Gå til innhold

Valentines ventehjørne


Valentine

Anbefalte innlegg

Skulle bare si ifra at du ikke er alene om å ikke like klesshopping. Synes også det er et nødvendig onde, og kler meg vel deretter...

(Kan hvis jeg vil altså!)

Eneste er at nå liker jeg å gå i timesvis og titte på småttisplagg... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Godjenta79

Ja, DET er koselig det. Bestevennene våre blir foreldre i juli, ganske sikker på at han får en del klær av oss :) Må jo være enda morsommere å shoppe til sin egen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje jeg burde ta det opp med dem, miip. Vel, nå skal jeg se hvordan det går denne gangen. Kan jo være jeg blir veldig positivt overrasket :) Jeg må jo rose deg for å ha tatt opp problemet med din lillesøster. Det er jo typisk at man har noe man irrierer seg over, og så sier man det ikke. Man are går der og murrer inni seg. Det er jo egentlig bare dumt.

Cr@sh:klem: til deg også!

Godjenta og Sensommerbruden: Jeg synes også det er stor stas å se på småttisklær. DET er noe helt annet enn å handle til seg selv! Jeg har ikke handlet noe enda, men har kikket så øyet har blitt stort og vått. Skal nok starte med noen små innkjøp snart ;)

Når det gjelder klær til meg selv så liker jeg jo fine klær. Jeg synes bare det er så utrolig kjedelig å lete og vanskelig å finne noe. Lykken er når butikkdamene er ivrige og hjelper meg å finne frem klær som passer og jeg bare kan prøve og så lukke øynene og dra kortet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Håper formen er fin! :klem:

Ja det er dumt å bare gå å irritere seg..

så ender det med eksplosjon.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Epica :vinke: Så hyggelig å se deg i dagboken min! Formen er da fin den, men jeg er så fryktelig trøtt hele tiden :Gjesp: Klarer ikke konsentrere meg på jobb og bare later som jeg jobber :sjenert: Nå teller jeg minutt til jeg er ferdig, det er akkurat nå..... 21 minutt igjen til jeg kan gå!

Missbumblebee: Takk :klem: Dagen har vært grei den. Har bare surfet og gjort andre unyttige ting på jobben. Er litt flau over akkurat det, men jeg klarer bare ikke jobbe. Får være flinkere i morgen!

Når jeg kommer hjem nå, står mamma der og baker på kjøkkenet mitt. Hun kom tidlig i dag morges med nattbussen. Vi skal jo ha en stor familiefest på onsdag, og mamma har ansvar for kakebord. Vestlendinger som vi er må det jo gjøres skikkelig, og jeg tror hun har planer om en fire-fem kaker (for 20 stykker :overrasket: Typisk der jeg kommer fra!).

Jeg ringte hjem i sted, og mamma kunne fortelle at hun allerede hadde måttet ut og handle ting som jeg aldri har savnet, men som visstnok er essensielt for kakebaking. Jeg har for eksempel ikke kremvisp eller slikkepott. Heller ikke mer enn en kakeform og bakebolle, ingen puddingform og bare et kakefat. Nå er jeg visstnok skikkelig utstyrt :ler::ler:

Nå er det bare 13 minutt igjen av arbeidsdagen.... Hvis jeg går på do og tar en runde bortom kopimaskina er klokka plutselig 15!!

Ha en super ettermiddag jenter :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ringte hjem i sted, og mamma kunne fortelle at hun allerede hadde måttet ut og handle ting som jeg aldri har savnet, men som visstnok er essensielt for kakebaking. Jeg har for eksempel ikke kremvisp eller slikkepott. Heller ikke mer enn en kakeform og bakebolle, ingen puddingform og bare et kakefat. Nå er jeg visstnok skikkelig utstyrt  :ler:  :ler:

Morsomt!

Joda, det er endel "spesialutstyr" man pluselig trenger hvis man skal bake mye på en gang!

Jeg måtte fylle nesten et skap på kjøkkenet med nye ting første gangen jeg skulle bake mine egne julekaker. (4 slag?) Bruker stort sett ikke noe av dette ellers, men jeg har det nå...

Mer enn en kakeform hadde forresten vært savnet hos meg også, men den jeg har har vel knapt nok blitt brukt èn gang. (Har ikke tålmodighet, så jeg bruker gjerne kakeoppskriftene, og så lager jeg muffins! ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Uff det er slitsomt å være så trøtt hele tiden! :kose:

Jeg later også som jeg har MASSSSSE å gjøre.. :ler:

Håper du kvikner til etterhvert!

Legger du deg tidlig? Sover på dagen?

Kakebaking?! :sikle:

Jeg stikker innom entur jeg!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little me

Godt å vite at man er utstyrt til real kakebaking :ler:

Hvorfor er du så sliten om dagen, har det noe med en liten :babysmokk: å gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare 13 minutt igjen av arbeidsdagen.... Hvis jeg går på do og tar en runde bortom kopimaskina er klokka plutselig 15!!

Måtte flire litt av det du skrev her... :ler2: Sånn tror jeg det er en del av oss som har det på slutten av arbeidsdagen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensommerbruden: Ja, jeg har aldri bakt mer enn en kake om gangen, og da har jeg klart meg greit med det jeg har, men mamma hadde nesten noia da jeg kom hjem. "Hvordan klarer du deg så dårlig utrustet som du er?!!!!" Jeg må le :ler:

Epica: :klem: Jeg kvikner til slik innimellom, men er jevnt over mye trettere enn vanlig. Det har blitt litt lite tid til en middagshvil i det siste,og det burde jeg nok være flinkere til i slike trette perioder. Men, i dag er det familiefest, så i dag blir det verken middagshvil eller tidlig til sengs :sur: Heldigvis er det fri i morgen, så da kan jeg sove leeenge :sove:

Little me: Trettheten har nok definitivt noe med :babysmokk: å gjøre! Den siste uken har vært ekstra slitsom, så jeg må nok bare ta meg tid til å hvile lit mer og ta vare på helsa :) Nå er jeg 23 + 2 :hoppe: Dette raser virkelig fremover!

Missbumblebee: Dagen i går var bra, og selvsagt var det ekstra deilig å komme hjem til mitt eget kjøkken der jeg fant mamma omringet av deilige kaker :ler:

Cr@sh: Absolutt! :ler: Jeg kan jo ikke si det er sjelden jeg har det slik på slutten av dagen. Særlig ikke nå som det er så lyst ute om ettermiddagen. Da frister det veldig å bare legge ned arbeidet og stikke!

Da jeg kom hjem i går var altså mamma omringet av kaker på kjøkkenet. Hun hadde bakt 5 kaker. Hun fortalte så at hun skulle lage en karamellpudding og at hun hadde bestilt en kake også, og at hun skulle ned å kjøpe en kransekake etterpå for det var jo så godt... :overrasket: Hun var helt rød i kinnene. Jeg bare så på henne, for det kommer altså 20 stykker i dette selskapet, så snart er det en halv kake per person :ler2:

Mamma er opprinnelig sunnmøring, og jeg sa til henne at jeg trodde denne sunnmøringen i henne nok hadde tatt litt vel av her, og at vi kunne droppe kransekaken. Hun gikk med på det, men insisterte på at hun bare MÅTTE lage karamellpudding også :grine2: Så slik blir det. Ingen skal i alle fall kunne si at det var lite kaker på denne festen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, så morsomt med kakedilla! Dere kan sikkert spise kaker i ukesvis etterpå nå!! :ler:

Skal bake kake til min brors bryllup i helgen jeg, men det blir bare en.. Der har de omtrent satt igang halvparten av familien til å bake, så det blir nok mye der også ja!

Ha en fin dag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En finfin dag til deg også Missbumblebee :klem: Du skal se det blir nok kaker i det bryllupet du skal i også ;) Så hyggelig med søskenbryllup da! Ingen av mine søsken er gift enda, men gleder meg til det skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk veldig lyst på kaker av å lese her jeg nå! :ler:

Men det ordner seg nok, skal i familiefest på sunnmøre i helga, så da blir det vel nok kaker tenker jeg! ;)

Du får ha en fin langhelg, og forsøke å slappe av, selv med alt besøket! De bør jo være snille og ta seg av deg alle sammen. Du er jo tross alt gravid! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sensommerbruden: Jeg tipper du ikke trenger å være redd for at det skal bli for lite kaker. De kan kakebord disse sunnmøringene. Ei sunnmørsvenninne av meg ringte sjokkert dagen etter at hun hadde vært i bryllup her i Oslo, og fortalte at de bare hadde hatt to kaker. Da jeg spurte om det ble kake igjen, svarte hun bekreftende at det ble det, men det var heller ikke poenget! Det skulle BUGNE av kaker. Ganske morsom skikk det der :grine2:

Jeg skal som tidligere nevnt til lege på fredag, og det blir bra. Jeg kommer stadig på ting jeg bør ta opp med ham, men glemmer dem igjen med en gang. Tror jeg skal prøve å samle tankene litt her:

  • Sjekke stoffskiftet. Jeg har nemlig lenge gått på medisiner for lavt stoffskifte. Problemet er bare at mitt lave stoffskifte ikke slår ut på blodprøvene (og dette skjer visstnok med mange). Legene slet derfor lenge med å skjønne hva som feilte meg, og jeg ble etter hvert skikkelig dårlig. Jeg fikk alle mulige råd, alt fra tips om å trene (som er noe av det farligste man kan gjøre når stoffskiftet er lavt og man ikke går på medisiner) til å bli satt på antidepressiva! Disse siste medisinene tok jeg bare noen dager før jeg kastet boksen og skiftet lege. Denne nye legen sa med en gang han hørte om symptomene at dette nok var lavt stoffskifte og at det ikke alltid slo ut på blodprøver. Det var ikke farlig å ta medisinene for dette, så vi prøvde i en periode og jeg følte med frisk som en fisk etter meget lang tid i en stadig mer tåkeaktig tilværelse der kun søvn var det som betydde noe :Gjesp: Etter hvert har vi skrudd dosen ganske høyt opp, men mine blodprøver er akkurat som før.

    Dette ble en lang innledning, men poenget mitt er at jeg da ikke skjønner hvordan legene egentlig kan følge med stoffskiftet mitt nå under svangerskapet :klø:? De tar prøver og sier de ser fine ut, men det har de jo alltid gjort. Jeg har følt meg veldig trøtt i det siste, og skal spørre legen om det er noe fare ved å øke dosene. Har ikke hørt om at det skal være skadelig for barn i magen, men jeg vet ikke…

  • Få allergimedisiner. Er allergisk mot gress, og har til nå brukt Aerius, men det forstår jeg ikke er så bra når man er gravid.

  • Spørre om magesmerter. Jeg har de to siste ukene fått så vondt i magen når jeg går. Jeg trenger verken gå langt eller fort, men får så vondt at jeg tidvis må stoppe opp. Det kjennes som slik hold eller sting i siden som jeg fikk når vi jogget langt i gymmen. Det er stort sett litt godt oppe på høyre side. Synes det er litt tidlig å bli såpass handikappet, og lurer på hva det er. Det bekymrer meg ikke veldig, altså. Jeg tror ikke det er noe galt, men jeg blir litt usikker på hvor forsiktig jeg bør ta det, eller om jeg kan presse meg mer når jeg kjenner smertene.

  • Ultralyd. Jeg skal spørre pent om han har mulighet til å ta frem UL-apparatet sitt slik at vi kan se om vi finner ut kjønnet. På Ullevål kunne de jo ikke se noe siden ungen lå med beina i kors, og jeg har så lyst til å vite… (Da vi var på Ullevål til UL hadde vi sikkert verdens kjipeste jordmor. Orker ikke gjenta alt det teite og frekke hun klarte å lirke ut av seg, men vi vurderte faktisk å sende klage. Men en av tingene hun hisset seg opp over var at legen hadde vist oss fosteret med sitt apparat allerede. Hun bare: ”Hvorfor det! Hva i alle dager skulle han se for?! Det var vel mest fordi han synes det er så morsomt det da!” Som om hun ble personlig fornærmet fordi jeg hadde fått snik-kikke før jeg kom til henne :roll: Serriøst. Hun var ikke god.

    Uansett; jeg tenkte å fortelle legen dette, og da synes han sikkert det er morsom å vise meg mer som denne heksa ikke klarte ;) Det er i alle fall planen min :sjarmor::Hehe:

Slik. Da har jeg i alle fall satt ned tankene mine om endel jeg vil snakke med ham om. Nå kan jeg jo egentlig bare skrive ut dette på fredag og gi legen ;)

Ha en fortsatt fin dag jenter :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Å jøye meg for en jordmor! :overrasket::overrasket:

Stoffskfitet kjenner man egentlig best selv på sin egen kropp.. :Nikke: Det er ikke alltid blodprøvene "har rett" nei!

Håper du får en liten UL-titt igjen hos legen da!!! :hoppe: :hoppe:

Og så er du 23+2!! :danse: Du er i din fireogtjuende uke! :grine2:

Ha en super onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, håper jeg får annen jordmor når jeg skal på UL! Ble nesten litt skremt nå!

Legen min har nok ikke noe UL-aparat, så her har det ikke vært noen mulighet for sniktitt-heller.

(Men vi vil ikke vite kjønn, så om jordmor ikke vil oppgi, så er det helt greit for meg!)

Håper legen din klarer å finne kjønnet på :babysmokk: . Har du noen magefølelse? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...