Babyface Skrevet 26. mai #81 Skrevet 26. mai Synes mor i mor/sønn-paret virker sur. Ikke ofte hun drar på smilebåndet. 1 1
Janmar Skrevet 26. mai #82 Skrevet 26. mai Moongirl skrev (1 time siden): De søstrene er såå slitsomme..så jækla gnål og fnising! Bruk heller tiden på jobbing, det trengs! Spoler forbi! Mor og datter og...uff.. Ser så lite av det de holder på med ja....plutselige ferdige gitt..bruker altfor masse tid på prat, prat, konkurranser og enda mer prat!! Ligger an te mye spoling og ikke fullføring av denne sesongen gitt.. Enig med alt. Første sesongene fikk man se jobbing. Nå er der bare prating og knapt nok at de viser hva de gjør. 2
Bronto Skrevet 27. mai #83 Skrevet 27. mai Det første denne sesongen begynte med, var en lang intro av søstrene og alt rundt dem. Da tenkte jeg aha det er de som skal vinne. Eller lagt til rett en slags føring på at man skal falle for dem som årets favoritter. Det blir litt mye. Mor og sønn er nederst på denne føringa. Mor og datter er det noe rart med..klarer ikke sette fingrene på det. Kjæresteparet er jeg mer nøytral til. Men skal programmet bli mer at det handler om krangling og uffing over tid og og hvor slitne eller uenige parene er, enn kreative løsninger og spennende egen stil? Som den sesongen der de fant og kjøpte brukt og lagde ting selv og valgte mer selv. Nå er det mer «se fire frustrerte uvitende par løse å legge plank på samme steder og rom, male samme steder med begrenset valg av farge og flislegge alt likt med kun valg mellom svart messing eller krom på blandebatteri. Og kjøkken skal vel og være omtrent likt. Så det lille av personlig stil av hva man kjøper på samme butikk.. under tidspress for det viktigste er å kle romma med plank eller fliser best uten å kunne dette. For at en som kan dette skal gå etter å leite etter feil han vet er der. Eller at de som har gjort det best til tross for feil eller mangler vinner fordi Aina elsker et uoppredd teppe på en seng feks eller fargen på sengetøyet .. og den som har vunnet snekker eller annen ekspertise kan gjøre noe artig i hagen eller plante tusen frø med pinne med navn så da vinner de.. om de har gjort Aina og fornøyd. De burde blitt vurdert utifra nivå og heller da ikke måtte kledd en vegg når de ikke kan dette og det bare må rives etterpå. Fuging og silikon som ser helt psykadelisk og. Men fargevalget opp mot blandebatteriet var så fint at da vinner de liksom.. Hagedelen; frø og planter og biehotell er som en negativ bonus. Dette er ikke gøy eller inspirerende lengre. 4 3
Babyface Skrevet 27. mai #84 Skrevet 27. mai Hvis det kommer en ny sesong, håper jeg de endrer konseptet. Jeg kunne tenkt meg å se at de ble kurset bedre i ting, at hver uke starter med opplæring. Deltakerene trenger det definitivt og da hadde jeg også lærte noe. Og som flere har nevt; ro ned plantefokuset, dette er hytter, hvor det ofte vil gå uker mellom hver gang plantene får tilsyn. 5 1
Moongirl Skrevet 27. mai #85 Skrevet 27. mai Søstrene bor i Trøndelag...gjør storfamilien og...9-10 timer unna Tvedestrand..veldig urealistisk å bo så langt unna hytta! Er de bare med for å bli kjent? Eller for å selge hvis de vinner? 3
Babyface Skrevet 27. mai #86 Skrevet 27. mai Moongirl skrev (16 minutter siden): Søstrene bor i Trøndelag...gjør storfamilien og...9-10 timer unna Tvedestrand..veldig urealistisk å bo så langt unna hytta! Er de bare med for å bli kjent? Eller for å selge hvis de vinner? Det er mange som har hytter på andre kanter av landet enn de bor, mange har jo også ferieboliger i utlandet. Kan være denne hytta blir langt mer brukt enn jeg bruker vår hytte, jeg er der maks to ganger i året selv om den bare er en time unna. 2 2
Sen ve ben Skrevet 27. mai Forfatter #87 Skrevet 27. mai (endret) Moongirl skrev (11 timer siden): De søstrene er såå slitsomme..så jækla gnål og fnising! Bruk heller tiden på jobbing, det trengs! Spoler forbi! Mor og datter og...uff.. Ser så lite av det de holder på med ja....plutselige ferdige gitt..bruker altfor masse tid på prat, prat, konkurranser og enda mer prat!! Ligger an te mye spoling og ikke fullføring av denne sesongen gitt.. Åhh jeg trodde jeg var den eneste som synes søstrene er så slitsomme.🙈 Godt var det at jeg ikke er den eneste.😮💨 Redemption week og fnising..🥱Det er så lite handling vi får se, kun prating om ditt og datt.. Og som du sier plutselig er de ferdige 🤦♀️🙄 Endret 27. mai av Sen ve ben 5 1
Kålrota Skrevet 27. mai #88 Skrevet 27. mai Det er jo ikke deltagernes skyld at klippingen er dårlig. Jeg synes søstrene har et imponerende godt humør og en dynamikk som er helt herlig. Samme med sønnen Sondre, at han klarer å holde seg rolig når moren klager opp og ned om hans arbeidsmoral, synes jeg er inspirerende. 7 1 4
Elsker sjokolade Skrevet 27. mai #89 Skrevet 27. mai Spoiler Enig i at det er mye med søstrene, men i dag synes jeg faktisk at de fortjente å vinne. Gutta var ikke ferdig og de fikk også ganske mye pes for plattingen. Så rart at de vant. Spoiler vinner. 1 6
Matas Skrevet 27. mai #90 Skrevet 27. mai Elsker sjokolade skrev (4 minutter siden): Skjul innhold Enig i at det er mye med søstrene, men i dag synes jeg faktisk at de fortjente å vinne. Gutta var ikke ferdig og de fikk også ganske mye pes for plattingen. Så rart at de vant. Spoiler vinner. Spoiler Enig, skjønte ingenting når de vant. Så skuffende. 2 1
hubbabubba00 Skrevet 28. mai #91 Skrevet 28. mai Tydelig at Aina har det homofile paret som favoritt denne sesongen hvertfall. 5 1
MiniMjau Skrevet 28. mai #92 Skrevet 28. mai Betaler de noe selv? Skjønner de vinner noe av hagemøbler, sengetøy etc, men er virkelig alt sponsa? Bare blomsterkrukker koster jo skjorta! Til sammenligning så må de som er med i Bakemesterskapet betale en del av ingrediensene selv, de får kun "sponset" mel, sukker og annet basis. 1
Me for life Skrevet 28. mai #93 Skrevet 28. mai Eva-Lena skrev (På 21.5.2026 den 21.02): Dette drivhuset og så mye snakk om planter og frø er gørrkjedelig. Det er så mye tid som går med til dette, tid de kunne brukt til viktigere ting. Hvis jeg hadde hatt hytte, så er hagearbeid det desidert siste jeg hadde giddi å drive med i helger og ferier. Ja synes det er helt tullete å plante småblomster og urter for tusenvis av kroner når det kommer til å være dødt en uke etter innspillingen er ferdig. Skjønner at hagen er en del av hytta og at den må maksimeres når hytta ikke er større en det den er, men hvorfor ikke heller fokusere mer på holdbarheten av det som lages. Ha som et krav at det er ting som overlever av det en vanlig norsk sommer gir. At det som plantes skal kunne vokse litt fritt slik at en ikke må på hytta hver helg for å vanne og stelle. 8 2
Skravleberta Skrevet 28. mai #94 Skrevet 28. mai Og der mista jeg troen på årets "Sommerhytta". Når de som har snekret skjevt, ikke rukket noe med hagen og ikke bygd et eneste utemøbel, er de som vinner, så er det tydelig at det igjen er bestemt på forhånd hvem som skal vinne. Syns faktisk synd på mor og sønn denne episoden. De hadde mye bedre resultat, og da hadde alle hatt 1 hammer hver. Alle de 3 andre hyttene leverte bedre enn den som vant. Jeg hadde pakket sekken og reist hjem, så sur hadde jeg blitt 😆 7 1
Sen ve ben Skrevet 29. mai Forfatter #95 Skrevet 29. mai Hva i alle dager?!? Ble sjokkert over vinnere denne uken.🙄 Søstrene eller mor&sønn fortjente å vinne. Så jævlig ufortjent! 2 1
Ms. Steele Skrevet 29. mai #96 Skrevet 29. mai Søstrene burde absolutt ha vunnet ja. Skjønte ingenting da vinnere ble annonsert. Det stemte jo ikke i hele tatt med det som ble vist av det de sa på rundene heller. Skjønner at det klippes og at vi ikke får se alt som blir sagt, men likevel. Er også rimelig sikker på at det er bestemt på forhånd hvem som skal vinne, men om det er den ene eller den andre har jeg ikke helt fått taket i ennå. Mor og sønn fortjener en hammer for mye godt arbeid, så da blir det nok hammer på dem neste uke. 3 1
makkapakka Skrevet 29. mai #97 Skrevet 29. mai (endret) Var litt urettferdige vinnere denne uka, syns mor og sønn kunne fått det denne gangen. Virker som de gjør dette med vilje, som ifjor, holder igjen sånn at et par ikke får gullhammer... før de andre har fått 2. Imponert over søstrene, selv om det er mye tull og tøys der. Det paret som er homo må ingen tråkke på tærne. Mor og datter går for "greit nok" Og mor og sønn er så stressa hele tiden, særlig mor, og det kan ødelegge litt for dem.. Men fy søren for noen ukesoppdrag, mye som skal klaffe.. Endret 30. mai av makkapakka 2
Laia Skrevet 29. mai #98 Skrevet 29. mai (endret) Jeg reagerer litt på tittelen på denne episoden («Manneglitter»). Det ble en spoiler for min del. Så før jeg engang hadde åpnet episoden fikk jeg en mistanke om hvem som kom til å vinne. Og jeg fikk rett. Ja, i episoden var det mor og datter som brukte det uttrykket. Likevel tenkte jeg med en gang at episodetittelen i ukesfinalen måtte være relatert til de to mennene. Håper de ikke fortsetter med dette. Endret 29. mai av Laia 1
Ginny Skrevet 29. mai #99 Skrevet 29. mai Merkelig bedømming denne uka, Lars var jo tydelig ikke fornøyd med snekringen, og de hadde ikke rukket halvparten av alt de hadde tenkt i hagen ellers. Det var jo ganske hyggelig hos gutta, men det var det da hos de andre og, som hadde gjort mye mer. Har vi kommet dit at det er så mye penger i omløp at det er bedre å kjøpe møbler heller, framfor å bygge selv? Og sa Anna at Rebeka hadde gått byggfag? Er det lov å delta da? 🤔 3
Matas Skrevet 29. mai #100 Skrevet 29. mai (endret) Ginny skrev (56 minutter siden): Merkelig bedømming denne uka, Lars var jo tydelig ikke fornøyd med snekringen, og de hadde ikke rukket halvparten av alt de hadde tenkt i hagen ellers. Det var jo ganske hyggelig hos gutta, men det var det da hos de andre og, som hadde gjort mye mer. Har vi kommet dit at det er så mye penger i omløp at det er bedre å kjøpe møbler heller, framfor å bygge selv? Og sa Anna at Rebeka hadde gått byggfag? Er det lov å delta da? 🤔 Sondre er tømrer, men mulig han ble det etter deltagelsen. Endret 29. mai av Matas 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå