Fiskeburger Skrevet 1. september #221 Skrevet 1. september abracadabra skrev (9 minutter siden): Jeg synes noe av det mest påfallende her er hvor provoserende det tydeligvis er at en dame på 40+ faktisk har ambisjoner og koser seg med å lage innhold, selv om hun ikke passer inn i den typiske influencer-malen 🤷🏻♀️ Hun danser, mimer, lager sketsjer og håper på samarbeid. Ja, kanskje hun ønsker seg samarbeid veldig sterkt. Men hvorfor er det i seg selv noe å håne? Hun har vel like stor rett som alle andre til å ha en drøm og prøve å få til noe hun liker? Det er nesten som om hun anses som offentlig nok til at alt ved henne kan plukkes fra hverandre, men samtidig for gammel og «klein» til å få lov til å ta influencerambisjonene sine på alvor. Jeg skjønner rett og slett ikke behovet for å trykke noen ned for sånne helt harmløse ting. Det er ikke lenge siden medmenneskelighet og raushet var noe «alle» sluttet opp om etter Kongens død. Det er litt trist hvor fort det tilsynelatende glemmes når man sitter anonymt bak et tastatur.. Det er ikke det at hun gjør sin greie folk reagerer på. Det som diskuteres er at hun VELDIG ofte klager og sutrer over at hun ikke får følgere, ikke får spons, påstår at hun blir hatet av KG osv… Hun må gjerne lage disse «morsomme reelsene» med dustemamma og sånn, men hun BØR klare å forstå at dette er ikke noe som alle firmaer har lyst til å knytte navnet sitt til. Hun BØR også ha såpass selvinnsikt at hun må akseptere at det kan ta tid å bli «stor», når man ikke har den «it-faktoren» mange andre influensere har. Det blir tatt dårlig imot når hun gjør narr av andre og stadig er sur på publikum fordi vi ikke gidder å gjøre henne til en stjerne.🙄 5 9
abracadabra Skrevet 1. september #222 Skrevet 1. september Fiskeburger skrev (29 minutter siden): Det er ikke det at hun gjør sin greie folk reagerer på. Det som diskuteres er at hun VELDIG ofte klager og sutrer over at hun ikke får følgere, ikke får spons, påstår at hun blir hatet av KG osv… Hun må gjerne lage disse «morsomme reelsene» med dustemamma og sånn, men hun BØR klare å forstå at dette er ikke noe som alle firmaer har lyst til å knytte navnet sitt til. Hun BØR også ha såpass selvinnsikt at hun må akseptere at det kan ta tid å bli «stor», når man ikke har den «it-faktoren» mange andre influensere har. Det blir tatt dårlig imot når hun gjør narr av andre og stadig er sur på publikum fordi vi ikke gidder å gjøre henne til en stjerne.🙄 Dette synes jeg faktisk er helt greie ting å diskutere. Det kan godt hende hun har urealistiske forventninger til spons og følgere og selvfølgelig står bedrifter fritt til å ikke ønske samarbeid. Det er heller ikke det jeg reagerer på. Jeg reagerer på behovet for å latterliggjøre henne som person, alderen hennes, ambisjonene hennes og ting hun gjør som i utgangspunktet er helt harmløse. Det ene rettferdiggjør ikke det andre 1 1
abracadabra Skrevet 1. september #223 Skrevet 1. september Jeg synes bare hun kan få ha drømmen sin. Det kan godt hende dere har rett i at hun aldri blir noen stor influencer eller mangler den berømte «it-faktoren». Men kanskje det å lage innhold, ha kontakt med følgere og håpe på samarbeid er noe som gir henne glede og litt ekstra innhold i hverdagen? Uten å være skråsikker i min sak, så er det vel slik at hun ikke jobber fullt? For mange kan sosiale medier også bli et sosialt nettverk og et sted å føle tilhørighet da. Hun skader da ingen ved å håpe og prøve? Jeg skjønner bare ikke dette behovet for å fortelle et annet menneske at drømmen hennes er urealistisk og at hun aldri kommer til å lykkes. snakke folk ned. La henne nå få holde på med dette hvis det er noe hun koser seg med. Ikke alle drømmer trenger å ende i suksess for å ha verdi 1 2
Annonym567 Skrevet 1. september #224 Skrevet 1. september abracadabra skrev (11 minutter siden): Jeg synes bare hun kan få ha drømmen sin. Det kan godt hende dere har rett i at hun aldri blir noen stor influencer eller mangler den berømte «it-faktoren». Men kanskje det å lage innhold, ha kontakt med følgere og håpe på samarbeid er noe som gir henne glede og litt ekstra innhold i hverdagen? Uten å være skråsikker i min sak, så er det vel slik at hun ikke jobber fullt? For mange kan sosiale medier også bli et sosialt nettverk og et sted å føle tilhørighet da. Hun skader da ingen ved å håpe og prøve? Jeg skjønner bare ikke dette behovet for å fortelle et annet menneske at drømmen hennes er urealistisk og at hun aldri kommer til å lykkes. snakke folk ned. La henne nå få holde på med dette hvis det er noe hun koser seg med. Ikke alle drømmer trenger å ende i suksess for å ha verdi Jeg bare synes ikke en sånn person skal ha følgere og være på sosiale medier og late som om hun er det snille menneske mens realiteten er no annet, synes det er urettferdig at et sånt menneske skal få noe som helst cred 2 1
Sandie Skrevet 1. september #225 Skrevet 1. september abracadabra skrev (58 minutter siden): Jeg synes noe av det mest påfallende her er hvor provoserende det tydeligvis er at en dame på 40+ faktisk har ambisjoner og koser seg med å lage innhold, selv om hun ikke passer inn i den typiske influencer-malen 🤷🏻♀️ Hun danser, mimer, lager sketsjer og håper på samarbeid. Ja, kanskje hun ønsker seg samarbeid veldig sterkt. Men hvorfor er det i seg selv noe å håne? Hun har vel like stor rett som alle andre til å ha en drøm og prøve å få til noe hun liker? Det er nesten som om hun anses som offentlig nok til at alt ved henne kan plukkes fra hverandre, men samtidig for gammel og «klein» til å få lov til å ta influencerambisjonene sine på alvor. Jeg skjønner rett og slett ikke behovet for å trykke noen ned for sånne helt harmløse ting. Det er ikke lenge siden medmenneskelighet og raushet var noe «alle» sluttet opp om etter Kongens død. Det er litt trist hvor fort det tilsynelatende glemmes når man sitter anonymt bak et tastatur.. Her satt du ord på akkurat det jeg også har tenkt på. Denne gleden over å håne og latterliggjøre noen som er ulik en selv. Jeg skjønner virkelig ikke det behovet. Ikke det minste rart at det er mye mobbing blant barn og unge når vi ser hvordan godt voksne mennesker ordlegger seg på nettet, og forvarer egen oppførsel rundt dette. 1 1 1
abracadabra Skrevet 1. september #226 Skrevet 1. september Annonym567 skrev (9 minutter siden): Jeg bare synes ikke en sånn person skal ha følgere og være på sosiale medier og late som om hun er det snille menneske mens realiteten er no annet, synes det er urettferdig at et sånt menneske skal få noe som helst cred Men når dette blant annet bygger på en privat samtale du hevder å ha hatt med Gunn, som ingen andre kan etterprøve, kan du heller ikke forvente at resten av forumet skal behandle påstandene dine som fakta. Det er et ganske tynt grunnlag for å konkludere med at hun er «et sånt menneske» som ikke fortjener følgere eller noe positivt. 1 2
QuietEcho89 Skrevet 1. september #227 Skrevet 1. september Altså den dama må ta seg ei bolle. Hvem er det hun tror hun er egentlig. Kan ikke legge opp nå som hun har «kommet så langt» Ehh nei. Hun har jo ikke kommet noe langt og kommer nok ikke lenger heller. Gud så kleint!! 5 2
abracadabra Skrevet 1. september #228 Skrevet 1. september Sandie skrev (11 minutter siden): Her satt du ord på akkurat det jeg også har tenkt på. Denne gleden over å håne og latterliggjøre noen som er ulik en selv. Jeg skjønner virkelig ikke det behovet. Ikke det minste rart at det er mye mobbing blant barn og unge når vi ser hvordan godt voksne mennesker ordlegger seg på nettet, og forvarer egen oppførsel rundt dette. Nettopp. Argumentet om at «hun velger å være offentlig på Snap, så da må hun tåle at folk mener ting» forklarer fortsatt ikke hvorfor det skal være greit å latterliggjøre henne. Å kalle henne klein, harselere med dialekt elelr måten hun snakker på eller gjøre narr av ambisjonene hennes er ikke automatisk saklig meningsutveksling bare fordi det skjer på et forum. Vi bruker enormt mye tid på å lære barn og unge at man ikke skal latterliggjøre andre på nett, heller ikke når de frivillig legger ut ting offentlig. De færreste av oss hadde godtatt «men hun valgte jo selv å legge det ut» som forsvar dersom det var vårt eget barn som ble plukket fra hverandre i en gruppechat. Da synes jeg det er verdt å spørre hvorfor standarden plutselig skal være så annerledes når vi voksne omtaler hverandre. Les gjerne gjennom noen av formuleringene her og spør dere selv: Hadde jeg sagt dette direkte til Gunn hvis hun sto foran meg? Hvis svaret er nei, er det kanskje verdt å tenke over hvorfor det føles greit å skrive det anonymt på nettet.. 1 1
abracadabra Skrevet 1. september #229 Skrevet 1. september QuietEcho89 skrev (8 minutter siden): Altså den dama må ta seg ei bolle. Hvem er det hun tror hun er egentlig. Kan ikke legge opp nå som hun har «kommet så langt» Ehh nei. Hun har jo ikke kommet noe langt og kommer nok ikke lenger heller. Gud så kleint!! Hun er vel akkurat den hun ønsker å være? Hvis hun selv føler at hun har kommet langt og er stolt av det hun har fått til, hvorfor provoserer det egentlig så voldsomt? At du ikke synes hun har kommet langt, betyr ikke at hun ikke kan være fornøyd med sin egen utvikling. La nå folk få være stolte av det de får til, selv om andre synes det er «kleint». Hvorfor skal ALT omtales som kleint? 🤦🏻♀️ Det er jo en slik fase tenåringene våre er i, men som forhåpentligvis vi voksne har vokst av oss 1 1
Annonym567 Skrevet 1. september #231 Skrevet 1. september abracadabra skrev (2 timer siden): Men når dette blant annet bygger på en privat samtale du hevder å ha hatt med Gunn, som ingen andre kan etterprøve, kan du heller ikke forvente at resten av forumet skal behandle påstandene dine som fakta. Det er et ganske tynt grunnlag for å konkludere med at hun er «et sånt menneske» som ikke fortjener følgere eller noe positivt. Du får tro hva du vil, mener ikke at noen skal tro meg når jeg sier det er fakta, men det var det jeg opplevde den gang, og jeg vet værtfall selv hva jeg opplevde og det er det viktigste at jeg vet hva som er sant. selvfølgelig er ikke dette noe som er så veldig bredt ute, men jeg vet veldig godt selv hva jeg har vært igjenom angående hu, og det kommer jeg alltid til og stå for uansett hva andre mener 2 2
abracadabra Skrevet 1. september #232 Skrevet 1. september Annonym567 skrev (12 minutter siden): Du får tro hva du vil, mener ikke at noen skal tro meg når jeg sier det er fakta, men det var det jeg opplevde den gang, og jeg vet værtfall selv hva jeg opplevde og det er det viktigste at jeg vet hva som er sant. selvfølgelig er ikke dette noe som er så veldig bredt ute, men jeg vet veldig godt selv hva jeg har vært igjenom angående hu, og det kommer jeg alltid til og stå for uansett hva andre mener Det handler ikke om hva jeg velger å tro. Jeg kjenner verken deg eller Gunn privat og kan derfor ikke vite hva som eventuelt har skjedd mellom dere. Du må gjerne stå for din opplevelse, men når du skriver at «Gunn støtter voldtekt og partnervold», presenterer du som nevnt før en svært alvorlig påstand om en navngitt person som ikke kan bevises. At du selv sier at du ikke forventer at andre skal tro deg, illustrerer egentlig poenget mitt. Det er nettopp slik alvorlig ryktespredning kan oppstå og det trodde jeg heller ikke var tillatt her? 2
Annonym567 Skrevet 1. september #233 Skrevet 1. september abracadabra skrev (8 minutter siden): Det handler ikke om hva jeg velger å tro. Jeg kjenner verken deg eller Gunn privat og kan derfor ikke vite hva som eventuelt har skjedd mellom dere. Du må gjerne stå for din opplevelse, men når du skriver at «Gunn støtter voldtekt og partnervold», presenterer du som nevnt før en svært alvorlig påstand om en navngitt person som ikke kan bevises. At du selv sier at du ikke forventer at andre skal tro deg, illustrerer egentlig poenget mitt. Det er nettopp slik alvorlig ryktespredning kan oppstå og det trodde jeg heller ikke var tillatt her? Skjønner poenget ditt, og skjønner det er vanskelig og vite hva man skal tro. Men det er viktig for meg og pressese hva min opplevelse var siden vi allerede diskuterer dama, var ikke ment som «ryktespredning» men mer bare hva min opplevelse med Gunn er. Kan ikke bevise noe av dette fordi det ikke er så mye framme lenger.
abracadabra Skrevet 1. september #234 Skrevet 1. september Annonym567 skrev (10 minutter siden): Skjønner poenget ditt, og skjønner det er vanskelig og vite hva man skal tro. Men det er viktig for meg og pressese hva min opplevelse var siden vi allerede diskuterer dama, var ikke ment som «ryktespredning» men mer bare hva min opplevelse med Gunn er. Kan ikke bevise noe av dette fordi det ikke er så mye framme lenger. Jeg skjønner at dette er din personlige opplevelse. Det jeg reagerte på var at du først skrev kategorisk at «Gunn støtter voldtekt og partnervold». Det fremstår jo da som en faktaopplysning, ikke som din subjektive opplevelse av en privat samtale. Når du samtidig sier at dette ikke kan dokumenteres, synes jeg det er ekstra viktig å skille mellom de to tingene. Det er nettopp sånn udokumenterte påstander om navngitte personer ellers fort kan bli til rykter, selv om det ikke er intensjonen 🏳️ 1 1
Tiara07 Skrevet 1. september #236 Skrevet 1. september jordbær86 skrev (5 timer siden): Dere mobber! Skam dere! Enig! Hva er mobbing, hvis ikke noen av kommentarene her inne er det? 2
Stikar Skrevet 1. september #237 Skrevet 1. september jordbær86 skrev (20 minutter siden): Dere får sjekke ut humormamma også 😅 Hun er jo morsom😂 2
jordbær86 Skrevet 1. september #238 Skrevet 1. september Stikar skrev (9 minutter siden): Hun er jo morsom😂 Ja hun er det 😂 1
Stikar Skrevet 1. september #239 Skrevet 1. september Tiara07 skrev (12 minutter siden): Enig! Hva er mobbing, hvis ikke noen av kommentarene her inne er det? TULL!!!
abracadabra Skrevet 1. september #240 Skrevet 1. september Tiara07 skrev (1 time siden): Enig! Hva er mobbing, hvis ikke noen av kommentarene her inne er det? Du har helt rett. Hvis ikke flere av kommentarene her kan kalles mobbing, lurer jeg på hvor grensen går. Vi forventer at barn og unge skal vise respekt og nettvett, men da bør vel vi voksne klare å etterleve de samme holdningene selv 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå