Gå til innhold

Valentines ventehjørne


Valentine

Anbefalte innlegg

Gjest miiip

:klem: Jeg har aldri hatt noe dyr, så jeg har ikke den erfaringen selv, men jeg synes ikke det høres rart ut at du er veldig lei deg for at fuglen er syk! Særlig en sånn kosefugl! :hjerte:

Håper det hjelper med noe godt.

Og jeg er sikker på at du kommer til å få en stor opplevelse på fredag selv om du ikke klarer å glede deg så mye til det akkurat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Epona

:troest:

Har hatt massevis av dyr jeg, både rotter, kaniner, katt, mus, fisk og fugl - og jeg vet hvor glad man blir i de små sjelene. Håper det går bra med fuglen deres.. Vet dere noe mer nå..?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så synd at fuglen deres er syk!

Vi får håpe det går bra, og at den ikke dør alene i natt!

Det er jo veldig trist nå, spesielt siden dere ikke vet hvordan dette går! Sannsynligvis har dere fått en avklaring før fredag, og klarer å glede dere over UL! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: tilbake til miip, Epona og Sensommerbruden! Tusen takk for søte hilsner! Det hjalp å lese støttemeldinger fra dere når jeg var så trist :smilyblomst:

Humøret var rimelig på bånn i går. Jeg var utrolig trist, for dersom det var siste gang jeg skulle se fuglen min i live, ble slutten litt vel brå. Jeg var på ingen måte forberedt på en så kjapp og følelsesløs avslutning. Utover ettermiddagen og kvelden letnet det litt, og humøret gikk mer over til sinne, for jeg synes virkelig de kunne vært litt mer hyggelige på den dyreklinikken. De hadde det så utrolig travelt, og det virket som om de bare ville ha pengene av oss fortest mulig :riste: Det var ingen av de ansatte som prøvde å være litt hyggelige og si at "Dette går sikkert bra. Han kommer til å trives her" eller noe slikt. De bare heiv ham inn i det sterile buret og dro oss med for å skrive regning. Når vi spurte spørsmål om hva som ville skje nå, og om hvordan de trodde det ville gå var det så vidt de gadd å svare :roll: Vanskelig å forklare hva jeg mener uten å høres kravstor ut, men det var virkelig ikke veldig hyggelig der.

Jeg mener, folk som arbeider på et slikt sted burde jo skjønne at de som kommer dit kommer fordi de er glade i dyrene og at de ofte er fortvilede og redde. Man kan ikke jobbe et slikt sted hvis man ikke kan vise en smule empati?? Vel, jeg reagerte i alle fall, og når jeg fikk roet meg etterhvert i går, innså jeg at dersom de hadde vært litt mer hyggelige mot oss ville det ikke føltes så fryktelig kjipt å etterlate fuglen der heller..

Uansett; nå i dag skal de ta røntgen av ham, så akkurat nå er han i narkose. Vi får sikkert vite i løpet av ettermiddagen hvordan det går videre :forvirret: Stakkars lille fuglekroppen..

Beklager at det ble mye dyreprat i gravidedagboken min, men siden det er det som opptar meg veldig nå, må jeg bare få skrevet det ut av systemet. Det hjelper jo faktisk :)

Status på magen er at det sparker veldig der inne :hoppe::hoppe: Bare slike svake bevegelser, men definitivt sparking. Samboeren har ikke kjent det enda, men det blir vel snart. Er ellers i utrolig god form, og har ikke plager av noe slag. Ja, bortsett fra litt vondt i ulike deler av magen av og til da, men det er jo mye som skal vokse og forskyves der inne, så det er vel bare slik det skal være :)

Nå har jeg igjen begynt å gledegrue meg til UL. Blir bra å få termin, og vi vil også vite kjønnet dersom det er mulig å se, så det blir en spennende dag!! Gruer meg også litt for om de skal finne noe galt, så jeg skal være glad når det hele er over også :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Tusen takk for hyggelig hilsen inne hos meg.

Jeg krysser fingrene for at det går bra med fuglen din.

Godt å høre at du er i god form!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra fuglen overlevde natten da! Så håper vi at vi får vite i morgen at alt gikk fint med den! :klem:

Er ikke så rart at det blir mye om det du tenker mest på, graviditetsdagbok eller ikke. Bryllupsdagboken min ble jo full av spire-snakk da jeg begynte å tenke på at jeg kanskje kunne være gravid.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg akkurat vært på dyreklinikken og sett at fuglen har det greit :-D De vil ha ham der til fredag, for han har en lungeinfeksjon og må få injeksjoner en stund til stakkars liten, men han er i stadig bedre form. Dyrlegen mente dette ville gå bra :klappe: Jeg ble så lettet, og nå går det greit å tenke på at han er der. Nå vet jeg at han nok klarer seg. Blir godt å få ham igjen til helgen da :)

Jeg vet det er tidlig, men i dag har jeg surfet litt på nett om mulige reisemål med baby :sjenert: Vi har begynt å snakke om å reise bort kanskje en hel måned neste vinter, og nå har jeg fått blod på tann. Jeg har sett på aktuelle reisemål i Thailand, og det ser bare så deilig ut. Dersom alt går som det skal fremover hadde det vært fantastisk å bare stikke av til et ferieparadis og nyte at man er en liten familie :hjerter: Vi rekker ikke noen ordentlig ferie i år har vi funnet ut, pluss at vi ser det blir endel utgifter fremover, og da er det jo ekstra godt å kunne ha slike feriedrømmer å se frem til.

Ahh.... drømme...drømme :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... så leit med fuglen. Men fint at den hadde det bra da du var å så etter den i dag... :kose:

Reise er jo toppers da... Er jo greit å begynne å kikke litt.. selv om det er lenge til ... :Hehe: Å drømme er i hvert fall lov! :sjarmor:

HA EN FIN KVELD!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke før nå at du har vært trist, så her er en :klem: på etterskudd!!!

Jeg har hatt ett marsvin som døde :grine: Og jeg kjenner når du snakker om fuglen kjenner jeg på følelsene da den døde.. "heldigvis" var jeg på styremøte og sambo var hjemme så slapp jeg å finne den død.. Den hadde født dødfødte marsvinbabyer dagen før.. kjempetrist..

Men så deilig at legen tror det går bra!! Naboen har en grå Jaco og fugler er herlige de og!!

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dette ser ut til å gå bra da!

Nå regner jeg med du har begynt å glede deg til UL igjen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjenta79

Takk for koselig hilsen i dagboka mi :)

Blir superspennende med ultralyd, lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@ash: Ja, ikke sant det er lov til å drømme. Vi kommer jo ikke til å bestille noe enda, men å kartlegge litt hvilke muligheter som finnes kan man jo alltids ;) Takk for omtanken forresten :klem:

iss: Ja, det er utrolig hvor glad man kan bli i de små dyrene. Fuglen vår kan irritere på seg en gråstein når han bare vil tidlig opp som han er, men nå savner jeg til og med masingen hans. Han vil jo bare kose hele tiden, og det er så skjønt :hjerte:

Men fy søren så forferdelig trist den episoden du forteller om er da! Jeg skjønner hva du mener med at du er glad du ikke kom hjem først. Slike ting kommer alltid som et sjokk og er så voldsomt trist :klem:

Sensommerbruden: Jeg har absolutt begynt å glede meg til UL igjen nå som vi tror det går bra med denne fuglevennen vår. I dag sparker det bare voldsomt i magen, så jeg gleder meg til å hilse på, og særlig til at samboer skal få se. Han har ikke fått med seg noen spark enda heller stakkar, så det blir på en måte hans første møte. Gleder meg til å se reaksjonen :hoppe::hjerter:

Godjenta: Hyggelig å se deg innom også :) Ja, det blir veldig spennende i morgen. Gruer meg litt også da i tilfelle noe skal være galt, men det går sikkert bra.

Samboeren min er så søt. Han har jo ikke det samme forholdet som meg til magen i og med at han verken har sett eller kjent noe enda er det nok litt abstrakt foreløpig. Han ser jo at jeg legger på meg på magen, men ellers er det nok ikke helt klart hva som skal skje enda. Likevel er han veldig opptatt av alt det praktiske, og alt som skal skje ETTER fødselen. Han er stadig bekymret for noe, men det er gjerne noe skolegreier eller ungdomsgreier eller oppdragelse eller annet som er laaaaaangt frem i tid.

Han stiller hele tiden spørsmål som "Hvordan ville du reagere dersom ungen tegner på veggene våre? Hvordan stiller du deg til leker i stua?" osv. :ler: I dag ringte han glad og fortalte at nå har han investert i skikkelig fotoutstyr (vi har ganske nytt digitalkamera..), så nå skal fødsel og alt etter foreviges :overrasket: Jeg synes det er kjempesøtt, for dette er jo konkrete ting han kan forholde seg til, så jeg forstår det jo. Har likevel hintet om at det ikke er sikkert at det å ta bilder under fødselen er førsteprioritet :ler: Og han som er så livredd for alt som har med blod og sprøyter og leger og slikt å gjøre. Særlig at han kommer til å fyke rundt med kamera. Han kommer til å sitte i en krok og skjelve og håpe det hele skal være fort ferdig :grine2:

Nei, nå må jeg komme meg ut i solen. Det er jo sommertemperatur ute! Herlig :hoppe:

Endret av Valentine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Så koselig at samboern din tenker og ordner så fælt! :grine2:

Og LYKKE TIL i morgen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Epona

Høres ut som samboeren din spør seg selv mer enn deg! :ler2: Fint at han venner seg til tanken i hvertfall! :ler:

Ønsker deg masse lykke til på UL i dag!! :hoppe: Venter spent, håper vi får raport i løpet av dagen.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres hyggelig ut at samboeren din begynner å forberede seg på det som skal komme jeg!

Mulig han tenker veldig langt frem i noen av tilfellene, men det er sikkert letter for han å forberede seg på noe han kan forstå.

Min kjære har også begynt litt redebygging, ennå så tidlig det er. Han bestillte plutselig full service på bilen, siden jeg sa vi kom til å beholde den, og ikke kjøpe ny. Han syntes den skulle være trygg og sikker til den lille kommer!

Filming/bildetaking av fødsel har det vært snakk om her også, men etter min mening er dette unødvendig å ta bilder av.

Ta bilder av babyen når den er ute, det holder sikkert i massevis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:ler::ler: Ja, jeg må bare le av ham når han kommer med alle de spørsmålene. Tror han begynner å se for seg at han skal bli far, og er nervøs for om vi vil takle rollen. De er så søte guttene når de er slik. Det er nok litt rart for dem å forholde seg til noe de verken ser eller merker daglig, så da gir det utslag i at de blir praktiske. Det er liksom det feltet de kan mestre og sjefe litt på, mens vi er sjefer over magene :ler:

Det er jo akkurat som du skriver om mannen din som ordner og fikser på bilen, Sensommerbruden. Da har han kontroll på noe han også :) Og, jeg er helt enig i at bildetaking under fødselen ikke er noe jeg har behov for. Når skal man vise frem dem liksom. Vel, han kan jo bare planlegge. Jeg vet at når situasjoene er der tenker han nok på alt annet enn fotografering ;)

Og Epona , miip og MissS: Tusen takk for lykkeønskninger :klem: Jeg skal nok fortelle hvordan det går. Ha en strålende fin dag :blomst: Håper dere ser den samme flotte solen som jeg gjør i dag!!

Nå drar jeg snart. Klarer ikke konsentrere meg på jobb!

Endret av Valentine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...