Gjest Godjenta79 Skrevet 14. juni 2006 #222 Skrevet 14. juni 2006 Hei! Endelig tid til å ta meg en dagbokrunde igjen, har vært så mye stress og mas nå et par uker. Så koselig å se at alt går bra med deg. Nå må du passe på å hvile masse og ikke stresse da Det er en grunn til at de ber deg ta det med ro vet du, du er ikke noen svekling for det Ha en fin dag i solen
Gjest miiip Skrevet 14. juni 2006 #223 Skrevet 14. juni 2006 Jeg skal til legen neste uke, og da skal jeg be om sykemelding slik at jeg bare trenger å jobbe 80% fremover... tror jeg. Føler meg så sytete på en måte ved ikke å skulle jobbe fullt, men jeg merker at en full dag på jobben er utrolig slitsomt, og siden både lege og JM har sagt at jeg bør stresse ned er det kanskje lurt Jeg har gått for tidlig hver dag de siste 14 dagene, men nå har jeg brukt nesten all den oppsparte flexitiden min, og det synes jeg jo heller ikke er riktig. Får vel bare manne meg opp. Det skader i alle fall ikke å spørre. Veldig enig. Det er ikke riktig at du skal bruke av opparbeida avspasering! Håper du får nyte det fine været i dag også!
Valentine Skrevet 15. juni 2006 Forfatter #224 Skrevet 15. juni 2006 Little me: Missbumblebee: Cr@sh: til deg også Godjenta: Miip: Dere er så søte alle sammen I går hadde jeg en laaang prat med sjefen der jeg tok opp to viktige ting: For det første fortalte jeg ham at jeg nå har brukt all overtidstiden min på å gå hjem en time før arbeidsdagen egentlig er slutt (jeg prøver å gå hjem klokken 3, men da stenger også telefonene, så det er ikke noe problem for kontoret at jeg ikke er her den siste timen). Jeg sa jeg kom til å spørre legen om sykemelding, for å ha mulighet til å gå litt før de dagene jeg er sliten. (Den siste uken har jeg virkelig tatt det med ro, og har ikke hatt disse ekle magesmertene en eneste gang ) Han var helt enig i at jeg måtte ta det med ro, men sa vi kanskje kunne ordne det internt. Dersom administrasjonen godtar det kunne vi heller ha en ordning fremover der jeg ikke stempler ut og inn, og dermed heller ikke får minus de dagene jeg går litt før. Det hadde jo vært det beste, så jeg krysser fingrene for at det går i boks. For det andre ba jeg om mer lønn. Jeg må jo si at å gå i lønnsforhandlinger når man sitter der med stor mage ikke er det beste utgangspunktet Som jeg sa til sjefen: "Både du og jeg vet at jeg ikke kommer til å si opp det første året, så forhandlingskortene mine er ikke så gode." Han sa at det egentlig ikke var åpent for lokale forhandlinger nå, men at det sikkert kom til høsten (kanskje ikke før i desember ). Jeg argumenterte sterkt med at min stilling har endret seg kraftig siden sist jeg gikk opp i lønn (myyyye mer ansvar), at andre i sammenlignbare virksomheter med samme stilling og samme arbeidsoppgaver og bakgrunn har mer lønn enn meg, at jeg bare har fått positive tilbakemeldinger på det jeg gjør, og at høsten er alt for langt unna. Han var enig i alt dette, og skulle se hva han kunne gjøre. Jeg var ganske tydelig og sa at på det nåværende tidspunkt holder ikke akkurat lønna meg igjen fra å søke andre jobber.. Nå får jeg bare krysse hender og føtter for at de tar kravet alvorlig og ikke benytter seg av at jeg er gravid og uansett ikke kommer til å si opp. Åååhhh. Jeg VIL ha mer i lønn!! *håpe, håpe* Denne uken fikk jeg feriepenger I dag skal jeg derfor ut og se på klær til lille Gleder meg, for har ikke kjøpt et eneste plagg enda. Nå synes jeg det begynner å nærme seg såpass at jeg bør starte litt..
iss Skrevet 15. juni 2006 #225 Skrevet 15. juni 2006 Så flink du er til å forhandle!!! Tøff du!! Og håper det ordner seg med jobbinga, du må ikke slite deg ut vettu
Gjest Little me Skrevet 15. juni 2006 #226 Skrevet 15. juni 2006 Så bra at du har fått pratet med sjefen din!!! Da satser vi på at alt går i boks, og at du får en real lønnsforhøyelse!!! Jeg drømte om deg i natt... det er helt sant. Jeg drømte at du blei fly forbanna på meg pga et innlegg jeg skreiv under debatt så du ville ikke at jeg skulle ha tilgang til dagboka di lenger og pepra meg full av usaklige pm'er. Du var visstnok ikke enig med meg om at misjonering kan ha negative aspekter. Syyyyyyyk drøm. Jeg er kanskje litt for mye på KG når jeg begynner å drømme om sånne ting
Valentine Skrevet 15. juni 2006 Forfatter #227 Skrevet 15. juni 2006 Virker jeg så streng altså ! Og jeg som er så snill og mild og ALDRI ville stengt deg ute fra dagboken min! Jeg elsker diskusjon og uenighet, og selv om jeg kan øse meg opp i blant, er jeg aldri langsint til deg. Jeg håper du ikke får langvarige mén av denne drømmen Jeg fikk meg i alle fall en god latter!! (Og til informasjon; jeg ville aldri sagt imot deg når det gjelder at misjonering kan ha negative aspekter. Jeg ville heller ropt "hør, hør"!) Apropos drømmer (og dette er flaut med tanke på hvem jeg er, og at jeg har samboer, og er gravid og aldersforskjell og i det hele tatt ), men i går natt drømte jeg at jeg hadde sex med ÅÅÅhhh... dette er flaut... :rodme: *hvisker ut* Idol - Ali
Gjest Little me Skrevet 15. juni 2006 #230 Skrevet 15. juni 2006 :hoho: Idol-Ali?! Litt av en natt på oss to Jeg skal nok komme meg etter nattens strabaser
Susan Sto Helit Skrevet 15. juni 2006 #231 Skrevet 15. juni 2006 (endret) Idol - Ali ! Det er nok bare graviditeten som leker med deg. (Er visstnok vanlig å få rare seksuelle drømmer i denne perioden ) Endret 15. juni 2006 av Sensommerbruden
Valentine Skrevet 15. juni 2006 Forfatter #232 Skrevet 15. juni 2006 (endret) Ja, serriøst! Er det mulig ? Jeg drømmer enormt mye for tiden, og er som regel helt forvirret når jeg våkner, men dette tok liksom kaka Jeg skal nok komme meg etter nattens strabaser Det er da endelig godt å høre Jeg er glad jeg tok praten med sjefen i går, og håper det kommer noe ut av det. Han skal ta det opp i ledergruppa neste uke. Og når det gjelder all den avspaseringen jeg allerede har brukt, sa han i dag at det skulle la seg ordne. Jeg har derfor fått velferdspermisjon for de aller fleste av timene jeg har brukt. Snill sjef Neste onsdag skal jeg til legen min igjen. Da skal jeg be om sykemelding, men jeg skal også ta UL nok en gang. Jeg VIL vite om det er eller der inne! Her må jeg understreke at det er akkurat det samme for meg hva det blir. Det er noen som sier; "jeg trenger ikke vite det før fødselen, for det er akkurat det samme om det blir gutt eller jente." Jeg skjønner ikke helt det utsagnet, for selv om jeg vil vite det nå og ikke ved fødselen, er det jo det samme hva det blir. Jeg blir jo like glad uansett. Og får jeg ikke se det denne gangen heller, men må vente til fødselen, blir jeg ikke mindre glad da heller. Jeg er bare så skrekkelig nysgjerrig !!!!! Endret 15. juni 2006 av Valentine
Gjest miiip Skrevet 15. juni 2006 #233 Skrevet 15. juni 2006 Idol-Ali? Hadde det enda vært Aleksander...
Susan Sto Helit Skrevet 15. juni 2006 #234 Skrevet 15. juni 2006 Det er lov å være nysgjerrig! Og at du vil vite betyr ikke at du ikke er like glad uansett hva det er. (Veninna mi ville plutselig vite idet fødselen skulle starte, selv om hun ikke hadde villet før. Hun hadde ikke tolmodighet til å vente de siste dagene... Tror de fikk vite da de kom på sykehuset for å føde. ) For meg er det faktisk litt overraskende at jeg ikke lurer på kjønnet. Jeg er jo ganske spent, men det føles liksom bedre å ta vare på spenningen ved å ikke vite. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det. Litt på samme måten som at julegaver ofte er "bedre" før de er pakket opp. For da har du fortsatt muligheten til å gå og fantasere om hva det er du får. Enn så lenge kan jeg leke med tanken om hvordan min lille jente blir, samtidig som jeg kan leke med tanken om hvordan min lille gutt blir. Men det er ikke alle som liker å sitte og tenke på hva de kanskje får til jul i lang tid før heller da, men ønsker å rive av papiret så fort som mulig. (Merkelig, dette ble plutselig mer metafor enn jeg hadde tenkt, siden knøttet mitt faktisk blir årets beste julegave! hurra! )
Valentine Skrevet 15. juni 2006 Forfatter #235 Skrevet 15. juni 2006 Aleksander Vet ikke om jeg synes det er mye bedre Ei venninne drømte ei natt om Elton John i tigerstripete tights så det er tydelig man ikke har helt kontroll over disse drømmene
Valentine Skrevet 15. juni 2006 Forfatter #236 Skrevet 15. juni 2006 Du rakk jammen å snike deg inn med et innlegg mens jeg skrev på mitt du Sensommerbruden For meg er det faktisk litt overraskende at jeg ikke lurer på kjønnet. Jeg er jo ganske spent, men det føles liksom bedre å ta vare på spenningen ved å ikke vite. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det. Litt på samme måten som at julegaver ofte er "bedre" før de er pakket opp. For da har du fortsatt muligheten til å gå og fantasere om hva det er du får. Enn så lenge kan jeg leke med tanken om hvordan min lille jente blir, samtidig som jeg kan leke med tanken om hvordan min lille gutt blir. Men det er ikke alle som liker å sitte og tenke på hva de kanskje får til jul i lang tid før heller da, men ønsker å rive av papiret så fort som mulig. Jeg skjønner hva du mener Men jeg er av dem som gjerne kan pirke litt i papiret på julegavene for å "bare sjekke litt"... Og jeg HATER gaver som er pakket inn som luregaver slik at jeg ikke kan gjette Og nesten enda verre er det med gaver jeg selv skal gi bort. Samboeren min vet at han ikke kan gjette på hva han får, for jeg røper det fortere enn fortest. Jeg har så fryktelig lyst til å avsløre innholdet. Dermed skjønner du sikkert at det nesten er uoverkommelig for meg når jeg nå har fått på hjernen at jeg vil vite kjønnet Velvel. I dag skal jeg gå og kjøpe fiiine kjønnsnøytrale klær. Jeg kan jo ikke annet enn å le av denne lille skøyeren som ikke vil avsløre hvem h*n er!
Susan Sto Helit Skrevet 15. juni 2006 #237 Skrevet 15. juni 2006 Lykke til med kjøp av kjønnsnøytrale klær! (Jeg synes de er nesten håpløse å finne!) Skjønner godt at du ønsker å vite. (Er glad for at ikke alle er skrudd sammen likt som meg. Det hadde blitt en rar, rar verden! ) Hemmeligheter høres ikke ut til å være tingen for deg. Hadde du klart å holde graviditeten hemmelig lenge hvis du hadde måttet gått gjennom de første 12 ukene på samme måte som oss andre, og ikke hatt ekspress-svangerskap?
Valentine Skrevet 15. juni 2006 Forfatter #238 Skrevet 15. juni 2006 Ja, godt vi er forskjellige Hemmeligheter er virkelig ikke tingen for meg selv om jeg stadig prøver. Mine venninner er blitt vant med at de sjelden får gaver på bursdagen eller til andre spesielle anledninger. De får heller gaver rett som det er uten at det er noen spesiell anledning. Det er fordi når jeg finner en gave som passer, MÅ jeg bare gi den med en gang. Jeg klarer ikke vente. Heldigvis har de sansen for dette, for da kan de plutselig få en gave når de minst venter det (og jeg vet at de ikke forventer gaver på spesielle datoer). En vinn-vinn-situasjon føler jeg Jeg skal love deg at jeg hadde slitt skikkelig dersom jeg hadde måttet holde denne graviditeten hemmelig. Vennene mine mener det var skjebnen som ikke ville fortelle meg at jeg var gravid, siden den skjønte at jeg ville sprekke tidlig Alt i alt er jeg derfor fornøyd med at jeg ikke visste det før Blir spennende å følge med på hva du får da, selv om det er en stund til
Gjest gjesta Skrevet 16. juni 2006 #239 Skrevet 16. juni 2006 Jeg sprakk også tidlig med å fortelle, var umulig å skulle holde hemmelig! H*n vil virkelig ikke vise hvem h*n er forstår jeg! ¨ Jeg blir skuffa om min gjemmer seg på tirsdag.. Planer for helga? Kjønnsnøytralt.. Ikke lett nei... Jeg venter til tirsdagen, hvis da den ikke er sjenert...
Gjest gjesta Skrevet 16. juni 2006 #240 Skrevet 16. juni 2006 Kanskje du kan finne på noe SPRELL med venninner? Leste du var uten mannen i helgen. GOOOOOOD HELG!!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå