lillemeg90 Skrevet 11. februar Forfatter #821 Skrevet 11. februar @Kaizerr jeg har også hørt noe om det, men når man søker så er det ikke veldig mye som kommer. Så kanskje ikke rart at jordmor ikke visste så mye om det ❤️ kjenner godt til det å bli bekymret for noe i svangerskapet, det er veldig vanskelig å slippe det. I romjulen kom vi på hytta og det hadde vært mus der, jeg ble så irritert og tok både klut og støvsuger og vasket. Før jeg plutselig kom til å tenke på at jeg kanskje burde tatt noen forhåndsregler..... Leste så om musepest, at inkubasjonstiden er 4-6 uker og disse ukene var ganske nervepirrende. Når jeg leste sto det jo at det ikke var til fare for barnet, men at jeg kunne få nyresvikt som igjen ville påvirket barnet. Men nå har de ukene gått og jeg har ikke blitt syk, det holdt meg våken de første nettene 😅 man vil så gjerne ta vare på barnet i magen ❤️ morsinstinktet kommer tidlig. Jeg tenker at det går nok helt fint! @Overthinking det er virkelig ikke så lett å vite 😅 men jeg kjenner flere som har vært i uforskammet god form til fødselen startet. Så det kan jo også gjelde deg ❤️ når må du melde deg på da? @sisini kanskje det hjelper å spise litt mer fett/protein til måltidene? Nå vet jo ikke jeg hvordan du spiser da ❤️ jeg har det best uten mellommåltider og heller større og ferre hovedmåltider. Driver med 18/6 når jeg ikke er gravid og har aldri hatt det så bra i kroppen som når jeg begynte med det.
sisini Skrevet 11. februar #822 Skrevet 11. februar lillemeg90 skrev (3 timer siden): @sisini kanskje det hjelper å spise litt mer fett/protein til måltidene? Nå vet jo ikke jeg hvordan du spiser da ❤️ jeg har det best uten mellommåltider og heller større og ferre hovedmåltider. Driver med 18/6 når jeg ikke er gravid og har aldri hatt det så bra i kroppen som når jeg begynte med det. Godt poeng! Har faktisk tenkt litt på å øke mengden proteiner i det siste og hatt litt cottage cheese i havregrøten 🥣 Spiser nesten bare vegetar, og da synes jeg ikke alltid det er så åpenbart om man får i seg nok proteiner. Jeg spiste ganske 16/8 tidligere, men de siste årene med graviditet, så amming og så ny graviditet har krevd mye energi og da klarer jeg ikke spise nok i få måltider 😅
lillemeg90 Skrevet 11. februar Forfatter #823 Skrevet 11. februar sisini skrev (2 timer siden): Godt poeng! Har faktisk tenkt litt på å øke mengden proteiner i det siste og hatt litt cottage cheese i havregrøten 🥣 Spiser nesten bare vegetar, og da synes jeg ikke alltid det er så åpenbart om man får i seg nok proteiner. Jeg spiste ganske 16/8 tidligere, men de siste årene med graviditet, så amming og så ny graviditet har krevd mye energi og da klarer jeg ikke spise nok i få måltider 😅 Det er lurt! Jeg prøver å spise noen egg med en klatt meierismør til lunsj de dagene jeg ikke er veldig kvalm. Det gjør at jeg holder meg god og mett 👌🏻
Kaizerr Skrevet 11. februar #824 Skrevet 11. februar @lillemeg90Kan virkelig skjønne at du ble nervøs da ja! Det er jo skremmende med en inkubasjonstid som er så lang. Og så er hjernen veldig flink til å fokusere på de verst tenkelige scenarioene, og nyresvikt er jo ikke akkurat noe spøk. Jeg er glad for at det gikk fint med deg❤️ Du har nok rett med jordmor, jeg tenker at hun ville nok være føre var og kontaktet legen bare i tilfelle.
lillemeg90 Skrevet 11. februar Forfatter #825 Skrevet 11. februar Kaizerr skrev (1 time siden): @lillemeg90Kan virkelig skjønne at du ble nervøs da ja! Det er jo skremmende med en inkubasjonstid som er så lang. Og så er hjernen veldig flink til å fokusere på de verst tenkelige scenarioene, og nyresvikt er jo ikke akkurat noe spøk. Jeg er glad for at det gikk fint med deg❤️ Du har nok rett med jordmor, jeg tenker at hun ville nok være føre var og kontaktet legen bare i tilfelle. Hun ville nok bare forsikre seg om at hun ikke sa noe feil til deg ja❤️ men som gravid og bekymret analyserer man jo alle slike usikkerheter 😅❤️ Jeg har OUL i morgen og helt ærlig gruer jeg meg mer enn jeg gleder meg. Er så redd for at det skal være noe galt. Prøver å skyve de tankene bort, og tenke at alt har vært fint til nå. Og det er mye liv i magen. Baby har funnet ut at hn kan bruke blæren min som trampoline 😂 og jeg får også noen spark ned mot livmorhalsen som gir skikkelig støt. Tenk litt ekstra på meg i morgen da jenter 🤞🏻❤️ 2
sinusen Skrevet 11. februar #826 Skrevet 11. februar lillemeg90 skrev (7 minutter siden): Hun ville nok bare forsikre seg om at hun ikke sa noe feil til deg ja❤️ men som gravid og bekymret analyserer man jo alle slike usikkerheter 😅❤️ Jeg har OUL i morgen og helt ærlig gruer jeg meg mer enn jeg gleder meg. Er så redd for at det skal være noe galt. Prøver å skyve de tankene bort, og tenke at alt har vært fint til nå. Og det er mye liv i magen. Baby har funnet ut at hn kan bruke blæren min som trampoline 😂 og jeg får også noen spark ned mot livmorhalsen som gir skikkelig støt. Tenk litt ekstra på meg i morgen da jenter 🤞🏻❤️ Skal absolutt tenke litt på deg! Får du kanskje vite om kjønnet? Hvis du ikke allerede har noen indikasjon?
lillemeg90 Skrevet 11. februar Forfatter #827 Skrevet 11. februar sinusen skrev (10 minutter siden): Skal absolutt tenke litt på deg! Får du kanskje vite om kjønnet? Hvis du ikke allerede har noen indikasjon? ❤️ Ja, håper vi får se kjønnet. Vi har ingen indikasjon på det ennå. Så det er såklart spennende.
Overthinking Skrevet 12. februar #828 Skrevet 12. februar lillemeg90 skrev (17 timer siden): @Overthinking det er virkelig ikke så lett å vite 😅 men jeg kjenner flere som har vært i uforskammet god form til fødselen startet. Så det kan jo også gjelde deg ❤️ når må du melde deg på da? Jeg må vel bestemme meg rundt 1 måned i forkant. lillemeg90 skrev (10 timer siden): Jeg har OUL i morgen og helt ærlig gruer jeg meg mer enn jeg gleder meg. Er så redd for at det skal være noe galt. Prøver å skyve de tankene bort, og tenke at alt har vært fint til nå. Og det er mye liv i magen. Baby har funnet ut at hn kan bruke blæren min som trampoline 😂 og jeg får også noen spark ned mot livmorhalsen som gir skikkelig støt. Tenk litt ekstra på meg i morgen da jenter 🤞🏻❤️ Masse lykke til 🥰 Det blir så spennende! Mest sannsynlig er alt i orden. Hold oss oppdatert!
lillemeg90 Skrevet 12. februar Forfatter #829 Skrevet 12. februar Overthinking skrev (4 minutter siden): Jeg må vel bestemme meg rundt 1 måned i forkant. Masse lykke til 🥰 Det blir så spennende! Mest sannsynlig er alt i orden. Hold oss oppdatert! Tenker du vet mye mer når du må bestemme deg 👌🏻😃 Og takk! ❤️ Dere får såklart oppdatering.
lillemeg90 Skrevet 12. februar Forfatter #830 Skrevet 12. februar Alt var fint ❤️ jeg er så overlykkelig og lettet! Og så blir det en liten jente her ❤️ 5
sinusen Skrevet 12. februar #831 Skrevet 12. februar lillemeg90 skrev (2 timer siden): Alt var fint ❤️ jeg er så overlykkelig og lettet! Og så blir det en liten jente her ❤️ Åååå, så godt å høre! ❤️❤️ Hva ser de egentlig mer enn de gjør på tidlig UL? Du har to barn fra før av, har du ikke?
lillemeg90 Skrevet 12. februar Forfatter #832 Skrevet 12. februar sinusen skrev (6 minutter siden): Åååå, så godt å høre! ❤️❤️ Hva ser de egentlig mer enn de gjør på tidlig UL? Du har to barn fra før av, har du ikke? Man ser alt mye tydeligere så fem fingre som vinket til oss før begge hendene gikk opp i ansiktet. Jeg kunne umiddelbart se at hjertet hadde 4 kamre feks, og at det var væske i magesekk og blære noe som er positivt. Jeg kunne også tydelig se hvor Morkaken lå og de ulike delene av hjernen. Nå har jeg hatt mye anatomi i utdanningen min, men tror de fleste klarer å se veldig mye mer enn tidligere og så forklarer jo jordmor også. Hun strakk seg så lang som hun var inni der og vi kunne se når hun turnet rundt. Ja, jeg har to gutter. Så det er naturligvis litt ekstra stas med ei jente nå ❤️ men hadde egentlig slått meg fint til ro med at det gjerne kunne bli bittelille bror også. Men jeg har hatt følelsen på jente. Hadde følelse på gutt med de andre😅❤️ 1
Kaizerr Skrevet 12. februar #833 Skrevet 12. februar (endret) @lillemeg90 Så gøy at det blir en jente❤️ og så bra at alt gikk fint!😍 det blir kjekt med en liten jente i gjengen deres! Og så artig at man kan se alt så mye tydeligere på OUL! Jeg gleder meg så mye til det, selv om det er noen uker til enda. Endret 12. februar av Kaizerr
lillemeg90 Skrevet 12. februar Forfatter #834 Skrevet 12. februar Kaizerr skrev (1 time siden): @lillemeg90 Så gøy at det blir en jente❤️ og så bra at alt gikk fint!😍 det blir kjekt med en liten jente i gjengen deres! Og så artig at man kan se alt så mye tydeligere på OUL! Jeg gleder meg så mye til det, selv om det er noen uker til enda. Ja, det blir koselig å få begge kjønn. Og hun er heldig som har to storebrødre som gleder seg veldig ❤️ hvor mange uker til der det du skal? Hadde du barn fra før? Så lett å glemme 😅
Overthinking Skrevet 13. februar #835 Skrevet 13. februar lillemeg90 skrev (15 timer siden): Man ser alt mye tydeligere så fem fingre som vinket til oss før begge hendene gikk opp i ansiktet. Jeg kunne umiddelbart se at hjertet hadde 4 kamre feks, og at det var væske i magesekk og blære noe som er positivt. Jeg kunne også tydelig se hvor Morkaken lå og de ulike delene av hjernen. Nå har jeg hatt mye anatomi i utdanningen min, men tror de fleste klarer å se veldig mye mer enn tidligere og så forklarer jo jordmor også. Hun strakk seg så lang som hun var inni der og vi kunne se når hun turnet rundt. Ja, jeg har to gutter. Så det er naturligvis litt ekstra stas med ei jente nå ❤️ men hadde egentlig slått meg fint til ro med at det gjerne kunne bli bittelille bror også. Men jeg har hatt følelsen på jente. Hadde følelse på gutt med de andre😅❤️ Så gøy at alt så fint ut, og morsomt at du har hatt rett følelse på kjønn alle gangen! Gratulerer med den kommende jenten ❤️ Jeg kjente et slags antiklimaks etter ordinær ultralyd. Nå visste vi kjønnet, det var siste ultralyd, og nå fikk vi ikke se babyen før den kommer ut om en evighet 😂 Hva mer skulle man glede seg til i tiden fremover da? Har du kjent på noe slikt, eller? Nå kommer jeg høyst sannsynlig til å få en ultralyd til pga noen komplikasjoner som har oppstått. Det skjedde dagen etter ordinær ultralyd, så jeg følte at det at vi hadde sett at alt så fint ut på ultralyd falt litt i grus 😢 Jeg har avreagert etter en bekymringsfull periode, og venter nå egentlig bare på at vi skal få den eventuelle ekstra ultralyden og lever i troen om at alt er fint. Det er ikke vits å ta sorgen på forskudd eller bekymre meg potensielt unødvendig frem til den tid. Men de dagene hvor det stod på som fullt midt oppi det var ganske fæle, og en del av meg kjenner kanskje på at jeg er litt sliten etter det. Mannen var på jobbreise når det oppstod, så jeg stod litt alene i det, selv om han selvsagt fulgte meg tett opp og vi hadde kontakt hver dag ❤️ 1
lillemeg90 Skrevet 13. februar Forfatter #836 Skrevet 13. februar Overthinking skrev (59 minutter siden): Så gøy at alt så fint ut, og morsomt at du har hatt rett følelse på kjønn alle gangen! Gratulerer med den kommende jenten ❤️ Jeg kjente et slags antiklimaks etter ordinær ultralyd. Nå visste vi kjønnet, det var siste ultralyd, og nå fikk vi ikke se babyen før den kommer ut om en evighet 😂 Hva mer skulle man glede seg til i tiden fremover da? Har du kjent på noe slikt, eller? Nå kommer jeg høyst sannsynlig til å få en ultralyd til pga noen komplikasjoner som har oppstått. Det skjedde dagen etter ordinær ultralyd, så jeg følte at det at vi hadde sett at alt så fint ut på ultralyd falt litt i grus 😢 Jeg har avreagert etter en bekymringsfull periode, og venter nå egentlig bare på at vi skal få den eventuelle ekstra ultralyden og lever i troen om at alt er fint. Det er ikke vits å ta sorgen på forskudd eller bekymre meg potensielt unødvendig frem til den tid. Men de dagene hvor det stod på som fullt midt oppi det var ganske fæle, og en del av meg kjenner kanskje på at jeg er litt sliten etter det. Mannen var på jobbreise når det oppstod, så jeg stod litt alene i det, selv om han selvsagt fulgte meg tett opp og vi hadde kontakt hver dag ❤️ Å nei, hva har skjedd? Forstår om du ikke ønsker å dele detaljer såklart. Det er så vondt med redsel og usikkerhet ❤️ Jeg har hatt litt forskjellig i de andre svangerskapene så jeg skal nok ha ganske mange ultralyder til 😅 så akkurat det har jeg ikke kjent på, men forstår følelsen. Tror det er ganske vanlig å tenke slik. jeg har allerede ny ultralyd om 5 uker, så får vi se hvordan det blir videre. Med nr 2 var jeg inne hver 4 uke frem til uke 34 og da ble det annenhver uke. Det ble målt motstand i arteria uterina så det måtte følges tett opp med vektkontroller. 1
Kaizerr Skrevet 13. februar #837 Skrevet 13. februar @lillemeg90 kan tenke meg de gleder seg, ja! 🥰 nei, jeg har ikke barn fra før, så dette blir min første. Jeg har i tillegg valgt å gå i gjennom hele prosessen alene, og føler det er derfor jeg er ekstra hønemor til tider😂 jeg skal på OUL om litt under tre uker. @Overthinking sender deg en stor klem❤️så leit å høre at det har oppstått komplikasjoner😔 1
Overthinking Skrevet 13. februar #838 Skrevet 13. februar lillemeg90 skrev (1 time siden): Å nei, hva har skjedd? Forstår om du ikke ønsker å dele detaljer såklart. Det er så vondt med redsel og usikkerhet ❤️ Jeg har hatt litt forskjellig i de andre svangerskapene så jeg skal nok ha ganske mange ultralyder til 😅 så akkurat det har jeg ikke kjent på, men forstår følelsen. Tror det er ganske vanlig å tenke slik. jeg har allerede ny ultralyd om 5 uker, så får vi se hvordan det blir videre. Med nr 2 var jeg inne hver 4 uke frem til uke 34 og da ble det annenhver uke. Det ble målt motstand i arteria uterina så det måtte følges tett opp med vektkontroller. Ja, jeg ønsker ikke å dele mer ettersom dette er et åpent forum. Ja, da skjønner jeg at du kanskje ikke har kjent på det samme når det har vært mye oppfølging og ymse som du og kanskje har hatt bekymringer rundt. Skjønner jo da at du kanskje var ekstra bekymret før ordinær ultralyd da ❤️
lillemeg90 Skrevet 13. februar Forfatter #839 Skrevet 13. februar Det er såklart forståelig @Overthinking❤️ krysser fingrene for deg og at alt er bra på neste ultralyd🤞🏻❤️ @Kaizerrså tøff du er som går gjennom dette alene! 🥰 Og jeg kan tenke meg at det kanskje kan gi litt ekstra nerver innimellom å være "helt alene om det". Men tenker meg du likevel har noen nære du kan dele gleder og bekymringer med? 1
Kaizerr Skrevet 13. februar #840 Skrevet 13. februar @lillemeg90 takk for det! 🥰 Jeg har heldigvis mange gode folk rundt meg, så jeg kan ikke klage😃 det har heldigvis blitt godt mottatt i familien også, og spesielt mamma er en god støtte i de største bekymringene. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå