Gå til innhold

Valentines ventehjørne


Valentine

Anbefalte innlegg

Hei Epica! Jeg skal nok krysse fingrene for deg på tirsdag! God helg til deg også :klem: !!

-og for meg selv på onsdag, selv om legen sier at nå begynner den lille å bli så stor at det kan være vanskelig å se noe. Minien må ligge med stumpen ut for at vi skal ha særlig mulighet mener han :ler: Jeg håper derfor på akrobatiske stillinger som alle innebærer at stumpen er i været og ut mot oss ;)

Kjønnsnøytrale klær. Serriøst. Du hadde helt rett Sensommerbruden. Det var ikke lett. Jeg trålte mange butikker, men fant kun én liten body, som ikke engang var spesielt fin :roll: Mange har hvite ting, men så er de alltid pyntet med enten en liten rød blomst eller en traktor liksom. Ingenting å finne for oss som ikke vet.

MEN; da jeg kom hjem satte jeg meg ned med en oversikt over nettbutikker med babyklær og gikk gjennom butikkene en etter en. Når jeg søkte på unisexklær var det mye supersøtt å finne, og jeg fikk faktisk bestilt en hel masse :klappe: Anbefaler derfor alle i samme situasjon om å sjekke nettbutikker!

Planen for helgen er at jeg ikke har planer :icon_lol: Tror ikke engang jeg orker sprell, Epica. Jeg skal bare nyte solen og ta det med ro. Samboeren min er på festival til søndag kveld, så det blir kun stille og rolig i nærheten av hjemmet (for når han ikke er tilstede holder jeg meg også langt unna bilen vår. Vi har jo som dere kanskje husker ikke et så veldig godt forhold til hverandre ;) )

:kyss:

Endret av Valentine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

OI, så du vet kanskje kjønnet på onsdag! :hoppe:

Spennende! ;)

Hååååper det! :kyss:

Unisex klær ja? Oi.. Vet ikke om jeg tør å søke..

Er så lett å bruke masse penger.. :ler:

Deilig med avslappningshelg også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjenta79

Krysser fingrene for lønnshopp! Så gøy med innkjøp av babyklær, du kommer nok til å bli som en liten unge på julaften når pakkene kommer :ler:

Håper du får en deilig og avslappende helg da, det er litt godt når de mennene er borte også, da kan man gjøre akkurat som man vil :)

....og så får småen sette rumpa i været så mamman får sett om hun får ei nydelig jente eller en tøff gutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at du får se noe på UL! :)

Ganske umulig å finne noe ordentlig nøytralt i butikker, men du har helt rett i at det er masse fint på nett! (Skjønner ikke hvorfor man alltid skal lage blonder og biler på alt?)

Jeg tør nok ikke søke så mye på nett ennå, for det er litt for mye sommerklær, og litt for lite vinterklær. Dessuten har jeg lyst til å kose meg med småinnkjøp over tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godjenta79: Ja, jeg gleder meg skikkelig til pakkene kommer!! Klærne er bestilt på flere ulike nettsteder, så de kommer nok tilsendt over flere dager. Juhu :hoppe: Mange pakker å glede seg til!

Sensommerbruden: Jeg skjønner godt hva du mener, for det er skikkelig hyggelig å gå å handle. Jeg ble bare så desperat når jeg ikke fant noe i går at jeg følte jeg MÅTTE gjøre noe. Nå er jeg atter glad og rolig igjen og skal kose meg med å titte på klær fremover. :klem:

Epica: Du har helt rett i at det lett går masse penger. Jeg brukte i alle fall over evne i går, men bare fornuftige ting som trengs rett etter fødselen slik som bodyer (noen med lange og noen med korte ermer), to pyamaser, et par strømpebukser, et par gensere og en nydelig snekkerbukse. ..-og en fleeecedrakt... Den var vel strengt tatt ikke nødvendig når jeg tenker meg om, men den var nyyydelig.. :hjerter:

Jeg har dessuten vært en tur innom Madame Zaritska jeg også, så nå knyttes det ingen spenning til UL lenger :ler: :

Madame Zaritska's reading :

Madame Zaritska, our resident clairvoyant, wants to help you prepare for the arrival of your child. Here she does her best to predict certain aspects of your labor and birth experience.

What she senses for you

The day you deliver, outside will be hot. Your baby will arrive in the afternoon.

After a labor lasting approximately 2 hours, your child, a boy, will be born. Your baby will weigh about 6 pounds, 14 ounces, and will be 18-1/2 inches long. This child will have dark brown eyes and some blond hair.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Hehe, så kjekt at du har oversikt over kjønn, vekt osv allerede! :ler:

Høres bra ut med kjønnsnøytrale klær i nettbutikker. Jeg har også prøvd å finne dem i de vanlige kjedebutikkene, og det er plent UMULIG! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja kjønnsnøytrale klær er vanskelig å finne så jeg er glad vår lille ikke var så redd for å vise seg fram!

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så kjekt at du har oversikt over kjønn, vekt osv allerede! :ler:

Ja, ikke sant :legrine: Jeg får bare håpe at øyefargen ikke slår til (mørkebrune) siden både samboeren og jeg har blå øyne. Da må jeg nok flytte på hybel til DNA-test er tatt :ler::ler:

Heldig du som har en utadvent liten en i magen, liv. En som ikke er så sjenert som vår ;) Jeg krysser fingrene for onsdagen!

Nå har jeg sittet flere timer på verandaen. Det er så deilig med sol og sommer!!! Jeg har dratt ut markisen, så jeg holder meg stort sett i skyggen, men det er deilig likevel. Man blir jo så glad av sol! (Ja, bortsett fra at jeg har fått soleksem på leggene da, og det klør :frustrert::frustrert: )

Nå skal jeg gå og kjøpe meg en is (eller to ;) ). Jeg er jo alene hjemme til i morgen kveld, men jeg nyter det, jeg. Jeg savner selvsagt samboeren, men jeg liker å kose meg litt alene også. Mon tro om jeg skal leie meg en god film til i kveld...?

Ha en fin dag jenter :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mireya
Jeg får bare håpe at øyefargen ikke slår til (mørkebrune) siden både samboeren og jeg har blå øyne. Da må jeg nok flytte på hybel til DNA-test er tatt :ler:  :ler:

Vet du, du skal aldri si aldri... Her er vi to foreldre med mørkebrune øyne som fikk en sønn med veldig pene, blå øyne. :ler:

Som du skjønner er vi særdeles spente på om lillebror kommer ut med blå glugger, også! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo blå øyne det resesive genet da. Det kan ligge latent i generasjoner. For at et barn skal ha blå øyne, må begge foreldrene ha anlegg for blå. (Men hvis begge foreldrene har blå, har de ingen andre gener å gi bort, så da vil barnet ikke kunne få brune øyne.)

Det samme gjelder forøvrig med blondt hår. Blondt kan gjemme seg i generasjoner, for så å plutselig dukke opp. Men foreldre som begge er blonde kan ikke få mørkhårede barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little me

Tusen takk for koselige innlegg i dagboka mi!! :klem:

Forhåpentligvis peker stumpen ut på onsdag så vi får høre nyheten her da. :)

Jaså, du er en sånn nysgjerrigper du!!! :ler:

Artig at skjebnen driver og spiller deg et lite puss med lille :babysmokk: da. :ler:

Håper du får en avslappende søndag hvor du får samlet opp masse enrgi og overskudd. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

:klem:

Å?.. Jeg var sikker på at hvis minst en av foreldrene hadde brune øyne så fikk barnet garantert brune, men det stemmer altså ikke?

Hatt en kooooselig lørdag, og søndag sålangt? :kyss:

Ble rolig og avslappende?

Kooose deg mase sammen med mannen ikveld! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mireya, Sensommerbruden og Epica: :vinke::kyss:

Det er nok slik Sensommerbruden sier, ja. Alle med brune øyne kan ha genet for blå øyne i seg. De med brune øyne kan derfor få barn med både blå og brune øyne.

De med blå øyne har derimot ikke det brune genet i seg, og må ha en partner med brune øyne dersom de vil ha barn med brune øyne. Et par med blå øyne kan kun få barn med blå øyne. (Dette er i hovedtrekk slik det fungerer. Det er selvsagt litt mer innviklet siden mange ikke har rene blå eller brune øyne.)

Little me: :klem: Ja, jeg er skikkelig nysgjerrig. Hvordan det skal gå når vi plutselig får masse gaver til den lille også til jul skjønner jeg ikke. Jeg kommer jo til å gå helt amok på julaften. Jeg har en niese på 6 år, og forige julaften lå vi på alle fire begge to og klemte og gjettet på gaver :ler:

Cr@sh: :klem:

iss: :vinke:

Godjenta79: :klem: Ja, jeg har få planer annet enn UL denne uka, og på jobb ser det ut til å bli rolig, så jeg tror nok det skal bli en fin uke.

---

Først :hoppe: litt for 27 uker!!

I går hadde jeg besøk av niesen min på seks år hele dagen, og vi bare slappet av og koste oss. Vi la puslespill og spilte svarteper, leste bøker og så film, matet endene og lekte på lekeplassen, spiste is og pratet om sommerferie. En bra dag for begge to tror jeg nok, og som vanlig begynte hun å gråte litt når hun måtte hjem. Det er alltid stas å være midtpunkt en hel dag :klem1:

Sent i går kom så samboeren endelig hjem. Selv om det er godt å være alene litt, har jeg jo savnet ham, så det var godt å se ham igjen :hjerter::kline::humpe:;)

Nå gleder jeg meg til onsdag. ...eller det vil si... jeg ser frem til UL, men jeg prøver å innstille meg på at vi ikke får se noe. Jeg håper stumpen er i posisjon, men jeg vet det skal litt til, så jeg prøver å ikke skru forventningene opp. Det går som det går. Uansette blir det jo morsomt å titte på den lille :hjerte:

Ellers kjenner jeg at jeg er skikkelig klar for ferie. Er lei av jobben, og bruker enhver anledning til å gjøre ikke-jobbrelaterte-ting :sjenert: Jeg er for lengst i sommermodus, men skal ikke ha ferie før i slutten av juli. Aaahhhhrggggg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Godjenta79

Godt å høre at det er flere som lengter etter ferie :) Synes ofte juli er en grei måned å jobbe jeg, for da får jeg gjort unna en god del siden det er så stille ellers.

Så koselig med besøk av niesen din da, og litt kos at hun har det så bra hos deg at hun gråter når hun må reise :-)

27 uker allerede, herremin, så fort som tiden går!

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Det høres kjempekoselig ut med niesebesøk! :hjerte:

Blir spennende på UL på onsdag! Lykke til! Håper h*n ikke er så sjenert da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...