitt overrasket over og ikke kunne se at ville vinne utfra pressebildene

• Liker 2
Skrevet

Alle viste vel hva de gikk til, men brutalt å "miste hytta si" i finalen. får de ikke kjøpe den for en sterkt rabattert pris heller?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Grønn hytte ligger tilsalgs, ser de har gjort endringer i flere rom.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Har bare sett finalen denne sesongen (fordi jeg har gitt opp Sommerhytta som program selv om det var en favoritt før).

Fjellhytte uten personlighet vant.

Tror mor og sønn, kanskje spesielt mor, ikke er så likandes og derfor er det dumt at naboene møter deltakerne. Som noen her sa så må man ikke mase om stemmer, synes også hun var litt "stikkete" (mot gutta) i sine kommentarer om at det var en *sommerhytte* og derfor måtte det jo være lyyyse farger. Jeg er enig med henne, men microaggresjon legger folk merke til enten bevisst eller ubevisst og det gir en dårlig følelse.

Jeg synes de hadde den desidert mest sommerlige hytta og jeg hadde gitt min stemme til dem basert på det, meeeeen som personer??

Så håper jeg ikke at gutta fikk masse stemmer pga tomta, den burde ikke telle inn på dømmingen mener jeg. Men fikk følelsen av at det kan ha vært tilfellet? Synd i så fall.

Endret av Blåttvann
  • Liker 6
Skrevet
Blåttvann skrev (1 time siden):

Har bare sett finalen denne sesongen (fordi jeg har gitt opp Sommerhytta som program selv om det var en favoritt før).

Fjellhytte uten personlighet vant.

Tror mor og sønn, kanskje spesielt mor, ikke er så likandes og derfor er det dumt at naboene møter deltakerne. Som noen her sa så må man ikke mase om stemmer, synes også hun var litt "stikkete" (mot gutta) i sine kommentarer om at det var en *sommerhytte* og derfor måtte det jo være lyyyse farger. Jeg er enig med henne, men microaggresjon legger folk merke til enten bevisst eller ubevisst og det gir en dårlig følelse.

Jeg synes de hadde den desidert mest sommerlige hytta og jeg hadde gitt min stemme til dem basert på det, meeeeen som personer??

Så håper jeg ikke at gutta fikk masse stemmer pga tomta, den burde ikke telle inn på dømmingen mener jeg. Men fikk følelsen av at det kan ha vært tilfellet? Synd i så fall.

Jeg reagerte også på den kommentaren om sommerhytte, men jeg reagerte mer på kameraføringen når sønnen beisa dørkarmen, virka litt som at kameraet prøvde fange opp feil ved hytta. 

Synes den kommentaren til datter i mor og datyer hytta om at de hadde lagt panel på stua var ganske ufin. Ja de hadde gjort en del, men de la ikke panel i ett eneste rom.

Skrevet
Moongirl skrev (22 timer siden):

Ganske interessant å se hvilke endringer som er gjort! Forståelig at de har byttet ut den enorme hjemmelagde dobbelsengen, men hvorfor har de malt om gjesterommet de fikk så mye skryt (av Aina) for?

Ser også at de har malt hovedsoverommet som tidligere bare var beiset, og den malerjobben hadde i hvert fall ikke Katrine vært fornøyd med, for der var det glissent og flekkete mellom panelbordene 😅

• Liker 2
Skrevet
Blåttvann skrev (22 timer siden):

Jeg tror gutta fikk nabostemmene fordi det var de de helst ville ha som naboer. De ser nok at de er hyggelige, ordentlige og flittige folk som kommer til å bidra positivt til hyttefeltet og ta vare på hytta si. 

• Liker 2
Skrevet

Det sies at «naboene» er fastboende og ikke en del av hyttefeltet.. er et stykke unna de fleste også. 

• Liker 2
Skrevet
Moongirl skrev (På 10.7.2026 den 16.59):

Det er vel først og fremst fordi deltagerne får med seg alt løsøre, premier de vinner undervegs osv 

• Liker 1
Skrevet
rabarbrafrø skrev (På 11.7.2026 den 15.54):

Jeg tror gutta fikk nabostemmene fordi det var de de helst ville ha som naboer. De ser nok at de er hyggelige, ordentlige og flittige folk som kommer til å bidra positivt til hyttefeltet og ta vare på hytta si. 

Det var da en merkelig konklusjon! Den kjedeligste hytta, men med best beliggenhet. Det var vel først og fremst utsikten som ble kommentert, eller hva? Og hva menes med at mor ( og sønn) ikke var så likandes? Hvis fremtoningen til deltagerne skulle ha noe å si, var der flere som var mindre sympatiske enn de to. Jeg likte ikke “guttene” og søstrene. Smak og behag! Dessuten vet vi ikke hvor mange nabostemmer de fikk. Kanskje forskjellen var minimal? 

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
Mollami skrev (3 timer siden):

Det er vel først og fremst fordi deltagerne får med seg alt løsøre, premier de vinner undervegs osv 

Ja, det vet eg. Men, de de hadde tatt vekk det ekstra panelet på gjesterommet og malt rommet om. Kanskje det ikke var pent satt opp. Beholdt det i stuen da, rart.  Malt om soverommet og, og tatt vekk hyller. Og ikke pent gjort, ja. Ikke store ting, men overraskende.

Endret av Moongirl
Skrevet (endret)

Feil

Endret av Moongirl
  • 5 uker senere...
Skrevet

Mange her er kritiserende over at søstrene er irriterende, gutta krangler for mye, men syntes Sondre som har hatt en så negativ og "giddalaus" innstiling er den de heiet mest på fordi han er en driftig tenåring..? Han var 22, samme alder som ene søsteren og andre søsteren var 24... Alle var under 20 utenom mødrene. Deltakerne har ulike personligheter der noen kvaliteter er både positive og negative:

Søstrene Anna og Rebeka hadde god energi, var positive og støttet hverandre opp. De krangler ikke en eneste gang og virker psykisk sterke, men uerfarenhet gjør at det ble mye prøving og feiling. Helt i starten ville jeg at de skulle vinne da jeg likte at de ville gjøre ting annerledes, men la de fort i fra meg da de tok en del korttenkte valg slik at de ikke ble ferdig. Jeg tror de to hadde den største ulempen ved å begge være bare 22 og 24, der mødrene gjerne har innredet noen hjem oppigjennom, og paret kunne ringe faren til Sindre når de var usikre på noe. De stod mer på bar bakke. Jeg vil også påstå søstrene var de mest kreative der de kom med orginale ideer og ville være tro til sin kultur, men de skulle ha planlagt mer for at interiøret hadde blitt mer helhetlig - og de gjerne hadde rukket å bli ferdig slik at vi fikk sett alle ideene. De hadde alt for mye slurv og etterslep igjen siste uken slik at selv boden ikke ble ferdig beiset. Den positive innstillingen var inspirerende, men var nok også litt fallgruven rundt at de kanskje ikke så alvoret rundt hva som burde prioriteres når.

Paret Espen og Sindre er de eneste som ikke er i familie, hadde hatt et avstandsforhold i to år, og Sindre sier selv han har et temperament. Jeg er enig i at han kunne være litt hard, men Adam lo stort sett av det og de gangene han faktisk ble lei seg snudde Sindre og beklaget seg. Det er merkbart at de begge er veldig empatiske og at de gjennomtenker hver detalj i hytten noe som gjør at jeg syntes det var fortjent at de vant. Fra start sørget de for å gjøre alt etter boken noe som ga Lars svært lite å kommentere på, og lagde noe ekstra hver uke. De var tro til sin stil interiørmessig, og gjorde mer komplekse løsninger på en del av oppgavene (eks. utekjøkken og vannelement). Samtidig er det denne evnen med å tenke langt, som gjerne drar med seg overtenking og perfeksjonisme, noe som fort fører til angst. Dette tror jeg er noe mange kunne kjent seg igjen i hadde de vært i en så stressende setting, men jeg skjønner godt at man syntes det er slitsomt å se på TV.  Etter min mening fortjente de å vinne fordi de traff på alle punkt, både faglig, på interiør, og var de eneste som virkelig satte seg inn i plantene. At folk syntes det er "kjedelig" kan jeg forstå der stilen passer like godt i en leilighet som på en hytte, men det var deres stil som de holdt seg tro mot - og hyttene er nybygg som gjør at det gir mening å ha mer moderne stil. Stil er subjektivt så det er ikke så relevant hva man syntes er penest, men som en som jobber med denne type ting var det de som holdt seg mest visuelt helhetlig - og i tillegg til å ta komplimenterende valg, sørget for å ha det faglige på plass.

Mor og Sønn, Katrine og Sondre, rotet bort svært mye tid og rakk ikke bli ferdig hver uke. De var veldig nøye på maling, men ikke på resten, og de fikk da stadig mye etterslep. Katrine burde nok heller ha beiset mest mulig for å sikre seg en gullhammer, særlig stue og kjøkken, og heller male over hvis hun vant hytten. Hun og sønnen har merkbart et godt forhold og virker som hyggelige folk, men her så man en helikoptermamma som fortsatt hadde sønnen boende hjemme, der det var lite initiativ, han ikke virket dreven på å vinne og slurvet med vilje. Er gjerne derfor noen her omtaler han som en tenåringsgutt, men ikke det samme om søstrene, fordi han ble behandlet som yngre av sin mor og var i den rollen, mens jentene var selvstendige. Det var merkbart Katrine sin hytte der han bare fikk arbeidsoppgaver (tidvis motvillig), mens Mor og Datter jobbet sammen om DERES hytte. Det var fint å se han bli motivert av å mestre mer på egenhånd etterhvert. De vant gjerne ikke hytten, men tror de "vant" mye livserfaringer. Hytten deres er mer klassisk stil som man ofte finner på sørlandshytter, noe som merkbart er Ainas personlige stil. Jeg vil påstå dette ble favoritisert, noe som ble litt problematisk da Aina fortalte de konkret hva de burde gjøre flere ganger på eget initiativ, mens de andre fikk bare råd de konkret spurte om. Aina sa f.eks de skulle dele soverommet i to fargesoner og hvilke farger, og senere komplimenterte hun nettopp disse valgene og de fikk gullhammer. Denne favoritiseringen ble jo da nok så bekreftet da de vant gullhammere uten å være ferdig og med slurvefeil, og at de fikk hammeren til Aina i sluttfinalen. De er også de som både fikk laget færrest elementer hver uke, samtidig som de som oftest ikke ble ferdig. Jeg tror de kunne kommet mye lengre hadde de to sittet seg ned i forkant og laget en felles plan der begge deltok, slik at de hadde et felles mål å være motivert av

Mor og datter, Charlotte og Malene holdt god stemning, fikk laget mye og holdt seg tro til å bruke gamle elementer på en ny måte. Utfordringen er nok heller litt kort tenking der de bare hentet inn mye gammelt fra ulike tidsperioder og tilfeldige moderne elementer, uten at det var en rød tråd. Innimellom traff de blink som med skapet de malte grønt og den store vasen, men de var ikke tro til noen konkret retning der det plutselig kom inn fjellhytte-elementer, rokken, og samtidig hadde noen kjipe metall-hagemøbler, og knæsj hvite bord og hyller som heller burde vært grønn eller trefarget. Bildet de lagde og knaggene i gangen ga dessverre mer barnehage enn hytte, der de heller kunne funnet et vintage malleri/tekstil og redesignet noe gammelt til knagger, og holdt seg i tråd med fargepaletten. Fargebruken ble for tilfeldig. Hver gang virket det som de bare brukte mest mulig ting uten en plan. I hagen virket som de tenkte Espen ble fornøyd om de bare brukte flest mulig planter fremfor å ha en tanke bak, og vannspeilet ble laget i siste liten og så kaotisk ut. Det irriterte meg litt at de stadig skulle ta det så rolig, ikke stilte spørsmål til dommerne underveis og gjerne tok seg en hvil på slutten, selv når det var detaljer som gjenstod. Eksempelvis hadde de ikke hull i grytene med planter og håpte Espen ikke så det, men hadde jo hatt tid til å fikse det om de ikke prioriterte å ta det rolig på slutten for å psyke ut de andre lagene. Siste uke stilte de endelig spørsmål til dommerne, men tok ikke dette til seg, som at de ikke fikset trappen som Lars direkte hadde sagt de skulle fikse, de bare beiset den. Alle ideene har jeg sett på Pinterest før så jeg ble nok ikke like imponert som andre over kreativiteten. Jeg skulle ønske de fokuserte på å få ideene til å bli mest mulig estetiske, helhetlige og praktiske, fremfor bare mest mulig på en gang - da tror jeg de hadde vunnet!

• Liker 2
Skrevet

Hvis noen i tv2 tilfeldigvis skulle forville seg inn her etter tilbakemeldinger, så har jeg noen 😇

Konkurransene: Det er ikke underholdende med helt randomme konkurranser som tar så mye tid, som regel spoler jeg eller gjør andre ting i mellomtiden for det har null interesse. Vi ønsker å se mer relevanter oppgaver innen håndtverk og kreativitet, enn erteposer og kubb. Å lage skjærefjøler, skilt, blomsterkasser eller lignende oppleves som langt mer rettferdig mtp. hvor stor fordel premiene kan innebære. Vi vil lære og bli inspirert, ikke se barneleker. Fint at dere hadde noen relevante konkurranser - mer av dette!

Klipping: Det er veldig mye intervju og en får ikke se hvordan hyttene blir før helt til slutten. Jeg forstår at dere vil ha en "final reveal" og holder mye hemmelig til slutten, men mange ser dette for å bli inspirert til egne prosjekter og da er det mer interresant å se de bygge møblene, enn intervju og måltider. Ta i det minste med litt av prosessen bak møbler de bygger fra bunnen av.

Dommerne: Her kunne det generelt kommet mer begrunnelser, det var tidvis litt mye positivitet, særlig aller siste uke. Det må også være noen tydelige regler der dommerne innimellom sa hva de skulle gjøre i stedet for hva de hadde tenkt til eller kommenterte på feil, men hos andre nevnte de ingenting. Dette er ikke helt rettferdig og det opplevdes som favorisering. Det er også noen ting de var veldig på en uke, men senere ble ikke samme feil nevnt og det var vanskelig å forstå hvordan noen med mange mangler kunne få gullhammer 

Finalen: I finaleuken så fikk vi også se alt for lite av resultatene på slutten. Det ble mye fokus på hyttenaboene og vi fikk en omvisning med fokus på gamle detaljer, men fikk gjerne ikke sett alt de hadde fikset siste uken, særlig når det gjelder utendørs. Vi burde fått en full omvisning av hytte og hage uten personer i, og heller hatt en voice-over. Det var heller ingen begrunnelse og kritikk fra dommerne og gjennomgangen er veldig kunstig der selv den stygge fugen ble omtalt positivt der en fuge lett kan byttes ut. Det opplevdes ærlig talt som om de visste resultatet fra naboene, og at særlig Espen sin stemme var for å gjøre dette til en spennende finale fremfor det mest rettferdige. 

Begrunnelser: Jeg syntes deltakerne burde skrive noen kort om hvorfor de har gjort ulike ting slik at de faktisk blir vurdert på de faglige. Eksempelvis i hagen var det noen som bare røsket med seg tilfeldige planter i siste liten og Espen ble imponert over valget fordi han tror det er bevisst, men i realiteten er det bare flaks. Samtidig var det særlig ett lag som hadde gjort research og tatt langsiktige valg for hagen, men dette kommer jo da ikke frem. Hadde de måtte begrunne valgene de tar tror jeg vi hadde fått langt mer rettferdige resultater for hage, men også det faglige for interiøret

Mini-masterclass: Enten vis oss som publikum hvordan noe de gjør feil utføres korrekt, eller ha et minikurs for deltakerne litt oftere der dere viser innholdet til publikum. Eksempelvis "hvordan fuge" er nyttig for mange å lære, og flere av deltakerne og sikkert mange hjemme vet ikke hvor lett dette kan gjøres fint med maskeringsteip. Når de fikk kurs i f.eks planter fikk vi hjemme nesten ikke vite noe, mer hva deltakerne syntes om hjelpen. Vis oss heller dette enn alle måltidene. Jeg skjønner dere må ha mest mulig Mills på skjermen, men dere får gjerne jakte noen mer relevante sponsorer i stedet 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Pepsimarx skrev (6 timer siden):

Hvis noen i tv2 tilfeldigvis skulle forville seg inn her etter tilbakemeldinger, så har jeg noen 😇

Konkurransene: Det er ikke underholdende med helt randomme konkurranser som tar så mye tid, som regel spoler jeg eller gjør andre ting i mellomtiden for det har null interesse. Vi ønsker å se mer relevanter oppgaver innen håndtverk og kreativitet, enn erteposer og kubb. Å lage skjærefjøler, skilt, blomsterkasser eller lignende oppleves som langt mer rettferdig mtp. hvor stor fordel premiene kan innebære. Vi vil lære og bli inspirert, ikke se barneleker. Fint at dere hadde noen relevante konkurranser - mer av dette!

Klipping: Det er veldig mye intervju og en får ikke se hvordan hyttene blir før helt til slutten. Jeg forstår at dere vil ha en "final reveal" og holder mye hemmelig til slutten, men mange ser dette for å bli inspirert til egne prosjekter og da er det mer interresant å se de bygge møblene, enn intervju og måltider. Ta i det minste med litt av prosessen bak møbler de bygger fra bunnen av.

Dommerne: Her kunne det generelt kommet mer begrunnelser, det var tidvis litt mye positivitet, særlig aller siste uke. Det må også være noen tydelige regler der dommerne innimellom sa hva de skulle gjøre i stedet for hva de hadde tenkt til eller kommenterte på feil, men hos andre nevnte de ingenting. Dette er ikke helt rettferdig og det opplevdes som favorisering. Det er også noen ting de var veldig på en uke, men senere ble ikke samme feil nevnt og det var vanskelig å forstå hvordan noen med mange mangler kunne få gullhammer 

Finalen: I finaleuken så fikk vi også se alt for lite av resultatene på slutten. Det ble mye fokus på hyttenaboene og vi fikk en omvisning med fokus på gamle detaljer, men fikk gjerne ikke sett alt de hadde fikset siste uken, særlig når det gjelder utendørs. Vi burde fått en full omvisning av hytte og hage uten personer i, og heller hatt en voice-over. Det var heller ingen begrunnelse og kritikk fra dommerne og gjennomgangen er veldig kunstig der selv den stygge fugen ble omtalt positivt der en fuge lett kan byttes ut. Det opplevdes ærlig talt som om de visste resultatet fra naboene, og at særlig Espen sin stemme var for å gjøre dette til en spennende finale fremfor det mest rettferdige. 

Begrunnelser: Jeg syntes deltakerne burde skrive noen kort om hvorfor de har gjort ulike ting slik at de faktisk blir vurdert på de faglige. Eksempelvis i hagen var det noen som bare røsket med seg tilfeldige planter i siste liten og Espen ble imponert over valget fordi han tror det er bevisst, men i realiteten er det bare flaks. Samtidig var det særlig ett lag som hadde gjort research og tatt langsiktige valg for hagen, men dette kommer jo da ikke frem. Hadde de måtte begrunne valgene de tar tror jeg vi hadde fått langt mer rettferdige resultater for hage, men også det faglige for interiøret

Mini-masterclass: Enten vis oss som publikum hvordan noe de gjør feil utføres korrekt, eller ha et minikurs for deltakerne litt oftere der dere viser innholdet til publikum. Eksempelvis "hvordan fuge" er nyttig for mange å lære, og flere av deltakerne og sikkert mange hjemme vet ikke hvor lett dette kan gjøres fint med maskeringsteip. Når de fikk kurs i f.eks planter fikk vi hjemme nesten ikke vite noe, mer hva deltakerne syntes om hjelpen. Vis oss heller dette enn alle måltidene. Jeg skjønner dere må ha mest mulig Mills på skjermen, men dere får gjerne jakte noen mer relevante sponsorer i stedet 

Jeg foretrekker ertepose og kubb konlurransene. 1: da trenger de ikke gjøre noe hæslig ræl de fikk 45 minutter på å lage synlig i hytta si. 2: det jevner fort ut litt mer og er litt mer uforutsigbart i lengden. 

Mye av det kreative de lager er ikke fint, og at de da skal tvinges til å ha det synlig i hytta er så slemt fra programnets side

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...