hubbabubba00 Skrevet 1. juli #261 Skrevet 1. juli Syns det var fortjent seier til mor og datter idag. De har nok ikke helt min type stil men det er jo smak og behag. Jeg syns det så gjennomført og fint ut. Likte godt sofaplasseringen deres. 4
rabarbrafrø Skrevet 2. juli #262 Skrevet 2. juli Mange fine stueprosjekt levert i dag! Personlig liker jeg stilen til kjæresteparet best, og de leverer også best på snekkerarbeidet. De har også tenkt på at innendørsplantene skal overleve mellom hyttebesøkene. Liker også søstrene, de er de som tør å gøtse og derfor inspirerer mest, men veldig synd at de ikke er så gode på detalje-finish. Mor-sønn har absolutt mest sørlandsk sommerhyttestil, og leverer bedre og bedre på snekkering! Syns mor-datter løste sofaplasseringen på en god måte, de er jo de eneste med en sofakrok. De har valgt bort et spisebord og går derfor glipp av bruksmulighetene knyttet til det, men det illustrerer vel bare hvor vanskelig det er å møblere denne hytta… Jeg syns imidlertid de svarte veldig dårlig på ‘store planter innendørs’, og syns det er rart at de ikke fikk trekk for det. 5
Dupers Skrevet 2. juli #263 Skrevet 2. juli Laia skrev (15 timer siden): Gutta er flinke og nøyaktige, men jeg personlig synes stilen deres er noe kjedelig og veldig «Bohus-katalog». For en gangs skyld er jeg ganske enig med Aina. Jeg heller selv mer mot stilen til mor og sønn. Virkelig sommerlig og flott hos de synes jeg. Men jeg reagerte på plastpottene jeg også. Var det virkelig så knapt med tid at de ikke fikk til å sette de i nye potter? Søstrene er veldig kreative (og positive!) men de får liksom aldri helt til å sette ideene ut i praksis på en god måte (f.eks. tekstilbildet som ble altfor lite). Og i tillegg en del slurv som gjør at jeg ikke tror de vil vinne. Mor og datter var flinke denne uka, en av deres beste synes jeg. Sier dette selv om jeg personlig ikke er kjempefan av stilen de kjører. Skjenken ble kjempefin, og det var lurt med den sofaplasseringen de valgte, som gir utsyn over hele rommet og kjøkkenet. Det med plastpottene tipper jeg kan være pågrunn av at sønnen ble sendt på handel, og veldog få menn i starten av 20åra husker at man trenger en potteskjuler når man kjøper potteplanter 😂🙈 8
Laia Skrevet 2. juli #264 Skrevet 2. juli (endret) Dupers skrev (53 minutter siden): Det med plastpottene tipper jeg kan være pågrunn av at sønnen ble sendt på handel, og veldog få menn i starten av 20åra husker at man trenger en potteskjuler når man kjøper potteplanter 😂🙈 Du har et poeng 😂👍 Bare merkelig at mammaen med det enorme kontrollbehovet og falkeblikket ikke fikk fanget det opp. Jeg må for øvrig si at de her to vokser på meg. I starten synes jeg mammaen var veldig avmålt og streng, og sønnen tidvis uinteressert og litt lat. Nå ser jeg mer at de har en god dynamikk, mye humor og er også veldig flinke å jobbe. Endret 2. juli av Laia 6 2
Linazer Skrevet 2. juli #265 Skrevet 2. juli Søstrene har rett og slett litt for mye rart for seg. Den hylla var grusom. Stor mørk ting fra gulv til tak. Jeg skjønte ikke det var en hylle/skap først. Bildet var ikke bare for lite, det var ikke veldig pent å bare trekke en ramme med noe tekstil. 6 1
FruRosa Skrevet 2. juli #266 Skrevet 2. juli rabarbrafrø skrev (5 timer siden): Jeg syns imidlertid de svarte veldig dårlig på ‘store planter innendørs’, og syns det er rart at de ikke fikk trekk for det. De spurte Espen om «flere små planter sammen» kunne bli «store planter innendørs» (ikke ordrett gjengitt) så jeg syns det er innafor.. 3
FruRosa Skrevet 2. juli #267 Skrevet 2. juli Gutta er flinke, men det blir for mye syting, krangling og dårlig stemning for min del. Søstrene er litt «too much»». Jeg heier på mor & datter, med mor & sønn på andreplass. 4 1
Mollami Skrevet 2. juli #268 Skrevet 2. juli FruRosa skrev (3 timer siden): Gutta er flinke, men det blir for mye syting, krangling og dårlig stemning for min del. Søstrene er litt «too much»». Jeg heier på mor & datter, med mor & sønn på andreplass. Enig når det gjelder gutta og søstrene . I tillegg til krangling og sutring hos gutta, ser jeg ikke noe spennende interiør hos dem. Iallefall ikke stue/ kjøkkendelen. Favorittene er og blir mor / sønn på alle måter! 😍👏👏 8
Janmar Skrevet 3. juli #269 Skrevet 3. juli Linazer skrev (På 2.7.2026 den 18.21): Søstrene har rett og slett litt for mye rart for seg. Den hylla var grusom. Stor mørk ting fra gulv til tak. Jeg skjønte ikke det var en hylle/skap først. Bildet var ikke bare for lite, det var ikke veldig pent å bare trekke en ramme med noe tekstil. Enig. Og de maler helt grusomt. Rett og slett ikke flinke nok. 5
Janmar Skrevet 3. juli #270 Skrevet 3. juli Favoritten her stilmessig er mor/datter og gutta. De er jo også desidert flinkest! Så vinner en av dem blir jeg glad. 1
Moongirl Skrevet 4. juli #271 Skrevet 4. juli Mor og datter kjører på med masse fra gjenbruken + shopping og så kalles det egenart? Det er så mye ting og tang at man blir helt svimmel!! Og skjule miniatyrkofferten..haha....som om noen ville kopiert de! Mor&datter skulle heller vært med på "Sommercampingen" hvis det hadde fantes, hadde passet perfekt for de! Gutta har det flott..kanskje litt "kjedelig"ja....men, de er tro til SIN stil...og da bør de få kred for det...hvorfor skal de som har overlessing som stil, få mer skryt? Vanskelig for å tro at Aina liker mor & datter sin stil altså... Men,mye triks og miks på Sommerhytta for å lage spenning...spill for galleriet. Enig med Lars..det kan aldri bli for fint!👏 Mor&sønn kommer seg veldig! Søstrene er det fremdeles mest tull og fjas med..de andre har blitt så flinke, men ikke de. 5 1
Moongirl Skrevet 4. juli #273 Skrevet 4. juli (endret) 3 til gutta + 3 til mor&datter 2 til mor&sønn 1 til søstrene 6 stk igjen...3 fra dommerne, 1 fra naboene og 2 stk fra konkurranser mener eg...husker ikke hva de konkurransene var i fjor? Noen som vet? Endret 4. juli av Moongirl
Laia Skrevet 4. juli #274 Skrevet 4. juli Moongirl skrev (1 time siden): 3 til gutta + 3 til mor&datter 2 til mor&sønn 1 til søstrene 6 stk igjen...3 fra dommerne, 1 fra naboene og 2 stk fra konkurranser mener eg...husker ikke hva de konkurransene var i fjor? Noen som vet? Tror den ene var en slags «eksamen» iallfall (husker ikke den andre).
Moongirl Skrevet 5. juli #275 Skrevet 5. juli Laia skrev (2 timer siden): Tror den ene var en slags «eksamen» iallfall (husker ikke den andre). Jaa..nå husker eg..eksamen, ja! Og den andre eks lage nytt "hus" som de gjorde første gangen. Men, i år var det ikke det..men, først til å fylle vann i en beholder slik at nøkkelen kom opp. Så regner ikke med at den kommer på nytt?!
solsolsol Skrevet 5. juli #276 Skrevet 5. juli Moongirl skrev (16 timer siden): 3 til gutta + 3 til mor&datter 2 til mor&sønn 1 til søstrene 6 stk igjen...3 fra dommerne, 1 fra naboene og 2 stk fra konkurranser mener eg...husker ikke hva de konkurransene var i fjor? Noen som vet? Takk! Håper ikke guttene vinner, synes de krangler sånn. Alle de andre kan godt vinne for min del. 4
Mollami Skrevet 6. juli #277 Skrevet 6. juli solsolsol skrev (På 5.7.2026 den 15.13): Takk! Håper ikke guttene vinner, synes de krangler sånn. Alle de andre kan godt vinne for min del. Delvis enig, men søstrene bør ikke vinne, da er det noe alvorlig galt et sted! Spoiler I dag virket det som om hagedommeren har overtatt hele greia! Han må skaffe seg et eget program! Når verken Aina eller Lars slipper til for hans utbroderinger om planter/ busker/ uterom osv. …er det altfor mye! Kjenner at han irriterer meg der han står og smiler bredt gjennom alt han har å si!! 😬 2 1
user204276 Skrevet 6. juli #278 Skrevet 6. juli Jeg synes mor og sønn har kommet seg veldig og håper de går av med seieren! 9 1
Lykkeliten* Skrevet 7. juli #279 Skrevet 7. juli (endret) user204276 skrev (7 timer siden): Jeg synes mor og sønn har kommet seg veldig og håper de går av med seieren! Det er eg heilt enig i. I tillegg trur eg at dei kan ha ein god sjans til å vinne naboane sin hammar sidan hytta deira er den einaste som verkeleg lyser sommerhytte. Dei andre kan passa lika godt på fjellet. Guttane er fine, men ganske sutrete. Mor og datter er litt lite likande, om det er lov å sei. Søstrene er skjønne, men ikkje særleg gode på verken utførelse eller stil, etter mi meining. Så ja, heia mor og son. Men dei har mykje å rette opp i før finaledagen! Endret 7. juli av Lykkeliten* 8 1
Miominoen Skrevet 7. juli #280 Skrevet 7. juli solsolsol skrev (På 5.7.2026 den 15.13): Takk! Håper ikke guttene vinner, synes de krangler sånn. Alle de andre kan godt vinne for min del. Beklager, men dette må være noe av det rareste argumentet jeg har sett. Det kan være greit og legge på minnet at det du ser på tv er klipp og lim fra en ukes jobb. Jeg kan ikke si det er mye krangling. At lunten kan bli noe kort når man er sliten og sulten etter lange dager med jobbing er ikke unormalt. Forøvrig kommer jo forklaring på reaksjonsmønster og personligheten frem i kommentarene fra deltakerne. For egen del håper jeg virkelig de vinner. De er i egen klasse når det kommer til nøyaktig og fint arbeid. Både når det gjelder snekring, flislegging og maling. Noe som jeg vil tro er poenget med denne konkurransen? Uteområdet deres er også flott. De har utnyttet terrenget på tomten og ikke falt for fristelsen til å fylle det med masse dill. Når det kommer til innredning og fargevalg i hytta treffer det min smak. Jeg liker de lyse brune veggene og kontrasten mot de mørkere møblene. Det gir lun følelse og er samtidig svalt. Noe mer personlig touch vil gi det siste lille. Mor & sønn er en god nummer to for meg. Det blir en litt for kjølig atmosfære for min del. Særlig på hemsen, som jeg synes er noe kald og ukoselig, De er også uheldig med hyttens plassering på feltet. Veldig åpent og innsyn fra alle kanter. Mor & datter og søstrene stiller på delt sisteplass. Søstrene har jevnt over dårlig håndverk på alle plan. Etter min smak, grelle fargevalg både ute og inne. Jeg vil tro denne hytten må saneres før den kan klargjøres for salg. Det ligger vel ann til at disse to får dagens hammer. Tviler på at produksjonen lar dem gå inn i finalen med bare en hammer. Det legges nok opp til at alle, på papiret, skal ha mulighet til å vinne. Mor & datter. Jeg blir nærmest svimmel av alt nipset, eller snurrepipperiet, som interiørdesigneren, omtalte det som. Det flyter over både ute og inne. Jeg synes heller ikke en sofa klistret inn i vinduene er noe sjakktrekk. Valget om å ikke ha en ordentlig spiseplass skjønner jeg virkelig ikke. 3 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå