Gå til innhold

Valentines ventehjørne


Valentine

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått satt meg ned for å fortelle om gårsdagen, for det ble litt av en dag.

For det første kan jeg jo fortelle at dette ekspressvangerskapet (som Epona så treffende har kalt det) fortsetter med uforminsket styrke. Jordmoren kunne nemlig kjapt fastslå at terminen faktisk er to uker tidligere enn hva legen antydet. Jeg kan dermed raskt rykke frem til uke 20 :overrasket: Ingen kan i alle fall si annet enn at dette går med stormskritt. Jeg er da faktisk over halvvegs allerede, og har fått fastsatt termin til 20. september!!

Eller var ultralyden bare veldig fin. Jeg har jo sett denne lille typen tidligere, men samboeren fikk se for første gang, og det var stas. Tror nok alt kom litt nærmere nå. Alt så fint ut med den lille, ingen feil ble avdekket, så nå er det bare å glede seg til fortsettelsen!

Vi spurte om kjønn også, men den lille luringen lå med kryssede bein OG en hånd dekkende over hele tiden. Han (eller hun.. )ville tydeligvis ikke avsløre noe enda :ler: Jordmora kunne ikke engang hinte litt, hun så ingenting, så vi må bare vente i spenning litt til. Men stilen kan jo tyde på at vi enten får en prippen jente eller en liten skøyergutt ;)

Men dagen var på ingen måte slutt enda.. Jeg hadde akkurat kommet hjem og logget meg inn for å skrive rapport her da de ringte fra dyreklinikken om at fuglen vår kunne hentes :hoppe: Samboeren hadde kveldsvakt, så jeg måtte bare til pers selv dersom han skulle hentes i går. Her er det jeg må fortelle at jeg ikke er noen stor sjåfør :sjenert: Jeg er vant til automatgir hjemme hos foreldrene på landet, og ikke giring i by. Siden vi ikke har hatt bil her før, har jeg enda ikke lært meg bykjøringen særlig godt. Heldigvis hadde samboeren og jeg fryktet at det ble jeg som måtte hente fuglen, så vi øvelseskjørte på onsdag. Vi kjørte akkurat den ruten jeg trengte til og fra klinikken :ler:

Jeg kastet meg derfor i bilen :reise: og oppdaget akkurat da jeg satte meg inn at mobilen lå igjen hjemme. Jeg gadd bare ikke løpe opp igjen, og tenkte "Herregud. Jeg skal bare hente fuglen. Hva kan skje?"...

Vel, fuglen ble hentet (ikke helt frisk enda, men absolutt på bedringens veg), og hva skjer? Jo, jeg får selvsagt motorstopp på vegen hjem :overrasket: Det var litt nedoverbakke, så jeg klarte å svinge bilen inn til siden før jeg stoppet helt. Så der sto jeg med en papegøye og en bil som ikke gikk og uten mobil :frustrert: . Og fy søren så hjelpeløs man føler seg uten mobil! De første sekundene etter at bilen stoppet klarte jeg ikke tro det var sant. Jeg mener. Er det mulig?? Og at bilen stopper for meg som kjører for første gang og ikke kan NOEN TING om bil er jo bare typisk..

Men jeg oppdaget fort at gravid kvinne i nød tiltrekker seg hjelp særdeles fort. De første guttene som kom bort anbefalte meg å sette på varsellysene. Det hadde jeg også skjønt, men hvordan gjør man det da, måtte jeg bare spørre. "Den store knappen som er mest tydelig øverst på dashbordet. Den med en rød trekant på" fikk jeg til svar :rodme::rodme: Det var så flaut at da de anbefalte meg å sette opp varseltrekant svarte jeg bare ja. Jeg turte ikke si at jeg ikke hadde aning om hvor den var heller :sjenert: Etter å ha lett lenge (blant annet slitt en stund med å klare å åpne panseret :klø: ) fant jeg da trekanten. Jeg vet det er håpløst å ikke kunne noe av dette, men jeg må jo bare unnskylde meg med at jeg ALDRI har eid en bil, og derfor har kjørt veldig lite på de årene jeg har hatt lappen..

Vel, fikk opp varseltrekanten, og så låste jeg rett og slett bilen, tok med fuglen og dro hjem. Jeg så jo at bilen ikke var til noe hinder, og jeg kunne ikke risikere for mye styr med den syke fuglen min i reisekassa si. Jeg måtte bare få ham hjem. Dessuten skjedde ikke dette så langt hjemmefra, så jeg kunne gå. Hjemme fikk jeg tak i mobilen og fikk endelig ringt Viking. Og mens jeg sto og ventet på hjelpen kom det hele tiden karar bort som ville titte på bilen og som kom med meninger om hva som var galt. Ikke problem å være i nød når man er jente og har stor mage ;) Ettermiddagen og kvelden gikk altså med til bilberging og ikke til å nyte den deilige solen.

Etter at bilen var reddet, måtte jeg så avgårde på busstur til det nattåpne apoteket for å hente fuglemedisin som han bare MÅTTE ha i går også :roll:

Som dere skjønner ble det en lang og begivenhetsrik dag i går, og da jeg endelig kom hjem var jeg så sliten både fysisk og mentalt, at jeg bare sank sammen på sofaen. Samboeren var kjempesøt da og hadde med blomster siden jeg hadde slitt så fælt :hjerter:

Nå har vi akkurat kommet hjem etter handletur. Kjøpte blant annet gassgrill, men selvsagt manglet det deler (hvorfor kan ingenting gå på skinner?), så nå er sambis ute for å bytte grillen. Det blir vel park og engangsgrill i dag også skal vi se :ler:

Endret av Valentine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:overrasket: Ja for en dag!!! Heldigvis så kunne du gå hjem med lille pasienten da men..

2 mnd lenger på vei :overrasket: Oj oj oj.... Ikke småtterier heller det der!! Hvor mange uker var du på vei nå da, når du oppdaga det?? med den nye terminen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojojojoj :overrasket::overrasket: Takk for kommentaren iss, for da oppdaget jeg jo den GROVE feilen. Jeg er 2 UKER lengre på veg, ikke to måneder! Jeg rykket altså frem fra å være i 18 uke til å være i 20 uke. Det var da voldsomt som jeg tok i :grine2: Jeg får gå opp og rette i innlegget mitt..

Endret av Valentine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Og nå har du skrevet at du var to uker KORTERE på vei i steden for lengre! :ler:

Men det var veldig hyggelig å lese om ultralyden, at alt stod bra til og at samboeren var fornøyd. :hoppe: Og at fuglen kom seg vel hjem.

Jeg måtte le litt av bilstoppen din (ikke vondt ment!). Vet hvor hjelpeløs man føler seg, husker jeg og lillesøster var på biltur aleine til sørlandet den sommeren jeg nettopp hadde fått lappen. Jeg var jo ikke spesielt erfaren, og lillesøs hadde jo ikke peiling. Plutselig bare stoppa motoren helt umotivert, og jeg hadde VIRKELIG ikke anelse om hva som kunne være galt...

Må også :ler2: ekstra av alle gutta som stopper for å hjelpe gravide kvinner i nød!

Håper du får en fin kveld med engangsgrill i parken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll: Det var da fælt så vanskelig dette skulle være da! Skulle tro jeg hadde fått solstikk :ler: Nå tror jeg det skal være rett i begge mine forige innlegg.

Jo, det ble parkliv med engangsgrill på oss, men det var årets første grilling i park, så det var deilig!!

Og miip, det er absolutt lov å le både høyt og lenge av den bilhistorien. Jeg skjønner jo at du har vært i samme båt, og vi er nok lang fra de eneste som har opplevd slike situasjoner Men jeg lover at neste gang er jeg mer forberedt. Nå vet jeg i alle fall både hvor varsellys og varseltrekant er, hvordan jeg skal åpne panseret, og hvordan det lukter når bensinslangen har røket :grine2: :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Epona

Oioioi for en dag du hadde på fredag! :ler2: Måtte le jeg også da jeg leste! :ler2:

Og så så spennede med ULen!!! Tenk at du hoppet galant over to uker og nå er i uke 20!! Dette er helt utrolig! :) Skikkelig ekspresssvangerskap, ikke annet å si!! :ler2: Du er jo halvvegs!! Og har visst det selv i, ja fire-fem uker? Tiden går litt fort, så jeg henger ikke helt med :)

Kjempegøy å lese her hos deg! :klem:

Fortsatt god søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinga

Næmmen, her har det jo skjedd saker og ting. Nå har du samme termin som meg. :ler: Lurer på hvem av oss som føder først? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little me

:vinke:

Måtte ta meg en liten titt her og allerede har jeg hatt tårer i øynene 2 ganger. :grine:

Første gangen når du skriver om da du var hos legen og fikk se den lille spira di for første gang. Og 2. gangen når du skriver om den syke papegøyen din. Jeg har hatt mange dyr så veit nøyaktig hvordan det der er...

Men utrolig godt å høre at det går bra med begge to!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem::klem: til dere alle sammen for at dere besøker denne dagboken min! Dere er så utrolig hyggelige at jeg blir rørt :smilyblomst:

:vinke: Velkommen til deg Little Me! Veldig koselig at du vil hilse på, og jeg blir rent rørt av at du blir rørt av historiene mine :sjenert: Vi skal til legen med den lille fugletassen igjen i dag for nye blodprøver. Jeg gleder meg ikke, men han virker så fin i formen nå, at jeg tror heldigvis det går bra.

miip: Ja, grillings er bare superdigg :sikle: Vi har grillet tre dager på rad. Herlig med sol og varme!!! I går grillet vi for første gang på vår nyanskaffede gassgrill på balkongen. Jeg skal ikke påstå det ble veldig bra, (Faktisk ble det et ganske dårlig resultat. Vi er vant med engangsgrill som tar en evighet, så flatbiffen ble seig som en skosåle :ler: ) men vi lærer nok etterhvert. Stas er det å være ute uansett :)

iss: :klem: til deg også. Håper du nyter solen!

Vinga: Er det akkurat 20. september du har termin også? Det har jeg ikke fått med meg. Det er jo kjempespennende å se hvem som blir først. Mamma sier hun alltid har gått over (hun har tre), så sjansen er vel ikke stor for at jeg føder før termin akkurat. Hvordan var det med din forige? Var du før eller etter termin da?

Cr@sh: Ja, det går virkelig fort i svingene nå. Her er ingen trygge dersom de innbiller seg at de skal føde før meg :grine2: På jobben er de helt oppgitte og kan ikke annet enn å le av hele greia, for jeg går slik i surr med hvilken uke jeg faktisk er i til enhver tid.

Epona: :klem: til deg også. Jeg tok min første graviditetstest den 30. mars, så det vil si nesten 6 uker siden. Det er jo ikke så veldig lenge egentlig når man tenker på at jeg er over halvvegs :ler:

Jeg har etterhvert begynner å se på denne dagboken som trykkventilen min. Det er så greit å skrive tankene sine ned her, for man glemmer så fort. Jeg tenker for eksempel stadig på hvordan det var mulig å gå så lenge uten å skjønne at jeg var gravid, men da blar jeg bare tilbake her i skribleriene mine. Når jeg leser det jeg har skrevet husker jeg hvorfor. Ikke dumt, nei.

I dag skal jeg altså til denne klinikken med fuglen min igjen. Jeg gruer meg selvsagt til at han skal ta blodprøver, for jeg hater å tenke på at de setter sprøyter i den lille fuglekroppen :riste: Likevel vet jeg jo at det er til det beste, så vi får bare gjennomføre det.

Men, nesten verre er det at samboeren min selvsagt jobber i kveld også, så det er jeg som må avgårde med bilen igjen :sur: Den har ikke vært på verksted etter den siste bilbergingen der det ble laget en midlertidig løsning, og jeg skal være villig til å vedde på at den stopper i dag også. Han bilredningsfyren sa at dette fint ville holde en periode, vi kunne bruke bilen mens vi ventet på plass på verksted. Jeg vet bare at dersom samboeren min kjører 100 mil, og jeg 10 meter, så skjer det akkurat de meterne JEG kjører. Det er alltid jeg som er den uheldige :frustrert: Vel, skal i alle fall ha med mobilen i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Little me

Tenker at mobilen går tom for batteri nå da :ler:

God bedring til, lille fugle-gutten!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Håper alt går bra med fuglen og bilen!

Og jeg vil også ha ny gassgrill!!! :hoppe: Grilling tre dager på rad høres bare supert ut.

KG-dagbok fungerer utrolig bra som utlufting, påminning til senere og alt det der.

Håper kvelden er bra! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinga

Ultralyd-terminen min er akkurat 20. september, ja. :ler: (Menstermin 16., men går ut fra UL-termin når jeg regner uker)

Gikk bare fire dager over UL-termin med førstemann (egentlig startet fødselen etter to dager over termin, men det tok litt tid før han kom ut, kan man si) og håper at jeg slipper å gå langt over termin med minsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke: Du har hatt noen travle dager ja, så utrolig kjedelig med den første by-bilturen din! Godt det gikk bra til slutt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får satse på at bilen holder frem og tilbake idag da!!!!

Er ille å se på de dyra vi er så glad i hos dyrlegen... Men pleier jo å gå bra det og da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...