Gå til innhold

Valentines ventehjørne


Valentine

Anbefalte innlegg

Gjest Godjenta79

Gratulerer!!!! Med spire i magen og med ny dagbok! Så koselig at kjæresten din taklet det så bra!

Du har nok masse å glede deg til nå :)

Og ikke for å skremme deg, men jeg leste et sted at risiko for flerfødsler var større hvis du ble gravid rett etter pilleslutt, på grunn av mye hormoner ;) Men, ei venninne av meg ble også det, og de får bare 1.

Den som venter får seg - lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest miiip

Nå er jeg litt spent på hva legen sa om hvor langt du er på vei? Fikk du UL-henvisning eller noen andre gode svar? Håper han/hun hadde noen gode råd mot kløen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er disse tvillingene da eneggede eller toeggede?

Jeg skriver jo bare det forskningen har kommet fram til.  Mamma er toegget tvilling, broren min skulle vært det.  Var selv engstelig for at vi kom til å få tvillinger da jeg i tillegg gikk på hormoner.

Nysgjerrig  :)

Jeg som er såååå treg til å svare også da.... I min familie er det toeggete tvillinger som gjelder. Kan jo være at dette er tilfeldig, men søsteren min har "forsket" endel på dette vet jeg, og det hun kom frem til var at det nok kommer fra vår fars familie.

Håper alt står bra til forresten! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble en spennende, merkelig, utrolig, rar, skremmende, forvirrende og gledelig dag . Det ble en dag så full av inntrykk at jeg fremdeles ikke har klart å fordøye alt.

Jeg skulle jo endelig til lege, og hadde både gledet og gruet meg. Da jeg kom inn sa jeg at jeg var gravid, og at jeg nok var et lite stykke på veg, men ikke hadde oppdaget det før nå. Jeg sa jeg tippet jeg var et par måneder på veg. Da han hadde plassert meg i stolen og klemte på magen smilte han og så på meg med et blunk i øyet; "He-he. To måneder på veg?? Jeg tror nok vi sier nærmere 15 uker jeg."

15 uker!!!!! :overrasket::overrasket::overrasket: Jeg holdt på å trille ut av stolen, og fra da av ble alt nesten en ut-av-kroppen-opplevelse. Han lurte på om jeg ville høre på hjertet til den lille, noe jeg selvsagt ønsket. Frem kom utstyr og plutselig hørte vi en tydelig hjertelyd. Legen var kjempesøt, smilte og brukte utrolig god tid på alt han gjorde. Han sa at dette er stort, men dersom jeg ønsket var det enda mer han kunne vise meg. Vi kunne nemlig gå inn og se på den lille dersom jeg hadde lyst. Jeg ble bare helt matt, men sa selvsagt ja. Vi toget inn på et annet rom, jeg fikk gele på magen og jammen; der på skjermen så vi helt tydelig et bittelite barn som veivet med hender og føtter. Det var helt absurd. Vi tittet på ungen i sikkert ti minutter, og det var ingenting annet en utrolig stort å oppleve.

En time etter at jeg gikk inn stor jeg plutselig på trappa med en remse bilder av barnet i hånden, og da kjente jeg at jeg fikk den store skjelven. Jeg måtte rett og slett sette meg ned og felle en gledeståre :grine: Jeg hadde ikke i min villeste fantasi sett for meg at jeg skulle oppleve så mye da jeg gikk til timen. Jeg ante ikke engang at de hadde slikt utstyr. Jeg skulle selvsagt ønsket at samboeren var der med meg, men siden jeg ikke visste om muligheten på forhånd hadde vi ikke tenkt tanken at han skulle være med. Jeg klarte heller ikke si nei, for jeg ble så satt ut at jeg bare nikket uansett hva legen sa. Samboeren var bare superglad da jeg kom hjem med bildene, og han var ikke det minste snurt eller skuffet. Han ser bare frem til å være med når vi skal på offisiell ul hos jordmor etter påske.

Jeg er så glad, men samtidig er alt så rart, så rart. Plutselig vet jeg det er noe der inne, og det er ikke engang bare et frø. Det er et vesen med hender og føtter! Det var også helt supert å få med bilder, for jeg skal fortelle det til foreldrene mine når jeg kommer hjem til påske på søndag, og nå har jeg bilder å vise frem også!! Gjett om de skal bli glade og gale :hoppe:

Fremdeles er jeg skjelven etter i går. Det ble så mye på en gang jeg ikke var forberedt på, men det var fantastisk. Og nå har jeg plutselig fått fremskyndet foreløpig termin til september /oktober!! Det er jo jammen ikke lenge igjen til! Jeg kjenner meg plutselig nesten stresset.

Åhhhh... Jeg må gå meg en tur og få litt luft for jeg svever enda kjenner jeg..

PS. Jeg fikk legen til å lete godt med den ultralydgreia, og han klarte bare å finne en unge inni der ;)

Endret av Valentine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

:grine2:

Så flott at du har sett et lite, sprell levende menneske inne i magen din!!! :hjerter:

Men jeg skjønner godt at du trenger litt tid på å fordøye dette, du har jo kortere tid på deg enn de fleste andre gravide... ;) (Når det er sagt er jeg sikker på at det går bra!)

UL er så UTROLIG FANTASTISK - jeg får helt tårer i øynene av å tenke på da jeg så min lille huleboer sprell levende på en skjerm.

Men så gøy også å være 15 uker allerede! Du slipper den mest bekymringsfulle perioden, det er slettes ikke mange ukene til du kan kjenne bevegelser, og du kan jo sette i gang med innkjøp og planlegging med en gang! (Ikke for å stresse deg, altså.)

Håper du får en fin påske og mye glede hos familie og venner når du forteller nyheten.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å!!! :hoppe: Skjønner at den legetimen var tung å fordøye altså! For ikke mange opplever så mye på en time!

Ble så glad jeg nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig at du fikk UL og alt med en gang da! Må ha vært herlig!

Lykke til med å venne deg til tanken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem::klem: Tusen takk for hyggelige hilsner!

Jo, det var mye å fordøye på en gang, særlig i og med at jeg overhodet ikke var forberedt på så mye input på en gang. Men jammen var det en fantastisk dag også. Jeg gleder meg stort til samboeren skal få se det samme når vi skal til jordmor. Selv om han stadig gløtter på bildene og tydelig liker dette, er det rart å se at denne lille tassen rører på seg der inne. Det kommer plutselig veldig nær. Gled dere, alle dere som ikke har opplevd dette enda!!

Og, ja Miip; når jeg begynner å venne meg til tanken er det i grunn like greit å hoppe inn i fjerde måned. Det blir jo mindre tid å forberede seg på, men all bekymring de første ukene slapp vi unna, og med en gang vi fikk vite den glade nyhet kan vi faktisk dele den med andre :hoppe::hoppe: Vi slipper å gå å holde på hemmeligheten i lang tid slik som de fleste andre. Det er deilig :)

Vi fortalte nyheten til samboerens foreldre i går, og de ble så glade at de knapt kunne snakke :overrasket::hoppe::grine::klappe: Dette er deres første barnebarn, så dette var STORE nyheter for dem.

Nå drar vi snart på en etterlengtet påskeferie med bilder i kofferten, og gleder oss til å vise dem + fortelle nyheten til mine foreldre. Vi skal være på hytta helt til neste søndag, så det blir en uke med ren avslapping og masse kos og krim og alt som hører en påske til.

Kos dere masse jenter! Håper dere får en fortreffelig påskeuke :smilyblomst:

Hos legen fikk jeg forresten resept på en krem mot kløe, den heter Mildison, og jeg håper virkelig den hjelper for jeg er så lei av å klø :frustrert: . Jeg skal gi rapport etter påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å følge med her fremover!!

Kos deg masse på påskefjellet med krim og det som hører til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøye meg, Valentine!! :grine2: Jeg sitter med tårer i øynene!! 15 uker på vei!! En skikkelig kraftig krabat som vet hva h*n vil det der! Mamma, her er jeg, enten du tror det eller ei! :grine2:

Tenker du må ha blitt helt månebedotten ja!!!

Gratulerer gratulerer gratulerer!!!!!

Ha en vidunderlig påske!!!

:klem: fra Epona på påskeferie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Da er jeg hjemme igjen etter en lang og deilig påskeferie :) Det har som vanlig vært godt å slappe av på hytta. Jeg har gått endel på ski, ramla til og med skikkelig i dypsnøen :overrasket: , men tror nok ikke det er noen fare for snøen var veldig myk så jeg landet ikke hardt selv om jeg hadde litt fart. Tok det likevel mer med ro etter fallet.

Foreldrene mine ble selvsagt veldig glade over nyheten, og ekstra artig syntes de det var å få se bilder allerede. Resten av påsken passet de på at jeg tok det med ro og mamma maste så jeg ble irritert om at jeg ikke må drikke vin under svangerskapet. Jeg vet ikke hvor mage ganger jeg sa at jeg har ikke kommer til å ta meg et lite glass vin av og til til maten engang, mens hun jattet og jattet om det videre. Som om hun trodde jeg ikke ville ta svangerskapet alvorlig. Jeg ble i grunn ganske lei, for etter at jeg oppdaget graviditeten har jeg lagt om kostholdet fullstendig. Jeg spiser og drikker jevnt og sunt. Jeg har aldri røykt, og nå rører jeg ikke alkohol heller. Vel, det er nok bare ei slik typisk mødregreie :forvirret:

Av virkelig gladnyheter (i alle fall for meg) er at denne kremen jeg fikk av legen, Mildison, hjalp meg fullstendig mot kløen. Jeg er nå helt kløfri :hoppe::hoppe: Jeg la noe om dette inn i en annen tråd også:

Jeg smørte inn armer og bein morgen og kveld i to dager, og etter det har kløen vært borte!!!!!   

Det har ikke engang vært antydning til kløe på godt over en uke, og jeg har fortsatt å smøre bein og armer med Decubal Body Oil som jeg kjøpte på apoteket og også har nevnt tidligere. Den inneholder jojobaolje og e-vitaminer og hjelper meg å holde huden fin og smidig etter all kløingen. Den oljen skal visst være veldig ba å smøre inn magen med også for å forsøke å holde den smidigst mulig.

Dette må da være mye bedre enn å spise tabletter med rød trekant?! Jeg anbefaler derfor Mildison på det varmeste dersom det kan hjelpe dere også! (Med resept koster en tube med 100 gram 39.50, mens den kan kjøpes reseptfritt til 49.50 for 15 gram.)

I morgen skal jeg fortelle sjefen og resten av kollegaene mine at jeg er gravid. Jeg både gruer og gleder meg. De kommer jo ikke til å tro sine egne øyne når jeg plutselig kommer tilbake etter påskeferie med stor mage. Rett fra å ikke være gravid i det hele tatt, til å plutselig komme kjempegravid på kontoret!! For stor har magen faktisk blitt i løpet av de siste 14 dagene. Jeg har nesten kunnet se fra dag til dag at den har vokst! Ganske snodig egentlig.

Takk for hilsen iss og Epona :klem: Og ja, jeg kan ikke skjønne annet enn at dette er en sterk krabat som virkelig vil ut, Epona!! Denne lille astronauten har virkelig klamret seg fast :ler: Gleder meg til å få lengden på svangerskapet fastlagt av jordmor, men enn så leng holder jeg meg til at jeg nå går inn i uke 16.

Nå skal jeg ut og handle klær + ta endel blodprøver jeg ikke rakk å ta før ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du har hatt en fin ferie. En trynings på ski skader nok ikke den lille, de er godt polstra!!! :) Og hyggelig at foreldrene dine ble glade også. Mødre som maser får man bare ignorere (mamma har hengt seg fullstendig opp i at babyer bør ha bare føtter den første tiden pga noe med tidlig utviklete nervebaner og at det er sunt for dem å kjenne på sine egne tær eller noe sånt :ler:, greit nok med gode råd altså, men de trenger jo ikke ta HELT av... :ler:).

Fint at kremen hjalp også!

Og så håper jeg på rapport når du har fortalt nyheten til venner og kollegaer i morra! SPENNENDE! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som påsken har vært fin! :)

Du får lukke ørene for dumme velmenede råd, og heller høre etter på de gode rådene ;) Folk sier så utrolig mye dumt av og til, som om vi er fullstendig uopplyste vi som gjør ting for første gang.. :roll: Men mødre bare er sånn. Du får prøve å ikke li sånn selv! ;)

Så spennende å se magen vokse så plutselig!! :) Gleder meg til min gjør det!

Håper dagen i dag blir skikkelig bra, Valentine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann og gratulerer med dagbok(ikke så ny lenger nå da) og en herlig spire i magen :)

Sett deg litt rundt i noen andre av de bøkene jeg følger med i, så da måtte jeg jo inn å sjekke hvem du var da :ler:

Ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på rekasjonene til sjef&kollegaer i dag! De må jo bli minst like sjokkert som du ble!

:Nikke: Jeg også! :)

:klem:

Endret av miiip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

He-he! Det var faktisk ganske morsomt å fortelle det. Sjefen tok det veldig fint. Han ble bare glad og sa at dette har han ventet på, så det var ikke noe å grue seg til å fortelle det til ham :)

Jeg har ikke fortalt det til alle enda, bare til noen når det har passet seg slik. Jeg føler meg ikke helt komfortabel med å utbasunere det i enhver situasjon liksom, så jeg sier det dersom samtalen passer slik. De som har fått vite det til nå har stort sett fått det fordi de har snakket om jobbfesten vi skal ha på fredag. Da har jeg ganske rolig sagt at det blir hvit kveld på meg på fredag. De har alle, uten unntak, sagt:"Jah! Liksom. Hvit kveld? Du? Nei, det klarer du ikke!"

Jeg har så sagt rolig at det nok blir et hvitt år faktisk. Og de har bare sett rart på meg før jeg har pekt på magen min og sagt: "Se her da!" :grine2: Det har vært veldig morsomt, for alle har sperret øynene opp :overrasket: og spurt om når i all verden det skjedde. Når jeg så sier at jeg faktisk er rundt 4 måneder på veg har de brutt ut i latter og gratulert meg masse. De synes dette er utrolig morsomt, for det at jeg dro på ferie uten mage og kom tilbake med, er jo ganske vittig. Samtidig synes de selvsagt at det er veldig, veldig hyggelig. De går og rister litt på hodet over at det er mulig å ikke skjønne det før så langt uti, men alle er enige om at til syvende og sist er det ganske perfekt. Det å slippe unna denne hemmelighetsperioden er det flere som ønsker seg.

Jeg hadde gruet meg litt til å fortelle det siden jeg tenkte noen ville dømme meg litt, men de har snakket med til nå har vært superhyggelige. Overraskende hyggelige faktisk. Jeg kjenner jeg har begynt å bli stolt over magen min nå, og slipper den ut i all sin prakt. I morgen får resten av jobben vite det, så spenningen er ikke over for min del, men nå gruer jeg meg ikke lenger. Nå synes jeg bare det er humoristisk ;)

Tusen takk for hilsner forresten!! Nei, det er ikke så lett med disse mødrene, Miip, og Epona, men som dere sier, det er jo bare velmenende, så jeg skal ikke irritere meg. Veldig morsomt det du skriver om de bare føttene og moren din, Miip!! Jeg måtte le, for det er som å høre mamma.

Takk for hilsen til deg også Lucky117 :vinke: Jeg er så ny på forumet at det tar litt tid før jeg blir kjent her inne, men jeg prøver å lese litt rundt etterhvert. Det er jo så mange søte jenter her jeg har lyst til å følge med :klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Valentine.

Gratulerer så masse med den lille du har ombord :hoppe:

Veldig moro å lese "historien" om deg og lille frøet, som plutselig ble et stort frø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...