sinusen Skrevet 22. januar #721 Skrevet 22. januar blåtimen skrev (1 time siden): Herregud, det ble plutselig vogn på oss i går også 😂 Litt spontant, men vi fikk så god deal på den i babybutikken som skulle legges ned. Det ble en UPPAbaby Cruz V2. Betalte 2000kr i butikk og så bestilte vi liggedel på Jollyroom også på salg til 1500kr fordi hun var utsolgt i butikken. Hvis jeg har skjønt det rett er det modellen under UPPAbaby Vista som ble nevnt tidligere her - forskjellen er vel hovedsakelig at Vista er dyrere og kan gjøres til søskenvogn, så den er mer egnet hvis man skal ha tette barn. Ellers kan man bruke Cruz og Vista tilbehør om hverandre, så det er evt lett å oppgradere ved behov. Hun i butikken snakket SÅ varmt om Cruz og virket veldig genuin, det var vognen hun brukte selv og fortalte grundig om alle funksjonene, så vi lot oss overtale. Dro selvsagt hjem og googlet og finner egentlig utelukkende positive opplevelser med vognen også. Har troa 😊 Jeg spurte hun ut om de elektriske vognene, hun hadde blant annet pleid å selge Cybex E-Gazelle som jeg har tittet på, og hun innrømmet at hun fikk enormt mye reklamasjoner på den. I tillegg mente hun personlig at teknologien rett og slett ikke er god nok ennå, at motoren og batteriet blir for tungt i forhold til hvor mye drahjelp man får. Så vi avventer med elektrisk vogn - tenker at vi venter og ser hva vi syns om denne i praksis og om det blir behov for en annen vogn. Handlet en pose med småting ellers også, litt flasker, ammeskjold, strømpebukser og luer fordi det var så gode priser der nå. Det var en veldig surrealistisk opplevelse å gå inn i en babybutikk for første gang, helt uvitende om hva man er ute etter og hva som egentlig finnes. Takknemlig for hun skulle i butikken som veiledet oss og hjalp til å forstå størrelser osv for oss som er helt grønne 😅🙏🏻 Åååå! Wow, vogn allerede! Det er jo aldri dumt å være litt forberedt (og dere har jo kommet litt lengre enn meg i svangerskapet), men selv tenker jeg å vente til rundt påske med å handle inn noe. Var det gøy å titte i babybutikk? Jeg har noen tantebarn og har vært i litt babyshowers og sånn, så jeg har vært innom barneavdeling tidligere... 😊 Jeg har etter ultralyd forrige uke egentlig bare sluttet å holde graviditeten hemmelig, så det er litt deilig. Ikke helt fortalt det til alle enda, tror jeg, men har delt nyheten med de fleste. Det er så hyggelig og gjør at det føles mye mer ekte!
blåtimen Skrevet 22. januar #722 Skrevet 22. januar sinusen skrev (28 minutter siden): Åååå! Wow, vogn allerede! Det er jo aldri dumt å være litt forberedt (og dere har jo kommet litt lengre enn meg i svangerskapet), men selv tenker jeg å vente til rundt påske med å handle inn noe. Var det gøy å titte i babybutikk? Jeg har noen tantebarn og har vært i litt babyshowers og sånn, så jeg har vært innom barneavdeling tidligere... 😊 Jeg har etter ultralyd forrige uke egentlig bare sluttet å holde graviditeten hemmelig, så det er litt deilig. Ikke helt fortalt det til alle enda, tror jeg, men har delt nyheten med de fleste. Det er så hyggelig og gjør at det føles mye mer ekte! Jeg tror de neste månedene kommer til å fly avgårde for min del med sydentur og bryllup på agendaen, så jeg syns det var deilig å komme i gang med litt utstyr! Det var veldig gøy å titte i babybutikk, og sykt overveldende 😅😂 Jeg er først ute blant både venner og søsken til å få barn, så jeg føler jeg stiller helt på bar bakke på kunnskap om utstyr osv. Mye å sette seg inn i når det plutselig gjelder en selv 🙊 Så bra at du syns det er trivelig å dele nyheten og snakke åpent om det, enig med deg 🥰
lillemeg90 Skrevet 22. januar Forfatter #723 Skrevet 22. januar Gratulerer så mye med vogn, det var veldig billig ja! @blåtimen 1
Overthinking Skrevet 22. januar #724 Skrevet 22. januar blåtimen skrev (3 timer siden): Herregud, det ble plutselig vogn på oss i går også 😂 Litt spontant, men vi fikk så god deal på den i babybutikken som skulle legges ned. Det ble en UPPAbaby Cruz V2. Betalte 2000kr i butikk og så bestilte vi liggedel på Jollyroom også på salg til 1500kr fordi hun var utsolgt i butikken. Hvis jeg har skjønt det rett er det modellen under UPPAbaby Vista som ble nevnt tidligere her - forskjellen er vel hovedsakelig at Vista er dyrere og kan gjøres til søskenvogn, så den er mer egnet hvis man skal ha tette barn. Ellers kan man bruke Cruz og Vista tilbehør om hverandre, så det er evt lett å oppgradere ved behov. Hun i butikken snakket SÅ varmt om Cruz og virket veldig genuin, det var vognen hun brukte selv og fortalte grundig om alle funksjonene, så vi lot oss overtale. Dro selvsagt hjem og googlet og finner egentlig utelukkende positive opplevelser med vognen også. Har troa 😊 Jeg spurte hun ut om de elektriske vognene, hun hadde blant annet pleid å selge Cybex E-Gazelle som jeg har tittet på, og hun innrømmet at hun fikk enormt mye reklamasjoner på den. I tillegg mente hun personlig at teknologien rett og slett ikke er god nok ennå, at motoren og batteriet blir for tungt i forhold til hvor mye drahjelp man får. Så vi avventer med elektrisk vogn - tenker at vi venter og ser hva vi syns om denne i praksis og om det blir behov for en annen vogn. Handlet en pose med småting ellers også, litt flasker, ammeskjold, strømpebukser og luer fordi det var så gode priser der nå. Det var en veldig surrealistisk opplevelse å gå inn i en babybutikk for første gang, helt uvitende om hva man er ute etter og hva som egentlig finnes. Takknemlig for hun skulle i butikken som veiledet oss og hjalp til å forstå størrelser osv for oss som er helt grønne 😅🙏🏻 Wow, det var jo kjempebillig! 😁 Gøy at du nesten gikk for den jeg hadde fått anbefalt!
blåtimen Skrevet 22. januar #725 Skrevet 22. januar Overthinking skrev (57 minutter siden): Wow, det var jo kjempebillig! 😁 Gøy at du nesten gikk for den jeg hadde fått anbefalt! Ja, moro! Hun i butikken sa at UPPAbaby er et av de bestselgende babyutstyr-merkene i usa, så det er visst anerkjent som veldig bra, selv om det ikke er like utbredt her i Norden 😊 1
blåtimen Skrevet 22. januar #726 Skrevet 22. januar Den siste uka har jeg fått det jeg frykter er begynnende bekkenløsning... Veldig vondt helt nederst i korsryggen på høyre side, en type smerte jeg ikke har hatt før og jeg har vært mye plaget med ryggen 😅 Det blir verre når jeg går i trapper, løfter beinet for å ta på sko osv. Verst er når jeg prøver å gjøre yin yoga og skal løfte beinet fra gulvet liggende på ryggen - helt krise. Smerten forsvinner hvis jeg ligger med knærne bøyd og presser de sammen, som jeg leste var typisk for bekkenløsning. Noen som har erfaringer fra tidligere svangerskap? Hva gjør man? Bare lever med det til fødsel(😭)? 1
lillemeg90 Skrevet 22. januar Forfatter #727 Skrevet 22. januar @blåtimenom det bare er på ene siden så KAN det være en låsning også. Hadde det sist og det gjorde veldig vondt. Kiropraktor fikset det med en gang. Min erfaring med bekkenløsning er at det er vondere å presse beina sammen. Om jeg ikke sover med pute mellom knærne er det mye vondere neste dag. Jeg ville sjekket med kiropraktor om jeg var deg!
blåtimen Skrevet 23. januar #728 Skrevet 23. januar lillemeg90 skrev (9 timer siden): @blåtimenom det bare er på ene siden så KAN det være en låsning også. Hadde det sist og det gjorde veldig vondt. Kiropraktor fikset det med en gang. Min erfaring med bekkenløsning er at det er vondere å presse beina sammen. Om jeg ikke sover med pute mellom knærne er det mye vondere neste dag. Jeg ville sjekket med kiropraktor om jeg var deg! Takk for tips! Skal lese meg litt opp på det og se om det er noen i nærheten med kompetanse.
Overthinking Skrevet 23. januar #729 Skrevet 23. januar Tenkte også å høre om du brukte gravidpute til å sove med på natten, hvis det er bekkenet. Det skal visst hjelpe for det.
blåtimen Skrevet 23. januar #730 Skrevet 23. januar Overthinking skrev (33 minutter siden): Tenkte også å høre om du brukte gravidpute til å sove med på natten, hvis det er bekkenet. Det skal visst hjelpe for det. Ja, fikk en bbhugme til jul som har vært brukt siden 🫶🏻 1
Kaizerr Skrevet 23. januar #731 Skrevet 23. januar Jeg var på ultralyd på sykehuset i dag og fikk sett en aktiv liten krabat som først lå helt feil for å kunne ta målinger😅 men etter litt hopping og dansing foran jordmor så la den seg heldigvis på plass. Jeg er 12+5 idag og det var veldig fint å se liv. Jeg må tilbake om en eller to uker da hun ikke kunne se nyrene, men det gjør ingenting med en ekstra ultralyd. Har også følt meg bedre de siste dagene, helt til jeg i går drakk litt for mye saft på kort tid og alt kom i retur etter en times tid. Ble sengeliggende og var dårlig resten av dagen på grunn av det😅 det er i slike øyeblikk man blir påminnet om at man fortsatt er gravid. 5
blåtimen Skrevet 23. januar #732 Skrevet 23. januar Kaizerr skrev (12 minutter siden): Jeg var på ultralyd på sykehuset i dag og fikk sett en aktiv liten krabat som først lå helt feil for å kunne ta målinger😅 men etter litt hopping og dansing foran jordmor så la den seg heldigvis på plass. Jeg er 12+5 idag og det var veldig fint å se liv. Jeg må tilbake om en eller to uker da hun ikke kunne se nyrene, men det gjør ingenting med en ekstra ultralyd. Har også følt meg bedre de siste dagene, helt til jeg i går drakk litt for mye saft på kort tid og alt kom i retur etter en times tid. Ble sengeliggende og var dårlig resten av dagen på grunn av det😅 det er i slike øyeblikk man blir påminnet om at man fortsatt er gravid. Så fint å se en sprellende liten krabat 🥰 Og ja, bare kjekt med en ekstra ultralyd! Håper baby ligger bedre til da. Haha, åå, føler med deg 😅💛 Jeg har følt meg bedre kvalmemessig et par dager nå og så plutselig i stad spydde jeg voldsomt utover halve badet, helt uten forvarsel. Det er virkelig noe eget å være gravid 😅
lillemeg90 Skrevet 23. januar Forfatter #733 Skrevet 23. januar @blåtimen og @Overthinking bbhugme er sykt god! Glemte den når vi skulle på hytta og det var ikke det samme med andre puter 😂 håper du kan få hjelp av kiropraktor @blåtimen. Det er vondt og immobiliserende. @Kaizerr så stas! Veldig fint å få se liv ❤️ var babyen så aktiv at de ikke fikk sett nyrene? Gjør ingenting med en ekstra ultralyd nei 😅 1
Kaizerr Skrevet 23. januar #734 Skrevet 23. januar @blåtimen Jeg satser på det! 😄 uffda, jeg føler virkelig med deg! Det er så slitsomt å spy, spesielt når det kommer helt ut av ingenting også. Her kan jeg ikke brekke meg for da er løpet kjørt, skjer det så har jeg bare noen sekunder på å finne nærmeste egnede plass å spy på😅Spypose fra apoteket har derfor blitt en god følgesvenn hos meg. Håper det snart går seg til for deg❤️ @lillemeg90stemmer! Og så ville den kun ligge med beina helt utstrekt og helst pekende oppover eller i kryss hele tiden, så det var litt vanskelig å komme til. Men hun så urin i blæren, så hun var ikke så veldig bekymret, heldigvis☺️ 2
lillemeg90 Skrevet 23. januar Forfatter #735 Skrevet 23. januar Kaizerr skrev (20 minutter siden): @blåtimen Jeg satser på det! 😄 uffda, jeg føler virkelig med deg! Det er så slitsomt å spy, spesielt når det kommer helt ut av ingenting også. Her kan jeg ikke brekke meg for da er løpet kjørt, skjer det så har jeg bare noen sekunder på å finne nærmeste egnede plass å spy på😅Spypose fra apoteket har derfor blitt en god følgesvenn hos meg. Håper det snart går seg til for deg❤️ @lillemeg90stemmer! Og så ville den kun ligge med beina helt utstrekt og helst pekende oppover eller i kryss hele tiden, så det var litt vanskelig å komme til. Men hun så urin i blæren, så hun var ikke så veldig bekymret, heldigvis☺️ Det føles trygt med en ekstra sjekk likevel ❤️ 1
sinusen Skrevet 23. januar #736 Skrevet 23. januar Kaizerr skrev (2 timer siden): Jeg var på ultralyd på sykehuset i dag og fikk sett en aktiv liten krabat som først lå helt feil for å kunne ta målinger😅 men etter litt hopping og dansing foran jordmor så la den seg heldigvis på plass. Jeg er 12+5 idag og det var veldig fint å se liv. Jeg må tilbake om en eller to uker da hun ikke kunne se nyrene, men det gjør ingenting med en ekstra ultralyd. Har også følt meg bedre de siste dagene, helt til jeg i går drakk litt for mye saft på kort tid og alt kom i retur etter en times tid. Ble sengeliggende og var dårlig resten av dagen på grunn av det😅 det er i slike øyeblikk man blir påminnet om at man fortsatt er gravid. Så godt å høre! Jeg er akkurat en uke foran deg, 13+5 i dag. 😍😍 Ikke like gøy med spyingen selvsagt, jeg innser at jeg har vært sykt heldig selv 🙈🙈
blåtimen Skrevet 23. januar #737 Skrevet 23. januar Skal innrømme at jeg hadde et øyeblikk i går kveld hvor jeg tenkte at jeg er litt sjalu på de med få symptomer ass 😂 Føler liksom jeg klarer å få litt av alt 😂 Er så mye som skjer i hele kroppen dagen lang nå, kvalmen, hjertebank, kramper i beina, murringer i livmor, ligamentsmerter, luftsmerter, syns det gjør helt vondt å være tissetrengt(som jeg føler meg bare det er tre dråper der😂), puppene er fortsatt så vonde at det ødelegger for liggestillinger og nå disse bekkengreiene som gjorde meg helt ute av stand til å gjøre yoga i går og i dag har jeg gått helt kunstig fordi det gjør vondt. Men jeg var forberedt på at det kom til å bli sånn - har jo vært kronisk syk i mange år og har en ganske svak og sliten kropp sånn generelt, så det er vel naturlig at jeg får mer svangerskapsplager da. Trøster meg med at alt er midlertidig, 9 måneder er ikke så lenge i det store bildet når belønningen er en baby. 🙏🏻 2
sinusen Skrevet 23. januar #738 Skrevet 23. januar blåtimen skrev (3 timer siden): Skal innrømme at jeg hadde et øyeblikk i går kveld hvor jeg tenkte at jeg er litt sjalu på de med få symptomer ass 😂 Føler liksom jeg klarer å få litt av alt 😂 Er så mye som skjer i hele kroppen dagen lang nå, kvalmen, hjertebank, kramper i beina, murringer i livmor, ligamentsmerter, luftsmerter, syns det gjør helt vondt å være tissetrengt(som jeg føler meg bare det er tre dråper der😂), puppene er fortsatt så vonde at det ødelegger for liggestillinger og nå disse bekkengreiene som gjorde meg helt ute av stand til å gjøre yoga i går og i dag har jeg gått helt kunstig fordi det gjør vondt. Men jeg var forberedt på at det kom til å bli sånn - har jo vært kronisk syk i mange år og har en ganske svak og sliten kropp sånn generelt, så det er vel naturlig at jeg får mer svangerskapsplager da. Trøster meg med at alt er midlertidig, 9 måneder er ikke så lenge i det store bildet når belønningen er en baby. 🙏🏻 Åh, klem til deg! ❤️ Jeg kan ikke si noe som hjelper, men det virker som du har en veldig god innstilling. Du får til dette 💪🏼💪🏼
blåtimen Skrevet 23. januar #739 Skrevet 23. januar sinusen skrev (29 minutter siden): Åh, klem til deg! ❤️ Jeg kan ikke si noe som hjelper, men det virker som du har en veldig god innstilling. Du får til dette 💪🏼💪🏼 Takk ❤️ Håper ikke jeg virket i overkant sutrete. 😅 Det går jo jevnt over ok liksom, og humøret mitt er stort sett på topp, er bare noen dager det føles litt mye ut på toppen av sykdommen man lever med til vanlig. Og så føles det bedre å sutre litt her enn å bli for negativ til de som omgås meg daglig, haha. 1
Kaizerr Skrevet 23. januar #740 Skrevet 23. januar @sinusen så artig at kun en uke skiller oss😍 og så bra at du har sluppet unna spyingen, det må være veldig fint!😂 @blåtimen sender deg en stor klem❤️ jeg opplever ikke deg som sutrete. Det å være så positiv når du har alle de symptomene er beundringsverdig! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå