Gå til innhold

Skravletråd juli/august 2026

Fremhevede innlegg

Skrevet

Oi, jeg fikk innkalling til begge ultralydene samtidig, for lenge siden, jeg. Men så kaaan det være på grunn av noe risiko-greier. Vet ikke hva som er vanlig. 🙈

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk også begge innkallingene samtidig. Det varierer sikkert fra sykehus til sykehus☺️

Skrevet
sinusen skrev (På 1.2.2026 den 20.03):

Ooo, hvordan kunne du se og kjenne det? 

Jeg vil også kjenne liv, men alle apper og slik sier jo at det er ganske tidlig. 

Har prøvd å lage en illustrasjon av hvordan magen ser ut fra mitt perspektiv når jeg våkner om morgenen, men det var ikke så lett 😅 Er liksom en forhøyning/klump på magen litt på siden av navlen som er hardere enn øvrig mage. I dag kunne mannen også kjenne det. Gleder meg til å kjenne bevegelser etter hvert.

Jeg fikk forresten også innkalling til begge ultralydene samtidig. 

IMG_1553.jpeg

• Hjerte 3
Skrevet
sisini skrev (1 time siden):

Har prøvd å lage en illustrasjon av hvordan magen ser ut fra mitt perspektiv når jeg våkner om morgenen, men det var ikke så lett 😅 Er liksom en forhøyning/klump på magen litt på siden av navlen som er hardere enn øvrig mage. I dag kunne mannen også kjenne det. Gleder meg til å kjenne bevegelser etter hvert.

Jeg fikk forresten også innkalling til begge ultralydene samtidig. 

IMG_1553.jpeg

Det var jo en fantastisk illustrasjon 😍😍 Jeg tror ikke jeg har opplevd det samme.

Skrevet

Fikk innkalling til ordinær ultralyd i dag, heldigvis :)

Det ble uken etter vi snakket om på tul, men det er kanskje akkurat innafor normalen likevel? Kommer til å være 20+2 da

• Hjerte 1
Skrevet
blåtimen skrev (14 timer siden):

Fikk innkalling til ordinær ultralyd i dag, heldigvis :)

Det ble uken etter vi snakket om på tul, men det er kanskje akkurat innafor normalen likevel? Kommer til å være 20+2 da

Så bra! Tror det er helt innafor ja! :) hvor langt er du på vei nå? 

Skrevet
lillemeg90 skrev (På 4.2.2026 den 7.55):

Så bra! Tror det er helt innafor ja! :) hvor langt er du på vei nå? 

17+5 i dag! Ligger bare et par dager bak deg, hvis jeg ikke husker feil? 😌

Vi kom oss ned i varmen i går, så nå skal vi nyte sola og friheten i 10 dager til. Var på gravidmassasje i dag og det var altså så magisk, skulle gjerne vunnet i lotto så jeg kunne tatt en sånn time hver dag 🙊 Skal prøve å ha litt detox fra mobilen mens jeg er på ferie, så vi snakkes igjen om en stund. Ta godt vare på dere selv i mellomtiden 🥰 Lykke til til de av dere som har OUL den neste tiden 🙏🏻

• Hjerte 2
Skrevet

Ååå, kos deg @blåtimen! Unner deg det, det hørtes veldig fint ut.

Jeg skal på helsestasjonen i morgen! Jeg håper de lytter etter hjertelyd.

Skrevet

Så herlig @blåtimen! Nyt alt du kan, høres helt nydelig ut. 

Stemmer det. Jeg er 18+0 i dag :) UL om en uke! Grugleder meg veldig. 

Satser på at de lytter @sinusen❤️

Skrevet

Nå er jeg 15+0 og kjenner babyen godt flere ganger om dagen. Det syns jeg er koselig. Magen synes godt og jeg har vokst ut av absolutt alle de vanlige buksene mine. Hvordan står det til med dere og klær? Jeg tror jeg må ut å kjøpe meg noen litt tettsittende klær, så jeg ikke bare ser ut som et telt. 

• Liker 1
Skrevet

@Anonymis1236det er så koselig. Her har det bare økt på de siste dagene og noen ganger er det direkte fest inni der 😅❤️ 

Jeg har også kjøpt noen gensere som er litt mer tettsittende av samme grunn som deg 😂 

Skrevet
Anonymis1236 skrev (10 timer siden):

Nå er jeg 15+0 og kjenner babyen godt flere ganger om dagen. Det syns jeg er koselig. Magen synes godt og jeg har vokst ut av absolutt alle de vanlige buksene mine. Hvordan står det til med dere og klær? Jeg tror jeg må ut å kjøpe meg noen litt tettsittende klær, så jeg ikke bare ser ut som et telt. 

Haha, det er gøy du sier. Jeg var i babyshower til en venninne for 1 måned siden. Det er ca. 3 månder mellom våre svangerskap, så vi skulle ta et bilde sammen av magene våre. Jeg hadde ikke veldig synlig mage på den tiden, og hun med bare 2 mnd igjen av svangerskapet hadde veldig tydelig mage. Hun gikk med en tettsittende kjole, og jeg med en løs genser og et litt løst skjørt. Da vi tok bilde sammen blåste jeg opp magen for at den skulle se større ut. Resultatet: jeg ser bare feit ut ved siden av henne 🤣 En venninne mente faktisk jeg så mer gravid ut enn venninnen min. Så ja, tettsittende klær er lurt.

Jeg har kun kjøpt 2 gravidbukser for ingen bukser var behagelige lenger. Jakkene begynner å se sprengt ut når jeg går med de, spesielt når man fyller lommene med ting som også er akkurat foran på magen 🤣 Men jeg orker rett og slett ikke å kjøpe en ny vinterjakke nå. Håper bare jeg holder ut til vinteren er over, ellers stjeler jeg samboer sine tenker jeg 🙈

Jeg er kommet til uke 20 og er offisielt halvveis! Det føles helt villt ut 😁

• Liker 1
Skrevet

Jeg har sittet og scrollet masse på Tise i det siste, for å se etter gravidklær. Særlig bukser, for nå driver jeg og fester buksene med strikk i buksesmekken og gjemmer det under genseren. Ikke spesielt bra. 

Jeg har fremdeles ikke kjent noe liv, men fikk høre hjertelyd på helsestasjonen i dag! Og hun sa det var helt vanlig å ikke kjenne noe såpass tidlig (15+5). 🥰

• Hjerte 1
Skrevet
Overthinking skrev (8 timer siden):

Haha, det er gøy du sier. Jeg var i babyshower til en venninne for 1 måned siden. Det er ca. 3 månder mellom våre svangerskap, så vi skulle ta et bilde sammen av magene våre. Jeg hadde ikke veldig synlig mage på den tiden, og hun med bare 2 mnd igjen av svangerskapet hadde veldig tydelig mage. Hun gikk med en tettsittende kjole, og jeg med en løs genser og et litt løst skjørt. Da vi tok bilde sammen blåste jeg opp magen for at den skulle se større ut. Resultatet: jeg ser bare feit ut ved siden av henne 🤣 En venninne mente faktisk jeg så mer gravid ut enn venninnen min. Så ja, tettsittende klær er lurt.

Jeg har kun kjøpt 2 gravidbukser for ingen bukser var behagelige lenger. Jakkene begynner å se sprengt ut når jeg går med de, spesielt når man fyller lommene med ting som også er akkurat foran på magen 🤣 Men jeg orker rett og slett ikke å kjøpe en ny vinterjakke nå. Håper bare jeg holder ut til vinteren er over, ellers stjeler jeg samboer sine tenker jeg 🙈

Jeg er kommet til uke 20 og er offisielt halvveis! Det føles helt villt ut 😁

Haha jeg kan se det for meg😂😂 Ikke gøy å se helt uformelig ut…! Hvor er det bra å kjøpe genserkjoler for eksempel?

Skrevet
sinusen skrev (7 timer siden):

Jeg har sittet og scrollet masse på Tise i det siste, for å se etter gravidklær. Særlig bukser, for nå driver jeg og fester buksene med strikk i buksesmekken og gjemmer det under genseren. Ikke spesielt bra. 

Jeg har fremdeles ikke kjent noe liv, men fikk høre hjertelyd på helsestasjonen i dag! Og hun sa det var helt vanlig å ikke kjenne noe såpass tidlig (15+5). 🥰

Jeg vet hva jeg skal kjenne etter siden det er min tredje. Kjente det også senere enn dette med første og andre☺️ Har du funnet noe bra på Tise? 

Skrevet
Anonymis1236 skrev (6 timer siden):

Jeg vet hva jeg skal kjenne etter siden det er min tredje. Kjente det også senere enn dette med første og andre☺️ Har du funnet noe bra på Tise? 

Jeg handler mest brukt, og det ligger en del ute på Tise - særlig når jeg skjønte at jeg kunne søke på "mammaklær" og ikke bare "gravidklær". 😂

Hva tenker dere andre rundt planer for sommeren? Hvor tett opp mot termin tør man planlegge noe? Tenker for eksempel på konsert, arrangementer man kanskje kjøper billetter til, en tur, andre ting. 

Skrevet

Så fint å få høre hjertelyd @sinusen❤️ det er ikke mange ukene til du også kjenner liv. Som @Anonymis1236sier er det enklere å kjenne tidlig når man er flergangs. 

Angående sommeren har jeg termin 12 juli, så her blir det planlagt lite. Tenker nok uansett at 3 uker før termin er det nok lurt å ikke ha booket noe særlig. Vi håper på å evt kunne ta noe på sparket etter baby har kommet om alt går fint :) og om man likevel ønsker å gå på et arrangement eller konsert tett opp mot termin er det nok lurt å kjøpe avbestillingsforsikring 😂❤️

• Liker 1
Skrevet
sinusen skrev (10 timer siden):

Jeg handler mest brukt, og det ligger en del ute på Tise - særlig når jeg skjønte at jeg kunne søke på "mammaklær" og ikke bare "gravidklær". 😂

Hva tenker dere andre rundt planer for sommeren? Hvor tett opp mot termin tør man planlegge noe? Tenker for eksempel på konsert, arrangementer man kanskje kjøper billetter til, en tur, andre ting. 

Godt tips! Vi kommer ikke til å planlegge så mye som involverer meg i juli (termin 2. august), men kan jo ta ting på sparket. Vi kommer til å få noe besøk. Var i fin form til siste uken sist gang og kunne fint dratt på noe hvis jeg fikk mulighet til å sette meg ned. Vi kommer til å organisere at barna kan reise til besteforeldrene 1 ukes tid. Mannen blir nok sammen med meg. 

Skrevet

@lillemeg90 @Anonymis1236da tenker vi ganske likt. Vi har dog planlagt en hyttetur en måned før termin, ganske langt unna sykehuset. Må selvsagt føle på det når det nærmer seg mer.

Men sånn... hvor langt unna sykehuset kan man dra når man har startet permisjonen sin? Skjønner at det ikke er noen regler her, men hva er lurt. 🙈🤔

Skrevet
sinusen skrev (7 minutter siden):

@lillemeg90 @Anonymis1236da tenker vi ganske likt. Vi har dog planlagt en hyttetur en måned før termin, ganske langt unna sykehuset. Må selvsagt føle på det når det nærmer seg mer.

Men sånn... hvor langt unna sykehuset kan man dra når man har startet permisjonen sin? Skjønner at det ikke er noen regler her, men hva er lurt. 🙈🤔

Hvor langt unna sykehuset? :) som førstegangs er det nok ingen problem med mindre du har noen tegn som tilsier at du snart føder og at det kommer til å gå fort. Eks. Sterkt forkortet livmorhals, kynnere som er vonde og slår ut på ctg etc. Men statistisk sett tar det jo tid for førstegangsfødende. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...