Gå til innhold

Valentines ventehjørne


Valentine

Anbefalte innlegg

Gjest miiip

Jeg så deg her i sted, så da tenkte jeg å vente med å skrive til du hadde skrevet... Men nå er du borte igjen! :grine:

Jaja. Da håper jeg du har det bra så lenge! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He-he! Det er godt du følger med miip :klem: ! Jeg var helt riktig innom, men fikk en telefon akkurat da jeg satte meg ned for å kose meg med KG. Jeg er alene hjemme og da er det så greit å sette seg ned og få lest litt rundt omkring her inne. Nå ble jeg endelig ferdig i telefonen, og kan ta meg et "raid" ;) Og jeg har det bare bra :) Man kan da ikke annet enn å ha det bra når det er så deilig vær :briller: Håper du har det fint også, og klarer å nyte været selv om termin nærmer seg med stormskritt nå!

Little me, iss og cr@sh: Det gikk kjempefint i går. Jeg kom meg både frem og tilbake uten stans :hoppe: Jeg kan på ingen måte kalle gjensynet mellom fuglen og vetrinæren for hjertelig, i alle fall ikke fra den fjærkledde sin side.. Blodprøve ble tatt, men det er fremdeles en infeksjon i den lille kroppen, så vi må tilbake om en uke. Puh.. godt vi har en sparekonto å ta av enn så lenge, for dette begynner å bli dyrt :overrasket:

Håper dere har en fin kveld :klem:

Missbumblebee: :vinke: Så hyggelig å se deg her også. Du har jo vært innom tidligere, og nå lover jeg å ta en tur på besøk i dagboken din også!

Venga: WOW, samme termindag! Og ikke bare det, men dersom jeg har lest rett er vi begge meldt inn på Ullevål også. Du skal se vi triller rundt på hver vår bittelille seng sammen i gangene om noen få måneder :ler:

Samboeren min er bortreist til fredag, så jeg har noen dager alene og det er godt det også. I dag spiste jeg middag i solen med ei venninne, og nå har jeg god samvittighet når jeg sitter leeenge på KG :sjarmor: Jeg merker nemlig at jeg får litt dårlig samvittighet når jeg setter meg meg ned for å skrive her inne i stedet for å være sammen med ham. Dermed blir det ikke til at jeg får satt meg ned hver dag akkurat. Det er ikke det at han kommenterer det eller noe, bare en dårlig samvittighetsfølelse som plager meg litt :sjenert: Er det noen av dere som har det slik??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little me

Ja, jeg er her i perioder alt for mye, og da får jeg skikkelig dårlig samvittighet! :tristbla:

Men vier han masse oppmerksomhet når jeg ikke er på da. :)

Gjelder å finne en balansegang så man kke tråkker på noens tær.

Lykke til med den fjærkledde!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig med litt fri fra mannfolka også... da er det i hvert fall godt å få dem hjem igjen... ;)

Takk for koselig hilsen i boka mi, forresten... :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdags- :klem: og :kyss: til dere også!! Og en liten :smilyblomst: fordi dere er innom dagboken min :) Veldig hyggelig med besøk!

Og ja; det er godt med litt alenetid, men gleder meg veldig til å få samboeren hjem igjen i morgen kveld :hjerter: Jeg vil så gjerne at han skal kjenne sparkingen han også, og nå har jeg fått blod på tann siden flere av dere med termin rundt min har fortalt at samboerne har kjent sparkingen! Jeg vil også at min får kjenne :sur: Jaja, det blir når det blir.. Han må i alle fall komme hjem først ;)

Rapport om min lille venn med vinger: han ser ut til å være i toppform, men blodprøvene hans ser ikke så bra ut, så han får fortsatt medisin, og må inn igjen til nok en blodprøve om en uke :( Det gleder jeg meg ikke til. Den fjærkledde lever derimot i lykkelig uvitenhet ;)

Omsider har forresten også jeg klart å finne ut akkurat hvor langt jeg er på veg ut i fra termin:

Du er nå 21 uker og 3 dager på vei.

Unnfangelsen finner sted omkring: 26. desember, 2005

Hjertet begynner å slå: 20. januar, 2006

Embryoet beveger seg: 13. februar, 2006

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 20. februar, 2006

Alle indre organer er ferdig formet: 20. februar, 2006

Risikoen for spontanabort avtar: 6. mars, 2006

Kvalmen avtar for de fleste: 13. mars, 2006

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 20. mars, 2006

Jeg oppdager at jeg er gravid: 31. mars, 2006

Fosteret svelger og tisser: 3. april, 2006

Tid for ultralyd: 10. april, 2006

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 17. april, 2006

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 1. mai, 2006

Fosteret begynner å høre: 22. mai, 2006

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 19. juni, 2006

Mange fostre legger seg med hodet ned: 24. juli, 2006

Svangerskapspermisjonen begynner: 28. august, 2006

Antatt termindato: 20. september, 2006

I dag kom direktøren på joben bort til meg. På jobben har de jo helt siden de fikk vite at jeg var gravid fleipet med dette ekspressvangerskapet mitt. Og i dag kom altså direktøren bort og klappet meg på skulderen og sa alvorlig: "Nå vet jeg forresten endelig hva du er gravid med." Jeg så bare på ham og skjønte ikke hva han mente før han fortsatte "Du er gravid med kattunger! De er bare i magen i 4 måneder!" :ler: Han synes nemlig dette går fortere enn han klarer å følge med på.

Endret av Valentine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Kattunger du liksom! :ler: Bare du klarer å følge med i svingene selv i ekspressvangerkspaet (oi, ekspressvangerskapet mente jeg) ditt, så er det det viktigste! :) Det aller viktigste er vel å skjønne hva som skjer den dagen fødselen er i gang! :ler: Tenk 21 uker og 3 dager! Det er langt på vei det! :)

Ser nå ut til at julen var en koselig tid hos Valentine og Valentinemanenn da! :sjarmor:

:tunge1: Måtte bare! ;)

God klem! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 21 uker og 3 dager!

Er hyggelig at du nå kan følge med på hva som skjer med deg og den lille litt mer uke for uke framover, er det ikke?

Jeg koser meg hvertfall med å lese hvor mye den lille vokser og hva som skjer hver uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Kattunger! :ler:

Hihi.

Jeg har også dårlig samvittighet for å sitte her inne når mannen er hjemme. Men som oftest vil han gjerne ha litt nerdetid han også, og da har jeg ingen kvaler... :ler2:

Håper at samboern får kjenne spark snart! Det er en stor opplevelse, ja!

:klem: God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:grine2: Ja, vi har ledd mye av den kattungekommentaren. Det første han sa da han så meg i dag var: "Neimen! Er DU her da?? Har du ikke født enda?!" :ler::ler: Jeg tviler på at siste kommentar er sagt i denne saken..

Ser nå ut til at julen var en koselig tid hos Valentine og Valentinemanenn da!  :sjarmor:

:ler: Ja, vi var hos hver våre foreldre de første juledagene, så da var det jo hyggelig å møtes igjen da vet du.. ;)

Er hyggelig at du nå kan følge med på hva som skjer med deg og den lille litt mer uke for uke framover, er det ikke?

Jeg koser meg hvertfall med å lese hvor mye den lille vokser og hva som skjer hver uke! :klem:

:Nikke: Jo, nå vet jeg endelig akkurat hvor jeg er, og det føles godt. :klem: til deg også!

Jeg har også dårlig samvittighet for å sitte her inne når mannen er hjemme. Men som oftest vil han gjerne ha litt nerdetid han også, og da har jeg ingen kvaler... :ler2:

Håper at samboern får kjenne spark snart! Det er en stor opplevelse, ja!

:klem: God helg.

Ja, jeg liker det ikke, men akkurat som Little me skrev tidligere så prøver jeg å være ekstra hyggelig mot ham før og etter så han ikke skal føle seg irritert.. Og når han er på nett og spiller spill (noe han elsker og ofte har dårlig samvittighet for overfor meg) er det jo fritt frem :ler:

God helg til deg også :klem:

iss og cr@sh: :vinke:

De siste to dagene har vi jobbet med en stillingsannonse. Det må jo inn en vikar for meg, og det er en merkelig oppgave å være med på. Jeg mener, det er jammen rart å skrive om ulike ferdigheter som ønskes og krav som settes, og så er det egentlig MEG SELV vi beskriver. Man høres liksom plutselig ut som et supermenneske når man ser det slik skriftlig :ler: Jeg får bruke annonsen i lønnsforhandlinger snarest!

Nå går jeg ut i solen. Ha en strålende ettermiddag jenter, og nyt helgen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en rolig, men fin helg til nå. Håper du har en god helg også cr@sh :klem:

I går foreslo samboeren at vi skulle se på barnevogner :overrasket: , og jeg lot meg ikke be to ganger! Vi var i et par butikker og endte opp med å kikke på både senger, stellebordløsninger og vogner. Jeg var imponert over den aktive interessen hans :hjerter: . Dette som skal skje begynner nok å bli mer og mer virkelig for ham.

Vi kjøpte ikke noe enda, men peilet oss ut endel vi tror vi kommer til å gå for. Vi så på stellebordsløsninger som passer på små bad; slike "brett" man legger på vaskemaskinen. Vi har ikke plass til eget stellebord, så vi må nok gå for noe slikt.

Kikket oss også ut et par senger som kan være aktuelle. Det var sprinkelsenger med justerbare bunner og der siden kan tas opp og ned. Tilslutt gikk vi over på vognene. Fikk god hjelp, og etter å ha gått gjennom hva våre behov til vogn egentlig innebærer endte vi i grunn opp med et hovedalternativ; Emmaljunga Nordic. Noen av dere som kjenner til denne?

Vi satser nå på å se om den er mulig å få kjøpt brukt, men det skal vel litt til. Har også lest her inn et sted at det kan lønne seg å kjøpe i Sverige, så vi får sjekke litt der også. Føles godt å ha begynt å kikke på hva som trengs og hva som finnes av utstyr da.

Ellers kjente samboeren endelig at det sparket i går, men det var etter at vi hadde lagt oss, og han var småfull Jeg er derfor usikker på om han egentlig fikk det med seg.. :roll: Vi får prøve igjen i dag. Det er i alle fall full aktivitet der inne :hjerte:

Nå skal jeg prøve å sette meg ut på verandaen, mens jeg venter på at samboeren også skal våkne til liv. Det er sol ute, men jeg tror det er en kald vind :sur: Jeg er virkelig ikke fornøyd med at det stadig blir kaldere frem mot 17. mai. Jeg har egentllig bare en kjole jeg kan ha på meg, så dersom det blir kaldt den dagen vet jeg jammen ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg krysser fingrene!

Ha en fortsatt fin helg da jenter :blomst:

Endret av Valentine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så moro med masse liv i magen... Mannen min syntes det er veldig moro når han også kan kjenne det.. Blir plutselig så mye mer virkelig da tror jeg...

Kos deg på verandaen i dag... :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little me

Kattunger ja :ler:

Ååååååååå.... dere har vært ute og handla babyting dere :hjerter:

Det må føles så utrolig koselig!!! :klem:

Håper sambo får kjent spark i edru tilstand i dag! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Det høres kjempekoselig ut at samboern var så klar for å se på utstyr! Det er så stas å planlegge innkjøp til de små... Kjenner dessverre ikke til Emmaljunga Nordic-vogna selv om vi har kjøpt en annen Emmaljunga selv.

Håper han får kjenne bevegelser igjen snart og at du fortsatt har en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...